Köszi a "bókot". A vas sajna nem német se olasz hanem USA modell. De hála istennek megtaláltam a helyes rajzot és be is indítottam vele a kicsikét. Azért köszönöm. Más hiba jelentkezett. A belső hengerek trafója bekakukkolt. Nem tudjátok honnan szerezhetnék?
Itt egy másik jól sikerült képecske. (minden műemlék illetve nevezetesség elött csináltam róla.)
Majd ha szétszedem kiderül mi volt belül.A kuplunban a legbelső kopólamella darabokra tört,a kosár is megnyekkent kicsit.Gondolom nem alapjáraton állt meg.A vezérmű egyébként úgy tűnik rendben van szóval kenés vagy a csapágy hibájára gondolok.
Oké, tehát ez egy 1YK. Akkor a kapcsolási rajzod kétféle lehet, annak függvényében hogy melyik országból való. Más a rajza pl. az olasz és a német motoroknak. Tehát honnan való a géped ?
1yk-oooo279 Ez lenne az alváz illetve motorszámom. A moci nagyon jól viselkedett. Fogyasztása elképesztő. 5,97 mindent összevetve. tehát a londoni dugóktól a párizsi araszolgatásig és a pályán 120 as tempóig illetve az alpokban a 20 kmen 297 kanyar ig. :)
Egyszer szurt ki velem. akkora eső volt hogy beázott az elosztó és várni kellett 5 órát száradásig :(
Különben köszi a gyors választ.
Szerintem hegyet kell vele mászatni 1-esben, olaj nélkül. Amolyan hill-climbos stílusban, hosszabított lengővillával, brutál nagy hátsó lánckerékkel. Láttam már ilyet valami angol oldalon. Barmok...
Igaz.Azonban nem minden van mágnesezhető fémből a blokkban.Az alumíniumtól szürke(ezüst) a siklócsapágytól pedig szép arany színű lebegő szemcséket lehet látni az olajban.Autónál meg ETZ-simson vonalon már láttam ilyet.Szerencsére a mi motorjaink nem ez a kategória de azért én megszokásból erre is figyelek.Lényegében próbálom odafigyeléssel kompenzálni a pénztelenséget.Egy darabig lehet is utánna pedig nincs mese költeni kell:) Van éppen egy 1200 blokk nálam kikönyökölt hajtókarral.Na ahhoz mit kellett tenni hogy így kifeküdjön egy fj?
Hogy fogyasztott a túrán a gép ? Ez melyik változat ? A motorszám elején lévő 3 betű és szám mutatja. Pl. 3CV, 1TX, 4AY, stb...
Ennek alapján tudok neked kapcsolási rajzot mutatni, ahonnan leolvashatod a vezetékeket.
De ritkán durran párat.
Mondjuk most körbeutaztam vele európát és nagy panaszom nincs rá. Viszont arra kiváncsi lennék h az oldalsztendernél levő kapcsolónak melyik színü kábele melyik helyre megy a kis fekete dobozba.? Sorrend? esetleg kép?
Azért van ott a mágnes a leeresztőcsavar végén, hogy összeszedje az esetleges fémet, és ne tudja továbbnyomni a szivattyú. Bár, szerintem ha fémet talál valaki pont egy FJ blokkjában, az azt jelenti hogy nem volt kenés, nem ?!
Túltölteni én sem szoktam de kb a max környékén tartom vagy picit alatta.A mennyiséget fejből mondtam de nagyjából stimmelt.Mondjuk én csak együtt cserélem az olajat meg a szűrőt.Öreg motor ez már.Ha valami fémes kerül az olajba jobb mielőbb észrevenni.Egyébként most mértem a fogyasztást.6-6.2 körül jött ki fele 10 km nél rövidebb,fele meg 30-60km közötti gurulásokkal.Zömével 110 alatt.
Én 3,5 liter olvastam, ez a teljes mennyiség szűrővel együtt, szűrűnélküli olajcsere esetén 3 litert ír. Amikor a kisablakon néztem majdnem tele volt olajcsere előtt, kicsivel több mint 3 liter jött le.
Szerintem a 3,5 liter az nagyjából jó mennyiség, túltölteni sem egészséges.
Amúgy próbakör megvolt, új lánc, lánckerekek, olaj, szűrők.
Finom volt.
Elnézést. Megtaláltam.
Az zavart meg, hogy van benne egy kisebb csavar, így magát a leeresztő csavart az öntvény részének láttam.
Amúgy Castrol Racing 1 10w50 megy bele....meglátjuk milyen lesz.
A blokk alján,menetirány szerint az első szélétől kb 2 centivel hátrébb középen a kis lelógó öntvényfül mögött.Ha benézel a könyökök között a fület lehet látni a 3-as és négyes leömlők között.Na ott mögötte.Asszem 17 vagy 19 es.
Sajna a túra kimarad. Nyárra nagyjából a meló lesz a program.
Más: Elég amatőr probléma álta az utamat.
Nem találom az olajleeresztő csavart, vagyis van több jelelöt is de, szeritnem emiket néztem túl magasan vannak, a szervízútmutatóban meg annyira homályos a kép, hogy nem látom.
Kérem valaki világosítson fel.
Köszi!
Esetleg... Vagy a 6 éves lányomat viszem,vagy az asszonykámat.Aki itthon marad az mindenképpen leharapja a fejemet miatta.Másik lehetőség hogy egy ismerős ETZ-vel jön és így mehetünk mindannyian.Szóval még mindíg képlékeny.Még napközben ellenne a lánykám,de asszem este már min.16 karikás a dolog :)) Szóval esetleg.Még meglátjuk.
Szerintem ezek a láncok már csak extrém esetben szakadnak el. Amúgy meg nem vernek hátba, inkább lebontják a moci hátulját, mint az egyik spanom GPX 750-esén. Láncvédő lemez, farokidom, doboztartó, ülés alja...
Itt egy másik jól sikerült képecske. (minden műemlék illetve nevezetesség elött csináltam róla.)