Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én nem nagyon értem ezt a levegősödést. Azt gondoltam, hogy a tartály tetején lévő gumi, csak a portól, kosztól véd.
Na én ugyanígy vagyok az első fékkel. Állandóan fellevegősödik, akárhányszor légtelenítem le. Valószínűleg cserés lesz valamelyik tömítés. Én a folyadéktartály gumijára gondolok elsősorban, a kuplungnál ennek a cseréje oldotta meg ugyanezt a problémát.
A jó idő! Az már nagyon kell.
Üdv!
Végre volt egy kis időm, így délután ránéztem a kuplungra. Amit először is láttam, az az, hogy hiába volt cserélve a hidraulika folyadék, volt kosz a tartályban. Fecskendővel kiszívtam, pumpáltam a kart, jött egy-két buborék. Aztán a fecskendővel megszívtam a két furatot és az egyikből levegős folyadék jött. Ezt párszor megcsináltam és fel is keményedett. Szépen kiemel, így végleg összeraktam a kuplungot és az oldalát. Holnap még ránézek a kuplungra, hogy alul a munkahengernél se legyen levegős. Szóval örülök, hogy ennyi volt. Most meg épp azon gondolkodom, hogy akkor már csak jó idő kell és egy takarítás-pasztázás és pattanhatok is fel a nyeregbe?
Hali. Amikor megvettük haveromnak az FJ-t, annak se emelt a kuplungja. Állítólag típushiba sokat áll akkor lelevegősödik. Szétszedtem alul felül a munkahengereket, kipucoltam összeraktam, légtelenítettem, jó lett...
Üdv.
Bent van a kis golyócska... Nem hagytam ki semmit, mikor a hibát észrevettem többször is szétszedtem. Néztem a robbantot ábrát is, de valami nem oké rajta. A 8-assal jelölt dolog lényegében egy darab drót, de az ábrán rossz helyen van, rögtön az első tárcsa után mutatja, pedig a valóságban még jön elé egy fémtárcsa is...na mindegy.
Nem olyan mintha szorulna, hanem épp ellenkezőleg. Amúgy a kuplungszerkezet nélkül mozgatja a munkahenger a kiemelő rudat. Sajna most nincs időm vele foglalkozni, csak elméletben...Jövő héten esek neki megint.
Drága uraim,
gondolkoztam a dolgaimon és úgy néz ki hogy lecserélem az FJ-t.
A legfőbb ok a krónikus kihasználatlanság. Az élet úgy hozta hogy nincs időm mostanában arra hogy túrákra meg nagy távokra tervezzek.
Na de a lényeg hogy ha valakit érdekel a gép, vagy tud rá érdeklődőt, az szóljon nyugodtan. Még nincs meghirdetve, nekem nem sűrgős az eladása. Ami érdekel az egy 600-1000-es masina.
Csere is érdekel, az induló ár 420 000 Ft.-
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Volna-e valamelyikőtöknek egy felesleges 1200-ashoz való hátsó sárvédő? Törött is érdekelne csak a felfogató része legyen ép.

Üdvözlettel: Gábor.
Szia!

Szedd szét még egyszer és nézzd meg hogy mindent rendesen visszatettél. A kis golyó (ábra 26) is meg van-e benne mert ha nincs akkor nem működik. Küldök egy robbantott ábrát ez hátha segít.

Üdvözlettel: Gábor.
Sziasztok.
Megviccelet sajnos a kuplungom. Megjött az új lamella szett. Be is raktam. Viszont nem emel ki, olyan könnyen jár a kuplung kar, mintha levegős lenne, de megnéztem és nem az. Az a legdühítőbb, hogy nem is lett az a a rész megbontva, ami ilyen hibát produkálhat. Megint szérszedve a kuplungot, látni, hogy mozog a tolórúd. A másik oldalon pedig ha eveszem a munkahengert, az is dolgozik. Viszont összerakva nem jó.
Kicsit tanácstalan vagyok, majd ha lesz időm még belenézek a kuplung hidraulika tartályába, de attól nem várok nagy csodát.
Az adatlapomon van egy e-mail címem.Küldj egy címet amire küldhetem a beöntőt.
Az olajban csak 1200 km van. Castrol Racing 1 10w50. Szinte még új, és a szaga sem rossz. Az az igazsáh, hogy a lamellák sem voltak büdösek, megégettek, kicsit a felületük üveges vol, de nem volt kényére égve.
A kuplung "eltartást" vagy mit, azt hogy is tudom ellenőrizni?
Amúgy én is a csere felé hajlok sajna, nem örülök annyira jó lenne megúszni egy 20 ezres kiadást.
De legalább találtam olcsó dobozt, ami igaz nem givi, hanem valami kínai vacak, de givi monokey rendszerre való. Egy givi doboz árából meg lehet mind a három dobozt. De lehet itt is az, "olcsó húsnak híg a leve" helyzet áll elő. Akkor meg csak kidobot pénz. Még jó, hogy messze van a szezonkezdés, meg a nyári túrák. Még lehet gondolkodni.
Szia.
Először hirtelen azt hitte a hátsó kerék csúszik, előzés nagygáz, motor pörög, de még sem gyorsultunk...Alacsonyabb fordulaton, vagy gyugodt poroszkálásnál semmit nem érezni, csak ha durvábban odahúztam neki. Ilyenkor mindig elvettem a gázt, hogy ne égessem.
Egyik online boltban néztem, és ott a nagyobb átmérőjú lamella vastagságéra 3,8 mm-et ír. Ez az amiből csak kettő van, ne azek nekem szintén 3 mm-esk. Viszont ez így már tetemes. Ha igaz amit írnak. És igen, igényt tartanék egy olajbeöntő kupakra.
Szia!

A csiszolóvásznas megoldás az felejtős. Ha alap értéken megcsúszott akkor az már be van keményedve és nagyobb lessz a károd miatta mint amennyit megspórolnál. Mielőtt összeszerelnéd vizsgáldd meg az olajat is. Mennyire fekete és bakelites-e a szaga. Ha igen akkor az is cserés. Nézzd meg a kuplungot is mert nem tart-e ki. Mert amiatt is megcsúszhat. Remélem segítettem.

Üdvözlettel: Gábor.
Milyen fordulaton csúszott meg a kuplung? Ha már 3-4 ezernél akkor szerintem nem érdemes kockáztatni hogy a fémlamellák is megégjenek.Meg az olajat is megégeti idővel és azt is lehet cserélni akkor.Olajbeöntőt tudok küldeni 1000 forintért.Ez a postaköltséggel együtt értendő.
Mindent megmértem, szerencsére a rugó gyári méreten van, a lamellák pedig 3 mm-esek, egy volt olyan 2.9-en. (2.8 a minium) De mégis csúszott...Most szépen nekifogtam csiszólópapírral megdolgozom őket, aztán tavasszal kiderül. Ha még sem lesz jó, most már látóm, hogy egy fél délután bele lehet lökni az új lamellákat.
Jajj és még mindig keresek olajbeöntő kupakot - mert nekem letört belőle egy darabka, és bal oldali védőgumit a légbeömlőre. + Ha valaki tud jó áron givi monokey rendszerű oldaldobozt az is érdekelne. Esetleg.
Üdv.
Szétszedtem a kuplungot, de már a robbantott ábra is gyanús volt. Most már látom miért nem lehet sehol sem kuplung rugót rendelni.
Mert ebben nem is spirál rugó van, hanem egy lapos "izé" ami hát valóban rugó, de ezzel elintézték, hogy tényleg csak gyári alkatrészt lehet bele tenni.
Amúgy tök jó, mert étényleg olajcsere nélkül lehet piszkálni a kuplungot. Most megyek méricskélni, hogy mi az ami cserés....
Gabooca! Asszem csak a telefonszámukat adtam meg.Ha már nem tudod dobj egy mélt és elküldöm az elérhetőségeket.Gumiügyben meg csak kevéske tapasztalatom van.A pirelli sport demon nekem nagyon meggyőző volt.Az avon amim van,kevésbé tapad de jól érezhető.Valamint boldog újévet minden motorostársamnak!
Szia. Figyelmetlen voltam, nem Fjr hanem xjr.Sikerült letöltenem a szervízkönyvet, már kerestem a neten de eddig nem találtam. Örülni fogok, ha meg lehet úszni az olajcserét, így is lehet elég húzós beruházás lesz. De a motorozás már csak ilyen hobbi. Köszi a tanácsokat ,amint aktuális lesz a dolog még jelentkezem. ;) üdv.
Szia!

Nem az fjr-é stimmel hozzá hanem az XJR-é mivel ugyan az a blokk van benne mint az fj-ben. A szervízkönyvet sikerült letölteni? Az olajat sem kell leengedni csak oldalsztenderre kell letámasztani és akkor elfojik oldalra az olaj. Nézdd meg a fém lapkákat is, hogy el van-e színeződve, mert ha igen akkor kuka akkor is ha mérete jó is lenne. Mert az anyagszerkezet megváltozik, és onnantól csúszni fog mindig. Remélem segítettem.

Keresztény üdvözlettel: Gábor.
Köszi, a választ.
Ha majd belenézek, hogy allnak a dolgok kiderül mit kell cserélni.
Ha jól értem akkor az 1200-es FJR kuplungja megegyezik az Fj-ével?
Vagy csak a Tourmax-nál van valami elrontva?
Majd jó alaposan szétnézek vásárlás előtt...
Szia!
Nekem is hasonló problémám volt vele és nem csak a lamellátt kellett kicserélnem, hanem a fém lapkákat is. A TourMax márka bevált nekem. A cikkszáma CDF-219 (xjr1200) mert amit gyárilag hozzá írnak az kevesebb 2 darabbal (CDF-231). Csere óta semmi gondom vele. A rugó sajnos csak gyárit lehet hozzá kapni elég borsos áron. 2009-ben 25.000. forint volt és azóta még drágább lett. E-bay-en láttam hozzá átalakítót, és akkor tekercs rugók fogják leszorítani és azt hiszem olcsóbb is volt az ára.
http://www.manualedereparatie....
Ezen alinken le tudod tölteni az szervíz manuálját. Remélem segítettem.

Boldog új évet mindenkinek. Gábor.
BUÉK minden motoros társamnak

Most hogy már lassan közeledik a szezon, aktuálissá vált a mocira gumi vásárlás. Ha valaki hasonló cipőben jár mint én, kérem ne fogja vissza magát és ossza meg velem a tapasztalatait, honnan-milyet témakörben. Elöl-hátul 16" van rajta.

Barthat: nevet is mondtál a szerelőhöz vagy csak címet? Most lesz aktuális a dolog.
Köszi a választ.
Nem tudom, hogy a kuplunghoz nyúltak a modelfrissítéskor. De már ez is egy jó támpont, még keresgélek a neten.
A dolog majd akkor lesz érdekes, mikor szétszedem és méricskélek. Igazából a kuplunglamella az nem vészes, neten találáltam rögtön, kb. 15000 Ft- lesz, viszont rugó nem volt webshop-ban, na majd meglátjuk, hátha az nem is kell majd.
Üdv.

Ja, és én már visszafelé számolom a napokat!
Az adatokat 1100-hez tudom.A lamella kopáshatára 2.8 mm,a nyomórugó belső perem magassága minimum 6.0 mm,a görbeség (elhajlás) a fémlamellák és a nyomórugó esetében is maximum 0.1 mm.