úgy értem, egy magyar cég, itteni éghajlati körülményekre csinál egy csúcsszuper olajat, aminek a meleg oldali viszkozitása 60 (fok). Lehet ők már tudnak valamit amit még sem én, sem pedig a meterológusok sem.
Mivel a felső 100-as a 100C fokos környezeti hőt jelöli, és az a bolygónkon max. vulkánokban találhatós, szerintem a láva jetski megjelenéséig reménytelen. Bár ki tudja . Viszont a hidegoldali -30W tudtommal létezik, nem polgári használatra és most lehet találgatni, hogy merre gyakori?
Hát az kemény. Most nem vállakoznék a magyarázkodásra tudás nélkül. Ha minden azonos, (a páratartalom, a szél sebesség, műszaki állapot, mérő eszöz állapota, terheltség, mérés lefolyása, még a benya minősége is) akkor bizony elgondolkodtató annak az olajnak a minősége, bár hihetetlen. Az csak egy folyadék, egy jóval bonyolultabb rendszerben.
nem tudom, az azé' gyanús, hogy ugyanazon a szakaszon, ugyanolyan tempóval, ugyanolyan körülmények között az egyik 85 celsius-on állt, mint a cövek, a másik meg 100 fok környékén volt. Egészen biztosan van különbség a két olaj között! Vak is lássa, pedig én nem mérnökként végeztem.
Gondolom elérte az üzemi hőfokot és el volt magában.
Most leírom: A gyári előírás szerinti olaj már tökéletes a gépbe.
Indokok, hogy miért NEM azt használom:
Hosszabb csere ciklus a fullszint miatt. Én ki is használom, 10 ekm.
A ful.szint miatt lehetőség az alacsonyabb hőfokú jó kenésre a bemelegédési fázisban, előbb hajtható a gép, óvatosan.
Nagyobb stabilitás melegen, az élettartam végén is.
Jelentéktelen árkülönbözet. Gazdaságosabb.
Leszarom. Hadd legyen jó neki, mert jól szolgál, és szeretem.
csak, hogy tudd, én is mentem sorkettessel -6 fokban is. szar olajjal 20w-50-es castrollal. azon kívül, hogy szegény GS nehezen járt 3 mpig nem volt gond.
Azért azt tudjátok, hogy szép számban készülnek, készültek, készülni fognak a VERSENYKÉPES elektromos motorok? Discovery-n már versenyeztettek is párat. Igaz, számomra nem motor az, aminek a kipufogó és a motor duruzsolása helyett elektromos zaj jön ki valamelyik oldalán.
-4C fokban is mentem már, mondjuk a fűtött pincéből. Oda elkelt volna. Az olaj hőfokának semmi köze a minőséghez, gyártóhoz. Ha igen, az nagy baj. Tudomnem ezért írtad, hanem demózni a felső határ értéket....
Amúgy Babulnak van igaza. Azzal a paplannal nagy tapasztalata lehet.
Ajjajj. Hiába mondom, ha nem figyelsz! Ha leviszem az elejét, a jó hideg kenés miatt, akkor a melegoldali kenés is romlik, ha nem emelem meg. Nem tudom mit nem lehet ezen érteni. A melegstabilitás és a hideg folyósság a lényeg és nem holmi fax környezeti hőfokok, meg pálya használat, és egyéb butítások. Ja mneg az ár! Az Agipot 3000-ért vettem. Ez olcsóbb. Hát azé veszem.
hmm, ez alapján 5w-60-assal kellene járnia mindenkinek! Nézted, hogy mennyi az olajod hőfoka menet közbe? Nekem a 15w-50-es sohanem melegedett 85 fok fölé. A 10w-40-es 5100-es pedig 100 környékén volt hajtós menetben.
A 4750-nél már leírtam a véleményemet az olaj topic-ban.
A lényege az egésznek, hogy ha az alsó értéket lefelé viszed, a felsőt felfelé vidd, hogy a kenés optimum 10 cst legyen. A jól kenő munkaterület széthúzása a lényeg, és nem a felső főfok tűrés meg más szarok. Az Agip 10W50-et nagyon szerettem 10 ekm-es ciklussal. Ezt most fogom próbálni, még nem ismerem, de hogy olajért nem adok többet ~2000 nél az fix. Minden további fillér csak mese habbal.
Jaj gyerekek! Az egész motorozás arról szól, hogy kinek mi jön be jobban, ki mit tapasztalt stb stb. Kinek a pap, kinek a paplan
Addig lehetne vitatkozni a melyik a jobb olaj, sisak, ruha, csizma, MOTOR, amíg még lesz kőolaj (benzin) a világon és még nem ette meg a rozsda a vasakat
Mondtátok, hogy szarok az eredeti Yamaha konzolok és táskák. Nos, mi van, ha a kettő együtt 18.000,-ft? (Tizennyolcezer!)
Most leírom: A gyári előírás szerinti olaj már tökéletes a gépbe.
Indokok, hogy miért NEM azt használom:
Hosszabb csere ciklus a fullszint miatt. Én ki is használom, 10 ekm.
A ful.szint miatt lehetőség az alacsonyabb hőfokú jó kenésre a bemelegédési fázisban, előbb hajtható a gép, óvatosan.
Nagyobb stabilitás melegen, az élettartam végén is.
Jelentéktelen árkülönbözet. Gazdaságosabb.
Leszarom. Hadd legyen jó neki, mert jól szolgál, és szeretem.
Amúgy Babulnak van igaza. Azzal a paplannal nagy tapasztalata lehet.
A lényege az egésznek, hogy ha az alsó értéket lefelé viszed, a felsőt felfelé vidd, hogy a kenés optimum 10 cst legyen. A jól kenő munkaterület széthúzása a lényeg, és nem a felső főfok tűrés meg más szarok. Az Agip 10W50-et nagyon szerettem 10 ekm-es ciklussal. Ezt most fogom próbálni, még nem ismerem, de hogy olajért nem adok többet ~2000 nél az fix. Minden további fillér csak mese habbal.
Addig lehetne vitatkozni a melyik a jobb olaj, sisak, ruha, csizma, MOTOR, amíg még lesz kőolaj (benzin) a világon és még nem ette meg a rozsda a vasakat