Szerintem is.Halkan zakatol a vezérlés,elég zavaróan ,pláne úgy hogy percekkel az olajcsere előtt nem volt hangja.Még nem tudom hova tenni a dolgot...Hát azt vártam hogy szépen fog dürüzsolni,erre nesze.Vegyek bele valami sűrítős cuccot?Vagy vegyek 10w40?
Na olajcsere.
Motul 5100 15w50 est kapott a 10w40 es után.Erre nemhogy megszűnt az a pici szelephang,hanem sokkal erősebb lett.Azt hittem hülyét kapok,mentem vele 30km-t és melegen ciripel a vezérlésem.Ez hogy lehet?
Tegnap előtt a sikertelen indítózás után visszaraktam töltőre az akksit. Ma pöccre indult a gép.
Mentem vele egy kört a városban hogy forogjon egy kicsit, aztán a héten kigondolom mi lesz. A primerlánc már nem sokáig húzza, szóval mindenképp szét kell szedni előbb utóbb.
Az enyém is sóvárog egy primer lánc után. Vezérműláncot a múlt télen kapott,az rendben van.Szabadon futó? Hát igen,néha rendetlenkedik hideg indításnál.
Tegnap próbáltam indítani, nem sikerült. A fél éves, feltöltött, meleg helyen tartott, gondozásmentes Banner nem tudta megtekerni. Aztán egy másik, 30Ah akksi sem. 1-2 másodperc kínlódás után elengedte az indítómotor és egy hosszú vinnyogó hangot hallatott. Ez nem más mint a döglődő szabadonfutó, vagy indítókuplung minősített esete. Szerencsére ez a blokkban van, és ha megkopik vagy kilágyulnak a rugói akkor lehet széthúzni a blokkot. Na, itt most ez van. Ha már széthúzzuk akkor cseréljük azt a rengeteg dolgot amit egy 33 éves, ~145000 Km-es FJ-ben cserélni kell, tehát :
- primer láncot
- vezérműláncot
- szabadonfutót.
Most szépen összegyűjtöm az Ebayen található alkatrészforrásokat aztán elkezdem megrendelni a dolgokat. Tömítéskészlet, szabadonfutó felújító kit, a két lánc, egyéb apróságok. Márciusban már motorozni akarok vele.
Az enyém 1986-os kiadású 1TX, az első 1200-as széria. Az órájában 17000Km volt amikor megvettem, most, 9 év után 43600. Úgy hogy az utóbbi 2-3 évben gyakorlatilag ló**szt nem tudtam motorozni. Szerintem egyszer már átfordult az órája, szóval az inkább 143600... Én 6000Km-ként cseréltem a 20W50-es Castrol Actevot. Más olaj még nem volt benne mióta nálam van. Olajfogyasztás nálam is maximum fél liter. Viszont ahogy írtam én megyek vele télen-nyáron, amikor van egy kis időm.
Sziasztok! Tekintve hogy az FJ-k nem fiatal motorok,kinek milyen futásteljesítménnyel rendelkezik a gépe? Illetve olajfogyasztás mit mutat? Az enyém közel 1000000 km után,5-6 ezer km-re kér 4-6 dl olajat.
10W50, na igen asszem ez lesz a legjobb, én hidegben-melegben is motorozgatok ha időm engedi. Már kb. 10. éve minden szilveszterkor összegyűlünk Várpalotán a vár mögött páran, most kb. 70 mocival jöttünk össze. Sacc -3/+3 fok volt...
A Motul nagyon népszerű, bár én még sosem használtam.
Az utolsó 20W50-es Castrol Actevo flakonjaimat töltöttem bele utoljára. Ez már nem kapható, a Castrol Power 1 van helyette. Most már mást akarok kipróbálni, pl. Liqui Moly vagy Shell de igazából még nem döntöttem el. Lehet hogy pont 10W40-est fogok venni mert :
A 10W40 akkor jó ha hidegebb időben is használod a motort. A 10W-s olaj kis hőmérsékleten jobban szivattyúzható mint a 20W-s, tehát jobban kíméli a hideg motort. Ellenben ha meleg van, minimálisan hígabb lesz mint a 20W50-es, és lehet hogy többet fog belőle megenni a motor HA KOPOTT...
Hallod...Az előző gazdája 10w40est használt bele.Meg van rökönyödve h 20w50 akarok bele tenni.Azt mondja h "kimossa a csapágyfémet" .túl sűrű,Nem tudom ezt honnan veszi de tény h most szép hangja van a blokknak,ugye még az van benne.Te milyet használsz Vilman?
Igazából nem foglalkoztam vele, így került hozzám. Csak a műszakin nem tudom hogy mit szólnak hozzá. Funkcióban mondanám hogy mindegy mert a nagy tohanya testemre úgyis keskeny.
Körbe kb 5 mm a szélétől, mintha a foncsor rozsdásodott volna meg pókháló szerüen. Tervbe van hogy ez lesz az utolsó szezonja és nyugdíjba megy. Ha nem töröm össze akkor akár még OT sincs kizárva, de az azért sok pénz lenne.
Hol van rajta rozsda ? Ha gyári tükröd van akkor csak a legvégső esetben cseréld le. Én is csak azért cseréltem mert kilágyult a rugója és egyfolytában lötyögött.
Vagyunk jó páran, volt már összejövetel is, találkozó is lett tervezve de az még nem jött össze. Talán idén nyáron !
Motul 5100 15w50 est kapott a 10w40 es után.Erre nemhogy megszűnt az a pici szelephang,hanem sokkal erősebb lett.Azt hittem hülyét kapok,mentem vele 30km-t és melegen ciripel a vezérlésem.Ez hogy lehet?
Mentem vele egy kört a városban hogy forogjon egy kicsit, aztán a héten kigondolom mi lesz. A primerlánc már nem sokáig húzza, szóval mindenképp szét kell szedni előbb utóbb.
- primer láncot
- vezérműláncot
- szabadonfutót.
Most szépen összegyűjtöm az Ebayen található alkatrészforrásokat aztán elkezdem megrendelni a dolgokat. Tömítéskészlet, szabadonfutó felújító kit, a két lánc, egyéb apróságok. Márciusban már motorozni akarok vele.
A Motul nagyon népszerű, bár én még sosem használtam.
A 10W40 akkor jó ha hidegebb időben is használod a motort. A 10W-s olaj kis hőmérsékleten jobban szivattyúzható mint a 20W-s, tehát jobban kíméli a hideg motort. Ellenben ha meleg van, minimálisan hígabb lesz mint a 20W50-es, és lehet hogy többet fog belőle megenni a motor HA KOPOTT...