Köszi a gyors választ!Gyújtás ,run kapcsoló,benzincsap,szívató természetesen meg volt! Ha betolom indul,bár akkor is kicsit nehézkesen!De közben tegnap beszéltem egy Yamaha Dt "mesterrel" azt mondta meg csinálja nekem!
Hali! Porvédő vagy lehúzó szimering méretet meg tudná mondani valaki Dt125r-hez? Köszi!
Ui.: Még nem volt időm a teleszkóp felújításra. Apuci nem felejtettem el, teszek fel képet a szelepről! :)
Apucinak igaza van, mérj feszültséget az akksin. Elég egy egyszerű multiméter. Tedd 20V DC be és mérj.
A biztiket viszont áramra méretezik, nem feszültségre. Tehát 10 A vagy 15A. Akkor fog kimenni,ha túl magy áram folyik rajta. Ez nagy valószínűséggel zárlat miatt lehet.
De, ha pörgeted 7-8 ezren és így sem mérsz 14-5,-15V felett,akkor nincs baj. De inkább 14,4 a felső limit.
Ha ezt nem lépi túl,akkor zárlat van.
Mindent próbálj ki. Index,kürt, féklámpa lábbal, kézzel....stb.
Ha így jó marad a bizti,akkor kábel rángatás.
Sok áramtól nem ég ki, csak ha letesteled a pozitív oldalt.
Azért mérj magas fordulaton feszültséget, ne menjen 14,7 Volt fölé.
Sima multiméterrel meg lehet mérni. Akksipozitív, ill. negatív saruján.
(mikor korbe korbe porogsz egyhelyben). En valami olyanra gondolok hogy ugye magas fordulaton porog a motor es hogy sok aramot termel vagy valami zarlat lehet, de csak akkor eg ki, nem ertem.
A fánkos dokgot nem értettem. De gondolom,h ez egy manőver lehet. Ha valóban egy ilyennél megy el a biztid, akkor cseréld ki, indítsd be a mocikát és mozgasd végig az összes kábelt mert tuti valami elmozdulás miatt meg el a bizti. Vagy kidörzsölődés.
Hello Erika. Az első,h tolásra indul e. Utána, ha rugásra nem indul, meg kell nézni,h valóban forgatja e a berugórendszer a motort. Pl ugye nem behúzott kupplungal rúgjátok.....vagy egyébb dolgok is lehetnek. Nincs a közeledben olyan,aki tényleg motoros? Merre vagy?
Szia,
nem vagyok nagy szaki, csak örülök, hogy másnak is van DT80-a :) szerintem két eset lehet. Több hirdetést is láttam, ahol DT-t a berúgókar szabadonfutójának a hibájával árulnak (ami a hirdető szerint 3e ft-os alkatrész), tehát lehet, hogy ez romlott el a tiedben is. De ha pár napja vetted, és akkor még nyilván működött, talán mégsincs ilyen peched. Megjegyzem, egy Simson után nagyon fura a DT80 berúgókarja, az enyém olyan könnyen jár, hogy kézzel is simán lenyomom (de azért lehet érezni, hogy csinál valamit :).
A másik lehetőség valami egészen kézenfekvő dolog, amit nem vettetek észre az ismerőseiddel. Gyújtás, piros RUN-kapcsoló, benzincsap, szívató... persze megintcsak feltételezve, hogy pár napja még működött a moci, mert lehet ezenkívül ezer más is, de miért pont most jönne elő. Javaslom, hogy indítsd be tolással, és ha úgy megy, akkor ezeket ki lehet zárni, utána próbáld meg berúgni. Ha úgy sem indul, akkor a berúgókar környékén lesz a hiba.
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni,pár napja vettem egy 80as Dt-t és egyszerűen lehetetlen berúgni!Már több ismerősöm is próbálta.A berúgó karnak nincs semmi ellenállása csak csúszik!Ez mitől lehet?Sajnos nem vagyok valami nagy szakértő a témában,ez az első motorom.Előre is köszi! Erika
Segitségre lene szükségem tzr 125 4fl van nekem
De ugyan ez a blok van a dt125 rr be!
Kuplungot szetszedtem főtengej szimering csere miat öszetaktam mindent de a kuplung olyan mint ha behuzva lene Es beteszemsebesegbe Es a kerekre nem adja le a fordulatot Es a kuplungkar se huz semit! Közepen az a tüske gondolom nem jol van bealitva a kerdesem az lenne hogy hogyan kel bealitani medig engegyem visza a tüskét középen?
Ui.: Még nem volt időm a teleszkóp felújításra. Apuci nem felejtettem el, teszek fel képet a szelepről! :)
A biztiket viszont áramra méretezik, nem feszültségre. Tehát 10 A vagy 15A. Akkor fog kimenni,ha túl magy áram folyik rajta. Ez nagy valószínűséggel zárlat miatt lehet.
De, ha pörgeted 7-8 ezren és így sem mérsz 14-5,-15V felett,akkor nincs baj. De inkább 14,4 a felső limit.
Ha ezt nem lépi túl,akkor zárlat van.
Mindent próbálj ki. Index,kürt, féklámpa lábbal, kézzel....stb.
Ha így jó marad a bizti,akkor kábel rángatás.
Köszi.
Hopp ez nem simson....
Azért mérj magas fordulaton feszültséget, ne menjen 14,7 Volt fölé.
Sima multiméterrel meg lehet mérni. Akksipozitív, ill. negatív saruján.
nem vagyok nagy szaki, csak örülök, hogy másnak is van DT80-a :) szerintem két eset lehet. Több hirdetést is láttam, ahol DT-t a berúgókar szabadonfutójának a hibájával árulnak (ami a hirdető szerint 3e ft-os alkatrész), tehát lehet, hogy ez romlott el a tiedben is. De ha pár napja vetted, és akkor még nyilván működött, talán mégsincs ilyen peched. Megjegyzem, egy Simson után nagyon fura a DT80 berúgókarja, az enyém olyan könnyen jár, hogy kézzel is simán lenyomom (de azért lehet érezni, hogy csinál valamit :).
A másik lehetőség valami egészen kézenfekvő dolog, amit nem vettetek észre az ismerőseiddel. Gyújtás, piros RUN-kapcsoló, benzincsap, szívató... persze megintcsak feltételezve, hogy pár napja még működött a moci, mert lehet ezenkívül ezer más is, de miért pont most jönne elő. Javaslom, hogy indítsd be tolással, és ha úgy megy, akkor ezeket ki lehet zárni, utána próbáld meg berúgni. Ha úgy sem indul, akkor a berúgókar környékén lesz a hiba.
De ugyan ez a blok van a dt125 rr be!
Kuplungot szetszedtem főtengej szimering csere miat öszetaktam mindent de a kuplung olyan mint ha behuzva lene Es beteszemsebesegbe Es a kerekre nem adja le a fordulatot Es a kuplungkar se huz semit! Közepen az a tüske gondolom nem jol van bealitva a kerdesem az lenne hogy hogyan kel bealitani medig engegyem visza a tüskét középen?