Lehet lemaradtam egy-két részről, de amikor "a" BMW-re utalsz, akkor az milyen motort jelent?
Egy új motoron - legyen az bárkié is - tesztelni a kuplung nélküli váltás, kicsit izé... kockázatos. Ha rosszul csinálod, főleg lefele, az nagyon durván koptatja a kuplungot.
Meg attól függetlenül, hogy milyen BMW, az FZ6-ok technikája öreg. Kiadták 2005-ben, szóval elkezdték tervezni még évekkel korábban. Persze ugyanez vonatkozik az FZ1ekre (-emre) is, csak az ezeresek szintjén. :( Kipróbálnék egy hasonló kategóriájú 2015-ös motort.
Tegnap a BMW-n teszteltem a kuplung nelkuli valtast. Eleve sokkal finomabb a valtoja (de lehet, hogy a ket motor karakterisztikaja kozotti kulonbseg is jatszik), nem rancigalt meg magas sebessegu valtas utan sem, nem volt az az erzesem, hogy bena vagyok. (Amugy az voltam, mert indulasnal nagyobb gaz kell neki, ezert vagy 3x lefulladtam.)
Fura volt, hogy kettobol uresbe szinte lehetetlenseg rakni, azonnal ment egyesbe. Sokkal kisebb a kattanas egyesbe, 1-2 nincs is.
Kuplung nelkul: 3ezerig szinte minden odafigyeles nelkul megette, volt, hogy felette is siman ment, de volt, hogy nem engedte. Ha nem engedte, akkor hatarozottan nem engedte, egybol ereztem, ha kellett a kuplung. Lefele is probaltam, ott azert kiseb volt a jo valtasok aranya. Egyik 3-bol 2-be valtasnal a kis fordulat ellenere is majdnem "leestem" elore.
Biztos az is szamit, hogy a moci annyira volt vadiuj, hogy a kb. 40 km-es motorozas utan mar 84 km volt benne.
Osszegezve: a valtoja kene, az ulespozicio, a dizajt bejott, a hangja jo, a kezelhetosege sokkal konnyedebb (bar megneztem, 202 kilo), de az enyem hosszutavra jobbnak tunik, gyorsabbnak, rugalmasabbnak erzem.
Azt mondjak a Fazer jo tanulni, mert konnyu a kezelhetosege, hat ez a BMW az azonos suly ellenere sokkal konnyedebb volt. Bar zalan kanyarban ezt meg annyira se mertem donteni, mint a sajatom.
Fel orat alltam nemreg egy angliai erkelyen egy korforgalom mellett, es nem tudtam rajonni, mi szerint indexelnek. Volt aki be-ki, volt aki ki, volt aki be. Es ez csak egysavos korforgalom volt.
De ha már itt tartunk, szerintem annál nincs is jobb, mikor a román rendszámú autók a körforgalomba bemenet is indexelnek. Pedig náluk is vannak körforgalmak bőven.
Az újabb/régebbi BMW autókban nem tudom, milyen az index, de az E60 LCI modelljeiben két fokozata van. Ha kicsit lenyomod, akkor csak párat villant és leáll magától, ha erősebben, akkor vagy a kormány tekerésével lehet semlegesíteni, vagy ha balra indexelsz, megint balra kell lenyomni. Ha jobbra, akkor jobbra ismét. Az első pár alkalommal össze-vissza indexeltem, mert ellenkező irányú pöccintéssel akartam befejezni az indexelést. Tisztára hülyének éreztem magam. Legjobb a hagyományos, ami az autók 80%-ában van.
na mindegy is