Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amúgy sem a persely kopik ki, hanem a teleszkóp alumínium belseje. Nekem is van itt vasban 1 pár.
B78: Nekem mindegy milyen olajat tesztek bele, de ha szétszeded, fotózd már le nekem a szelepet benne.....
Azt nem éreztem, hogy kottyan, ezért remélem elég a szimering és az olaj csere. Köszi a hozzászólást!
Én athena szimeringet vettem bele, cseréltem rajta két perselyt mert ki volt kopva és a krómszár kottyant benne. 10w Repsolt olajat kapott, nekem működik vele hibátlanul.
És ha híg akkor ereszteni fog a szimering vagy lágyabb lesz a rugózás?
-oké -oké. Csak már tegnap megrendeltem, hogy hétvégén neki tudjak állni. A szervizkönyv meg ezt írta 10w. Na most már mindegy. Legfeljebb szétkapom mégegyszer ha nem válik be. Gondolom, Te tapasztalatból tudod. Én nem tudtam. Én most szerelek először. :)
A 10W-s híg lesz bele. Én szóltam.
Köszi a segítséget. Közben megrendeltem a cuccot, a Motul 10w teleszkóp olajat, azt írták tömítés barát. Majd kiderül. Képeken már láttam hogy kell javítani, meg te is leírtad, úgyhogy bízom benne, hogy menni fog. Nem tűnik bonyolultnak. Köszi mégegyszer.
Első körben szólj egy havernek, aki lenyomja a kormányt, Te addig kicsavarod alul a 2 csavart a teló aljából.
Anélkül nem tudod szétszerelni, mivel ez fogja össze a teleszkópot.
Majd jöhetnek ki a kiflikből.
Porvédő felett seagert kell kivenni. Befogod a szárat a satuba a keréktengelynél, és határozott mozdulattal kirántod a belét.
Féktisztítóval, vagy benzinnel érdemes kimosni.
Meglátod az alján a szelepet, ami nincs is. Csak egy ha jól emlékszem 10-es furat, amin közlekedik az olaj.
Na ez a szelep.
Én ezért használok Hidrokomol U64-es sűrű hidraulika olajat.
Az nem is bántja a gumi szimmeringet.
Sok sikert.
Köszönöm a segítséget Lamb!
A motor hibátlanul üzemel az új tömítéssel, mostmár van időm foglalkozni az apróbb hibáival, amik még elmaradtak! :)
Sziasztok. Szeretnék venni 2 db dt 50-et, olcsóbb kategóriájú erdekelne. Email címem robesz7@freemail.hu
Igen, ereszt. Annyira, hogy már álló helyben, mozgatás nélkül is szivárog az olaj. Szóval szét kell kapni, és cserélni a szimeringet, és feltölteni olajjal. Motul vagy Repsol? (Vagy Agip, vagy nincs jelentősége a márkának?) Szóval, akkor jó az alap szimering. Köszi a választ. Amúgy elég a szimeringet és az olajat cserélni?
http://www.nagyvas.hu/motoralk...

Itt a szimmering ami neked kell. Nem nagyobb a külső átmérő 1 tizeddel, mivel nem indokolt. Ha mindenképp cserélni akarod, akkor innen megrendelheted amelyik tetszik. Én akkor szoktam cserélni, ha az ajkakon sérülés van, vagy kikeményedett. Inkább a rugó gyengül el benne, széttekerem kivágok belőle 1 cm-ert összetekerem és mehet vissza ha az előbbiek jók. Sajna az új szimmeringen is lágyak a rugók.
Ereszt a szimmering? Vagy miért akarod kicserélni?
Helló! Meg tudná valaki mondani, hogy mekkora teleszkóp szimering kell 97-es Dt125r-hez (4BL, 3RM9). 41*53*8/9,5 -ös? Mert valahol olvastam a neten, hogy 41*53,1*8/9,5 jobb lenne, de nem találtam. A service manuals-ban nincs leírva, az oem-parts-on sem írnak méretet. Előre is köszi a választ.
Egyszerűbb kiemelni az úszót a tartályból, az ellenőrzés céljából. Amúgy tényleg úgy működik, üresben az üresjelzővel együtt világít az izzó.
Ezzel kontrolláljuk, hogy nincs kiégve az izzó.
Engedd le az olajat a tartályból, olyankor sebességben gyújtáson csak az olajnak kel világítania, ha így működik nincs miért aggódnod :)
Szerintem ez gyárilag ilyen :) Üresben látod hogy működik a visszajelző, nem fog meglepetés érni. Nekem is és ismerőseimnek is ugyanígy világít, nincs vele baj.
Köszi, akkor első körben megbontom a km óránál (mindkét visszajelző abban van..
Én valahol a kormány átvezetésnél kezdeném. Elteketgetném a kormányt jobbra,balra. Átmozgatnám a vezetékeket...stb
Heló srácok! A napokban lettem egy Yamaha DT 125R boldog tulajdonosa. Nagyon szépen üzemel a gép, egyetlen hibája, hogy az olajvisszajelző lámpája hibásan működik: az üresvisszajelzővel együtt ég: ha üresben van a motor azt jelzi, hogy kifogyóban van az olaj, ha sebességben, akkor meg hogy van benne olaj... Hol kezdjem a hibakeresést? Köszönöm előre is a válaszokat!
Ha gondolod, hívj fel. 06204292773
Hozzáteszem, hogy az ereje is megvan, és az indítással sincs probléma, könnyen indul alapjáratot is tartja.
Sziasztok! Köszönöm az eddigi segítségeket!
A motor összeállt közben, viszont még mindig nem hibátlan. Hengerfejproblémával küzdök. Kapott új tömítést, le lett húzva nyomatékra, amikor nem volt jó megpróbáltam megint új tömítéssel, és megkentem vékonyan Loctite 5972-vel, ami leírása szerint alkalmas hengerfejtömítések javítására. Próbáltam még kicsivel a gyári nyomatékértéken túl is húzni, de nem lett jó. A jelenség ugyanaz, semmi nem változott. Az első indításkor hidegen minden jó, leveszem a hűtősapkát, nincs benne buborék, nem habzik. Ahogy megyek vele egy rövidebb távot, és a motor bemelegszik megnő a nyomás a rendszerben, átnyomja az össze hűtőfolyadékot a kiegyenlítőbe, és elkezd habzani a rendszer, még alapjáraton is a kiegyenlítőben látszódnak a gázbuborékok..

Gondolom elvetemedett a hengerfejem, de ennyire? Mennyiért lehet síkoltatni, és hol csinálják? Vagy más is okozhat ilyen jelenséget? Pl, Hengertalp tömítés? A Víz nem folyik belőle sehol sem..
Sziasztok,
friss tulajként ismerkedem a géppel (DT80 LC2), és szeretnék kérdezni párat a tapasztaltabbaktól.
Az ürest jelző lámpám egyfolytában ég (zöld N a múszerfalon), ennek hol a kapcsolója? A kapcs. rajz szerint a generátor kábeleivel együtt jön ki a blokkból, és ha széthúzom ott a csatit, valóban el is alszik. De a deklit levéve nem látszik, hogy hová mennek a kábelek, a lendkereket meg inkább csak akkor szedném le, ha érdemes: alatta esetleg hozzáférhető ez a kapcsoló? Vagy a másik oldalról kéne szétszedni hozzá a blokkot? (mert akkor így marad )
Nem tudom, mennyire normális a motor működése: kb. 3ezres fordulaton kezd élni, 4-6ezer között húz, 6 fölé nem pörög egyáltalán. Ez kb. rendben van? A másik motorom egy XJ600-as, ahhoz nem tudom hasonlítani, a Simsonra meg már nem emlékszem
Meg még az elektromos rendszerrel kell egy kicsit küzdenem, már majdnem minden működik, a fényszórót leszámítva (izzó jó). Viszont a helyzetjelző világít, Parkoló állásban akksiról, menet közben a generátorról, tehát van áram, és elvileg a fényszóró is ugyanonnan kapná a kakaót - ilyennel már szívott valaki?
Köszi.
Én miután már egyszer megszívtam, levenném a kuplung oldalt nee ott van valami gáz. Mondjuk letekeredett a főtengely anya. Pont ezzel szívtam meg. Persze előtte lehúztam a henget feleslegesen. Után persz irány tovább a henger irányába.