Igen ez az, ami miatt kérdeztem, hogy élőben kipróbálta-e már valaki. Valahol én is azt gondolom, hogy ez nem lehet tökéletes megoldás, mert akkor a street-fighter motorokon nem lenne egy külön olajszivattyú. Illetve nem próbálkoznának azzal az egykerekezni vágyók, hogy majd egy literrel több olajat tesznek a blokkba, kockáztatva ezzel a szimeringeket.
Csak egy elmélet: ugye a motorversenyeken (Forma", MotoGP..stb) dollármilliókat költenek a motorokra............és futam végén elkopnak, csereérettek lesznek.........ha lenne ilyen csodakenőanyag akkor miért nem alkalmazzák? Miért csak a gagyi TV Shop-okban látnánk hogy a buta fizetett statiszták hogy ámulnak-bámulnak hogy mit is tud a "csodaszer"?
Ha egykerekezel akkor kiütöd a motorod, ez van. Majd veszel másikat. Csodaszertől meg majd csúszni fog a kuplungod, így nem egykerekezel, így nem is megy tönkre a motorod. Tehát van haszna, megéri!
Tudod Krisztián, amikor felemeled a motor elejét és egy kicsit így közlekedsz akkor az olaj a gyorsulás és a dölésszög miatt hátratódul és ilyenkor fellép az, hogy bizonyos helyekről hiányozhat az olajkenés.
A kétütemű motoroknál, mint a szimó ez nem jelentkezik olyan veszélyes mértékben az üzemanyaghoz kevert olaj miatt. Az én simsonommal volt, hogy egész nap csúsztatott lábbal egykerekezve közlekedtem és közel 20 év után üzemképesen adtam el.
Az elején mondtam, hogy nem a túrázós használat miatt, akarom az adalékot hozzákeverni.
kopás nagyarányú mérséklése, ami egyértelműen élettartam növelő tényező lenne. Illetve a többször jelentkező ideiglenes olajkenési hiányokból eredő motorkárok megakadályozására, mondjuk 100 ezer kilométeren keresztül.
Ezt most hogy érted? Jól is néznénk ki ha lennének ideiglenes olajkenési hiányok. Ha a gagyi simson robogómmal a gagyo Áforos olajjal elmentem 33 ezer km-t felújítás nélkül akkor egy mai modern motornak a mai modern olajokkal legalább az ötszörösét kell tudniuk, ha nem többet.
Igen ez a Calgonnal a mosógép is tovább él efektus nekem is megfordult a fejemben. Normál használat mellett szerintem sem biztos, hogy megéri drága pénzért minden olajcserénél belerakni még akkor sem, ha másfélszer annyit is megy el nagyszervíz nélkül. Az gondolkodtatott el, hogy az egyik ismerősömnek 10.000 kilométeren belül csapágyas lett az új GSX-R motorja, mert gyakran emelgette az elejét. Ha pedig egy egyszerű adalék a maga 7.500 Ft. árával ezt meggátolná, akkor már nem nagy pénzkidobás.
Én spec. azért nem raknék bele ilyen adalékot, mert tartanék tőle hogy kiül a hengerfalra. Ezek az adlékok általában az autókra vannak fejlesztve, max 6-7000-es fordulatra. Egy korszerű motor meg félszinti vagy full szinti olajjal üzemel...
Fazerben 10e km vagy 1 év után cserélendő, nem hiszem, hogy érdemes volna ezzel foglalkozni.
Egy 8-10 literes dízelmotor 3 ezres fordulaton nem jó összehosonlítási alap egy 600 köbcentis 10.000 fölött is gyakran üzemelő mkp. motorral. Nem kétlem, hogy kiméletes, túrás tempók mellett 100 ezer kilométert is el tudsz menni felújítás nélkül. Itt most az a kérdés, hogy lehetséges-e adalékanyaggal a súrlódási hő és a kopás nagyarányú mérséklése, ami egyértelműen élettartam növelő tényező lenne. Illetve a többször jelentkező ideiglenes olajkenési hiányokból eredő motorkárok megakadályozására, mondjuk 100 ezer kilométeren keresztül.
Egy autós tesztben olvastam, hogy egy 2-es dízel golfból leeresztették az olajat, semmivel sem volt kezelve előtte, és 30! km után sült be, akkor is azért, mert felpörgették a motorját.
Homokot a reklámban a szelepvezérlésre szórnak, és akkor mi van? hogy elvágják a vízhűtőcsövet az utánna még járhat több percig is, amíg felhevül olyan hővokra hogy a dugó akkorát tágul hogy megragadjon. Balek emberek reklámja.
Ha egy kamion motorja kibír vagy 2 millió km-t normális olajjal felújítás nélkül akkor a Te motorod is elmegy legalább 100-150 ezret hogy hozzá sem kell nyúlni. Ha vigyázol rá.
Ebben igazad van. Éppen ezért kérdeztem, hogy van-e valakinek tapasztalata az adalékanyagokkal kapcsolatosan, ugyanis például a Prolong reklámjában látható, hogy egy kezelt motort olaj nélkül járatnak, azután homokot szórnak a levett szelepfedél helyére, elvágják a hűtő víz vezetékét. Ez azt mutatja, hogy a termék megszünteti a fémes súrlódást. Mivel azonban tudjuk, hogy a reklámok sokszor hazudnak, ezért Én sem bízom az adalékokban feltétel nélkül.
A normális olaj az evidens. Az egyik ilyen adalékforgalmazónak írtam és kérdeztem, hogy a termékükkel lehetséges-e, hogy egykeréken kimenjek a világból és akkor sem károsodik a motor. Azt válaszolta, hogy ezt tudja az adalékanyag.
Van valakinek tapasztalata olajadalékokkal kapcsolatban? Az következő olajcserénél gondoltam rá, hogy keverek a frisshez egy kis Prolongot, vagy Metabondot, mert sok kedvező dolgot olvastam róluk. Viszont egy ismerősöm szerint előfordulhat, hogy az adaléktól egyes motoroknál csúszik a kuplung. A Fazer az szerintetek ilyen?
Sziasztok!
Én németországból szeretnék magamnak behozni FZS1000-es fazert, a kérdésem az lenne, hogy 2003-tól miben különbözik a gép a 01és "02-től? idomban látszik különbség meg a blokkon is, de nem igazán tudok érdemi infókat sajna!
Köszönöm előre isss!
Érdeklődnék hogy nem tudja valaki hol és mit lehetne csinálni hogy a tanktáska ne karcolja a fényezést?Az oldal idomora is ilyesmi megoldást keresnék.Kösz
Veled futottam össze az Ecseri vasúti átjáróban?
Szép a mocid