Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkoriba rendszeresen figyeltem az olaj hőmérsékletét, de amikor a víz már jó volt, az olaj még közel sem, illetve téli alkalmi motorozáskor az olaj hőmérséklete nagyon lent volt, még "bemelegedett" motornál is.
Szám szerint nem tudok már értékeket mondani, mert ez már jó ideje volt....
Látom van baj az olaj körül bőven
Nekem van egy eladó is:)
A hűtővíz hőmérséklete hogyan korrelál a motorolaj hőmérsékletével, azt tudja valaki?
Feltételezem, ha "A" motorban a víz hőfoka hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet (nem villog vagy előjön az első pöcök = ready to go), mint a "B" motorban lévő, akkor az egész blokk működése melegebb kell legyen, amivel magával vonzza, hogy az olaj is gyorsabban melegszik.
Ahogy írtam, FZ6-on hetente egyszer kapcsolt be a venti, FZ1-en minden egyes alkalommal, ahogy megállok a lámpánál. FJR1300-on a skála felénél magasabbra ritkán ment, amikor én motoroztam vele - ezzel korellál, hogy nyáron FZ1-nek kell másfél perc, mire eléri a vízhő a ready to go állapotot, FZ6-on ez volt 3-4 perc, FJR-nél egy örökké valóságnak tűnt. Szóval milyen kapcsolat van a vízhő és motorolaj hőmérséklete között? Valakinek van mérője a beöntőnyílásra csavarva?
Az alsó szám csak a hidegindításra vagyis az üzemmeleg állapot eléréséig vonatkozik-tehát rosszul gondolod. Az 50 es olajnak pedig csak pályán, nagy terhelés esetén áll be a viszkozotása, egyéb esetben túl sűrű, ami további kopáshoz vezet.
Olyan mintha soha nem érné el az üzemi hőmérsékletet, főleg 25-30 C-on ami a jellemző!
Én úgy gondolom, hogy a motor sokkal érzékenyebb az alsó szám emelésére, mint a felső határ bővítésére. Csomó KTM-nél 10W60 az ajánlott olaj.
Alapjában autóról szól a cikk. A motort szerintem inkább garázsban tartjuk, és +5 fok alatt elő sem vesszük. Garázsban akkor lehet 10 fok:-)
A 20w helyett a 10w nem akkora probléma mint a 40 helyett az 50.
találtál 20w 40es olajat? Ezek a cikkek mind azt emelik ki, hogy a hideg indításnál kopik a legtöbbet az motor és erre kell figyelni. Ha ezt veszed alapul, akkor a lent említett 4 olajból a 10w40 teljesíti ezt a legjobban, mert hideg állapotban ez a "legfolyósabb", tehát könnyebben és gyorsabban eljut oda ahol kenni kell.
Nekem erről a képről az jött le, hogy +10 fok felett 20W ( ami a motorozásnál jellemző) és +40 C-ig pedig a 40 (ami nálunk rekordnak számít) jellemző a max 30-35-fok.
Összegezve 20w40. Nekem ez jön le róla.
Aki +10 fok alatt is használja, jó lehet a 15w, vagy 10w-is. Viszont aki keményen pályázik, vagy az egyenlítő környékén motorozik, annak lehet szüksége az 50-es olajra, ami 45 fokig lesz jó.
10w30,15w40,20w40 es olajat a castrolnal nem is találtam....fuch s bol van 10w30,de 15w40,20w40 et ott se találtam
10w40:
sűrűség 15 °C-on ASTM D4052 g/ml 0.873
kin. viszkozitás 100 °C-on ASTM D445 mm²/s 13.5
CCS viszkozitás -25 °C-on ASTM D5293 mPa.s (cP) 5000
kin. viszkozitás 40 °C-on ASTM D445 mm²/s 66

10w50
sűrűség 15 °C-on ASTM D4052 g/ml 0.845
kin. viszkozitás 100 °C-on ASTM D445 mm²/s 17
CCS viszkozitás -25 °C-on ASTM D5293 mPa.s (cP) 5000
kin. viszkozitás 40 °C-on ASTM D445 mm²/s 115

15w50
sűrűség 15 °C-on ASTM D4052 g/ml 0.880
kin. viszkozitás 100 °C-on ASTM D445 mm²/s 17.5
CCS viszkozitás - 20 °C-on ASTM D5293 mPa.s (cP) 6000
kin. viszkozitás 40 °C-on ASTM D445 mm²/s 134

20w50
Sűrűség 15 °C-on ASTM D4052 g/ml 0.886
Kin. viskozitás 100 °C-on ASTM D445 mm²/s 17.5
CCS viszkozitás -15 °C-on ASTM D5293 mPa.s (cP) 8000
Kin. viskozitás 40 °C-on ASTM D445 mm²/s 120
ebből max azt látod, hogy a gyár mit ajánl, illetve, hogy milyen hőmérsékleti tartományon belül célszerű ezeket az olajakat használni(hideg motor esetén). Aztán lehet rosszul gondolom...
minden esetre nekem a 10w40es olajjal semmi gondom nem volt, se melegben se hidegben, volt külön olajhőmérőm is. Illetve szerintem ennek a legjobb a hideg oldali indítása, viszkozitása.
Érdemes ránézni a manualra is....
Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól.
http://www.mazda-auto.hu/motor...
Azert az túlzás,hogy nagyon sűrű! En fz6 omba Békéscsabán a Yamaha szervizbe 20w50 et raktak bele, nah ott majdnem kiugrott a szívem. Hogy miert? Mert elfogyott a 10w40en 10w50 tol semmi baja nem lesz a motornak, de tény hogy közútra meg ha hajtod is akkor is felesleges. Annyira nem tudod hajtani mint versenypályán... Szoval 10w40 neki a legjobb a "folyossaga" hidegben.
Én nem tenném bele az 50-es olajat, nagyon sűrű. Nagy fordulaton és főleg üzemi hőmérséklet elérése előtt okozhat problémát.
Ezt olvasd el: http://www.mazda-auto.hu/motor...
Én most tényleg nem értem hogy ezt miért. Nem kötekedtem, nem elemezgettem, még csak azt se mondtam hogy rosszat teszel vele
Visszaolvastam többször is hogy mit írtam, és én továbbra sem látok semmi kötekedőt vagy bántót, ami eleve nem is állt szándékomban.
Okidoki. Ahelyett, hogy én is végig mennék minden mondatodon és próbálnék valami ellenkezőt állítani, vagy kielemezni, mondd el nekem, mit veszíthetek azon a pár ezer Forinton kívül, ha 10W40 helyett 10W50-et használok? Mit mondanak a japánok ezzel kapcsolatban?

Állítólag a sportkipufogó nem tesz jó a motornak, sőt, remélem nem variáltál a gyári áttéten sem. Senki, még véletlen se próbáljon meg FZ1-en 190/50 helyett 190/55-ös gumit használni, mert annak ellenére, hogy 10-ből 9-en azt mondják, hogy sosem térnének vissza a régi méretre, azok a fránya ázsiaiak csak 190/50-nel szerelték a motort 10 éven át. A PCV boszorkányság, hogy a gyári izzók helyett az emelt fényerejű halogén izzókat ne is említsem. Nekem még komfortülésem is van, mert szerintem a japánoknak keményebb a kis csontos seggük, mint az enyém és egy kényelmesebbre volt szükségem. Mostnemá. Videóid, jó angolod, szép motorod alapján tök szimpatikus vagy, maradjon már így.
Szia!Igen csörög.ja.az új 50.000Ft.Köszi az infót.
Álló helyzetben tök természetes, hogy be-bekapcsol a venti, azért van ott, ez a feladata Az én FZ6-om is gyakran bekapcsol városban nyáron, ezen felesleges agyalni vagy aggódni. Az egyhelyben álló autókban is bekapcsol a venti
Az 50-es olaj nem fogja jobban hűteni a motorodat, tévedés hogy amiatt majd nem fog a ventillátor bekapcsolni ugyanilyen szituban. Az 50-es azt jelenti, hogy magasabb hőmérsékleten is megfelelő marad a kenés amit biztosít. Nem próbállak lebeszélni, csak annyit szeretnék mondani, hogy általában léghűtéses vagy pályán gyakran használt motoroknál szokás alkalmazni, érthető okokból.

Véleményem szerint azok a japán mérnökök évtizedek tapasztalatával a hátuk mögött egyáltalán nem hülyék. Ha ők odaírták azokat az ajánlott értékeket, akkor nem poénból tették, és nem a határon akartak táncolni az olajjal sem.

Nem én írtam:
"Alkalmazható-e az előírttól eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -> SAE 10W–50"
Járt hozzá egy 1db led-es kis világítás de azt sehol sem fogadják el, így ezzel oldottam meg:
http://www.ebay.com/itm/Car-Mo...
keresgélni kell, szokott E-számos is lenni belőle. Pont oda lehet ragasztani ahol meg van hajtva a tartó. Ha érdekel hogy néz ki az enyém írj rám küldök képeket.
Ahhoz, hogy az FZ6 ventillátora bekapcsoljon, tényleg nagyon izzasztó szituáció kell - tudom, vezettem egyet 3 évig. Ezzel szemben az FZ1-gyel országútról ahogy beérek városba, az első közlekedési lámpánál bekapcsol a venti - tudom, mert 4. éve vezetek egyet. Nemeth0507-tel egyik reggel együtt indultunk motorozni. Szinte másodpercre pontosan kapcsolt be mindkettőnk ventije a városban nem sokkal indulás után, szóval nem az én Fazerem hűtésével van baj. Azt még hozzá kell tegyem, hogy az ő blokkjának átlaghőmérséklete néhány fokkal alacsonyabb, mert nincs oldaidomja.

Én idén tuti megnézem milyen a motorom 10W50-nel. - Meg se próbálj lebeszélni!
Szia!
Köszi az infót róla! Valami hasonlóra gondolnék én is. A rendszámtábla világítást, hogyan sikerült megoldani?
Van már Laser is belőle
Szia, én a képen látható másodikat rendeltem. Bár szebb az amelyikan ki van lézerezve az FZ6 felirat, de véleményem szerint az határozottan gyengíti is.
Felszereléssel nem volt semmi gond, jól illeszkedett és akkoriban a ebay-en a keleti barátaink ingyen postával kínálták.