Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor nem értem, mi a baj.
De van ahol kerek-perec leírják, (bár más helyeken azt írják, hogy nem sokat nőtt, de akkor is nőtt) hogy a területek nagysága nő, tehát az erőművi és ellopott fa ellenére nem kisebb az erdőterületek nagysága az országban.. Nyilván, ha nem lopnák vagy nem égetnék, akkor már 100%-ban erdőben élnénk.
Ha a feléig van már jó vagy, kérdés mennyit mentél így?
De.
Chuck Norris az OMV-nél mindig 200-as benzint tankol!
Hello,Sziaztok
Suzuki rmz 250 (2005-2007)
Gyors kérdés
Nem rég lettem rmz tulajdonos
Blokk oldalán van egy olaj mérő (átlátszó üveg /műanyag )
Nem látok benne semmi olajat
Meddig kellene bele raknom ?
Félek hogy be sül a blokk

Előre is koszi
Az erdőterületek nagysága, nem arról beszélünk?
Akkor nem ugyanazt az adatsort nézzük
Erre azt tudom mondani, hogy:

https://www.ksh.hu/docs/hun/xs...

Kétségtelenül sok fát visznek erőműbe. A büdös dögevők is megteszik a magukét, de hidd el, van itt is előrelépés.
Igen az.
Ezért írtam, amit.
A mátrában nem motorozhatok mert nem!
De az, hogy a fél mátrát már belehajigálták visontába, az nem gond!
Arról sem olvasol, hogy a retkeket ekkora erőkkel üldözik falopás közben!
Az a gondom, hogy a hatóság mond valamit s egy rakat emberben semmiféle kétely nem merül fel, hiszen "meg lett mondva"!
Ráadásul bármilyen baromságot benyal a nagyérdemű, csak gyakran kell nekik mondani!
Most épp a motoros a közellenség.
Jönnek a cikkek, kisfilmek, oszt utálja őket mindenki!
Ááááá, hagyjuk!
De ennek oka volt, gondolom. Vad-gazdálkodásra gondolok.
van valami erdőgondnok vagy mi a fene
volt munkatársamnak meg a tesvérének volt valami kárpótlási erdő, aztán nekik volt ember aki intézett mindent, mert nekik nem is lehetett volna mert végzettség kell hozzá
én 2x találkoztam zöld emberrel, az egyik eset semmi különös, megemlítette hogy az úttól jobbra természetvédelmi terület, mi mondtuk hogy tudjuk mert ismerős a terület és nem terveztünk oda menni
a másik furább volt, itt is nagyjából ismerős voltam csak elnéztem a dolgokat, de nem tűnt fel mert egy füstokádó mtz kaszálta a rétet
akkor azt mondja a zöld ez természetvédelmi terület, mondtam neki sejtettem hogy itt van a környéken csak még erről az oldalról nem voltam erre, és semmi tábla nem volt, meg ott az mtz aztán nem sejtettem hogy ez már az
aztán azt mondja az mtz lehet mert az munkát végez, ( úgy néz ki a motor nem mert az nem munka hanem hobbi)
mondtam neki hogy akkor erre nem jövök többet, de egy tábla azért nem ártana
aztán helló szia szevasz
mindkét esetben széles kitaposott utakon jártam rendszámos motorral
ja és lett utána tábla azon a részen
Semmihez nem foghatsz hozza az erdeszeti hivatal engedelye nelkul, alatira megnehezitettek.A hivatalos vagast, rengeteg a szabaly, nem sok penz van benne.
10 eve kuzdunk egy micurkanyi erdoreszlettel.
Annyiban remenykedtem lesz ingyen tuzelo, de mar csak abban hogy nem kell birsagot fizetni valamiert.
De hát az erdőgazdálkodás sokrétű dolog, pl. az állomány fiatalítása, felújítása, csemetenevelés, meg a tököm tudja.
Plusz a tulajdonos (vagy a tulajdonosi jogok gyakorlója) határozza meg, ki, mit, mikor, mennyit.
Itt van egy elég nagy erdő, igaz tök vízszintes, így nemigen motorozok benne, max. ha rövidíteni akarok vagy kimegyek gombázni.
Volt már , hogy rám szóltak, de eddig nem volt durvulás.
Viszont a minap is kint bóklásztam gyalog s találtam egy friss irtást.
Kivágták az összes fát, majd kihúzgálták a tucskókat s az egészet elsimították.
Az a vicces, hogy 2 éve épp itt szólt egy zőccsíg!
Ennyit a védett aljnövényzetről.
Persze a 30 év alatt, mióta az erdőket járom, láttam már néhány "vicces" dolgot s mivel pár erdésszel jóban vagyok, konkrét dolgokat is tudok.
Szóval ez sem fekete-fehér!
Viszont úgy látom nem baj, hogy tavasszal eladtam a narancsot!
bor mindig is volt a szakszöv korszakban is, nem csak ott hanem mindenhol
több 10 hektáros táblák voltak
csak mivel központosítás volt kiskőrösi néven ment kb minden
a környéken mindenki a szőlőt túrta
Dúl a motorosháború a nemzeti parkokban
A törvény szerint tilos motorozni a védett erdőkben
Végh Attila

Dúl a háború a terepmotorosok és az erdőket védő természetvédelmi őrszolgálat, illetve a rendőrség között. A motorosok szerint nincs alkalmas kijelölt terület, ahol zavartalanul hódolhatnának szenvedélyüknek. Az erdőőrök és a túrázók viszont azt nehezményezik, hogy a sportmotorok hangja megzavarja az erdő nyugalmát, az erdei állatokat, s mivel nem csak a turistaösvényeket használják, tönkreteszik a természetes növényzetet is.

A 2020. július elején megújult erdőtörvény értelmezése szerint természetvédelmi oltalom alá nem eső erdőben is tilos közlekedni kvaddal, terep-motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral. Csak az erdészeti vagy jogosult erdészeti szakszemélyzet – az őrszolgálat tagjai – használhatnak az erdőkben közúti forgalomba helyezett, érvényes műszaki vizsgával rendelkező legfeljebb ötszáz köbcentiméter hengerűrtartalmú motorkerékpárt munkavégzés céljából. A nemzeti parkok területére ez a jogszabály fokozottan érvényes az állat- és növényvilág megóvása miatt. A bükki és a főváros környéki területeken rengeteg a probléma a motorosokkal, akik többsége speciális, közúti közlekedésre alkalmatlan, vizsga nélküli sportgépekkel veri fel az erdő nyugalmát. A Duna–Ipoly Nemzeti Park területén – amely Magyarország leggazdagabb élővilágú nemzeti parkjainak egyike –, a pilisi és börzsönyi erdőkben már a Készenléti Rendőrség segítségét kellett igénybe venni a tilosban motorozók megállítására.

A Duna–Ipoly Nemzeti Park területe a Pilis-, a Visegrádi- és a Börzsöny-hegységeket, az Ipoly-völgy Hont és Balassagyarmat közötti szakaszát és a Szentendrei-sziget egyes területeit foglalja magában – magyarázta a Magyar Nemzetnek Kiss Csaba természetvédelmi jogi szakértő. Szavai szerint hat természetvédelmi tájegység 22 természetvédelmi őrkerületében 36 őr ügyel a területre. A 13 ezer négyzetkilométernyi területű parkban egy természetvédelmi őrre átlagosan 376 négyzetkilométer működési terület jut, ez akkora, mint egy kisebb rendőrkapitányság illetékességi területe, nagyon nehéz vigyázni az erdőre, a természetre – mutatott rá.

A Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság természetvédelmi őrszolgálatát a Készenléti Rendőrség, az Országos Természetőr Egyesület és a Természet- és Környezetvédelmi Polgárőr Egyesület tagjai is segítik. A szakértő szerint már negyed százada tilos az erdőkben motorozni, ezt egy 1996-os törvény tiltotta meg először, de 2009-ben és idén nyáron is megerősítették a rendelkezést. Ennek ellenére a Pilis és a Börzsöny védett erdeiben, a nemzeti park területén naponta sértik meg a törvényt a terepmotorosok, ezért a parkőrök a rendőrséggel együtt járőrszolgálatot szerveztek. November minden napján kint lesznek a rendőrök az erdőben, átlagosan napi két szabálysértővel szemben kell intézkedniük.

A motorosok többsége igyekszik kivonni magát az ellenőrzés alól, úttalan utakon menekülnek a rendőrök és a természetvédelmi őrök elől, tönkretéve ezzel a park védett aljnövényzetét. Ha sikerül őket megállítani, akkor az erdőőrök szerint jönnek a szokásos védekezési fordulatok, hogy eltévedtek, megijedtek, azért menekültek. A természetvédelmi őrök szerint az is előfordult már, hogy támadólag léptek fel ellenük, ezért is kértek segítséget a rendőrségtől.

Kiss Csaba kiemelte, nem árt tisztában lenni azzal, hogy aki a természetvédelmi őrök – mint hatósági személyek – felszólításának nem tesz eleget, az ugyanúgy szabálysértést követ el (2012. évi II. törvény 244 §.), mintha egy közúti ellenőrzés során nem állna meg a rendőrök erre irányuló jelzésére. A nemzeti park védett természeti területein az év minden napján számíthatnak a motorosok hasonló ellenőrzésekre, amiknek a vége szabálysértési eljárás, feljelentés, pénzbírság, a jármű elkobzása lehet.

A szakember elmondta: az erdő védelmében már van ahol mély, a motorkerékpárok számára leküzdhetetlen árkokkal vagy vasrudakból készített sorompókkal kellett védeniük egyes területeket, utakat. Az őrjáratokat a koronavírus-járvány idején sem csökkentik, a cél egyértelmű, a szabálytalankodóknak nincs helye az erdőkben.

A Duna–Ipoly Nemzeti Park természetvédelmi őrei polgári segítőket is toboroznak. Bár a természetőrök nem hatósági személyek, arra joguk van, hogy figyelmeztessék és távozásra szólítsák fel a természeti értéket veszélyeztető vagy károsító cselekmények elkövetőit. Vizsgán kell bizonyítaniuk a természetvédelmi jogszabályok és a természeti értékek ismeretét, és a felkészülési idő alatt (minimum fél év) a gyakorlati munkában is részt vehetnek. A sikeres vizsga esetén sorszámozott igazolványt és jelvényt kapnak, s díjazás nélküli tevékenységüket a természetvédelmi őrökkel kapcsolatot tartva végezhetik.

https://magyarnemzet.hu/belfol...
90-es évek elején lófax se volt még ott - pár család csinált nevesincs homoki bort... nem jegyezték sehol.
borvidék volt előtte is
Örülj neki, a vadkerti keceli borvidék neked hazai pálya
Egyébként valaki azt mesélte, hogy anno komoly infrstruktúra épült arra ki az olajhamisításra - aztán, ahogy annak vége lett - ki kellett használni a kapacitást. Így lett borvidék
A szomolyai cseresznye viszont jó, és ott is van egy neves borász: Kaló Imre. Ő nem vadkeri minőséget csinál...
Elég felelőtlen hülye, hogy nem belátható kanyarokban is előz.
Ha kivasalták volna, megérdemelte volna.
Ismerős valaki Veszprém megyében? Hol érdemes ott házat nézni?
Besza'-behu'!
A szőlőt nem látott soltvadkerti tablettás bor hungarikum lett!
https://index.hu/gazdasag/2020...
Igazad van: futkosson, akinek két anyja van.
dobni is lehet
utána csak utolérek bárkit aki nem mozog