Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyertek minél többen az FJ Club hivatalos oldalára !

FJ Club

Szia!Igen érdekelne a tükör!Írj egy árat nekem,és hogy kb mikor tudod küldeni!De a 30
/8563599-es számra is küldheted!Köszi szépen
Sziasztok!
Keresnék 2 db. saválló csavart 1db. 40-es és 1 db 45-ös hosszal 8-ast, és D fejű gyárit. A lábtartó környékén vannak ezek a csavarok.
Nem tudom a megnevezését ennek a konzolnak amit befognak...
Szia!
Úgy néz ki hogy nemsokára tükröket cserélek az FJ-n és így lesz egy pár tükröm. Így néznek ki.
Erre mondják,hogy ezekben még volt anyag.Csak a tükör majdnem fél kiló.Komolyan mint egy tank:) Meg olyan tartós is.
Nálam is ez történt, el nem tudtam képzelni minek bele az a vasdarab...csak zörög.
Meg kéne akadályoznia hogy a tükör rezegjen. Ha a gyári helyén van működik is, de sokat futott gépeknél le szokott esni a helyéről, és a tükör házban csúszkálgat zörögve ide-oda, heveny idegösszeomlást okozva a tulajnak.
Szia! Az a súly minek van benne nem tudod?
Nekem van egy darab jobbos tükröm.A belsejében mozog a súly és egy két karc van a hátulján.
Sziasztok!Fj 1200-re keresek 1 pár tükröt!Meg sárvédőt előre.Akinek van esetleg írjon!Köszönöm!
Ha gondoljátok ide pedig nézzetek be :)
http://www.facebook.com/pages/...
Szóval így áll már vagy 2 éve ...
Sziasztok!
Ha már lúd legyen kövér...nekem is van egy FJ-m többek között.
Most nem kívánnék újra egy regényt írni, linkelem egy korábbi irományom a motorról ,mit mondjuk a bmw fórumos barátaimnak írtam anno, de másolom. Azóta sem sok változott. A project még áll, de lehet nyáron már összerakom.

"A motorral közelebbi kapcsolatban olyan 2002-3 -ba kerülhettem. Az első nyugati motorom egy 1983-as honda Vt 250 f volt (mi szintén darabokban, de megvan ). Akitől vettem utána megvásárolta ezt a szakadt FJ-t.
Vagy is utána vett még egy vt 250, azt felújítottam neki cserébe egy másik vt 250 ért. Szóval vagy van 3 VT 250-re való a padláson. Vázak, comstarkerekek, blokkok, idomok. Szóval ez ment köztünk ,hogy én felújítom neki az épp aktuálist ő meg fizet. Így lett volna az FJ-vel is.
Megvette ,de mindig volt valami baja (amin nem kell csodálkozni). Szerencsétlen motor gyalázatosan nézett ki. Műszakilag rendben volt, van, csak amiket műveltek vele. Meg sem vettem volna ,ha mechanikailag szar, de a blokk rendben volt ránézésre érzésre.
Valamikor a hőskorban mikor bejöttek a japó motorok Mo.-ra érkezhetett ez a drága is. Gondolom idom híján gyártottak rá egy műgyanta burkolatot (mint az említett ábra is mutatja) azt hadszoljon. A váz elejére, mi elég speciális az FJ-nél (váznyak), fogták bazzeg átfúrták a zártszelvénykeretet ,majd felcsavaroztak rá egy zetor lámpát vagy mit! CCCP felirattal az üvegben. Hát meseszép volt. Az egész motor egy lelakott kotvány volt, de szerencsére annyira nem szétbarmolva, hogy ne legyen menthető.
fél évig "használtam" hébe hóba, de mindig volt valami baromság amit nem a motor rovására írok, hanem az igénytelenségre. Elszakadt egyszer a gázbowden vége gárdonyban. Patentfogóval húzva jöttem vele hazáig. Izgi volt 130 le-vel. Evil Az elektronikával folyton gond volt, mert a szokásos sárga zöldszigetelő szallag ott volt mindenütt. Mivel a tulaj mondta használjam , használtam, már amikor méltóztatott menni a bosszantó gányolások miatt. Majd mikor eljő a tél mehet a felújítás. A tél eljött a felújítás elindult. Költséghatékony módszerekkel, de mindenre kiterjedő újjá építést akartam. Közeben a tulajunk rájött, hogy ez neki nagyon sokban lesz és nagyon hosszadalmas a folyamat (közben én már elkezdtem dolgozni, mint közlekedésbiztonsági oktató), így nekem kevés időm, neki meg kevés pénze volt a projektre. Viszont elégedetlenkedés az volt.
Fogta elvitte a motort, mondta majd megcsinálja más , utána állt egy fél évet senki hozzá nem nyúlt, gondolom olyan árakat mondtak rá neki.
Majd jött egy telefon , hogy nem -e kell. Mondtam egy összeget ami nekem igen megérte, így visszakerült hozzám ,majd át is írattam.
Így vagy 7 éve az enyém. De közben már megvolt a gixxer, így feledésbe merült. Mint statikus szobor tologatjuk ide oda. Félévente körbeforgatom a blokkját. Nagy szó lesz ,ha beindul, hisz nem járt 7 éve.
Visszatérve. Mivel az enyém lett végre nem kellett szarrágóskodnom.. A cél jelenleg is egy mászkálós motor megépítése belőle, ízlésesen, igényesen, de az ésszerűség anyagi határain belül maradva. Tehát nem kap szélesebb felnit, aluvillát, előre upsidown villát, fékeket, alukipukat..bla bla. Ami van azt kell jobbá tenni, vagy vadabbá esetleg élvezhetőbbé.
Mivel a gyári jellege nekem nagyon papás, így a gyári állapot visszaállítása szóba sem jöhetett! Már csak azért sem, mert semmiféle gyári idomom nem volt és nincs is. Mivel egy motort vettem vázzal, blokkal, kerekekkel, "elektronikával". Ami kellett az egy gyári tank!
A többi az én szörnyszüleményem eredménye, de nekem teccik. Mindenképpen lejeb akartam tolni a motor elejét, mert a gyári fejidom és plexi kilátótorony. A cccp-s lámpát lerúgtam ,majd az elvtársiasság jegyében ki is vágtam a kukába! Készítettem egy általam kitalált fejidom tartó konzolt, melyre egy yamaha neo's robogó fejidomja került megvagdosva. A dupla projektoros lámpa valami olasz fosé a sötétített plexi rájuk lógatva pedig egy Suzuki gsx 750 f -é. Morcosra akartam és laposra. A gyári kormánycsutkákat szintén kivágtam. Már csak azért is mert mindennek nevezhetőek voltak, csak egyenesnek nem, így a gázmarkolat is szorult. Kuka az egész hobelebanc. A felső villahídból lemartam, hogy alkalmas legyen az xjr 400 as kormánykiemelők fogadására, mibe egy tomaselli ducati kormányt tettem. Az oldalára még jön két Honda X11 oldalidom ,ez nincs a képeken. A légszűrő box egy vic volt. Hogy elférjen a műgyanta trágyavár természetesen megvagdosták, majd igényesen pszihoplasztal tömítették. A koszt és a falslevegőt tökéletesen szívta a szétvált össze "illesztéseknél".
A gyári karbit atomjaira szedtem kipucoltam, felújítottam és 4 db kúpszűrő fogja táplálni. Beszereztem ebből is még egyet, mert ami benne volt abban az összes membrán át volt szakadva. Nem csoda, hogy "szarul" ment. Bár azóta azon agyalok, hogy 40mm-es gsxr-1.1 W karbit fog kapni a gyári 34 ese helyett. Azért W-mert ott távolabb van a 4 karbi egymáshoz képest, mint az olajosnál (nedves perselyes mivoltából adódóan). Az Fj hengerfeje meg szintén igen széles a hűtőbordák végett.
Az egész motor szét lett kapva. A váz, kerekek, h.villa, segédváz meg miegymás elmentek szinterbe. A blokkot közben szétszedtem és átnéztem. A hengerfej elvándorolt felújításra. A szokásos, síkolás, szelepkösz, fészekmarás, szimm.csere. Új vezlánc.
JA! Szimmeringekröl annyit hogy. Ezen beszartam! Annyira szarok voltak, hogy volt mikor leállítottam a motort reggel nem tudtam beindítani a motort, mert az a henger ami épp sűrítésbe ment volna megtelt a hengerfejből lefolyó olajjal. shocked Nesze neked! Ha méltóztatott beindulni akkor pedig olyan füstöt eregetett, mint egy T55.
Szóval ezek mellőzve lettek. Kapott új kuplungot, mert az sem volt a 100%-os fogás magaslatán. Új gyertyák, olajszűrő, olaj (bár ezt cserélhetem is azóta :L). Új fékbetétek, kerékagycsapágyak, az összes csavar letisztít, lehorganyoztat.
Vissza térve a motor elejére! A barom bólintásgátló rendszert én azonnal lekötöttem! Az indokot is elmondom. Anno mint minden gyár kereste az újat. Lásd mindenkinek lett turbós gépe a 80-as években. Yamaha XJ 650 turbo, Honda CX 650 turbo, Kawa Gpz 750 turbo, és ami a legszebb sz.tem közülük a Suzuki XN 85 turbo némi katana beütéssel. Dettó ez a bólintásgátló rendszer, mit abban az időben szinte mindenre ráerőltettek.
Lényege? Fékezésnél a fékolajkör egy ága kiágazik a teleszkópszár elején lévő kis tartályba ,miben van egy kis mungahenger ,mi elválasztja egymástól a kát folyadékot. Lengéscsillapító olaj, ill. fékolaj. Mikor meghúzod a fékkart a munkahenger ott is megindul és elkezdi felkeményíteni a gátlót. "Bólintásgátlás". Brillináns mindazonáltal mikor fékezve érkezel egy kanyarba a gátlód bekeményedve ,majd jön egy bukkanó azt nincs hova csillapítani + nem tud min támaszkodni a motor súlya és vagy jobbra vagy balra kiugrik az első kerék az adott ívből. Ezt én köszönöm nem kérem.
El is tűnt gyorsan a kínálatból, mint a turbó korszak ikonjai.
Visszakanyarodva a motor farához:
A gyári lábtartók és a kipu szöge számomra szörnyen unalmas és avitt. Egy kipu ne vízszintesen álljon! Ez nem Etz. Vicc.
Lábtartó konzol második fele levág, így onnan tudtam vágni a kiput majd feljebb állítani a szögén ,majd meghegeszteni. Természetesen ehhez változott a hátsó lábtartó helyzete is, hisz ami volt az lapát. A hátsó segédváz alsó csatlakozó részéhez betoldottam (mindkét oldalt természetesen) vagy 5 cm-t. Így az egész seggét följebb emeltem és nem olyan szétült tepsi hatását kelti, mint a gyári segge.
Kapott újabb hátsólábtartó konzolokat, melyre Kawasaki ZXR 400-as hátsó lábtartók kerültek. Ezeknek helyzetét a kipu felfogatási pontjai adták meg, így ezek tartják a kiput ,mint más értelmesebb sportmotorokon. A hátsó farokidom egy Honda NSR 125-ről jött a hátsó lámpával együtt, de kicsit bekellet toldani a szélesség miatt ,ill. alakítgatni. A hátsó lámpába 100 db ledet vágtam azóta.
Az ülést pedig kikentem műgyantából, hisz teljesen más a formája ,mint a két adott gyári ülés. Főleg az FJ-é érdekes, hisz körbeöleli a tankot.
A kárpitozás sajnos el lett kottázva, így az megy vissza a kárpitoshoz.
Jelenleg így áll a project, de most hogy kész a gsx-r figyelmet kéne már szerencsétlenre fordítanom, hisz minek van ha csak áll + végre lenne egy mászkálós motor. A Gsx-R jelen állapotában most már teljesen ünnepi motorrá avanzsált, így rá kell moccannom az FJ-re, ha nyáron motorozni akarok fenntartások nélkül. "
Sziasztok!

Az FJ Clubot azzal a céllal alapítottam meg, hogy azokat az embereket fogja össze, akik a lehető legtöbbet szeretnék tenni ezért a típusért, és a használók segítéséért. Mivel nem fiatalok a motorjaink, tapasztalat csere igen hasznos lehet.

http://fjclub.atw.hu/

Fórum is van, szerelési kézikönyvek is.

Bármilyen kérdés estén: fj.club@index.hu
Az adatokat vágom, holnap írom a számokat! Előre is köszi még egyszer...:) Kicsit barbár volt aki egy gyorsaságiból ezt csinálta......
A kocsmai nyeremény a győztes!
Ja ez a rajz egy USA modellé !

Akarunk FJ-találkozót a nyáron ?

Helyszín ötleteket várok !

Mentünk két FJ-vel egy laza 70Km-t, Veszprém-cseszneki szerpentin-Veszprémvarsány-Zirc vonalon. Láttam egy kék-fehér FJ-t szembejönni a szerpentin után, ki lehetett az ?

Az FJ 1100 1984 kapcsolási rajza :
Igazad van. Azonban nem tudjuk a részleteket(talált,kapott,beszámított,esetleg kocsmai nyeremény),így nekünk furcsa ez a dolog de azért ha tudunk segítünk.Szép napot és sok gondtalan kilómétert mindenkinek.
Oké, de ha valaki vesz egy motort, csak rákérdez vételkor legalább az évjáratára nem ?
Na mindegy, ha kapom blokkszám elejét, tolom a kapcsolási rajzot.
Valamit írni kellett a hirdetésbe.Nem mindenki tudja fejből az adatokat.Szerintem.Én azért csak a blokkszám alapján indulnék el.Az is van írva hogy okmányok nélkül.Rendszámot viszont látok rajta.A magyar okmányirodák főleg régebben nem álltak a helyzet magaslatán. Az évjáratot gyakran az országba kerülés évének írták.
Na ez trükkös lesz mert az adatlapján 1988-as gyártási év van megadva. Az 1100-est viszont csak 1985-ig gyártották, az én FJ 1200-esem is 1986-os kiadás.
Teljesítmény meg 70 lóerő ? Ezek legalább 120 lovasak...

A motor/vázszám első három karaktere alapján lehet tudni hogy melyik változat.
http://www.kepesmotor.hu/yamah... Ha ki tudod bogozni belőle! Nincs szikra. Világítás, irányjelző, duda van csak a szikrák kellenének.............:)
Előre is köszi