Szia!
Igen, igényel egy kis átalakítást, de ez ne tántorítson el senkit :). Valami olyasmire emlékszem, hogy a tárcsát (amire a lánckerék van felfogatva) kellett beljebb ültetni a felnibe. Akit komolyan érdekel annak ajánlom még egyszer Szőke Károlyt Zuglóban. Én találtam annak idején erről leírásokat német oldalakon és ezekkel kerestem meg a Karcsit, de ő azoknál sokkal egyszerűbben oldotta meg. Neki is volt már jó pár FJ-je, jól ismeri a típust. Az FZR felni egyébként azért is nagyon jó, mert pont olyan fazonú mint az eredeti '89 utáni FJ 1200 kerekek és így teljesen gyárinak néz ki a csere után. Arra viszont figyelni kell kerékvásárláskor, hogy megfelelő évjáratú FZR-é legyen. Én először majdnem egy "18-ast vettem meg véletlen, aztán az E-bay-en Németországból egy "17-es, de YZF felnit. Erről kiderült, hogy sokkal több átalakítással lehetne csak berakni, úgyhogy túladtam rajta. Most nem emlékszem a típusára, de megnézem majd a felnin és megírom. A megfelelő típusnak egy az egyben ugyanaz a lánckeréktárcsája mint az FJ-nek. Az első képen a kész, fényezés utáni kerekeket látjátok, a másodikon még az átalakítás előtti állapotot és a harmadikon a már helyén lévő kereket és az enyhén meghajlított (két kalapácsütéssel) fékkitámasztót.
Sziasztok!
Én használtam az 1100-ason 160/80-16- os gumit. Szerettem mert jól nézett ki és simán elfért. A 160/70-16-os már nem jött be, nagyon határeset és nem is állt jól a motornak :). A mostani 1200-ason átszereltem 17-esre (fotón is megtekinthető). Semmi más nem kell hozzá csak egy FZR felni és némi gépmunka rajta. Nekem Szőke Károly csinálta Zuglóban, örök hálám érte :). A fékkitámasztón csak hajlítani kell kicsit, ez kb egy perces munka. A féktárcsát csak azért cseréltem ki mert jobban néz ki mint az eredeti és a felnivel együtt vettem. Egyébként mindenkinek ajánlom ezt a megoldást. Egyrészt válogathatsz a jobbnál jobb gumik között, másrészt ezerszer jobb az útfekvése, a kanyarodása. Nekem a látvány is fontos volt :)...
Üdv!
Ez a méret talán még ritkább mint a 150/80 és nem is váltómérete. Sajna elég drága ez a méret és ritka is...
Most cseréltem láncot, lánckerekeket. Szóval akkor felnicsere lefújva. Még nem sürget a gumicsere csak nézelődök. A szezontól fogg függeni, hogy kell-e még az idén új gumi. Ha valahogy nyárig beletekeredik a motoba vagy 4000 km akkor a tervezett túráknak már nem megyek neki a régi gumikkal...
Én 160/80-as gumit használok hátul. Még éppenhogy elfér a fék merevítő pélca mellett. Vagy felnit féket és tvátartókat és hajtást cserélsz és fzr kerére kicseréled 17"-ra.
Ti használtok 150/80 r16 helyett más méretet. Felnit nem szeretnék cserélni, inkább az érdekel, valaki próbált-e már más méretet. Bár nem vagyok túl optimista. R16-ban talán a 150/80 ami a leggyakoribb és ez is ritka ma már... és ha esetleg mégis érdekelne a felni csere, akkor ha valakinek van tapasztalata, ne tartsa magában.
A kuplungnál található kis mikrokapcsoló az oldalsztender kapcsolójával van öszefüggésben ha sztender ki van nyitva és beteszed sebességbe leáll a motor. Ha sebességben van és sztender kintvan akkor nem engedi beindítani sem. Ez a balesetek elkerülése érdekében van. Remélem segíthettem.
Szerintem is, mégis jól működik a kuplung a gumi cseréje után. Egy idő után ez a gumi deformálódik, illetve nagyon meg is puhul. Lehet hogy enged be valamennyi levegőt, az pedig a rázkódástól az olajkörbe kerülhet ? Rejtély...
Tudtok valamerre bontott motort?
Végre megtaláltam a megfelelő helyet! Nekem is van egy Fj 1200 "szerelmem" 1987 3CW
üdv.G.
Kérlek küldj elérhetőséget a gipszjakab02@citromail.hu e-mail címre. Megbeszélhetnénk.
Gábor.
Ár megegyezés szerint,vagy csere két jó dobra.
Küldök képet.
Gábor.
Ha érdekel valakit 4-1 be rendszer írjon.
Leszedem mert visszarakom a gyárit.
Igen, igényel egy kis átalakítást, de ez ne tántorítson el senkit :). Valami olyasmire emlékszem, hogy a tárcsát (amire a lánckerék van felfogatva) kellett beljebb ültetni a felnibe. Akit komolyan érdekel annak ajánlom még egyszer Szőke Károlyt Zuglóban. Én találtam annak idején erről leírásokat német oldalakon és ezekkel kerestem meg a Karcsit, de ő azoknál sokkal egyszerűbben oldotta meg. Neki is volt már jó pár FJ-je, jól ismeri a típust. Az FZR felni egyébként azért is nagyon jó, mert pont olyan fazonú mint az eredeti '89 utáni FJ 1200 kerekek és így teljesen gyárinak néz ki a csere után. Arra viszont figyelni kell kerékvásárláskor, hogy megfelelő évjáratú FZR-é legyen. Én először majdnem egy "18-ast vettem meg véletlen, aztán az E-bay-en Németországból egy "17-es, de YZF felnit. Erről kiderült, hogy sokkal több átalakítással lehetne csak berakni, úgyhogy túladtam rajta. Most nem emlékszem a típusára, de megnézem majd a felnin és megírom. A megfelelő típusnak egy az egyben ugyanaz a lánckeréktárcsája mint az FJ-nek. Az első képen a kész, fényezés utáni kerekeket látjátok, a másodikon még az átalakítás előtti állapotot és a harmadikon a már helyén lévő kereket és az enyhén meghajlított (két kalapácsütéssel) fékkitámasztót.
Tehát nem lehet a FZR kerekét egy az egyben beletenni?
Én használtam az 1100-ason 160/80-16- os gumit. Szerettem mert jól nézett ki és simán elfért. A 160/70-16-os már nem jött be, nagyon határeset és nem is állt jól a motornak :). A mostani 1200-ason átszereltem 17-esre (fotón is megtekinthető). Semmi más nem kell hozzá csak egy FZR felni és némi gépmunka rajta. Nekem Szőke Károly csinálta Zuglóban, örök hálám érte :). A fékkitámasztón csak hajlítani kell kicsit, ez kb egy perces munka. A féktárcsát csak azért cseréltem ki mert jobban néz ki mint az eredeti és a felnivel együtt vettem. Egyébként mindenkinek ajánlom ezt a megoldást. Egyrészt válogathatsz a jobbnál jobb gumik között, másrészt ezerszer jobb az útfekvése, a kanyarodása. Nekem a látvány is fontos volt :)...
Ez a méret talán még ritkább mint a 150/80 és nem is váltómérete. Sajna elég drága ez a méret és ritka is...
Most cseréltem láncot, lánckerekeket. Szóval akkor felnicsere lefújva. Még nem sürget a gumicsere csak nézelődök. A szezontól fogg függeni, hogy kell-e még az idén új gumi. Ha valahogy nyárig beletekeredik a motoba vagy 4000 km akkor a tervezett túráknak már nem megyek neki a régi gumikkal...
Én 160/80-as gumit használok hátul. Még éppenhogy elfér a fék merevítő pélca mellett. Vagy felnit féket és tvátartókat és hajtást cserélsz és fzr kerére kicseréled 17"-ra.
A kuplungnál található kis mikrokapcsoló az oldalsztender kapcsolójával van öszefüggésben ha sztender ki van nyitva és beteszed sebességbe leáll a motor. Ha sebességben van és sztender kintvan akkor nem engedi beindítani sem. Ez a balesetek elkerülése érdekében van. Remélem segíthettem.
Üdvözlettel: Gábor.
A kuplungkarnál lévő mikorkapcsoló amúgy mit csinál? Az ABS-vezérléséhez van köze?
A kuplungkar behúzásakor nem tudok indítani.
Valamelyik relé romlott el szerintetek?
A karnál a kis kapcsoló műkszik.
Köszi Gezsót