Üdv! Furcsa hang jönn a főtengely felől direkt lekötöttem a váltó részt h kizárjam a lehetőségeket kuplung se volt rajta, majd a főtengely jobb oldalától jött a furcsa hang, gázadásnál nem hallatszik csak miután elvesze ma gázt, mi lehet az oka ? ez volt fél éve azóta szétszedtem a blokkot de nem húztam szét ugye C3-as csapágy van benne és annak elvileg kell egy kicsit kotyognia ? mert a főtengely nagyon minimálissan ha mozgatom kotyog...Válaszotokat előre is köszönöm :D
Nem csak úgy vaktában távolítottam el a szűkítőt. Miután úgy már kipörgött rendesen, nem fulladt be, néztem rendesen a gyertyaképet, nem lesz e szegény a keverék.
Ádám cimborám nevét látva katintotam ide ............... nos olvasva a karbit kell az adott levegőmenyiséghez hangolni és nem forditva ... ez az év baromsága elöször is ez egy hurkos 2/t mehanikus siblerel .... a levegö menyisége a motor állapotátol függ ... egy jo kompreszios motor többet sziv be mint egy kopot motor .. de pl egy uj furt teljesen tuti motor felét sem szivja be levegöből .. mint egy kopot ha szarok a tömitetségek ..................Általában a 2/t ugye minden fötengely fordulatra gyujt igy kétszeranyi levegöt használ mint egy 4/t a 4 /t a farsra , a fötengely tömitetlenségre , a szivo oldali farsra de még a nem tökéletes szelep záráskor is megy ... a 2/t ahol a dugatyu a vezérlés feladatát is el végzi ott a farsra sokal érzékenyeb ...elég egy rossz fö tengely simering és meg áll az élet ............. az ilyen problémák háterében mindig a tömitetlenség a hiba ..
itt szerintem a hiba hogy ... 1 a motor kopot nem tud elég levegöt szivni 2 a forgatyus ház tömitetlen .. 3 a hengertalp .szivo torok tömitetlen ..az igaz hogy a rossz gyujtás is okoz hasolot . de ott álltalában /..néha jo néha rossz / szoval igy a szeretet önepén nem beszolás volt csak hülyeségeget nem kell terjeszteni a monitor szerelöknek ... üdv tasi
érdekes kompresszió mérő szerint 6.5 bar-t tud, és érezhető kézre is hogy van benne kompresszió, nos leszedtem a hengerfejet és a dugattyú konkrétan lötyög a hengerben, a gyűrű miatt ment csak a motor szinte?! nos elvittem napokban furatni, új dugó, megvettem a tömítéseket, tűgörgő, főtengelycsapágyak, szimeringek, mondhatnám, hogy nyílvánvalóan azért nem forgott ki a motor, de valamiért gyanakszok, mert minden sebességbe ugyan annál a fordulatnál van vége (6500-7000) és ez érdekes, ha a kopás miatt lenne csak akkor pl egyesbe többet kellene forognia és sebességről sebességre egyre kevesebbet. Vagy rosszul gondolom?
mint ahogy írtam már, kipufogó ki lett égetve, ezt a fúvókás dolgot azért nemértem, mert gyári leírásba is a 240 es fúvókát írják, alvázszám szerint lett ez is rendelve a yamaha-nál.
levegőszűrőt ki fogom mosni!
Egy jól beállított karburátor esetén is eltávolítgatják a fiatalok az általad nevezett szűkítőt, mellyel többletlevegőhöz segítik a motort.
Sajna felső tartományban ezáltal elszegényítik a keveréket, szúróláng alakulhat ki és szétég a dugattyú.
Sok ilyet érdemes még ajánlgatni, hátha megkeresnek egy motorgenerál árának kifizetésével.
A karbit kell az adott levegőmennyiséghez hangolni, és nem fordítva.
Amúgy meg érdemes lenne még a kipufogó rendszert szemrevételezni, hogy nincs -e tele korommal, mert az is visszafoghatja a motort, és attól sem pöröghet magas fordulaton, ha vastag a lerakódás.
Nyilván azért írtam 120-ast, és nem 130-ast.....
Kapishe?
A Dt gyári főfúvókája a 120-as manual szerint, lehet játszani még 5 századot, azaz 115-125-ig írja amanual.
Nekem Gianelli komplett kipufogó rendszer még elbírta a 125-öt, de a 130-at már nem. Hányszor szedtem le ezért a karbit?
Számold már meg légyszi.
Szerinted miért írtam a 120-at?
Jah és mosd ki a szivacs légszűrőt is, ha már arra jársz, majd radiátoron hagyd száradni másnapig.
Üdv.
igen olyan mintha tiltana, volt benne egy kb 130 as fúvóka (azzal vettem) és azzal se forgott ki.
CDI-t hoztak nekem egy másikat ugyan ilyen 3nc-00 de azzal is ugyan ez volt, persze fennáll a lehetőség hogy az is rossz...
Szia.
A gyári 240-es általában nem jó. Az a növelt égésterű hengerfejhez van, vagy van amit direkt ezzel fojtottak.
Vegyél bele egy 120-as MZ főfúvókát, azzal jó lesz.
Ha olyan mintha tiltana, akkor sokall.
Ha így sem lesz jó, akkor lőjétek meg stroboszkóppal, hogy szaggatáskor nem száll -e el a gyújtásjel.
Akkor valszeg CDI.
Sziasztok!
Segíségeteket szeretném kérni mert már teljesen tanácstalan vagyok.
Adott egy Yamaha Dt 125R 92-es teljesen nyitott verzió (3nc00 cdi), és az a probléma 6500-7000 rpm-nél nem forog ki többet (így a vége 90-100 km/h) a végén mintha picit rángatna és fulladozna. Üresben is 7500-nál nem forog többet. Ilyenkor mikor üresben is húzok egy nyél gázt akkor elkezd szabályozni és jobban füstöl (mintha nem tudná elégetni megfelelően az üzemanyagot). Hidegen még rosszabb 4000 fordulat körül kezd el bedadogni és nem akar kiforogni afelé amíg be nem melegszik. Nos powerszelep be lett állítva normálisan, gyertyát cseréltem többet is nem volt jó, gyújtást cseréltem (bontott) nem javult, trafót is cseréltem nem javult, power szelep mozgató elektronikát is nem javult, karbi ki lett pucolva vettem bele gyári fúvókát nem javult állításra se reagált(Mikuni tm28ss), kipufogó ki lett teljesen égetve,
Üdv! Képen látható DT 50 R (2008) hoz keresek szervízkönyvet....keresgettem a neten de nem találtam sok mindent,
ha esetleg van van linkje hozzá azt megköszönném
itt szerintem a hiba hogy ... 1 a motor kopot nem tud elég levegöt szivni 2 a forgatyus ház tömitetlen .. 3 a hengertalp .szivo torok tömitetlen ..az igaz hogy a rossz gyujtás is okoz hasolot . de ott álltalában /..néha jo néha rossz / szoval igy a szeretet önepén nem beszolás volt csak hülyeségeget nem kell terjeszteni a monitor szerelöknek ... üdv tasi
levegőszűrőt ki fogom mosni!
Sajna felső tartományban ezáltal elszegényítik a keveréket, szúróláng alakulhat ki és szétég a dugattyú.
Sok ilyet érdemes még ajánlgatni, hátha megkeresnek egy motorgenerál árának kifizetésével.
A karbit kell az adott levegőmennyiséghez hangolni, és nem fordítva.
Amúgy meg érdemes lenne még a kipufogó rendszert szemrevételezni, hogy nincs -e tele korommal, mert az is visszafoghatja a motort, és attól sem pöröghet magas fordulaton, ha vastag a lerakódás.
Kapishe?
A Dt gyári főfúvókája a 120-as manual szerint, lehet játszani még 5 századot, azaz 115-125-ig írja amanual.
Nekem Gianelli komplett kipufogó rendszer még elbírta a 125-öt, de a 130-at már nem. Hányszor szedtem le ezért a karbit?
Számold már meg légyszi.
Szerinted miért írtam a 120-at?
Jah és mosd ki a szivacs légszűrőt is, ha már arra jársz, majd radiátoron hagyd száradni másnapig.
Üdv.
Majd írd meg mi történt.
CDI-t hoztak nekem egy másikat ugyan ilyen 3nc-00 de azzal is ugyan ez volt, persze fennáll a lehetőség hogy az is rossz...
A gyári 240-es általában nem jó. Az a növelt égésterű hengerfejhez van, vagy van amit direkt ezzel fojtottak.
Vegyél bele egy 120-as MZ főfúvókát, azzal jó lesz.
Ha olyan mintha tiltana, akkor sokall.
Ha így sem lesz jó, akkor lőjétek meg stroboszkóppal, hogy szaggatáskor nem száll -e el a gyújtásjel.
Akkor valszeg CDI.
Segíségeteket szeretném kérni mert már teljesen tanácstalan vagyok.
Adott egy Yamaha Dt 125R 92-es teljesen nyitott verzió (3nc00 cdi), és az a probléma 6500-7000 rpm-nél nem forog ki többet (így a vége 90-100 km/h) a végén mintha picit rángatna és fulladozna. Üresben is 7500-nál nem forog többet. Ilyenkor mikor üresben is húzok egy nyél gázt akkor elkezd szabályozni és jobban füstöl (mintha nem tudná elégetni megfelelően az üzemanyagot). Hidegen még rosszabb 4000 fordulat körül kezd el bedadogni és nem akar kiforogni afelé amíg be nem melegszik. Nos powerszelep be lett állítva normálisan, gyertyát cseréltem többet is nem volt jó, gyújtást cseréltem (bontott) nem javult, trafót is cseréltem nem javult, power szelep mozgató elektronikát is nem javult, karbi ki lett pucolva vettem bele gyári fúvókát nem javult állításra se reagált(Mikuni tm28ss), kipufogó ki lett teljesen égetve,
Biztonságos, én is letöltöttem. Az ne zavarjon, hogy Malaguti, attól független többnyire DT.
ha esetleg van van linkje hozzá azt megköszönném
06308740159