Ismét vitát indítottál , így hát tessék: ha a láncot nem úgy áztatod meg a brigéciolban, hanem szépen ecsettel viszed fel a láncra, és szépen lemosod róla, akkor semmi baja nem lesz. Tény, hogy szó szerint pepecs munka, de tutira nem vágja haza a láncot. Egyébként meg a láncspray-re ragadt finom port, meg kavicsokat kell eltávolítani, nem a gyűrűkből a kenőanyagot kimosni. Szerintem. A blokkot meg le lehet vele simán mosni, de ott is a vizes lemosással kell óvatosan bánni, nehogy beázzon az elektronika. Egy ilyen motormosásos akció a kocsimban olyan hibát csinált, hogy 3 szerelő sem tudta mi a baja. Én tudtam megcsinálni. Igaz egy évem ráment. Ja és nem én mostam akkor az egyszer!
Egyébként meg mindenki azt tesz a motorjával amit akar. Már csak azért is, mert igazándiból mindenki jót szeretne tenni a másikkal, ami egy idő után átfordulhat rossz irányba.
Uff, szóltam.
ne brigéciolozz, én asszem azzal vágtam haza a láncot tavaly.... várd meg, míg lesz a lidliben akció. Tavaly is volt, hogy 3OO ftért adtak egy flakon fémtisztitót sprayt, nagyon jó volt, vettem is gyorsan 1Oet, kitartott a szezon végéig, meg 4OOért volt valami olajoldó spray...abból még mindig van.
ez kezd átmenni faszméregetésbe.... ki mit tud, meg mit nem!
....de megint csak azt kérdem naívan, ha 4L full szintetikust ki lehet hozni 61OO forintért, és jobb, mint az ásványi, meg a rész szintetikus...akkor mi a bánatos faszomért gyártják még mindig a rész illetve az ásványi olajokat drágábban? Akkor ebben a piacorientált világban miért nincs már lehúzva a roló?
....ezt a mérnök témát meg, a mai oktatási színvonalon hagyjuk is ... most csináltam a második papírt, de biztos vagyok abban, hogy apáink középiskolai képzése komolyabb volt, mint a mai egyetemi!
na ha ezeket kb. tudod és érted,akkor azt is tudod, hogy egy fullszint olaj(nem versenycélra fejlesztett) még az utcai használat mellett is jó/jobb választás egy félszint vagy tisztán ásványi olajjal szemben,főleg ha az ára is erősen versenyképes.
(a kimondottan csak versenycélra fejlesztett motorolajakat hagyjuk,ezek utcai gépekbe nem használhatok,ezen most csak és kizárólag pl:egy F1 motorjába feljesztett olajat értek)
Nem,nem tudom miaz..Baader szerinti öregítés, ásványolajok oxidációs stabilitása, oxidációs karakterisztika, hidraulika- és repülőgép turbinaolajok oxidációs stabilitása és korróziós sajátosságai, gőzturbina olajok oxidációs stabilitása és szigetelőképessége, koromképződési karakterisztika, polimer-tartalmú olajok stabilitása, légelengedési érték (Impinger módszer), habzási hajlam, fagyásgátlók (adalékok) korróziós és más tesztjei, kenőolajok elpárolgási vesztesége (NOACK), víztartalom meghatározása, vízszeparáció, oldhatatlan anyagmennyiség meghatározása...
Mint ahogy igen tisztelt TARKA barátom mondta a NOACK érték utcai használat mellett nem igazán mérhető...
Akkor hogy én is megnyugodjak, hogy nem csináltam rosszat a szintivel való feltöltéskor
És Te sem feleslegesen tépted a bill-t.
Ha olcsóbban vettem mint a rész szintetikusat, és tuti figyelni fogom, mert Luca a szemem fénye, akkor lényegében jó leszek így
Jó kétszer annyira figyelek majd így mint amúgy
Remélem, ez megint nem a rossz következtetés.. és igaz Luca teljesítménye nincs ott mint sokaké... de így is szeretem
Szóval így most akkor teljes a béke, és nem kötekedésnek veszel vagy has. csak informálódom (még fogok is párszor - más témában - persze)
linkeld már be légyszí azt az oldalt a gyári gépkönyvből,nem a szervíz saját anyagát,hanem a yamaha gyári anyagát.
Már pár gépkönyvet forgattam de ilyennel még nem találkoztam.
Pl: NOACK párolgási veszteség az tudod hogy mi,és miért jó ha alacsony?
(résszint vs full szint)
Nem jól tudod, a yamaha ! jellel kiemeli a "rész-szintetikus" olaj használatát,..sőt garancia vesztéssel jár a full használata (várpalota yamaha szervíz)
De ezen nem veszünk össze...
Na, még egyxer utoljára:
Full.szinti.= verseny olaj, verseny körülményekre és igénybevételre..egyébbként pénkidobás..
FOGY! Nálad is fogyott, csak kevesebbet, meg a terhelés sem akkor a Lucádnál(nem megbántani akarlak de igy van) mint mondjuk egy ezresnél, főleg úgy ha még forgatják is..
Semmi baja a full.nak csak folyamatos ellenőrzést kíván, és ha egyxer elmulasztod pótolni akkor károsodik a blokkod...
Én inkább hiszek egy tribológusnak (kenéstechnikai szakember/mérnők)
A motorok gyári könyve nem írja sehol,hogy csak és kizárólag rész-szintetikus,vagy és csak kizárólag ásványi olajat használhatsz a motorhoz. Csupán meg ad egy minimum elvárást a teljesítményszintre,és egy ajánlott viszkozitásosztályra. A teljesítményszint elvárt minimumnál csak magasabbat rakhatsz bele,a viszkozitás meg kétélű penge,szélsőséges variálása erősen meggondolandó.
Akkor ha jól vettem ki ebből a rám is illő részt, akkor ha az előző szintetikus olajam nem fogyott egy centet sem, akkor nekem az jó?
Mert nem hiányzott belőle.
Hihetetlen ez az olajkérdés!
Millió helyen írnak ezt azt (talán pont ez a baj),
a motor kézikönyve is pontosan leírja, mégis sokan nehezen tudnak dönteni.
Persze értem én, lát valaki valami hiper szuper 'FULL'os olajat és tanácstalan, hogy jó-e egyáltalán a motorjába. Pedig csak jót akar a gépének.
Igy vagyok én is a Fazerrel
Egyébként valaki tudja miért ennyivel olcsóbbak a repsol olajok a többihez képes?
Mert elvileg a repsol sem gagyi, bár komoly tapasztalaton nincsen róla.
A repsol láncspray-t sajnos agyondícsérni nem tudom.
Egyébként meg mindenki azt tesz a motorjával amit akar. Már csak azért is, mert igazándiból mindenki jót szeretne tenni a másikkal, ami egy idő után átfordulhat rossz irányba.
Uff, szóltam.
....de megint csak azt kérdem naívan, ha 4L full szintetikust ki lehet hozni 61OO forintért, és jobb, mint az ásványi, meg a rész szintetikus...akkor mi a bánatos faszomért gyártják még mindig a rész illetve az ásványi olajokat drágábban? Akkor ebben a piacorientált világban miért nincs már lehúzva a roló?
....ezt a mérnök témát meg, a mai oktatási színvonalon hagyjuk is ... most csináltam a második papírt, de biztos vagyok abban, hogy apáink középiskolai képzése komolyabb volt, mint a mai egyetemi!
(a kimondottan csak versenycélra fejlesztett motorolajakat hagyjuk,ezek utcai gépekbe nem használhatok,ezen most csak és kizárólag pl:egy F1 motorjába feljesztett olajat értek)
Mint ahogy igen tisztelt TARKA barátom mondta a NOACK érték utcai használat mellett nem igazán mérhető...
Brigeciol jó hozzá? (Számít, hogy jó legyen, de sajnos az ára is )
Kárt pedig nem szeretnék tenni a motorban..
de majd ha kéri megszerzem.
És Te sem feleslegesen tépted a bill-t.
Ha olcsóbban vettem mint a rész szintetikusat, és tuti figyelni fogom, mert Luca a szemem fénye, akkor lényegében jó leszek így
Jó kétszer annyira figyelek majd így mint amúgy
Remélem, ez megint nem a rossz következtetés.. és igaz Luca teljesítménye nincs ott mint sokaké... de így is szeretem
Szóval így most akkor teljes a béke, és nem kötekedésnek veszel vagy has. csak informálódom (még fogok is párszor - más témában - persze)
Már pár gépkönyvet forgattam de ilyennel még nem találkoztam.
Pl: NOACK párolgási veszteség az tudod hogy mi,és miért jó ha alacsony?
(résszint vs full szint)
De ezen nem veszünk össze...
Full.szinti.= verseny olaj, verseny körülményekre és igénybevételre..egyébbként pénkidobás..
FOGY! Nálad is fogyott, csak kevesebbet, meg a terhelés sem akkor a Lucádnál(nem megbántani akarlak de igy van) mint mondjuk egy ezresnél, főleg úgy ha még forgatják is..
Semmi baja a full.nak csak folyamatos ellenőrzést kíván, és ha egyxer elmulasztod pótolni akkor károsodik a blokkod...
A motorok gyári könyve nem írja sehol,hogy csak és kizárólag rész-szintetikus,vagy és csak kizárólag ásványi olajat használhatsz a motorhoz. Csupán meg ad egy minimum elvárást a teljesítményszintre,és egy ajánlott viszkozitásosztályra. A teljesítményszint elvárt minimumnál csak magasabbat rakhatsz bele,a viszkozitás meg kétélű penge,szélsőséges variálása erősen meggondolandó.
peace
Mert nem hiányzott belőle.
Nekem mindig ezt ajánlották. Remélem ha hülyeséget csinálnék, a motorom jelezné...
Millió helyen írnak ezt azt (talán pont ez a baj),
a motor kézikönyve is pontosan leírja, mégis sokan nehezen tudnak dönteni.
Persze értem én, lát valaki valami hiper szuper 'FULL'os olajat és tanácstalan, hogy jó-e egyáltalán a motorjába. Pedig csak jót akar a gépének.
Igy vagyok én is a Fazerrel
Egyébként valaki tudja miért ennyivel olcsóbbak a repsol olajok a többihez képes?
Mert elvileg a repsol sem gagyi, bár komoly tapasztalaton nincsen róla.
A repsol láncspray-t sajnos agyondícsérni nem tudom.
ha kell szólj, légszűrőt még nem találtam. anno az enyémhez is ringéknél vettem...nem volt horribilis.