hááát ahogy emelgetünk néha ilyen 3-400 kilós cuccokat spaniferrel az se semmi, még meg sincs kötve csak rátekerve a villára aztán ott sétálok mellette
szerintem minden mozdulattal megszegünk pár előírást
mondjuk meg is van az eredménye, ritka az a munkanap amikor ne véreznék legalább egy helyen
bár a legutóbbit pont megúsztam: ráejtettek a kisujjamra egy 36os kulcsot, de szerencsére nem tört el, csak egy kicsit duzadt meg lila
Akkor rohamot kapnál az én otthoni emelőm látványától abban semmi sem szabályos, az anyag se nagyon vastag (mert fontos volt, hogy egyedül tudjam mozgatni, és így is mázsa) viszont felemeli az autót kényelmes 60 centire (az egész autót, vízszintesen) és elég stabilan tartja is.
ez így igaz
nekem napokba tellene minden szart kikeresgetni, ellenben aki benne van annak már ez nem ekkora feladat
pl az első tervrajz nekem több mint 3 hónap volt, az utána következők már sokkal gyorsabban mentek 3-4db hetente meló mellett-után-közben
ilyen 70+ oldalas dokumentumok, van legalább 40darab a felügyeletnél
a futóra meg úgy is "kamu" papír lett volna hiszen a mérnök úr nem is látta volna se az anyagokat se a gyártást se semmit, még a futót se
na mindegy nem ez a lényeg hanem hogy nem kellett papírozni, amúgy még a mai napig használatban van, épp pár hete láttam hogy ugyanolyan mint amilyennek elkészítettem
Ha mindenben meg akarsz felelni az érvényes előírásoknak - akkor az nem kis munka és macera. És KÉNYTELEN vagy megfelelni, ha nem a bíróságon akarod végezni egy esetleges (üzem-i) baleset után.
én egy csomó típusengedélyt "csináltam" régen nem olyan bonyolult az.....
persze nem én csináltam mert nem vagyok mérnök, de aki mérnök volt negyed olyan precíz se volt, neki csak a neve szerepelt a dokumentumokon
kb annyit kapott mint én aki izzadt vele órákat ő meg aláírta
Meg voltam győződve, hogy anyagi megfontolásból csinálod, hogy így olcsóbb a kocsi, kell a bútor bizniszhez, stb. De aztán szólt Bogyó, hogy ez a hobbid.
Én asszem az 5. vagy a 6. újjáépített motornál untam rá nagyon a szerelésre, aztán jött az Arpilia.
Én pontosan tudom mekkora munka bármilyen "egyedi" gyártású eszközt megtervezni és "lepapírozni" - pontosan ez a dolgom, csak nem gépjármű, hanem egyedi emelőeszköz vonalon. Számításokkal igazolni, hogy minden részlete megfelel az érvényben lévő ÖSSZES szabványnak, és előírásoknak. Minden felhasznált anyagról (kb. az utolsó csavarról is) legyen gyártói műbizonylatod, az össze hegesztést a megfelelő papírral rendelkező minősített hegesztő végezze, és azt a jelének a beütésével, illetve a MEO papír aláírásával igazolja is. Gondolom, hogy egy egyszerű utánfutónál sem sokkal enyhébbek a követelmények. Ez nem nagy dolog, ha valaki - a típus engedély birtokában - százszámra gyártja az egyforma tömegterméket (egyszer kell megtervezni és "lepapírozni", de egyetlen egy darabért túl sok költség és macera. Nyerni meg - éppen a ráfordítandó munkaigény és a költségek miatt - úgysem nyersz vele semmit végfelhasználóként.
Ha nem esik hétvégén felkerül a maradék 3 lemez és a padló egy darabja.
Utána alapozás és alvázvédőzés.
Ha megszáradt bekerül a full felújított hátsó híd,fékcsövek,paprugók és be kell hozni fedett helyre,csiszol,fényez,örül.
ez nem ilyen egyszerű
sok éve csináltam egy utánfutót hulladék bár nagyon tuti cuccokból
pl a tengely az a zsiguli első kerékagy faszán leesztergálva bedugva hegesztve egy 8 as falú csőbe
a többi elembis irtó erős lett és mérsékelten nehéz
olyan kb 1,2x2 méteres plató csurig sóderral simán bírta(zsiguli már nemigen)
szóvalnolyan fasza kett higy gondoltam csináljunk hozzá rendszámot
ez olyan 20 éve volt, akkor 70-75 eerr lett volna egy gépjármű mérnöki rajz akivel lehetett volna menni a közlekedés felügyelethez vizsgára
akkoriban az ekkora használt futók 30-40 ezrek voltak
én 70 ért vettem magasítóval ponyvával a 3 raklapos futót
Akkor hát bízzunk az anyagfáradásban.