Ha jól tudom zselés akkukat pl. az út szélén villogó sárga lámpákba tesznek, ha úthiba van. Az zselésített lesz az szerintem is, de a köznyelvben zselésként ismert. Bocsánat a pongyolaságért.
Régen foglakoztam már az akkuk kérdésével, de kedvedért előszedem a régi könyveim, bár azok már csak versenyképesek egy mai friss tudással. Lépést nem tartottam a korral, nem volt rá szükségem, igaz sosem gépészkedtem...
A spirálcellásat speciel a hirtelen lökésszerű áramleadásokhoz előszerettel használják ( nagy teljesítményű zene az autóban, a basszushoz).
Motorkerékpár akku terén tanácstalanabb vagyok, ezért is kértem kis segítséget, de inkább konkrét márkára ( tapasztalatak alapján) és nem túl drága helyre gondoltam.
A zselésítettet azért tartom fontosnak, mert esetleges dőlés esetén nem mar a sav össze vissza mindent.
A gondozásmentesség az olcsóbb kategóriában csak parasztvakítás, az autó akksiknál legalábbis ez van.
Mindenképp mennék. Éppen a málhás cuccokat kutatom a neten, mert a 100 literes "Tátra" típusú hátizsákommal a vállamon nincs kedvem ~ 2e km-t bohóckodni az Alpokban..
Üdv kolléga. Csatlakozom a szóláshoz. Amúgy én a 20-n ezer forintos árat nagyon sokallom arra az akkura. Gondozásmentesben a 12-14 eFt az igaz. Yuasa, Banner, Varta, Szász ha ha a felhasználási idővel osztjuk az árat, mind egyforma... Az akksit töltögetni kell azt kész. Mindíg toppon kell lennie, és akkor 5-6 év is garantált lehet.
Ugye a zseles elnevezest csak mint jelzot hasznaltuk? Mar csak mert en eddigi gepeszmernok tudasom alapjan nem sok zseles indito akkut lattam. Vannak ugyan emberek, akik az atitatott gondozasmentes akkut zselesnek nevezik, de termeszetesen az nem igazan az Mar csak azert kerdezem, mert az igazi zseles akku egy picivel masabb toltest igenyel
Mondjuk ilyen arfekvesben el tudom kepzelni, hogy egy AGM vagy egy spiralcellas akku lehet
(Megjegyzem, ha a jarmu rendben van, akkor nincs szukseg 3x 4x arat kifizetni az akkura, egy tokeletes akku is ellatja a feladatat.... X evente pedig ugyis cserelni illene )
Ha lehetne visszafele is menni, és egy 50-essel közelebb lenne, bizony járnék oda is "sűrűbben". Nagy a szám, mert már voltam vagy nyolcszor a kakucson!
tegnap pestnek felfe megálltam ott 2szer 20 percre,
csak kiváncsi voltam neked hogy tetszik,
a kecskeméti inkabb gokartosoknak való szerintem mint motorosoknak, de az a 90es kanyar tényleg nem rossz,
Kakucsnak hangulata van, ott jártam életemben először pályán, ott látásból már ismerek egy-két arcot. Közelebb van, több benne a kanyar.
Kecskemét kicsit gyorsabb pálya, kevesebb ( tán kilenc) kanyar van benne. Minden kanyarív befelé döntött. Az aszfalt nagyon jó, ( nem poros!) bár a gokartok - szerintem - kissé túl felgumizzák. Érzésre sokkal keskenyebb, de mérővel nem mértem.
Hosszra mindkettő 1 Km.
A büfében - nyitva!- 0.5 coca-cola 300 Ft, 0.5-ös ásványvíz 200 Ft, 1 Mars 200 Ft. Mosdója kultúrált, tiszta. ( nem konténer, rendes épület)
Az indításokat állványon lévő piros-zöld lámpák irányítják+ időszámláló, mindig látod mennyi van az adott 20 percből hátra.
Bemenet-kijárat külön oldalon.
Mindkettő 4.000 pénz, de Kecsóéknál 13-20-ig vannak.
Egyszer voltam ott, de gyakorlatilag 18-19 óra után már nem volt gokart , de annyira fáradtak voltunk, hogy sokat beszélgettünk.
Gokart több van ( azon a napon legalábbis) mint kakucson, 20 percenként nyomják neki, de nem egyszerűen! ( 125 ccm, 33 LE)
A rossz, hogy csak egy irány van ( bal ) , visszafelé nem engedik, mert abból az irányból nincsenek biztonsági autógumik.
A jó viszont az, hogy nincs telebaharintva ha kell-hanem autógumikkal, mint kakucs.
A kekenyebb pálya, más vonalvezetés miatt bátortalanabb voltam, - egyébként sem vagyok köridőbajnok - de szerintem indokolatlanul. Van benne 2 olyan ívű kanyar, aminek a végén kissé szűkűl a pálya, és így méginkább rá kell fordulnod. Na mindkettőben aznap kicsúsztak, de csúszási "sebeken a motoron" kívűl senkinek semmi baja nem lett.
Van egy baromi jó, gyors balosa, ahol 90 körül belemész, és közbe tövig húzhatod neki. A "nagyok" persze gyorsabbak, bár ott is kiszállt egy gixxer, elmondása szerint 130-nál.
Összeségében nagyon tetszett, teljesen elfáradtam, és nem hiányzott már akkor a 96 km hazáig. Távolság ide, távolság oda, egyszer-egyszer oda is kinézek!
Mobiltelefonnal "körbefotóztam", ha kell, elküldöm neked a képeket.
Régen foglakoztam már az akkuk kérdésével, de kedvedért előszedem a régi könyveim, bár azok már csak versenyképesek egy mai friss tudással. Lépést nem tartottam a korral, nem volt rá szükségem, igaz sosem gépészkedtem...
A spirálcellásat speciel a hirtelen lökésszerű áramleadásokhoz előszerettel használják ( nagy teljesítményű zene az autóban, a basszushoz).
Motorkerékpár akku terén tanácstalanabb vagyok, ezért is kértem kis segítséget, de inkább konkrét márkára ( tapasztalatak alapján) és nem túl drága helyre gondoltam.
A zselésítettet azért tartom fontosnak, mert esetleges dőlés esetén nem mar a sav össze vissza mindent.
A gondozásmentesség az olcsóbb kategóriában csak parasztvakítás, az autó akksiknál legalábbis ez van.