Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akit esetleg érdekel egy Bódis dob.

http://www.jofogas.hu/baranya/Bodis_sportkipufogo_Yamaha_FZ6_Fazer_S2_40854341.htm?first=1
Hello

Nekem volt gasgas om is, meg husqvarnam is. Gasgas ból csak kétüteműt vegyél (négyüteműt felejtsd el), ehhez van alkatrész Gerecse motornál és csomó minden megegyezik a hondával... Husqvarna alkatrész ellátása mostanában nagyon gyenge, ezért nem ajánlom.Husaberget se ajánlom, mert az nagyon versenytechnika és nehézkes a javítás,meg nem is olcsó.

Annak idején próbáltam a DRZ E verzióját,de nekem nem hozott izgalmat az életembe, így lett az EC300.

Előttem írták, hogy önindítós vs. berugós. Az tény,hogy az önindító kényelmesebb! Gasgas t én is rugdostam, főleg amikor fejre álltam vele. Egyből bemelegedtem a hideg időben...

Ha belenyúlsz valami kaki motorba, akkor a kétüteműt blokkot olcsóbb felújítani. Egy ilyen hadművelet 100-200 ft. A négyüteműnél több. Teleszkóp felújítás (első-hátsó) 50ft körül, himba felújítás 20-30e ft körül mozog.

Én yamahat, meg a KTM et mondanám,kétüteműből jöhet a gasgas is,de az 500eft os kategória amúgy szerintem pont a legrosszabb. Ennyiért az előbb említett márkákból nem kapsz jót.
üdv
Üdv! Majd ha tíz percig rugdosod a gépet , nagyon hiányolni fogod az önindítót. Esetleg tengelyig érő kátyúban állva, lefulladt motorral. Látom akkor megtaláltad a régen neked való motort.
Nyáron már volt javítgatva.. mivel nem egy ökör ára az új, így arra fogom cserélni. Mivel nem csak a ház körül szeretném használni, ezért igyekszem szisztematikusan felszámolna az ilyen jellegű aknákat... nem kell nekem egy lerohadás valahol a világ végén.
Ha csak repedezett próbáld meg szélvédőragasztóval megragasztani. Azt hiszem ini használja már így évek óta...
Köszönöm a hozzászólásokat,véleményeket. A kínálat valóban nem nagy sajnos. Egyéb tipusokat nem ismerem pl gas,husqvarna,hogy ott is érdemes e esetleg nézelődni. Az olaszoktól kissé tartok. A ktm kissé drágának tartom
Állítsd be a hahun a hirdetésfigyelőt. Elég hamar elkelnek a korrektül beárazott, olcsó rendszámos gépek.

Én január óta nézegettem a terepmotorokat..először nem is igazán volt konkrét típus elképzelésem, de rendszámosat szerettem volna mindenképpen. A végén már csak a Honda XR (600-650) levegős egyhengeres és származékai, valamint a nem Tenere 600-as XT (43F és 2KF) maradt a listámon. Én relatív könnyű, de országúton sem vészesen gyenge motort kerestem, lehetőleg kevés idommal és vízhűtés nélkül, kicsi tankkal, de műanyag túratank lehetőséggel (csak itthon szaladgálva feleslegesek a 20 meg 20+ literes üzemanyagtankok), hogy legyen azért benne túrázási potenciál is, ha esetleg menthetetlenül megtetszene az aszkéta endurós túrázás életérzés.

Egy nem hirdetett, itthon alig használt, egy évet állt 43F-es XT-t vettem végül. Ugyan nem indult felhőtlenül a kapcsolatunk, mert még egy tank üzemanyagot se motoroztam ki belőle amikor elfosta magát a hengertalp tömítés, és az elején megszenvedtem a berúgásával is.. és a feszszabja is beszart (mondjuk ez a terepes használatát nem befolyásolta), most meg még szívócsonkokat kell rá szereznem,de ennek ellenére ma is ezt a típust venném meg újra (mondjuk a 10 hónap alatt, mióta figyelem ezeket 1 darab rendszámosat láttam össz-vissz, 350-ért, egyet meg patika állapotban valami bő 600-ért.)

Eddig bő 2800 kilométert használtam, főleg földúton, mivel a fentebb felsorolt hibákon kívül nem produkált mást, így ha azok kész lesznek, végre megkapja majd az általános tmk-t is, mert most már úgy gondolom lehet vele hosszútávon terveznem. A végén kb 500-ból lesz egy hosszú nomád túrákra is alkalmas, szög egyszerű, jó terepképességű, 110-es utazót tartani tudó kalandmotorom, 4 liter körüli fogyasztással (most 4,5-et eszik, de piszok rövid áttétel van rajta... 80-85 így a max utazója). Ha kész lesz már végre a Diversiont áruba is bocsátom, mert feleslegessé fog válni.

Az önindító néha hiányzik, de valami egészen megmagyarázhatatlanul más érzés így elindulni, meg motorozni is, valahogy személyesebbnek tűnik a kapcsolat ember és gép között. Amíg egy önindítós gépnek lehet parancsolgatni, ez alázatra nevel.
Régebben nézegettem én is a Drzket. Sok E-s volt akkoriban rendszámmal, amit már átalakított az előző gazdája, hogy megfeleljen a műszakin. Arra kell ezeknél vigyázni, hogy az E típusoknál a segédváz gyengébb mint az S-nél, hiába raknák rá lábtartót, ha nem cserélték ki el is törhet, ha utast viszel illetve bizonyos évjárat előtt a generátor csavarjai nem voltak beragasztva, a rezonanciától kicsavarodnak és beleérhetnek a forgó részbe.. Nekem is rendszám nélküli xt-m volt, még egyszer nem kellene, kb 2-3km kellett mennem az első földes útig, de állandóan figyelni a rendőrökre... Meg lehet lépni előlük persze, de nem hiányzik a kergetőzés, egy idő után úgyis rájönnek ki vagy, főleg kisvárosban. Ha régebbi nagy köbcentis levegőst nézel, arra számíts, hogy az összesre jó sokat kell költeni, mert nem igazán szeretnek vele foglalkozni, mikor megtudja a tulaj, hogy egy dugó 40-50 ezer + fúrni kellene, vezérműlánc, azok vezetői és 150-200 lenne munkadíjjal. Sokan meg ennyiért vették a motorjukat. Drz nem lenne rossz választás amúgy rendszámmal.
Nagyon szépen köszönöm a tapasztalatokat. Az okmányos gépet én is előtérbe helyezném, de akkor a kínálat joval kisebb, viszont nincsenek használatból eredő korlátok. A drz-ről olvasgattam s az E változatnál már az is kérdés hogyan tudták lepapírozni, így attól kissé tartanék. Viszont S változat nem igazán van eladó. Yamahát is nézegettem WR400-at. A piac a behatárolt anyagi keret miatt azért igen kicsi, de majd meglátjuk..
Bár én még viszonylag friss vagyok a témában (nyáron vettem a DRZ-t, azóta kb 500 km-t mentem vele burkolatlan úton), a tapasztalatom elmondom. Próbálok objektív infókat adni a szubjektív rizsa közé. Nem ígérem, hogy rendezett lesz.

Okmány nélkülit nem érdemes venni. Miért? Mert olyannal közúton nem közlekedhetsz. Maradnak a kialakított pályák, de oda is el kell jutni valahogyan: utánfutó, kisbusz - én nem vagyok időmilliomos, nincs kisbuszom sem, és kedvem sem lenne minden alkalommal az utánfutóra rakosgatni a motort (és elékötni az autót) csak azért, hogy elmenjek ismét ugyanoda, ahová mindig.

Az elején valami olcsó megoldáson gondolkodtam. Régi levegős nagyköbcentisek? Honda XR, XL, Dominator, Yamaha TT, XT, amiket nézegettem. Volt még Kawa KL sorozat is. Nagy részük leharcolt, az okmányos jó állapotúak pedig semmivel sem voltak olcsóbbak, mint a terepmotorozásra sokkal alkalmasabb, modernebb típusok. Nagy túraendúró dögök? Africa, XTZ 750, új 660 Tenere, F650GS, XLV? Ezeknek nem sokkal jobb a terepképességük, mint a Fazernek...

(Egy kósza pillanatra felmerült bennem még a WR125 is, amiről igen jókat olvastam, de elrettentett a kis teljesítmény és az, hogy itthon a típus ritkaságszámba megy.)

Ezért elkezdtem nézegetni a sokkal terepcélúbb, a célra alkalmasabb, de drágább kínálatot. KTM-ek egész sora, Husabergek, Honda CR sorozat, Yamaha WR, Suzuki RM... 250-450 köbcenti körüli gépek, ezek közül is kevés okmányos, jó állapotú - ezek ára már az egymilliót közelítette. Aztán elkezdtem olvasgatni ezekről a típusokról és úgy általában a többi lehetőségről (nagyjából itt jött képbe a DRZ).

Sok témát átolvastam, véleményt meghallgattam első és másodkézből is. Főleg a büszke tulajok állítják, tévhit, hogy egy versenycélú gépet (EXC, WR, CRF, RMZ stb) drágább fenntartani, mint egy kevésbé kihegyezettet. Nem is éppen a pénzügyi része, ami annyira izgatott, inkább a magas karbantartásigényből fakadó általános megbízhatóság és élettartam, ami alapján biztonságosabbnak láttam elkerülni ezeket.

Egyelőre nem bántam meg a DRZ-t. Ez az S változat, ami azt jelenti (szemben az E változattal), hogy minden közútra szükséges felszereltsége adott (műszerek, fények stb), "cserébe" viszont nehezebb (általában a fentebb említett komolyabb gépektől és egy kicsit az E változattól is), gyengébb és állítólag butább. A teljesítményre egyelőre semmi panaszom nincs. Nagyon nyomatékos, dinamikus motorja van. Néhány dolgot már leírtam itt: 2758. oldal, 2015. 12. 22. 23:00 hsz.

Bocs, ha hosszúra sikerült, nagyjából ezek jutottak eszembe.
Köszönöm a segítségeket!
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne,hogy többen is vannak itt a forumon akiknek van valamilyen enduro gépe a fazer mellett. Gondolkodom rajt én is hogy hobbi célra, erdő ill. földutakra vennék egyet. Milyennel érdemes foglalkozni cm3-ben, típusban, sok okmány nélküli van azokat is érdemes megnézni, a szerviz igénye mekkora. 500 körül szánnék rá. Minden hozzászólás, tanács, vélemény érdekel. Köszönöm.
Köszi!
Ma is mentem egy kis kört, eléggé csúszik.
Nem rontod egyáltalán. Én is feleslegesen vettem mert amit vettem barracuda indexet ahhoz alapból adtak:D Így ez csak porosodik nálam már egy ideje de úgyse ebből gazdagszom meg szóval rajtam marad az se zavar :D
Hááát, aki látni akarná a Fazeremet, most is el kellene jöjjön az Alföldre!
Egyébként most jobban hajnalék a kompromisszumra, mint mikor első nyaras motoros voltam.
Nem akarom Gyurkesz üzletét rontani, nekem valószínűleg gagyi ellenállásaim voltak (indexenként), és egy idő utána feldobták a pacskert.
Később ezt rendeltem meg: http://www.ebay.com/itm/121433...
Nem kell forrasztgatni, mert vacakolni vele, csak rádugod a rendszerre és megy.
Üdv!

vagy ellenállást használsz pl :) Mondjuk ilyesmit! Amúgy ezek eladóak :)

Üdv!
akkor a legutobbi vizsga papirját is elkérheti azon is szerepel...
De első tulaj ezzel nem játszik szerintem

Még a régi bridgeston bt020 -as gumik vannak rajta..
Szia!
Az elmúlt évek kilóméterállásait a KEKKH weboldalán párszáz Ft-ért lekérdezheted.
+ szerintem nézesd át Karsaiéknál, pláne ha ott vették!
En is orulnek.
amikor utoljára volt, pont te nem jöttél el, mert "messze" volt
Én mondjuk örülnék egy fazeres találkozónak, bár addig lehet elviszik
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,h kicseréltem az indexeket ledesre,de relét is kellene cserélnem,s nem tudom milyen kell hozzá,s hol lehetne beszerezni?
mi baja egy 4 éves guminak? ha nem repedt. nagyjából semmi
első tulajos.. 7100 km szinte új... vedd meg és cserélj olajat azt góóó :)