A gyári előírás szerint 5 fok felett 20w40 alatta 10w30.Amennyiben nem használod hidegben a 20w50 teljesen jó hozzá.Az api teljesítményszint meg bőven meglesz.A 10w50 motult azért tettem bele mert így szélesebb külső hőmérséklettartományban terveztem használni.Télen is be szoktam indítani a motort minimum havonta.Viszont meglepő módon zajosabb volt a motullal mint a castrol olajjal.Nyilván a blokkból jövő hangok egyébként is erősödtek mert a láncvezetők kopottak voltak,a láncok pedig elhasználódtak.Egyszer ha elkészül a felújítás akkor szinte biztosan 20w50 nel kezdek aztán meglátom.
Igen, barthat-nak abban teljesen igaza van ne feledjük ezek a motorok még ásványi olajra voltak tervezve és hát elvileg az a legjobb neki, deee nem mondom ne próbáld a 20-50 mert meglehet tényleg jól müködik vele, mint az alábbi tapasztalat mutatja.
Szia.Nekem a motul 15-50 nel jobban csörgött mint a castrol 20-50 nel.Volt itt régebben egy írás valami szintetikus Aral hosszútávú tapasztalatáról.Ott az vált be.Nagyot nem tudsz hibázni mert a mostani olajok már jobbak mint a gyártáskor előírt minőség.Azért fontos hogy hol és milyen évszakban motorozol.Párszor már említettem,hogy kizárólag castrol 20w-50 nel tudok többszázezret futott motorról.Viszont hamisítják.
Szia Péter, részemről megtaláltam a kicsit kopotabb itt-ott enyhe mellék zörelyeket hallató FJ blokknak a jó olajat. Eredetileg mindenki 10-40 jár de miután összeraktam a blokkot ( teljes felújítás után) konzultáltam öreg szerelő kolegákkal és arra jutottam kipróbálok mást, motul 15-50. Én azt gondoltam túl sürű lesz és hidegen problémás de nem, tuti jól műkszik a vas, viszont hideg indítás után szigoruan 3-5 perc melegítés, sokkal szebben jár a motor csöndes nem zörög és hát bevallom magas sebesség tartományban is tőkéletes volt 230-240 km/h -ig mertem húzni . Tehát bátram ajánlom próbáljátok ki a sürübb olajat.
Sziasztok!
Olajcserét kell csinálnom a 85-ös FJ 1100-on.
Annyit szeretnék kérdezni csak, hogy kinek milyen olaj vált be, ki milyet használ?
Előreis köszönöm!
Ez nagy valószínűséggel egy Suzuki GSX 1100 Katana vagy sima gsx 1100 porlasztósora. Azon le van dugózva gumidugóval a alapjárati fúvóka. Az benzin a főfúvókan keresztül feljön a needle jet-kehely vagy keverőcsőhöz, és onnan kerül át a alapjárati fúvókához.
Ahogy nézem a gyorsban letöltött fj szervizmanuált, a Yamahában nem látok ilyen gumidugót. Itt igazából csak a mikuni BS 34-es porlasztótípus egyezik, de természetesen más konfiguráció.
Itt jegyzem meg, hogyha ki van repedezve, vagy keményedve a porlsztón a szivató dugattyújánál a gumitömités, azt a suzukinál 4-5€ ért meg lehet(et) rendelni külön alkatrészként. Amíg a Yamaha csak komplett egységkén árulja a "szívatót" úgy 8-10-szer ennyiért.
Akkor magyarul. Semmilyen "spec. szerszám nem kell hozzá. DIN szabványos M4 vagy M5-ös menet van elvileg az alkatrészben. Mikor meglazítom a fúvókát, akkor vagy műanyag kalapáccsal vagy a csavarhúzó műanyag nyelével rákoppintok, majd kitekerem a fúvókát, és helyére behajtok egy hosszabb csavart amivel sok esetben mér kézzel ki lehet nyomni az alkatrész.
Ultrahangos tisztítás elött a fúvókák d´örszárazására való szerszámmal szoktam megtakarítani a furatokat: https://www.sportmotor.hu/foto...
A csavarhúzós kiütés nekem picit durva, de azon kaptam fel a fejem, hogy neked szerszámot esztergálnak ehhez a művelthez...
Én megtartottam az FJ gyári karburátorsorját, nem dobtam ki pedig többen is mondták hogy ba***am ki a pi***ba...
Hát nem. Ha egyszer lesz rá elég időm, szépen előveszem a húsosládából aztán szépen kitakarítom. Nem kell venni még egyszer.
Vett már valaki Ebayről vagy Wishről, egyéb helyekről univerzális tükröket ?
Ilyesmikre gondolok : http://www.ebay.com/itm/1-Paar...
Igazad van István. Ezért jó ez a fórum, sok mindent meg lehet osztani. A videó nagyon jó.A 10. percnél csavarhúzóval üti ki, majd a 15. percnél vékony csőrű fogóval rakja azt vissza. Akik a karbit nekem csinálják azok a MZ,ETZ, Simson, Suzuki, Honda Yamaha motorokat szerelték hosszú-hosszú időn át. Nekik voltak spec. ferszereléseik, csak eladták egy motorszerelőnek Romániába.Ők annak idején olyannal szedték ki a "needle jet" - et. Ezért is írtam hogy ők csak olyannal akarják kiütni, nem csavarhúzóval. - A csavarhúzós dolog is jó megoldás -
A membránokat fény felé tartva kell megvizsgálni, mert ha lukas átszűródik a fény. A karbiba ha belenézel akkor minden jónak tűnik, de a karbikban az un. keverő fuvókát csak speciális eszközzel lehet kiszedni (kiütni) . Abban ha megáll a kosz akkor olyat produkál mintha az alapjárati fúvókád lenne eldugulva, pedig az lehet hogy tiszta. Mindent kiszedve kell egy alapos átmosás, aztán minden vissza a helyére. A most vásárolt használt karbim ( biztos több éve állt benne a benzin, mert poshadt szaga volt) így fog készülni csak a spec. szerszámot kell még az esztergályosnak megcsinálni. - Majd írok hogy mire jutottam -
Egy szerelő is megnézte a karbikat,azt mondta jók.
Azt mondja azért nincs alapjárat mert szelephézagot kéne állítani.
Azért nem jár alapon,mert nincs rendes szelepzárás.
De nincs neki az a speckó szerszáma ami lenyomva tartja a szelepet amíg lapkát cserél,ezért ő szétszedné a vezérléstis.
Na azt nem akarnám,ezért most valakinél ezt a kis lemez szerszámot keresnék.
Milyen állapotban vannak a karburátor membránok ? Örök téma !
Az én FJ-m is kb. 10 évig állt egy gari végében, ez alatt egyszer sem volt elindítva. Mind a négy membrán szétszáradt és kirepedezett. Pont azt csinálta mint a tiéd, csak inkább 3000 fölött. Nézd meg őket, ha egy minimális repedés van akkor már cserés is mivel falsot szív és attól kezdve nem lehet behangolni azt a karbit. Én akkor komplett karbisort cseréltem mert aranyáron volt a membrán. Most már lehet venni az Ebayen megfizethető membránokat, de akkoriban (2010) esélytelen volt.
Az alapjárati rendszerben vannak a legkissebb furatok.Kb harmad fordulatig befolyásolja a működést.Lesz ott még valami ami be van dugulva.A gumialkatrészeknél is falsot szívhat.Küzdj még vele.
A leírtak alapján kevés a benzin vagy sok a levegő(szerintem).A légszűrőket most cserélted vagy eddig is így volt és jól működött?Jelenlegi ötletem,hogy karbisor szétszed és állapotfelmér.Ott már sokminden kiderülhet.Mióta állt a motor?Csomó kérdés van ami befolyásolhatja a problémát.
Olajcserét kell csinálnom a 85-ös FJ 1100-on.
Annyit szeretnék kérdezni csak, hogy kinek milyen olaj vált be, ki milyet használ?
Előreis köszönöm!
Hogy lapkázni tudjam a gépet.
Ahogy nézem a gyorsban letöltött fj szervizmanuált, a Yamahában nem látok ilyen gumidugót. Itt igazából csak a mikuni BS 34-es porlasztótípus egyezik, de természetesen más konfiguráció.
Itt jegyzem meg, hogyha ki van repedezve, vagy keményedve a porlsztón a szivató dugattyújánál a gumitömités, azt a suzukinál 4-5€ ért meg lehet(et) rendelni külön alkatrészként. Amíg a Yamaha csak komplett egységkén árulja a "szívatót" úgy 8-10-szer ennyiért.
pozíció: 60
art nr: 13682-31210
https://www.bike-parts-suz.de/...
Nekem olyanok nincsenek rajta,az baj?
Ultrahangos tisztítás elött a fúvókák d´örszárazására való szerszámmal szoktam megtakarítani a furatokat:
https://www.sportmotor.hu/foto...
A csavarhúzós kiütés nekem picit durva, de azon kaptam fel a fejem, hogy neked szerszámot esztergálnak ehhez a művelthez...
Hát nem. Ha egyszer lesz rá elég időm, szépen előveszem a húsosládából aztán szépen kitakarítom. Nem kell venni még egyszer.
Vett már valaki Ebayről vagy Wishről, egyéb helyekről univerzális tükröket ?
Ilyesmikre gondolok : http://www.ebay.com/itm/1-Paar...
Az fj-ket (is) nem a bs 34-es mikuni porlasztokkal szerelték?
Amit te említesz keverö fúvóka= needle jet? Az amit egy csavarhúzóval kilököt a srác a videóban 10 percnél?
http://youtu.be/95nlrP-yn2I?t=624
Várom az infót mire jutottál,meg egy képet hogy mi is az,és hol.
Azt mondja azért nincs alapjárat mert szelephézagot kéne állítani.
Azért nem jár alapon,mert nincs rendes szelepzárás.
De nincs neki az a speckó szerszáma ami lenyomva tartja a szelepet amíg lapkát cserél,ezért ő szétszedné a vezérléstis.
Na azt nem akarnám,ezért most valakinél ezt a kis lemez szerszámot keresnék.
Az én FJ-m is kb. 10 évig állt egy gari végében, ez alatt egyszer sem volt elindítva. Mind a négy membrán szétszáradt és kirepedezett. Pont azt csinálta mint a tiéd, csak inkább 3000 fölött. Nézd meg őket, ha egy minimális repedés van akkor már cserés is mivel falsot szív és attól kezdve nem lehet behangolni azt a karbit. Én akkor komplett karbisort cseréltem mert aranyáron volt a membrán. Most már lehet venni az Ebayen megfizethető membránokat, de akkoriban (2010) esélytelen volt.
karbik tisztítva,tűszelepek,és házuk cserélve.