köszi a gyors választ! Állítólag a mostani tulaj használja rendszeresen. Megpróbálok kérni tőle egy ilyen videot, ha esetleg ezt olvassa, akkor úgyis tudja miért:))) Tavaly szezon előtt volt karbiszinkron, s hibátlan állapotúként árulta. Mindenféle olaj és szűrők cseréje is megvolt. Íme, ő lenne az: https://www.kepesmotor.hu/yama...
Ennek több oka is lehet.
Amit meg kéne tudnunk : Mióta áll ? Meddig pörög fel ? Hogyan pörög fel, simán van akadozva ? Durrogás van-e ?
Lehet hogy csak dugulás de lehet hogy az esetlegesen sok állás miatt károsodott a karbisor. Nagyon hasznos lenne ha esetleg egy videót tudnál csinál(tat)ni arról ahogy jár a motor. Abból sok minden kiderülne.
Most hétvégén akartam megvenni az FJ1200 -t, de a tulaj szólt, hogy "Nagyon nehezen indul, egyenetlen az alapjárat, állandóan lefullad" Gondolom, vélhetően korrekten megcsináltatja, de mit gondoltok, mi lehet a baj, s ezt vételkor hogy ellenőrizzem? Vagy tegyek le a vásárlásról? Gondolom karbi probléma, esetleg gyújtás... Ha esetleg valaki tudna segíteni? köszi, és jó hétvégét! (sajnos nálam FJ nélkül...)
Sikerült levenni az önindítót, megvan a gebasz . Kombináltfogóval sem bírtam megtekerni, annyira meg van szorulva ! Még jó hogy ott van a polcon a hibátlan tartalék...
Igen.Kijön oldalra.Az o gyűrűre vigyázni visszafelé.A folytáshoz még egy apróság.A légszűrőházon ahol beszívja a levegőt kintről ott is van egy gumi szívótorok.Az is szűkebb.Szívászajcsökkentőnek hívják szerintem.
Köszi fiúk a svájci kérdésemre a választ! Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag a gyújtást, karbisort és a leömlőt is cserélni kellene, azért ez nem két fillér...... Ami nálam van service könyv abban nem találtam hasonló leírást, ez melyik gyári szervizkönyv?? Azt még nem tudom, valóban fojtva van e, hirtelen nem is tudom ezt hogy kideríteni, valszeg csak szervizben tudják megmondani....
Svájci kivitel: TID14-69 gyújtás (alacsony fordulaton több, fent kevesebb előgyújtás) más fúvókák, tűk, tűsfúvókák és a fojtások a szívócsőben és a leömlőkben.
Német, osztrák, svéd: TID14-67 gyújtás, főfúvóka 97.5 folytások.
A motorblokk és a karburátor sor közti gumi összekötőkben van egy szűkítés,valamint a kipufogó dob van más cikkszámon a svájci verzióban.
Ritka a fojtott kivitel már,az évek során mindenki lecserélte ezeket általában.Az enyém is svájci,de sem a kipufogó dob,sem a szívócső nem volt már fojtva.A nyomaték nem kisebb,sőt a fojtott verzió alacsonyabb fordulatszámon nagyobb értéket tud,csak a csúcsteljesítmény alacsonyabb,azt hiszem
a svájci 7500,a nyitott pedig 9000 -es fordulatnál adja le a max.teljesítményt.
Én így tudom.
Hello! De jó látni ezt az aktív fórumot:) Köszi a tippeket, és tanácsokat! S azt tudja e valaki itt, hogy a svájci változat 66kw-ra fojtott verzióját vissza lehet e tornázni az eredeti 125Le körüli fojtatlan változatra, illetve mi ennek a módja vagy költsége? S vajon a 66kw-os verziónak megmaradt e az eredeti nyomaték nagyjából? üdv
Baszki.
A pofám leszakad.
El vagyok képedve.
Hát nekiugrok hogy leveszem az önindítót. Kitekerem a két csavart, a hátsón ugye ott a test. RÁRAGADVA a helyére ! Letépem, a por beégve a testkábel meg az önindítóház közé. Persze hogy rá volt sülve. Na, drótkefe, aggyá neki ! Csavarok vissza, akksi be, indítás és pöcc-röff. Mindenre gondoltam, csak arra nem hogy egy viszonylag (szél)védett és erősen rögzített helyre ilyen szinten beüljön a dzsuva.
A vezetékekekt is érdemes átnézni Egy oxidálódott vagy lelazult kábelen sem megy át elég áram.Én szénkeféztem az önindítómat és jó lett.Viszont ha el van kopva a persely benne akkor befeszülhet és attól is lehet hogy nem forog.
Okéoké, mindenképpen megkereslek majd, vagy inkább megkeresünk Lupus XJR-es kollégával, mert ketten fogjuk végrehajtani a blokkgenerált. Ma megint volt egy sikertelen indítózás. 3 akksival is próbáltam, de csak nyöszörgött. Gyanús. A napokban leveszem az önindítót, kipróbálom hogy az-e a gázos. Van egy tartalékom ami biztosan jó. Ha nem az a gáz akkor egyértelmű a szabadonfutó hiba. Mindenesetre egy autóvillamossági mókussal kiméretem majd a töltését meg az indítóreléjét is, biztos ami biztos...
Sziasztok.Eőször is üdv az újaknak.Látom kicsit felpörögtek itt az események némi állásidő után.Érzitek a tavaszt szerintem.Mondjuk én kb 3 hete kezdtem ismét építgetni a dínót.Pár előbb olvasott dologhoz szeretnék hozzáfűzni kicsit.Olaj:Motul 5100 olajjal nekem csörgősebb,zajosabb volt a blokk hangja.Most hogy szét van szedve már látom hogy mennyire el volt kopva belül.Jobb lett volna valami 20w50 bele.Négy komplett váltót hasonlítottam össze és az enyém a legkopottabb,lötyögősebb.A kettest nagyon dobálta Már 1800 as fordulaton A főtengelyek közül szintén ezen látszik a legjobban a sok kilóméter.A szabadonfutó láncot hajtó fogak láthatóan el vannak keskenyedve.Egy főtengelyt láttam ami ennél rosszabb volt.Azon leszakadt egy hajtókar.Dugattyúk kormosak, hengereken gyenge hosszanti húzások.szerintem legalább 200 ezer volt benne vagy több .Wili! Ha szétszeded a blokkodat keress meg.Mostanában kicsit haladok az enyémmel is.Ha jó ritmusban készülök és kiderül miket rakok az enyémbe, akkor van itt egy marék siklócsapágy hajtókarhoz meg főtengelyhez.Mind új.Kb az összes színkódból.Léptetővilla is akad jó állapotban.Ezeket úgyis meg fogod nézni ha már széjjel van.Vagy jól emlékszem már csináltad egyszer?Találtam krómos dobot is de nem tudom milyen állapotban van.Ha gondolod megnézem.Csak kilógott valahonnan akkor jutottál eszembe Típusra jellemző hibából nekem a generátor jött még elő Stabilan 15.1-15.3 volt a töltése.Legalábbis amíg használtam ennyi volt.Amikor lekapcsoltam a világítást akkor lejjebb ment.Még nem jutottam odáig,hogy foglalkozzak vele.A műanyag idomok valóban szeretnek elrepedni.Ez ilyen.A karburátor membránjai a hosszú évek alatt kirepedeznek.3 karbisorból sikerült egy működő sort összeválogatnom.A típusnak inkább szerintem nem a sok futott táv hanem az idő ami megeszi az alkatrészeit.Sok olyan motor van ami évekig áll.Nekem két hengersoron is szépen látszik hogy milyen pozícióban állt meg a dugattyú.Elszíneződött a henger körben.Szomorú hogy ezeket a sokat(néha bevallottan 5 év) állt gépeket irreális áron próbálják eladni.Ésszerűbb ajánlattal már régen futhatnának ismét örömet okozva a gazdájuknak.Azt a szép fehér svájcit már kiszúrtam ma délelőt a hahu-n.Ha jó a blokkja akkor érdemes lenne megvenni és lepapirozni.A többi kb. bármi adódik egy hétvége alatt meg lehet javítani.Műanyagos ismerősöm van szentendrén.Több alkalommal dolgozott már nekem.Közvetlen motoros figura Úgyhogy ha valaki a közelben lakik és ilyen jellegű problémája van az keressen nyugodtan akár autós,motoros,vagy más műanyagos problémával.A sok állástól talán nem gondolják de a lengővilla tűgörgője is be tud rohadni ha nem eléggé zárt már.Nekem ki kellett cserélnem a tengelyt is olyan csúnyán összerozsdásodott.2 évig állt de lehet már előtte sem törődtek vele kellőképpen.Annak aki amúgy a blokk szétszedésében gondolkodik javasolnék némi óvatosságot.Tapasztalatom szerint a világ összes pénzét bele lehet lapátolni.A blokkon belülre pedig nem raknék semmit ami nem gyári.Sem szimmeringet sem o gyűrűt.A dugattyú gyűrűkön most gondolkodom de a végösszegnél már olyan mindegy lesz az a 15 20 ezer plussz.Egyébként még mindíg úgy gondolom hogy aki a motorozás,kirándulás örömét keresi annak nagyon jó vétel lehet egy ilyen öreg vas.Nem tökkelütött közlekedéshez bőven elég az ereje.A fékeket,futóművet lehet okosítani,frissíteni.Kiegészítőkkel a túraképességet is feljavíthtjuk.A fogyasztást meg szerintem hagyjuk.Érdekességnek meg kíváncsiságból jó méricskélni de két liter ide vagy oda nem szabad hogy számítson.Szerintem.
Inkább szelephézag,vagyis szelephang,De ma sokat csendesedett kb visszaállt a régi hangja a blokknak,nem akarom elkiabálni.Most a hetekben motoroztam 100km-t a régi olajjal és kb 100at az új olajjal így nagyon észrevettem a különbséget.AZTÁN!Reggel bikázni kellett a kicsikét,pedig egész télen pöcre indított az akku.Délután szintén nem tekerte be...mind1,holnap jön az új akku yuasa 14ah 175a indító árammal.Nem adjuk fel! :)
Igen, itt szervezzük. Van a Facen is Yamaha FJ Club Hungary oldal, ott is megtalálsz minket, de az nem túl aktív. Találkozót én a magam részéről rokon Yamaha túratípusokkal képzelek el, XJ és XJR tulajokkal, mert ők is kevesen vannak meg mi is. Ráadásul az XJ brigád nagyon régi, bejáratott banda. Az XJR-ben meg FJ motor van, szóval blokktesók, sok a közös nevező. De ez még a jövő zenéje.
Az FJ vételkor mire figyelj ? Hát, pont a napokban írtam le ide valakinek :
1. Hátsó teló
Ha le tudod nyomni kézzel és SZISSZENÉS NÉLKÜL felpattan akkor cserés
2. Váltó 2-es fokozat
Az 1100-esek dobálták a 2est de az 1200 első szériáján már javították.
3. Karbimembránok
Ha nem veszi a lapot, pl nem vagy nagyon nehezen pörög fel akkor gyanús. Vagy ha kihagyogat a motor. Ha sokat állt kirepedezhettek a membránok, cserések és drága.
4. Idomrepedezés
Itt főleg a fejidom oldala a genya ahol érintkezik a tank oldalával. Itt van a fekete takaróidom is ami a műszerfal meghosszabítása. Na abból jót csak Ebayen találsz és 20.000ft darabja
5. Önindító ÉS szabadonfutó
Az egyetlen komoly FJ betegség
Ha nem teker és/vagy zörög, hosszan nyüszít, 2esben meg kell mozgatni az FJ-t hogy forduljon a főtengely egy picit. Ha ez után teker akkor szarakodik a szabadonfutó ami A BLOKKBAN VAN és szét kell húzni miatta. De ez csak sok km-es példányoknál fordul elő, mint pl az enyém.
6. Főfékhegerek
Ha valamelyik folyat akkor fel kell újítani, ez kb. 10-12e Ft.- Előfordul ilyen öreg vasaknál. Ennyi. Más nem jellemző rájuk.
Köszi Vilman, ez jó hír:)) S itt szoktátok szervezni? Engem mindenképp érdekelne, ha bár ilyen lesz:)) Vételnél a 2-5 sebesség kidobásra, a repedt burkolatra, olajfolyás, stb kivűl még mit érdemes figyelni. Amit mindenképp nézzek meg? Ha valakinek van jó tanácsa?
Sziasztok!
Egy ismerősöm hozott egy 89-es FJ-t Svájcból és sürgősen eladná, szerintem nem rossz vétel, akár alkatrészként is. Íme: https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/fj_1200/yamaha_fj_1200_surgos_olcson-14023010
Amit meg kéne tudnunk : Mióta áll ? Meddig pörög fel ? Hogyan pörög fel, simán van akadozva ? Durrogás van-e ?
Lehet hogy csak dugulás de lehet hogy az esetlegesen sok állás miatt károsodott a karbisor. Nagyon hasznos lenne ha esetleg egy videót tudnál csinál(tat)ni arról ahogy jár a motor. Abból sok minden kiderülne.
http://www.blackbears.ru/index...
Aranyos kis lista :)
https://drive.google.com/file/...
Svájci kivitel: TID14-69 gyújtás (alacsony fordulaton több, fent kevesebb előgyújtás) más fúvókák, tűk, tűsfúvókák és a fojtások a szívócsőben és a leömlőkben.
Német, osztrák, svéd: TID14-67 gyújtás, főfúvóka 97.5 folytások.
Európai nyitott tid14-65, főfúvóka 110
Ritka a fojtott kivitel már,az évek során mindenki lecserélte ezeket általában.Az enyém is svájci,de sem a kipufogó dob,sem a szívócső nem volt már fojtva.A nyomaték nem kisebb,sőt a fojtott verzió alacsonyabb fordulatszámon nagyobb értéket tud,csak a csúcsteljesítmény alacsonyabb,azt hiszem
a svájci 7500,a nyitott pedig 9000 -es fordulatnál adja le a max.teljesítményt.
Én így tudom.
A pofám leszakad.
El vagyok képedve.
Hát nekiugrok hogy leveszem az önindítót. Kitekerem a két csavart, a hátsón ugye ott a test. RÁRAGADVA a helyére ! Letépem, a por beégve a testkábel meg az önindítóház közé. Persze hogy rá volt sülve. Na, drótkefe, aggyá neki ! Csavarok vissza, akksi be, indítás és pöcc-röff. Mindenre gondoltam, csak arra nem hogy egy viszonylag (szél)védett és erősen rögzített helyre ilyen szinten beüljön a dzsuva.
Az FJ vételkor mire figyelj ? Hát, pont a napokban írtam le ide valakinek :
1. Hátsó teló
Ha le tudod nyomni kézzel és SZISSZENÉS NÉLKÜL felpattan akkor cserés
2. Váltó 2-es fokozat
Az 1100-esek dobálták a 2est de az 1200 első szériáján már javították.
3. Karbimembránok
Ha nem veszi a lapot, pl nem vagy nagyon nehezen pörög fel akkor gyanús. Vagy ha kihagyogat a motor. Ha sokat állt kirepedezhettek a membránok, cserések és drága.
4. Idomrepedezés
Itt főleg a fejidom oldala a genya ahol érintkezik a tank oldalával. Itt van a fekete takaróidom is ami a műszerfal meghosszabítása. Na abból jót csak Ebayen találsz és 20.000ft darabja
5. Önindító ÉS szabadonfutó
Az egyetlen komoly FJ betegség
Ha nem teker és/vagy zörög, hosszan nyüszít, 2esben meg kell mozgatni az FJ-t hogy forduljon a főtengely egy picit. Ha ez után teker akkor szarakodik a szabadonfutó ami A BLOKKBAN VAN és szét kell húzni miatta. De ez csak sok km-es példányoknál fordul elő, mint pl az enyém.
6. Főfékhegerek
Ha valamelyik folyat akkor fel kell újítani, ez kb. 10-12e Ft.- Előfordul ilyen öreg vasaknál. Ennyi. Más nem jellemző rájuk.
Egy ismerősöm hozott egy 89-es FJ-t Svájcból és sürgősen eladná, szerintem nem rossz vétel, akár alkatrészként is. Íme: https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/fj_1200/yamaha_fj_1200_surgos_olcson-14023010