sziasztok motorosok endurok dt ések mindenki!! jön a tél!! ha igyénesen szeretnéd a motorod télire elrakni!! vagy javittattnál vmit de nem bizol a sok zsákba macska szerelöbe!!!2ütemu endurok krosszok kismotorok és kerti gépék javitását vállalom!203469360
Milyen motul 2t olajok vannak?
Érdeklődni szeretnék, hogy a motul 2t olajok között mi a különbség?
Amikről én eddig hallottam: 2T scooter power FC (full szintetikus)
2T 710 FD (full szintetikus)
800 ester core
Ezek között mi a különbség, miben jobb az egyik a másiknál, milyen gépekbe ajánlottak? A 800-as gondolom a nagyon durva versenygépekbe való, az első kettőnél az fc és fd rövidítések mit jelentenek?
Gyári fojtásokkal rendelkező Yamaha DT 125 R-be melyiket ajánljátok?
Hali. Van valami bevállt módszeretek a lánc ápolására? Utcai motorokkal Dunát lehet rekeszteni..de a homokban,sárban használt gépekről nem találtam semmit.
2t Motovellel nekem is sok gondom volt, de becseréltettem egy 4T 125 Retrosara, 3 évig jártam vele suliba, napi 50km-et nyél gázon, egy idő után nehezen indult, tekertetni kellett, aztán mondom jó már szétszedem, nézem, kitámaszt egy szelep... Leszedtem a hengerfejet, és a kipufogószelepnél elengedte a beleöntött folyadékot. Szétszedtem ezt is, és akkor vettem észre hogy beljebb van a kipufogó szelep fészke, mint a szívóé. Jobban megnézve, a szívó szelepé nem volt a helyén... Azt hittem hülyét kapok, ilyent még nem láttam hogy gyárilag nem tolják be ütközésig... Mindegy, mondom úgysem fogom már sokáig használni, összeraktam így, beállítottam a szelepeket és azóta is vidám a paripa, semmi baja. Gondolom én, a kipufogó járaton nagyobb a hőterhelés, és ott tudott ilyent produkálni, szívó oldalon meg nem tud beljebb csúszni a szelepfészek... De mit is csinálhattam volna, vigyem el hengerfejeshez? Meglátja hogy kínai aztán kitilt onnan egy életre :)
Üdv az Uraknak!
Alábbi szösszenet a heti motorjavításomról.
Gyerekkori barátom megkeresett egy Motowell robogóval, (3 hete vásárolta) hogy rakoncátlankodik a karburátorja, ki kéne pucolni, meg behangolni.
Ez relatíve gyorsan megtörtént, még aznap kipróbáltam, de a kuplungja hol magasan, hol alacsonyan nyitott.
Így nem adtam át a robogót, megbeszéltük hogy átnézem a hajtását is.
Valszeg sokat állt, be voltak a szíjtárcsák rozsdásodva, meg a kuplungharang is tiszta retek volt.
Ezt is orvosoltam, hozzá kell tegyem szép állapotú robiról van szó esztétikailag, és motorikusan is gyönyörű hangja van.
Leteszteltem a hajtását, és elkezdődött, amire álmomban sem gondoltam volna.
Az első 150 méter után, hangos visító hang, mint mikor csúszik az ékszíj.
Majd 50 méter után megragadt a motor, és hirtelen le is állt.
Na mondom ez hiányzott még.
Hazatolás után lerántottam a hengert, de ott semmi hibát nem találtam, kivéve hogy kopottabbak a gyűrűk, és lefújt a dugattyú oldalánál,
magyarul kormos volt a gyűrűk alatt a csapszegek oldalánál.
Jobb és baloldalát lecsontoztam, mert érzésre szorult a főtengely.
Konstatáltam hogy nem az olajzás, és nem is a hajtás fogja a főtengelyt.
De akkor mi?
Gyorsan szétszedtem majd megtaláltam a hiba okát, a baloldali variátro felőli csapágy kosara széttört, és az okozta a visítást.
A tulaj sem örült jobban mint én, majd megbeszéltük, megterveztük a felújítás részleteit.
2 új csapágy, főtengely jó, szimmeringek, s mivel a henger szép volt, és alapméretes, így ajánlottam neki egy új dugattyút gyűrűkkel, így járatni sem kell, hanem lehet tovább pörkölni.
Szerintem kössük ki az olajzást, de Ő ragaszkodott hozzá, ha van szivattyú, akkor rakjuk össze gyárira.
Én belementem, mivel mi bajunk lehet az új alkatrészekkel?
Elmentem, bevásároltam, kaptam mindent a robogóhoz.
Elmosás után elkezdődött az összerakás.
Főtengely befűz, beállít középre, dugattyú felfűz, derékszög ellenőrzés után mehetnek a gyűrűk a helyére, mehet rá a henger, majd jöhetnek oldalra a
sallangok. Mehet fel a szivattyú, bekötés után légtelenítés, majd ellenőrzés hogy szállít -e?
Minden ok, boldogság van.
Barátom átjött este indításra.
Úgy indult, mintha most állítottam volna le, gyönyörű zajmentes motorhanggal.
Tiszta boldog volt, már én is hogy megszabadulok a motortól.
Tudatja hogy most nem viszi el, mert a napokban ezer dolga van, de járhatnék vele amíg kicsit járatgatom.
Ok, akkor holnap letesztelem.
És elkezdődött a kálvária.
Másnap kb 1 km után megragadt a motorja.
Mondom most ezt hogy?
Na ezután járatgattam alapon, szünetekkel pöfögött kb 3 órát a munkahelyemen.
Akkor teszteljünk.
Kb 300 méter után megragadt ismét.
Jó akkor ezt tovább nem erőltetjük, hazaszállítottam teherautóval.
Henger lekap, a szívó oldalon? a dugattyú szarrá akadva, a kipu oldalon is akadás nyom, de az nem olyan erőteljes, ami számomra felettébb érdekes, mert a hidegebb oldalon több az akadás nyom...
Elő a tolómérő, hát a fasza Taiwani dugattyú a gyűrűhorony alatt mérve 1 tizeddel kövérebb, és valszeg az ötvözet több alut tartalmaz, így hőre jobban hízik...
Akkor mentsük még a menthetőt, vissza a régi dugattyú az új gyűrűkkel, meglátjuk mi lesz.
Szépen indul, szép hang, irány tesztkörre.
KB 3/4 óra motorozás, már kímélet nélkül.
Teszi a dolgát, semmi akadás.
Hívom a tulajt, másnap jöhet érte.
Másnap megjelenik a tulaj, még győzködöm próbálja ki, nagyon jó lett.
Fél óra múlva jön vissza, fasz kivan, 6x leállt, már be sem indul, tekeri az önindító, de szerinte nem kap benzint.
Karbipucolás után életre kel a paripa, elmegy a tulaj vele.
Délután hív, megint megállt, de most a városban van vele.
Nem értem mi történt, fel nem fogom agyilag.
Karbira gyanakszom én is, de semmi baja.
Nehezen elindul, de erő az ablakban.
Otthon szétszedtem újra a karbit, és lehúztam az olajzócsövet.
Ráindítózom, nem jön az olaj.
Most ezt hogy?
Hisz én raktam össze, le is ellenőriztem, szépen lüktetett kifelé az olaj.
Gyors szétszedés után konstatáltam hogy az új olajszivattyú megszorult, maj a meghajtó műanyag kereket is tönkretette, és ezáltal hogy elégtelen volt az olajzás,
így a gyűrűt, dugattyút, és most már a hengerfalat is tönkrebuszta.
Új hét következik, új tervekkel, de ugyanazzal a céllal.
Tanulság? Az nincs. Hiába értesz valamihez, rossz minőségű alkatrészekkel, nem szabad javítani, főleg nem barátnak, és főleg nem ingyen.
Harmadszorra talán sikerül, ha nem, én fogom felgyújtani ezt a kínai retket az utcán.
Köszi hogy elolvastad.
Sziasztok!
Yamaha Dt80 LC2 höz keresek főtengelyt, Ennyire reitka ? boltokban sem találok, Légyszives adjatok valami tippet hogy hol találok, lehet új és használt is.. Köszönöm!
István
Na összeraktam, hengertalphoz klingeritből vágtam tömítést. Kézzel meghúztam a hengerfejet jó erősen, így gyönyörűen pöfög. Még irány a műszaki és minden kész :D Köszönöm a segítségeteket :)
Szétkaptam, orrán száján folyt a víz nagyon úgy tűnik, a henger falán már rozsdásodni is kezdett, szerencsére csak nagyon felületi, ronggyal le is jött. Jobban meg kell húznom ezt a szart :D A talptömítésnek annyi, nem tudod esetleg, hogy lehet-e azt is kapni az öregúrnál?
Nem tudom mik a gyári értékek, ezáltal és nyomatékkulcs hiányában nem is használok nyomaték kulcsot.
Hengertalphoz amúgy is speciális kéne.
Nomeg a gyár is úgy határozza meg, hogy új tőcsavarhoz, új anyához ez a nyomaték.
Felpörgeted az anyákat tövig, és én nézek egy rövidebb 12-13-as pipát, majd azzal átlóban lehúzom.
Aztán egy hosszabbal...
Egy a lényeg, mindig átlóban, ne húzd félre, és kb ugyanakkora erővel.
Ezzel a tömítéssel nem fog folyni, és forralni sem.
Azért én összerakás előtt néztem volna derékszöget gyűrűk nélkül. Érdemes még leellenőrizni összerakás után a présmagasságot ónnal, hogy ne érjen meglepetés.
Bár ha szintben volt a henger teteje meg a dugótető, akkor nem lesz gáz.
Elmentem és sikerült beszerezni, köszi a tippet! Remélem most már fain lesz. Már csak nyomatékkulcsot kell valahonnan szereznem :D 22Nm a hengerfejhez és 25 a hengertalphoz ugye?
Szia.
Nem kellpaszta, menj el a mogyoródi tömítéskészítőhöz, ad neked polcról 0,75-ös klingerit tömítést.
A gyári lemez egy fabatkát sem ér, azért forralja a vizet!
Többször kitárgyaltuk, többünket megszívatott már.
Itt a címe: http://magyarceghirdeto.hu/?id=648
Helló sziasztok!
Sikerült Gödöllőn fúratni a hengert, 7100 Ft volt motorszerelőhöz vittem. Összeraktam, megy is faszán 20km-en áll a bejáratás. Az a gáz, hogy forralja/nyeli a hűtővizet, majd teletöltöttem és kb 10-15 perc után már a pirosnál járt a hőmérő. Leengedtem ami még maradt benne, kipufogógáz szagú a lötyi. Szerszám hiányában kézzel húztam meg érzésre a hengercsavarokat, emiatt lehet? A héten szétkapom megint, próbálok valahonnan nyomatékkulcsot szerválni. Tegyek rá esetleg piros pasztát az újbóli összeszerelésnél?
Érdeklődni szeretnék, hogy a motul 2t olajok között mi a különbség?
Amikről én eddig hallottam: 2T scooter power FC (full szintetikus)
2T 710 FD (full szintetikus)
800 ester core
Ezek között mi a különbség, miben jobb az egyik a másiknál, milyen gépekbe ajánlottak? A 800-as gondolom a nagyon durva versenygépekbe való, az első kettőnél az fc és fd rövidítések mit jelentenek?
Gyári fojtásokkal rendelkező Yamaha DT 125 R-be melyiket ajánljátok?
Alábbi szösszenet a heti motorjavításomról.
Gyerekkori barátom megkeresett egy Motowell robogóval, (3 hete vásárolta) hogy rakoncátlankodik a karburátorja, ki kéne pucolni, meg behangolni.
Ez relatíve gyorsan megtörtént, még aznap kipróbáltam, de a kuplungja hol magasan, hol alacsonyan nyitott.
Így nem adtam át a robogót, megbeszéltük hogy átnézem a hajtását is.
Valszeg sokat állt, be voltak a szíjtárcsák rozsdásodva, meg a kuplungharang is tiszta retek volt.
Ezt is orvosoltam, hozzá kell tegyem szép állapotú robiról van szó esztétikailag, és motorikusan is gyönyörű hangja van.
Leteszteltem a hajtását, és elkezdődött, amire álmomban sem gondoltam volna.
Az első 150 méter után, hangos visító hang, mint mikor csúszik az ékszíj.
Majd 50 méter után megragadt a motor, és hirtelen le is állt.
Na mondom ez hiányzott még.
Hazatolás után lerántottam a hengert, de ott semmi hibát nem találtam, kivéve hogy kopottabbak a gyűrűk, és lefújt a dugattyú oldalánál,
magyarul kormos volt a gyűrűk alatt a csapszegek oldalánál.
Jobb és baloldalát lecsontoztam, mert érzésre szorult a főtengely.
Konstatáltam hogy nem az olajzás, és nem is a hajtás fogja a főtengelyt.
De akkor mi?
Gyorsan szétszedtem majd megtaláltam a hiba okát, a baloldali variátro felőli csapágy kosara széttört, és az okozta a visítást.
A tulaj sem örült jobban mint én, majd megbeszéltük, megterveztük a felújítás részleteit.
2 új csapágy, főtengely jó, szimmeringek, s mivel a henger szép volt, és alapméretes, így ajánlottam neki egy új dugattyút gyűrűkkel, így járatni sem kell, hanem lehet tovább pörkölni.
Szerintem kössük ki az olajzást, de Ő ragaszkodott hozzá, ha van szivattyú, akkor rakjuk össze gyárira.
Én belementem, mivel mi bajunk lehet az új alkatrészekkel?
Elmentem, bevásároltam, kaptam mindent a robogóhoz.
Elmosás után elkezdődött az összerakás.
Főtengely befűz, beállít középre, dugattyú felfűz, derékszög ellenőrzés után mehetnek a gyűrűk a helyére, mehet rá a henger, majd jöhetnek oldalra a
sallangok. Mehet fel a szivattyú, bekötés után légtelenítés, majd ellenőrzés hogy szállít -e?
Minden ok, boldogság van.
Barátom átjött este indításra.
Úgy indult, mintha most állítottam volna le, gyönyörű zajmentes motorhanggal.
Tiszta boldog volt, már én is hogy megszabadulok a motortól.
Tudatja hogy most nem viszi el, mert a napokban ezer dolga van, de járhatnék vele amíg kicsit járatgatom.
Ok, akkor holnap letesztelem.
És elkezdődött a kálvária.
Másnap kb 1 km után megragadt a motorja.
Mondom most ezt hogy?
Na ezután járatgattam alapon, szünetekkel pöfögött kb 3 órát a munkahelyemen.
Akkor teszteljünk.
Kb 300 méter után megragadt ismét.
Jó akkor ezt tovább nem erőltetjük, hazaszállítottam teherautóval.
Henger lekap, a szívó oldalon? a dugattyú szarrá akadva, a kipu oldalon is akadás nyom, de az nem olyan erőteljes, ami számomra felettébb érdekes, mert a hidegebb oldalon több az akadás nyom...
Elő a tolómérő, hát a fasza Taiwani dugattyú a gyűrűhorony alatt mérve 1 tizeddel kövérebb, és valszeg az ötvözet több alut tartalmaz, így hőre jobban hízik...
Akkor mentsük még a menthetőt, vissza a régi dugattyú az új gyűrűkkel, meglátjuk mi lesz.
Szépen indul, szép hang, irány tesztkörre.
KB 3/4 óra motorozás, már kímélet nélkül.
Teszi a dolgát, semmi akadás.
Hívom a tulajt, másnap jöhet érte.
Másnap megjelenik a tulaj, még győzködöm próbálja ki, nagyon jó lett.
Fél óra múlva jön vissza, fasz kivan, 6x leállt, már be sem indul, tekeri az önindító, de szerinte nem kap benzint.
Karbipucolás után életre kel a paripa, elmegy a tulaj vele.
Délután hív, megint megállt, de most a városban van vele.
Nem értem mi történt, fel nem fogom agyilag.
Karbira gyanakszom én is, de semmi baja.
Nehezen elindul, de erő az ablakban.
Otthon szétszedtem újra a karbit, és lehúztam az olajzócsövet.
Ráindítózom, nem jön az olaj.
Most ezt hogy?
Hisz én raktam össze, le is ellenőriztem, szépen lüktetett kifelé az olaj.
Gyors szétszedés után konstatáltam hogy az új olajszivattyú megszorult, maj a meghajtó műanyag kereket is tönkretette, és ezáltal hogy elégtelen volt az olajzás,
így a gyűrűt, dugattyút, és most már a hengerfalat is tönkrebuszta.
Új hét következik, új tervekkel, de ugyanazzal a céllal.
Tanulság? Az nincs. Hiába értesz valamihez, rossz minőségű alkatrészekkel, nem szabad javítani, főleg nem barátnak, és főleg nem ingyen.
Harmadszorra talán sikerül, ha nem, én fogom felgyújtani ezt a kínai retket az utcán.
Köszi hogy elolvastad.
Yamaha Dt80 LC2 höz keresek főtengelyt, Ennyire reitka ? boltokban sem találok, Légyszives adjatok valami tippet hogy hol találok, lehet új és használt is.. Köszönöm!
István
Hengertalphoz amúgy is speciális kéne.
Nomeg a gyár is úgy határozza meg, hogy új tőcsavarhoz, új anyához ez a nyomaték.
Felpörgeted az anyákat tövig, és én nézek egy rövidebb 12-13-as pipát, majd azzal átlóban lehúzom.
Aztán egy hosszabbal...
Egy a lényeg, mindig átlóban, ne húzd félre, és kb ugyanakkora erővel.
Ezzel a tömítéssel nem fog folyni, és forralni sem.
Azért én összerakás előtt néztem volna derékszöget gyűrűk nélkül. Érdemes még leellenőrizni összerakás után a présmagasságot ónnal, hogy ne érjen meglepetés.
Bár ha szintben volt a henger teteje meg a dugótető, akkor nem lesz gáz.
Nem kellpaszta, menj el a mogyoródi tömítéskészítőhöz, ad neked polcról 0,75-ös klingerit tömítést.
A gyári lemez egy fabatkát sem ér, azért forralja a vizet!
Többször kitárgyaltuk, többünket megszívatott már.
Itt a címe: http://magyarceghirdeto.hu/?id=648
Sikerült Gödöllőn fúratni a hengert, 7100 Ft volt motorszerelőhöz vittem. Összeraktam, megy is faszán 20km-en áll a bejáratás. Az a gáz, hogy forralja/nyeli a hűtővizet, majd teletöltöttem és kb 10-15 perc után már a pirosnál járt a hőmérő. Leengedtem ami még maradt benne, kipufogógáz szagú a lötyi. Szerszám hiányában kézzel húztam meg érzésre a hengercsavarokat, emiatt lehet? A héten szétkapom megint, próbálok valahonnan nyomatékkulcsot szerválni. Tegyek rá esetleg piros pasztát az újbóli összeszerelésnél?