Termosztátot ki kell dobni, nem kell bele. Felesleges, főleg nyárra.
A termosztát lényege, hogy előbb érje el az üzemmeleg hőmérsékletet. Nyílván üzemmelegen tartsa a motort, ha nincs terhelve.
Ezért írtam hogy nem kell, ezeket pergetik rendszerint.
Az hogy tömítést cseréltél, az még nem jelenti azt hogy jó is.
A gyári lemez tömítések szarok, nem tudom milyet tettél bele, de érdemes 0,75-ös klingeritből csináltatni, amibe van tűzkarika is.
Valszeg élvonalzóval nem nézted a hengerfejet, hogy nincs -e görbület benne, sem a hengeréállványt.
Ha tömít rendesen, akkor érdemes tovább keresgélni.
Ritka a vízpumpa betegség.
Nem szürke az olaj a váltóba?
Szereti oda is beengedni a vizet a tömszelence.
Nem olvasgatom a fórumot, kb havonta egyszer idetévedek.
Azért írtam, hogy csörgess meg, visszahívlak.
Elmagyaráztam volna, hogy ott nincs nyomás, mert különben nem kajálná el a váltóból az olajat.
Ergo a vákuum miatt nem lehet nyomás. Kapische? Erre írtam, hogy teccikérteni?
Nem, nem akadok fen ilyeneken.
Kb 2hete javítottam gyerekkori barátnőm fiának robogóját.
Csak kuplung baja volt, magasan nyitott a rugó. KB 7-8000-nél.
Szétkaptam, beszereztem az alkatrészt, kicsit átnéztem, majd még szívótorkot, meg össz üza csöveket is cseréltem.
Természetesen mindezt ingyen, csak az alkatrészt fizették.
Férje intézte, meg is volt hökkenve hogy nincs javítási költség.
Közben említette, hogy venne a másik fiának egy SR Factory-t, injectorost.
Lebeszéltem róla, mert az injectorosokkal sok a gond, nincs hozzá gépem, tapasztalatom sem.
Elvitték mint a cukrot, 120-ért persze, erre megkaptam a barátnőm párjától, hogy én milyen szemét vagyok, mert lebeszéltem róla.
Hát na. Én már nem lepődök meg semmin.
Hogy azok után amit tettem a motorjával, még leszemetez, pedig csak egy hét telt el?
Többet nem tudok neked segíteni, konkrétan az ilyen emberek miatt nem járok ide, akik arra sem képesek, hogy megcsörgessenek.
Tudod így lassan kihal az emberekből az egymás iránti segítségnyújtás, és pont az ilyen emberek is mint Te vagy, ölik ezt ki belőlünk.
Kösd ki a povert, és fordítsd a tengelyt nyitott állásba. Olyan mintha a gyűrű ráütne a pover tengelyére. Ha még el nem törte.
Úgy tesztelném első körben.
Üdv!
Adott egy 2rh blokkos régi tzr125, tudom, ez a dt topic, de aktívabb mint a tzr, és a blokk hasonló mint a 125r-ben. Nos a linkelt videón jól hallható szerintem a probléma. Nem mondom pici lógása van a főtengő csapágyaknak, de közel se olyan mint egy rossz simsonban, hajtókar, tűgörgők rendben vannak, nincs lógás, henger frissen fúrt, hozzáteszem fúrás előtt is ilyen hangja volt. Azért fúrattam meg mivel a dugó kopott volt és azt gondoltam ez lesz a fő oka a nem kívánt hangoknak. A magasabb fordulaton való "csörgést" még esetleg betudom a csapágyaknak, ha ez az oka egye fene cserélem, de ez a csattogás, ami 4-5ezres fordulat között jelentkezik,nem akarom elhinni, hogy ez is a főtengő csapágyak lógása miatt van. Még annyi, szétszedtem újra, a dugón, hengerfalon nincs külsérelmi nyom. Valakinek ötlet? Elég ezeknél , ha már picit is lóg a főtengő csapágy, már is hozza a hangokat maga után? http://youtu.be/zFkXzLl4UFQ;feature=youtu.be
Természetesen kezd a termosztáttal de tedd meg,h kézzel befogod a hideg hűtő sapkáját és járasd fél percet. Utána óvatosan vedd pe a kezed a beöntőről és figyeld,h van e nyomás növekedés. Ha szisszen,akkor beledolgozik a víztérbe a munkaütem.
Sziasztok! Tapasztalataitokra és tanácsaitokra lenne szükségem.
Adott egy Yamaha DT 125 LC- blokk. Problémáim a következőek: motorvásárlás után vettem észre hogy a hűtőben nincs sok víz, gyors feltöltést követően elindultam kipróbálni a gépet ami kb 1 órán keresztül nem volt gond, leszámítva hogy a motor 1-es 2-es 4ezres fordulatig alig akar menni, lassan pörög fel, DE ahogy átlépi a 4-4,5 ezret mintha poweres lenne a gép(sima LC még nem poweres) megindul kipörög 8-9,5 ezerig viszont ahogy felrakom 3.ba az ereje elmegy 4-4,8 ezerig alig akar felkúszni és nem is gyorsul tovább, a többi sebesség is ugyan ez. DE EZ MÉG A KISEBB GOND. Az 1 órás kör után megálltam pihenni egyet (10p) majd gondoltam én megyek még egy picit. Elindulást követően kb 5 perc múlva közepesen gyenge tempóban egyszer csak felforrt a víz (a hűtősapkát az előző tulaj valamiért kifúrta és egy 8-as csavart rakott bele) egyből megálltam vártam vele 10-20 percet. Ujraindulást követően megint 5-10 perc és elkezdett forrni. Ismerősök egyből megtámadtak hogy hengerfejes-hengerfejes!. Hazaértem szétszedtem hengerfejet leszedtem nem láttam gátrepedést sem sérülést(biztonság kedvéért bevittem az Unix-ba ők se találtak sérülést rajta) Az előző tulaj a hengerfej tömítés főlé is és alá is hőálló szilót rakott, én ezt leszedtem, megtisztítottam a hengert+hengerfejet. Vettem új tömítést összeraktam olajcserét is elintéztem(10W40) Vízpumpa forog igaz hogy amikor ellenőriztem tengelyirányba 2-3mm-t tudott mozogni, de ahogy alapjáraton néztem pörgeti a vizet a pumpa. Összeszerelést követően kipróbáltam, de már az udvarba 10-20-perc körözés(1-es ritkán 2-esbe) után felforrt. kint terepen tempóval motorozva kb 45 percet tudtam vele menni mielőtt el nem kezdett forrni. Elfogytak az ötleteim, remélem lesztek akik találkoztatok hasonló problémával és a megoldásban is tudtok segíteni. Előre is köszönök minden hozzászólást.
Az olvasottakkal ellentéťben Apuci azért morgott mert tapasztalt és tudja,h pontos diagnózishoz beszélgetni kell és nem levelezni. Sajnos írásban semmi info nem megyát.
Igen, én is szívtam a szimeringgel a kistesón. A jobb oldalon szarabb cserélni de megoldható széthúzás nélkül.
Hali!
Találkozott valaki mostanság ezzel a szépséggel (valószínű nem tündököl már így) ? Lassan 3 éve ,hogy eladtam, mai napig a legjobb motoromnak tartom, talán még vissza is vásárolnám. Ha valaki ilyet szeretne, csak ajánlani tudom, 21ezer körül adtam el, közel 30 ezret elment bontatlanul, majd több információ már nem jutott a birtokomba róla.
Hi. Válaszoltam, leírtam miért nem csörgök egyenlőre... Megfogadom, segítek magamon.. :-) Mellesleg azt írtam, hogy a ,,lihegőn,, kinyomja az olajat...és nem azt, hogy ,, megeszi,, !
,, Gondolkozzunk már kicsit. ,, - Kifossa az olajat... - ,, Teccikérteni? ,, Tehát semilyen vakuum nincs, hanem nyomás van. Kb a szimering miatt lehet, ahogy " lamb" írta... Majd kiderül... Majd..
Köszönöm a segítséget! Hi.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 1990-es Yamaha TDR 125 R 3XE (Belgrada) motorral rendelkezem.
1. CDI-t keresek hozzá, ami nem fojtott (Luxemburgi változat, 9500-as fordulatnál megáll, mint a szög jelenleg, pedig ott kezdődne az élet :), kipufogó, power állást ellenőriztem, nem ott lehet fojtva ). Itt a fórumon találtam ilyet, de nem tudom nekem jó lehet-e: http://mullerelectronics.hu/gy...
2. progresszív első rugót szeretnék, de nem találok ehhez max DT-hez. Valaki tud segíteni, hogy milyet érdemes keresnem, ami az enyémbe is jó lesz? A mostani borzasztó puha már.
Bocsánat, ha ezek már le lettek írva, de elég sok a hozzászólás, igazán megköszönném, ha valaki tudna segíteni.
Köszönöm szépen!
Minek? Főfuvi MZ jó bele, 120-at kell venni. Ha szar a keverékcsavar, a Simsoné jó bele. Más nem megy tönkre benne, hacsak nem kalapáccsal javította valaki.
Ha a váltóban nyomást csinálna a szimmering hibája, akkor miért kajálja el az olajat a váltóból, ha rossza a szimmering.
Most merre megy az a nyomorult nyomás, vagy vákuum? Teccikérteni? Gondolkozzunk már kicsit. Én megadtam a számom, de baszott felhívni. Az ilyen segítsen magán. Vagy valaki unatkozik.
Üdv.
Kilyukasztottam véletlenül a DT -mnek a tankját. Kb. fél centis lyuk keletkezett rajta. Mivel érdemes bejavítani? Hegesztés? Gitt? Műgyanta?
Válaszokat köszönöm.
Örülök, hogy sikerült, ezt a hibát távolból nem lehetett volna megoldani
Dt80 lc2-höz légszűrő szivacsot tud valaki jó áron? Eléggé mállik az enyém, de 6 rugót kicsit soknak érzek érte, olcsóbban meg még nem találtam.
Sziasztok!
DT125R lengővilla himbát hogyan tudom elválasztani a váztól? Robbantott ábrát néztem, de nem sikerült rájönnöm. Célszerszám kell hozzá? Ha igen, milyen? A bal oldali kis csavart kiszedtem, és nem jutottam tovább.. Elnézést, ha hülye kérdés, de megfogott ez engem, első ilyen motorom :)
Probléma megoldva xeri által írt módon:
"Megoldásnak én azt csináltam, hogy a visszajelző lábaihoz érkező mindkét vezetékre raktam 1-1 diódát (ami ugye nem engedi a másik irányba az áramot), aztán a kettőt közösítettem és a visszajelző másik lábára fix testet raktam."
Forrasztásnál elég ügyetlen voltam, de azért remélem stabil lett a kötés. Működik minden ahogy kell.
A termosztát lényege, hogy előbb érje el az üzemmeleg hőmérsékletet. Nyílván üzemmelegen tartsa a motort, ha nincs terhelve.
Ezért írtam hogy nem kell, ezeket pergetik rendszerint.
Az hogy tömítést cseréltél, az még nem jelenti azt hogy jó is.
A gyári lemez tömítések szarok, nem tudom milyet tettél bele, de érdemes 0,75-ös klingeritből csináltatni, amibe van tűzkarika is.
Valszeg élvonalzóval nem nézted a hengerfejet, hogy nincs -e görbület benne, sem a hengeréállványt.
Ha tömít rendesen, akkor érdemes tovább keresgélni.
Ritka a vízpumpa betegség.
Nem szürke az olaj a váltóba?
Szereti oda is beengedni a vizet a tömszelence.