Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

DE!
Eddig mi állunk nyerésre, kawa70-nel...
Na öcsém! meg is van a KÉTHARMAD! ez már felsőbb körökben MINDENRE IS elég
Hülye, csak kiragadtam egy részletet a munkahelyemről hazavezető útból, tee
Valamiért te sem figyelsz.
Saját tapasztalatom hogy NEM:
Te megteheted, papírod van róla.
Átmegyek szőrszálhasogatásbe.
28 perccel előre hallják,kurvajó,felvehetnék őket tengerelattjárósoknak szonár helyett.
KB 7km-re vagyok a baleset helyszínétől (jelenleg pont a Balaton partján)
Mindennek mondható a 71 út, csak gyérnek nem (főleg Nem 7végén jó időben)
Naa ne tudjátok meg, hogy fáj a kis szívem, mert a parttól hallom ahogy jönnek a motorosok
Szépen zenélnek, de biztos nem 90el

Én is úgy csapatnám, mint egy bolond
Hallani oldaliránybol de elöre is ha állsz. Én értem hogy halado jármüvek esetén ezt mantrázzák és alapja is van, de állo helyzetben más a helyzet. Én is meghallom a motort még nem nyitott dob esetén is.
A zöld nyíllal jelzett irányban haladok a piros gombostű (házunk) irányába. Kb 1km hosszú, egy jobb-bal kanyarkombináció van itt, amit olyan 160 -nal "jó érzés " abszolválni. Ezt hallják az én vájtfülű gyerekeim
De, leesett. Épp az lenne a lényeg, hogy ha az ember figyel arra, ami történik körülötte, akkor nem 3-5 másodpercről van szó, mert azt a motort már jóval a kanyaron túlról hallani kell.
Amiről én beszélek: Én is a házunk FELÉ haladok, amikor a gyerekeim hallanak, tehát a hanghullámok tőlem is hátrafelé, tölcséres formában terjednek, mégis meghallják, sőt, fel is ismerik a motorom szórt hangját. Amúgy vezetek elég sokat autót. Tudom, hogy nem mindig és minden motort lehet hallani. De ha állok egy kereszteződésben és arra figyelek, hogy mikor mehetek ki, akkor bizony,a fülemet is használom, nem csak a szememet. Főleg, ha "beláthatatlan" kanyarnál akarok kihajtani balra, nagy ívben.
Persze, ha mást feltételezünk, hogy egy sehall-selát Dömötör hajtott ki az útra, akkor más a tészta, csak akkor nem azt kell mondani, hogy a motoros ment túl gyorsan, hanem, hogy emberünk azt se tudta, hogy hol és miért van egyáltalán...

Ha nem esett le akkor nincs értelme.
Itt kb 3-5 mp-ről beszélünk és hátrafelé tölcseres formában terjedő hanghullámról.
Nem kizárólag,de az a szórt hang édeskevés a naggyához képest.
Mondom,kérj meg egy havert és szimuláljátok le a saját motoroddal.Meglepődnél.
Ugye ezzel nem azt akarod mondani, hogy a hang csak a kipufogóból hátrafelé terjed?
Értem, hogy miről beszélsz, DE itt, most egy sofőrről van szó, aki áll a kereszteződésben egy aránylag gyér forgalmú út mellett (feltételeznem kell, hogy gyér a forgalom, másképp nem hiszem el ezt a fokú (150km/h) gyorshajtást) és ELVILEG minden idegszálával arra figyel, hogy jön-e valaki az úton akár jobbról, akár balról, hogy kihajthasson oda.
Persze,azt én is hallom.
De nem őket vágta telibe.Remélem.
Mondom.Két jóképességű ezres,sportdobos rendesen kihuzatva úgy is hogy figyeltem mert láttam a tükörben őket ment el,addig semmit nem hallottam aztán wrooong és befostam.
Ugyanis csak akkor hallom mikor odaér.
Tiszta fizika és hanghullámok terjedése.
Egyszer próbáld ki.
Nem a sorok közt álló kocsisorban túráztatós paraszt verziót.Mer az más.
Nem véletlen zavarják hátra a túrasorban a sportdobost.Ha ez a példa emészthetőbb.
Ott a pont.
Visszatérve Zoli és a "tűzpenge" felvetéseire:
Zoli, én sornéggyel járok, ami inkább visít, mint ordít magas fordulaton. Mégis a gyerekeim a házban ahol lakunk, hallják, ha közeledek. Sőt, nem is csak hallják, hanem tudják, hogy én vagyok az és jönnek kifelé bukóval a kézben, hogy vigyem már egy kört.
fireblade, a "klímahasználatomat" azért említettem, mert az az életszerű, hogy, ha az ember beül egy a napon felforrósodott autóba, akkor lehúz 1-2 ablakot, nem pedig megfő benne...
Ezért az a véleményem, hogy hallania kellett volna az "ordító" Ducatit, ha arra figyelt volna, amire kell.
Végül annyit, hogy a képet nézve, majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy megállt az autós az úton, ami azt jelenti, hogy bár lehet, hogy megtett mindent, ez inkább a lehető legrosszabb volt, amit tehetett, mert így véleményem szerint elfoglalt a kb. 7 méter széles útból durván 5 métert.Abban a sávban, ahová a Kya igyekezett, nem találhatta így el. Ezt az autót biztosan nem a saját sávjára félig- vagy egészen ráfordulva trafálták el. Inkább úgy, mintha kereszteződésből épphogy kihajtva a motorost észlelve beleállt a fékbe. A motoros meg közben látva, hogy kijön elé az autó megpróbálta balról kikerülni, ami nem sikerült, mert közben a kocsi sofőrje másképp döntött.
Ezt látom ki én a képekből, a tévedés jogát fenntartom!
Érdekes hogy akik 90 felett szédülnek azok mind azt mondjék köcsög gyorshajto dögöljön meg. Most rzrk örülhetnek mert bejött a vágyuk, azonban ha mégiscsak kimentek elé, azért legyen már az is hibás aki kimegy.
Mondjuk én beláthatatlan vagy bármilyen keresztezödés közelébe belassitok kellöképp, és fékkészenlétben vagyok, de rengeteg ellenpéldát tapasztalok és sajnos löktek is fel mert a takony azt gondolta a mellékutcába simán befordulhat a belsösávból. Az is azt mondta nem látott holott egyrészt kis sebesség különbséggel haladtam.el.mellett mésrészt az utasom lábát az elsösárvédövel lökte meg.
Szóval lehet takargatni az autos hibáit, illetve nyilvánvalo hogy nem kilencvennel ment a motoros. De ha elkerülhetö egy ember halála is kis odafigyeléssel akkor annyi elvárhato.
Rengeteget vagyok uton látom mennyi szerencsétlen lemeredt tekintetü ember ül autoba mert korunk elvárása és lehetösége, meg azt is mennyi vakmerö motoros van, de nem kivánom egyik sérülését se.
Nyilván nem sok tapasztalatod van de ha azt telibe veri akkor a motor az utastérben lenne, minimum félig. Ez csak csúszóra vette. Nagyon nem ugyanaz.
Az a baj hogy nem látod át mi volt ott. Röviden. Az autós akire számítani tudott mint résztvevő, annak meg adta. A kanyar takarása miatt a motorosnak nem, de hát ugye ilyen elvárás nem is létezik, és rendbe is lett volna ez így ha a motoros a kanyarból előbukkanva és észlelve az autóst mondjuk annyival megy amennyi el kell, saját tapasztalat hogy ennél kicsit többel is még simán megoldható.
Te látod a fényképet? TELIBEverte a hátsó ajtót, oldalról. mi nem világos?
Gondolom a hátsoajtot a menetszél horpasztotta
Nem, akkor nem lenne halott. Pont ez a lényeg.
Telibe oldalrol? Láttál te már olyat? Na akkor az utas is ott maradt volna.
Pont a lényegen változtat mert ha a viszagálat azt hozza ki, hogy az autós lesz a hibás? Akkor azt is felírod ide, hogy bocsi? A leírásod alapján én is azt gondolom, hogy túl gyorsan ment, de attól még kihajtottak elé. Nekem jó rég voét egy ilyenem, hogy taxis jött ki elém és az utasával együtt ugyanerre hivatkoztak, hogy gyorsan mentem, de ez a tárhyaláson senkit ne, érdekelt és a taxis lett a hunyó, igaz tényleg rég volt és azóta sokat változott a megítélés, de én ezt meghagynám a szakértőknek még akkor is ha sokszor tévedhetnek.
Akkor is halott lenne, de akkor az autos lenne már a hunyó?
Ez telibe oldalrol, ergo rá se fordult még a saját sávjára az autos. Ergo a motoros mégis csaktéridö ugrást hajtott végre ha az autos minden töle elvárhatót megtett. De az is lehet hogy tényleg megállt keresztbe az uton...
Hol vannak itt tények? Vélemények vannak, semmi több.
Te, de ez most a lényegen és a tényeken mit változtat? Vélemény nem vélemény. Még ha arról lenne szó hogy 90el vagy 95el ment.