Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv,

Ma megtaláltam a hiba egyik okát. Leszedtem a fordulatszám mérőt, amin ugye ott van az irányjelző visszajelző lámpa. Szóval a jobb és bal oldali irányjelző pozitív vezetéke (Dg, Ch) még az izzó előtt össze volt sülve, érintkeztek, tehát teljesen mindegy volt hogy jó-e az izzó. Szétválasztottam, és visszajelző lámpa nélkül szépen működik mindkét irányba az index. Ma megpróbálom bekötni a diódákat és azzal a visszajelző lámpát, ahogy írtad.
Ja és találtam még egy bekötési rajzot. Kérdés még mindig az, hogy mi lehet az oka, hogy nem működik rendesen a ledes irányjelző. Esetleg meg kellene próbálni 3lábú relével?
Úgy látom, van az agyban három menet! No oda kell behajtani a lehúzó csavarjait!
Ezeket a bekötési rajzokat találtam. Ebből kettő 2lábas relés egy 3lábas relés. Bár az utóbbi nem biztos hogy Dt125-höz van.
Nem, a visszajelző nem villog. A lednél ugye nem mindegy a polaritás, mert fordított bekötésnél nem világít. (Ezt úgy olvastam, nem magamtól vagyok ilyen okos :-) ) Valószínű ezért nem villog a visszajelző, mert nem engedi visszafelé áramlani. Vagy valami ilyesmi.
Amit én csináltam, az nem DT, hanem egy 94-es XJ600 volt (ahhoz van kapcs. rajzom is). De mondom, a 2 lábas is ugyanúgy működik, csak nem kell neki +1 test.
Ha nincs benne a visszajelző (vagy kiégett), akkor viszont a tieddel más lehet a gond, amire más megoldást kell keresni (mert ha ott nyitott az áramkör, akkor nem következhet be az, amit én leírtam). Ha mégis próbálkozni akarsz, bármilyen dióda megteszi, ami kibír max. 5A-t (hogy ha esetleg visszateszed a rendes izzókat, akkor se legyen gond).
A visszajelződ is villog egyébként a 4 indexszel együtt?
Szia, kösz a választ.

Kapcsolási rajzot néztem már jópárat. De az én Dt-m német piacos 97-de, és nem igen találtam hozzá. Amit találtam kapcsolási rajzokat az mind csak két lábas relét mutat.

Az index visszajelző izzó ki volt égve, tehát azon keresztül nem ment áram. Így mind a négy index egyszerre villog. Kicseréltem az izzót a visszajelzőben, és akkor is ugyan úgy mind a négy villog.

Amit írtál azt értem (a dióda bekötést, majd a két szál közösítést és a visszajelző izzóra test) . Pontosan milyen diódát vegyek, mert nem vagyok tapasztalt az elektronikában.

Előre is köszi!

Üdv, Péter
Szia,
én pár éve ledesítettem az indexeimet, és akkor szembesültem ugyanezzel. A 3v2 láb nem gond, a testre nincs szükség a 2 pólusú relénél. A problémát az okozza, hogy a visszajelző bekötését úgy oldják meg (mivel ugyanaz az egy izzó tartozik mindkét irányhoz), hogy a nem használt oldalon keresztül testelődik. Tehát ha balra indexelsz, a visszajelző egyik lába megkapja a +12V-ot a bal oldali indexekkel együtt, a másik lába pedig a jobb oldali index izzóin keresztül testelődik. Mivel sokkal nagyobb az ellenállása, mint az indexben levő izzóknak, ezért kicsi áram folyik át rajta, így az index izzói nem mutatnak semmit. De a ledeknek teljesen más az ellenállása, mint egy 21W-os izzóé, ezért borul minden.
(ha nem sikerült érthetően megfogalmaznom, nézz rá egy kapcsolási rajzra)
Megoldásnak én azt csináltam, hogy a visszajelző lábaihoz érkező mindkét vezetékre raktam 1-1 diódát (ami ugye nem engedi a másik irányba az áramot), aztán a kettőt közösítettem és a visszajelző másik lábára fix testet raktam.
Sziasztok !
125 dtr hez keresek lehúzot . Vagy valakinek valami ötlet , hogy tudnám leszedni . 3ágú lehuzó lefordul . Ütni nem igazán akarom .
Akkor sajnos tényleg nem úszod meg a bontást.
Hi. Olyan színe van, amilyen épp a blokkban van. És nem habos-fehér, nem keveredik vízzel... Természetesen a váltóolajról beszélek... --2008-as vizes AM6 blokk -- Én is rájöttem közben, hogy a szimering lesz a problémája valószínűleg. Megnő a nyomás a házban és kitolja az olajat. Természetes ok-okozati... Bontani kell mindenképp, mert dobja a 6ost , tehát mindenképp szét-össze lesz. Kösz a választ.
U.I.: Nem a fórumon lógok állandóan...ha nekem címzett ,, kérdés volt,, .
Csak tudnám,h mi a fasznak ír ide valaki....
Gyuu
A kinyomott olajnak milyen színe van? Mikori dt? Minarelli blokkos? Elsőre vízpumpa szimeringre gondolok de főtengely szim is lehet.
Sziasztok !
Érdeléődnék , yamaha dt 125 r alu vagy vas hengeres ? Esetleg volt mind kettővel szerelve ? Csak mert láttam egy frissen fúrt hengert , elég olcsón ami arra következtet vagy nem frissen fúrt , vagy vas henger .
Üdvt. Dt 50.... A blokkon van két kis ,,lihegő,, , és a kuplung oldalin kinyomja az olajat. Próbáltam keresni itt a témát a multban, nem találtam...talán béna vagyok... Szóval ha ujra kérdezem, bocs. de miszart kell vele csinálni, hogy ne fossa ki az olajat ? Ha túltöltöm OK, kinyomja... De ha a szintre öntöm, akkor is fossa. Mi okozza ezt ? Cseréltem olajat, más viszkozitásuval is ugyan az a probléma... Esetleg valakinek tapasztalata, ötlete? Most vettem a vasat, nem szedném szét azonnal... Kösz a válaszokat.
Esetleg az befolyásolja-e, hogy a csatlakozó 3 lábas, a relé csak kettő? A fekete kábelre nem csatlakozik, csak a barnára és a barna fehérre. Amit találtam bekötési rajzot azon csak kétlábú relé volt. Az meg azt írta, hogy a barna és barna fehérre kell csatolni.
Hali!

Tegnap szereltem fel ledes irányjelzőket a Dt125r-re. Hozzá való relét is. Szépen villog, de sajnos akár melyik irányba kapcsolom, mindig villog az összes. Szerintetek hol keressem a hibát? Kezdjem a kapcsolónál? Kábelköteg nem szívesen bontanám meg. Esetleg ha kábel hiba lenne, van valakinek jó állapotú 3RM-82590-20 -as kábelkötege?
sziasztok,
ha lassan akar vissza esni a fordulat az mitöl lehet? sok levegő?
szia érdekelne a blokk mennyi lenne ?
Üdv, van 3eFT Szfváron .
06204292 héthetvenhárom.
szevasz lamb! össze vissza lett gányolva, így vettem. a schuber tetejéből le lett csiszolva pár miliméter, azt nem tudom, hogy mi okból. kurva sokat eszik, annak ellenére , hogy nem is rángatom neki. kilenc litert biztosan bezabál ez a csúf szörnyeteg.
Mi a baja a karbidnak? Van sok alkatrészem hozzá.
Kössszi, keresgèlek ossszt akkor csak találok