Tegnap pont voltam monostoron ismerősöknél.Meg az én FJ-m is onnan származik.A kompresszió értékek elégé eltérőek ott valami nincsen rendben.A lassú átforgatás típusra jellemző.Nem feltétlenül akksi gond.Az önindító perselye kopik el és ezért kicsit keresztbe áll mikor elkezd forogni és megszorul.Javítható. Persze még több más oka is lehet.A telóba 20w-s telóolaj is jó meg amit a gyár előír persze. Hasidomom nincsen sajnos pedig az enyém is eléggé viseletes már.A karbin szinkront is kéne állítani ha már benne vagytok.Sokat számít. Hova viszed vizsgára?Itt SzT.endrén egy óra alatt megvan ott állhatsz mellette és velem rendesek voltak.Idén már két FJ_t vittem hozzájuk vizsgára.Össze is futhatunk ha gondolod.Majd alakul.
Ja,ja. Látom szentendrei vagy Te is, mi itt vagyunk Szigetmonostoron a Szentendrei-szigeten nem messze. Lehet egyszer összefuthatnánk...Nekem FZR-em van, de az is Yamaha és mint tudjuk Yamahánál nincs jobb motor.
Összeraktuk a gépezetet, a 3. henger csak nem akar indulni, de egy idő után elkapta és járt mind a négy. Lehet hogy a hidegindító részével van valami gebasz. Szikrát néztem, volt mindenhol. Leszedtük a kiput is, hátha el van dugulva, de nem. Mindegy végül is megy, legalább el lehet vinni vizsgára mert át kell íratni 15 napon belül. Még az első teló sem százas úgy lekoppan, hogy csak na. Kiengedtem belőle valami fekete lét, talán az új olaj segít. A manual-t le tudtam tölteni, nagyon hasznos volt. Mint pl. a teló olajban, mert amit vettem az FZR-be annak 3eFt literje de ebbe írja, hogy lehet motorolajat is tenni.
Erről hiányzik a hasidom, de a cimbim szeretne olyat. Nincs neked véletlenül egy fölös? Vagy valakinek?
Ja, amit mértem kompresszió: 1.henger: 7bar; 2.henger: 8bar; 3.henger 8.5bar; 4henger 9bar. Az akksi is elég gatya, végére már nem tudta átforgatni a hengereket csak nagy nehezen éppen hogy, de akkor is beindult szinte egy fél fordulatra. Király gép!
Az én adataim szerint a 8.5 bar eléggé a minimum kompresszió.Tapasztalatom erről(hogy mennyi amivel még beindul) még nincsen csak táblázatom.Ha még nincsen service manual-od állok rendelkezésedre.A szikrát nézted is?Vagy csak kicserélted a gyújtás alkatrészeit.Ha van szikra tutira akkor kis benzint(kb 5ml)Fecskendezz be a hengerbe és úgy próbáld beindítani.Sok sikert meg kitartást.
Köszi, meg fogom nézni, valószínű szét kell szednem megint a karbikat, mert mégmindíg nem akar menni a 3. henger. Pedig a kompresszió: 8.5 bar; szívó szelepek: 0.1-0.1 ; kipu szelepek: 0.2-0.15
Gyertyát cseréltem, trafót-pipákat cserélgettem és sehogy se nem akar menni...
Próbáltam kibogarászni hogy hová való lehet a gép.A 36y európai kivitel.A blokkszám viszont 50-nel USA-ban kezdődik igaz nem J hanem H.Ha már így széjjel van,akkor javaslom nézd át hogy a szívórendszer és a fúvókák nem térnek-e el egymástól.Amik különbözhetnek:Henger karbi között a szívócsonk,Fúvókázás,légszűrőház belépő nyílásában a gumi torok.Ha nem is cseréled ki,érdemes felírni hogy később ha lehetőség van rá akkor pl. ne a folytott szívócsonk legyen a nyitott légszűrőházal meg karbival összepárosítva.Nálam így volt csak azért írom.Hirtelen ennyi jut eszembe remélem hasznos volt.
A motorkód 50 J. Aztán lehet, hogy a váz 36Y csak elnéztem....Beállítottam az úszószintet, kipucoltam a karbit, ma lesz az indítás, kíváncsi leszek mit mutat. Nem égett az első lámpa azt is megcsináltam, aztán mennie kell vizsgára, meg átíródni 15 napon belül...
üdv! Jól néz ki a vas!A vázkód nekem tök ismeretlen.A blokkszám mivel kezdődik? Ugyanaz?Ha kivetted a karbit a szívócsonk peremén rajta van hogy melyik teljesítményváltozathoz való.Abból lehetne következtetni.Nem lehet hogy 36Y?A csöveknek szerintem van helye.A blokk jobb hátulján van két blokkösszefogató csavar amiket egy vékony fém fül köt össze szerintem ott kellene lefutniuk a lengővilla és a blokk között.Sok sikert hozzá.
Sziasztok! Vett a haver egy FJ-t én csinálgatom neki. 87-es 1100 ccm. 3GY a váz kódja, ez milyen piacos lehet? Most éppen a karbit pucolom és az úszószintet állítom. Még annyit kérdeznék, hogy azt a rengeteg csövet csak be kell tuszmákolni a blokk mögé, vagy van valami konkrét helye? Egyébként nagyon tetszik a gép.
A boldog tulaj:
Persze, hívj azon nyugodtan, de csak 13:00 után leszek elérhető mert éjszakás után most megyek lefeküdni. Ki akarom aludni magam 300 Km motorozás előtt.
Témobil hatötnégy 8486 reggel kilenctől már hívhatsz.Én nem érek rá de beadom egy helyre ahová értemehetsz reggel 9 és este hat között.Ha érdekel szólj rám.Üdv.
Gabooca!
Azt a csavart te kifúrtad a helyéről? Mert lehet, hogy a vak csavarba futottál bele. Csatolok egy robbantott ábrát a motor blokkról és azon is csak az egyik oldalon jelöli azt a csavart, és a Yamaha szervízes barátom is azt mondja, hogy az azoldali csavar csak vak csavar. Ha így van akkor nagyon nagy szívás.
Az olajnyomást akartuk ott mérni, a könyv szerint ott kell, persze mire kijött a csavar, kiderült hogy 20as adapterünk nincs is hozzá. A motorbontónál gyorsabb megoldás kell, meg hát Baja sincs túl közel Érdhez, más ötlete esetleg valakinek?
Szia!
Sajnálom ami történt, de valahogy nem értem miért akartad kivenni azt a csavart. Az olaj leeresztő csavar a blokk alján van a 2 és 3 leömlő között. A szintjelző miatt nem kell leszedni a kartelt mivel az is a blokk alján van talán 2 db 6-os csavarral van felfogatva. Tehát ahhoz hozzá sem kellett volna nyúlni. Próbáldd meg a Bajai motorbontót(Sugomotor.hu). És legközelebb bízzd szakemberre a szerelést.
Széles utat és Isten óvjon minden motorost.
Még a feltöltés előtt azért leveszem a kartert és megnézem milyen állapotban van a szintjelző. Viszont sikerült közben egy törött csavart kifognom amit nem könnyű pótolni, van esetleg valakinek elfekvőben ide való imbusz csavar 20as a menete, 10es imbusszal lazítható, gumigyűrű van a belső felén és e nélkül nem megy a motorom
Pénteken délután 4 körül indulunk Várpalotáról ketten, egy Midnight Staros barátom jön velem. Ha tud jönni akkor Biti gondolom becsatlakozik Pesten. Szerintem este 7-8-ra ott vagyunk.
Te honnan jössz ?
Összeraktuk a gépezetet, a 3. henger csak nem akar indulni, de egy idő után elkapta és járt mind a négy. Lehet hogy a hidegindító részével van valami gebasz. Szikrát néztem, volt mindenhol. Leszedtük a kiput is, hátha el van dugulva, de nem. Mindegy végül is megy, legalább el lehet vinni vizsgára mert át kell íratni 15 napon belül. Még az első teló sem százas úgy lekoppan, hogy csak na. Kiengedtem belőle valami fekete lét, talán az új olaj segít. A manual-t le tudtam tölteni, nagyon hasznos volt. Mint pl. a teló olajban, mert amit vettem az FZR-be annak 3eFt literje de ebbe írja, hogy lehet motorolajat is tenni.
Erről hiányzik a hasidom, de a cimbim szeretne olyat. Nincs neked véletlenül egy fölös? Vagy valakinek?
Ja, amit mértem kompresszió: 1.henger: 7bar; 2.henger: 8bar; 3.henger 8.5bar; 4henger 9bar. Az akksi is elég gatya, végére már nem tudta átforgatni a hengereket csak nagy nehezen éppen hogy, de akkor is beindult szinte egy fél fordulatra. Király gép!
Gyertyát cseréltem, trafót-pipákat cserélgettem és sehogy se nem akar menni...
A boldog tulaj:
Széles utat és Isten áldjon minden motorost.
Ami az adatlapodon szerepel telefonszám az a tied? Mert ha igen akkor pénteken felhívnálak majd egyeztetni.
Azt a csavart te kifúrtad a helyéről? Mert lehet, hogy a vak csavarba futottál bele. Csatolok egy robbantott ábrát a motor blokkról és azon is csak az egyik oldalon jelöli azt a csavart, és a Yamaha szervízes barátom is azt mondja, hogy az azoldali csavar csak vak csavar. Ha így van akkor nagyon nagy szívás.
Sajnálom ami történt, de valahogy nem értem miért akartad kivenni azt a csavart. Az olaj leeresztő csavar a blokk alján van a 2 és 3 leömlő között. A szintjelző miatt nem kell leszedni a kartelt mivel az is a blokk alján van talán 2 db 6-os csavarral van felfogatva. Tehát ahhoz hozzá sem kellett volna nyúlni. Próbáldd meg a Bajai motorbontót(Sugomotor.hu). És legközelebb bízzd szakemberre a szerelést.
Széles utat és Isten óvjon minden motorost.
Te honnan jössz ?
Biti szójjá te is valamit !