Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kuplung azért van ,hogy használjuk... Másrészről máséval gyakorolni ?

na mindegy is
Lehet lemaradtam egy-két részről, de amikor "a" BMW-re utalsz, akkor az milyen motort jelent?
Egy új motoron - legyen az bárkié is - tesztelni a kuplung nélküli váltás, kicsit izé... kockázatos. Ha rosszul csinálod, főleg lefele, az nagyon durván koptatja a kuplungot.
Meg attól függetlenül, hogy milyen BMW, az FZ6-ok technikája öreg. Kiadták 2005-ben, szóval elkezdték tervezni még évekkel korábban. Persze ugyanez vonatkozik az FZ1ekre (-emre) is, csak az ezeresek szintjén. :( Kipróbálnék egy hasonló kategóriájú 2015-ös motort.
Tegnap a BMW-n teszteltem a kuplung nelkuli valtast. Eleve sokkal finomabb a valtoja (de lehet, hogy a ket motor karakterisztikaja kozotti kulonbseg is jatszik), nem rancigalt meg magas sebessegu valtas utan sem, nem volt az az erzesem, hogy bena vagyok. (Amugy az voltam, mert indulasnal nagyobb gaz kell neki, ezert vagy 3x lefulladtam.)

Fura volt, hogy kettobol uresbe szinte lehetetlenseg rakni, azonnal ment egyesbe. Sokkal kisebb a kattanas egyesbe, 1-2 nincs is.

Kuplung nelkul: 3ezerig szinte minden odafigyeles nelkul megette, volt, hogy felette is siman ment, de volt, hogy nem engedte. Ha nem engedte, akkor hatarozottan nem engedte, egybol ereztem, ha kellett a kuplung. Lefele is probaltam, ott azert kiseb volt a jo valtasok aranya. Egyik 3-bol 2-be valtasnal a kis fordulat ellenere is majdnem "leestem" elore.

Biztos az is szamit, hogy a moci annyira volt vadiuj, hogy a kb. 40 km-es motorozas utan mar 84 km volt benne.

Osszegezve: a valtoja kene, az ulespozicio, a dizajt bejott, a hangja jo, a kezelhetosege sokkal konnyedebb (bar megneztem, 202 kilo), de az enyem hosszutavra jobbnak tunik, gyorsabbnak, rugalmasabbnak erzem.

Azt mondjak a Fazer jo tanulni, mert konnyu a kezelhetosege, hat ez a BMW az azonos suly ellenere sokkal konnyedebb volt. Bar zalan kanyarban ezt meg annyira se mertem donteni, mint a sajatom.
Pali barátoddal (gsxr600 a van/volt) tartod a kapcsolatot mi újság van vele
Fel orat alltam nemreg egy angliai erkelyen egy korforgalom mellett, es nem tudtam rajonni, mi szerint indexelnek. Volt aki be-ki, volt aki ki, volt aki be. Es ez csak egysavos korforgalom volt.
Ott az a szabály, hogy folyamatosan balra kell indexelni a körforgalomban, egészen addig amíg el nem akarod hagyni.
Nem mondod? Mi lehet az oka, mi indokolja?
Nekem az a tapasztalatom, hogy nálunk többet indexelnek a román rendszámos autók, mint odahaza.
Romániában úgy szabályos.
De ha már itt tartunk, szerintem annál nincs is jobb, mikor a román rendszámú autók a körforgalomba bemenet is indexelnek. Pedig náluk is vannak körforgalmak bőven.
8 éve összevissza indexelek.
Akkor ezert nem indexelek egy BMW-s sem soha.
Csak akkor az auditok miért nem?
Oltcit Club 11: nem ment vissza az index a kormanyra, mivel egyszeru billenokapcsolo volt benne.
Nem.
Sanyiék mentek amúgy
H astraba is ilyen van, amit a Zoli szeret
Az újabb/régebbi BMW autókban nem tudom, milyen az index, de az E60 LCI modelljeiben két fokozata van. Ha kicsit lenyomod, akkor csak párat villant és leáll magától, ha erősebben, akkor vagy a kormány tekerésével lehet semlegesíteni, vagy ha balra indexelsz, megint balra kell lenyomni. Ha jobbra, akkor jobbra ismét. Az első pár alkalommal össze-vissza indexeltem, mert ellenkező irányú pöccintéssel akartam befejezni az indexelést. Tisztára hülyének éreztem magam. Legjobb a hagyományos, ami az autók 80%-ában van.
Mint a H astrakon,aki azt tervezte kőbányaba kéne küldeni egy fakalpaccsal követ törni életfogytiglan.
amúgy elég borzalom ez a külön bal /jobb oldalon lévő index...szóval két kapcsoló van...
érdekes az új vizeseken visszatértek az egy kapcsolóra
nah jó, én is a Yamaháról szereltem át
BMW.-ken gyárilag tipushibas az index rendszer is.
Bocsánat Peti, közben Valkesz kijavított! ( )
érdekes, enyémen van
Index van rajta csak kar nincs amivel működtetni tudja.
BMW-ken nincs is index, még jó, hogy a Yamahád másmilyen!
így van, középső állásba benyomod,akkor kikapcsol...