Ezért írtam korábban,hogy ez igazából hit kérdése.
Ki/miben/mennyire hisz....végül is teljesen mindegy.
Mindenki használja azt,ami neki bevált,amivel elégedett,bajt nem okoz sem az ásványi,sem a szintetikus olaj,sem a 10W40,sem a 20w50.
Motoroztam ma:csendesebb a motor viszont most sem 100 %-os.Szerintem szubjektív és pontos véleményt már nem tudok megállapítani.Tavaji szezonban,motullal vagy most...nehéz viszonyítás.Egy most már biztos,idén sem olaj,vagy szűrő esetleg szelepállítás nem lesz.Csakis motorozás.Ásványi vagy szintetikus,léghűtésesbe vagy vizesbe,vastag vagy vékony,fiatal korszerű vagy idős gépbe,drága olaj vagy olcsóbb és vagy eredeti vagy utánzat pl Burmából.Nem tudom.Nekem most az ásványi jobb.Had jöjjön a jó idő ránk :) Széles utat!
Elnézést h így belepofátlankodok a beszélgetésbe de ha a motulbol is mineralt vagyis ásványit tettél volna bele a technoszintetikus vagy fél szintetikus helyett más lenne az eredmény!
Szerintem ezek a régi csata lovak nem igénylik a fél szintetikus motorolajat.
Hát, ez az időjárás kinyír idegileg, nekem is ott áll az FJ már két hete szétszedve. Vagy hideg van, vagy a szél akarja letépni a garázsajtót, úgyhogy addig nem állok neki összerakni amig nincs jó idő.
Üdv!Tegnap lecseréltem a Motult ami elégé fekete lett,majd 20 percet járattam.Már pár másodperc után elkezdett csendesedni,és a hangja közel azonos lett a régivel.Ma sajnos megint nem volt alkalmam menni vele,de beindítottam,üzem melegre járattam és biztos vagyok abban hogy sokkal csendesebb.Holnap megint fagyni fog,szerintem autóval megyek melóba,pedig szívesen meghajtanám már.Én a Motul 5100 15w50 4l technosyntetic(10500ft) nem ajánlanám,viszont a Repsol Moto Rider mineral 20w50 (6900ft !!!) már most jobban tetszik.Ha megvolt a próbakör rögtön írok.
u.i. Megfordult a fejemben hogy Motul klónt kaptam...
Ma rendeltem 10w-50-es Motult,4 litert,mert épp ez volt az olcsóbb.Úgyis aktuális lesz a csere,kíváncsi vagyok,hogy mi lesz nálam a helyzet Repsol vs. Motul fronton.
Hogy engedted le az olajat ? A szűrőház levételével kifolyattad oldalra vagy a blokk alján ? Az alján az ülepítőcsavar végén van egy mágnes, ha valami gáz van az megmutatja...
Az régi olajat én engedtem le,a szűrőben nem láttam semmi sumákságot.Sem hidegen sem melegen nem füstöl,sebességet nem dobálja.Óra szerint 73000km.Az exgazdi jómódú,és hosszú túrákra(transzfogaras,tátra) használta,most kawa zzr 1400-et vett elég drágát,szóval nem fűrészporos ipse.Tavaj augusztusban vettem akkor 10w40-es olajat említett,nagyon nem firtattam,a blokk nagyon csendes volt.De most kiderült hogy "repsol moto rider 15w50 premium mineral" volt.Higgyétek el a motul 5100 15w50-től olyan a hangja hogy nem vettem volna meg a motort.Rendeltem repsol moto rider 20w50 premium mineral-t,szándékosan 20w-st.Csak remélni tudom,hogy jól döntöttem...sajnos allergiás vagyok az ilyesmire.
Az enyémen is zörög.
De amúgy minden rendben vele,gombnyomásra indul bármikor,bármennyi állás után,nem füstöl,nem eszi az olajat,és nem dobálja a sebességet,
ezért egyáltalán nem zavar,viszonylag hamar megszoktam.és elfogadtam,hogy ez egy 30 éves konstrukció,ami ennek ellenére kiállta az idő próbáját.
Na igen, a forgácsos/fűrészporos trükk nagyon régóta működik gépjárműadás-vétel esetén, főleg a "tudjuk-melyik-kissebbség" tagjai üzérkednek ezzel a dologgal.
A gépkönyv különben SAE 20W40-et ír, de mint említettem ez a konfiguráció nem kapható sehol.
Feree35 jó lenne hallani azt a csörgést, nem lehet hogy a primerlánc szól így ? Az FJ nem egy szelephangra hajlamos vas, de olyan FJ-t (meg nagy XJ-t) még nem láttam amin ne szólt volna legalább minimálisan a primerlánc. Főleg indításkor, hidegen meg pláne.
Hello! Sajnos az eladó mégsem adja el az FJ-t, ezért meghiúsult a motorvásárlásom! Ha esetleg valaki tud egy eladó, érvényes magyar forgalmival, jó állapotban levő, karbantartott 1992-es, vagy utáni 1200-as FJ-t, legyen szíves szólni! Vagy írni a caimankukacfreemail.hu -ra! Köszönöm, s sajnálom, hogy még nem tudok a soraitok közé tartozni! Mindenkinek köszi az eddigi hozzászólásait a kérdéseimhez! Jó utat mindenkinek!
A léghűtéses motor nagyon tág hőmérséklet tartományban üzemel.
Az illesztések tervezésénél ezt figyelembe veszik,ezért sosem lesz olyan finom,surrogó hangja,mint egy vízhűtéses motornak,valamint
nincs a vízköpeny sem,ami tompítja a zajokat.
Az olaj kérdés igazából hit kérdés.
Az viszont biztos,hogy a hidegoldali viszokozitási érték(W betű előtti) csökkentésével semmilyen problémát nem okozhatsz a motornak,
a meleg oldal meg egy léghűtéses konstrukciónál - főleg,ha jellemzően idény jármű,nyárra - inkább a magasabb érték felé kellene hogy tolódjon.
A gépkönyv például azért ír 20w-50-et nyárra,mert amikor azt írták,akkor még nem voltak mondjuk 10w-50/5w-50 full szintetikus olajok.
Ami felmerült bennem a probléma kapcsán:
A korábbi olajat te engedted le belőle?Szűrőt láttad,mikor cserélték?
Ösrégi fogás az olaj adalékolása eladás előtt( a hőskorban forgácsporral,most már speciális,méz állagú adalékokkal),a kellemetlen zajok csillapítására.Ilyenkor szokott általában az lenni az eladó részéről,hogy "jó benne még az olaj,mert cseréltem nemistudom mikor,nemistudom mit/mire,de azért te majd cseréld le!"Aztán mikor a friss olaj belekerül,felmerül hogy a régebbi jobb volt,mert nem voltak zajok.
Kéne mérni egy hengervégnyomás/hengerveszteséget a gépen,beletekerni egy olajnyomásmérőt,meg megnézni a vezérmű láncfeszítőt,mérni szelephézagokat.
Ha ezek kielégítő értékeket mutatnak,és a sebességeket sem dobálja ki,akkor meg használni,és akkor nyugodt lélekkel rá lehet mondani a zajokra,hogy"ez ilyen".
Ez persze szigorúan magánvélemény.
Kérdezd meg légyszíves.Ha az előírásokat nézzük akkor a mostani motul pont megfelelő tuti olaj.De mikor ma hazaértem a mocival és levettem a bukót,rosszul lettem a hangjától!Ha az árát nézem akkor most a 230-kmt futott olajat készülök leengedni,na attól minden olcsóbb!A régi olaj amivel vettem a motort olyan csendesen hajtotta a gépet hogy most amúgy nem nagyon értem mi a f... lehet a motullal.A régi gazdának repsol 15w50 rémlik most ami még 10w40 volt korábban... hagyjuk.Ez ráadásul pont egy olcsóbb olaj.Ilyen egyszerű dolog ilyen problémát okozzon...
Itt a motorszerelő ismerős használ repsolt a motorokba.Nincsen rá panasz.Az olajokat szerintem ne egymáshoz hasonlítsd.Mi van előírva és mire van keret.Kb ezek fogják meghatározni.Ha kb mindegy az ár akkor kezdj pl csatrollal.Ha úgy látod hogy fogyasztja vagy valamiért nem jó neki akkor a következőre használj másikat.Nem beszélnélek le egyikről sem de rá sem szeretnélek.Ha végképp nem tudsz dönteni akkor holnap megkérdezem mi került abba az fj be ami most keveredett ide a látókörömbe.A hangját hallottam. hetven párezerrel az órájában rendkívül csöndes volt.
Amit én a saját fülemmel tapasztaltam.Castrol 20w50.Próbáld kizárni hogy hamisított legyen.Ha télen vagy hidegben is használod akkor 10w40.Érdekes véleménynek gondolom az itt valahol említett véleményt miszerint "kimossa" a csapágyfémet a sűrű 20w50 es olaj.Ezt a viszkozitást a vadonatúj még feszes passzos illesztésű motorhoz írták elő.Azóta az olajnak csak könnyebb dolga van a hézagok között.
Sziasztok! 25-én viszem szervízbe a motort! Szokásos szezonra való felkészítés. (Olaj csere, fék folyadékok, betét ha kell, teleszkóp olaj csere). A kérdés az lenne, hogy milyen gyertyát vegyek bele? Illetve hogy szelephétagot mindenképp megnézessem e akkor is ha nincs hangja? 5 hónap pihi után pöcre indult. Olyan szépen vette a fordulatot hogy beleborsóztam.
Ki/miben/mennyire hisz....végül is teljesen mindegy.
Mindenki használja azt,ami neki bevált,amivel elégedett,bajt nem okoz sem az ásványi,sem a szintetikus olaj,sem a 10W40,sem a 20w50.