Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ja bocs
nekem a 120-a Skodám sem ette az olajat
Najó, de régen sem fékfolyadékkal, ami nem olaj!!!!
Hanem direkt erre való spéci mosó olajjal, vagy olcsóbb motorolajjal.
Ráadásul tök értelmetlenül mert manapság pont a jó olajak miatt patika tisztaságú az olajtér. Csak az olajteknő aljába, meg a kartergáz elvezetőnél gyűlik ha van valami.
A bmw-nél természetes az olajmentesség és a magas olajfogyasztás
Ezt a BMW-n tapasztaltad?
Nekem a Honda is meg az Opel is 2 főtengely fordulat alatt, felnyomta a vezérműhöz, felújítás után.
De az olajmentesség miatti hidrotőke csörgés is 2 másodperc alatt elmúlt.
Normál leállításnál ilyenek nincsenek. Ha vissza is szivárog az olaj a feljövő csőben, azért ahol kell mindenhol marad bőven olaj.
Létezik mosóolaj, leeresztés után ugynannyit kell feltölteni aztán alapjáraton járatás után leereszteni azt is. Régen még a Ladákba locsoltam de nagy csodát az se tett a szük helyeken.
Az biztos kitisztíccsa 40-50 éve még rendszeresen öblítették a motort olajcserekor, nem új dolog ez. Ma már (állítólag) felesleges, mert nem rakodik úgy ki a mai jó szintetikus.
Épp azért, mert a motor sosem olajmentes és nem csak a teknöben gyülik az olaj össze
Csak példa. A zzr 1400 manual szerint 3,8 l szürö nélküli csere, 4,2 l szürövel (ennyi szokott nagyjábol belemenni)
És 4,6 l dry engine esetén, removed után
Ugyanez a vara manualja szerint 3,4 - 3,6 - 4,1 liter.
De ugyanez van az autoknál is. Max a vivaro service manualjat tudnám elö kotorni az még talán meg van valahol.
Értelemszerüen felhasználoi könyvben csak az elsö kettöt közlik.
De mért mindig PISTI?!?
Pusztuljon a férgesse?
Már pár napos állás után képes visszafolyni úgy egy sor4-ben, hogy beindítás után 10-20 mp-el jelenik meg a veztengelynél - mégsem lesz Baja Ezt az olaj-dógot a legtöbben túlgondolják...
Én olyanról is hallottam, hogy fék"olajat" töltött bele, mert az kitisztítja
Nagy gánymester ez a "Pisti"
http://youtu.be/OYj9HDOJwIY
Ez viszont mindenképp követendő.
Kolléga fiatal srác elkérte egy másik kolléga szintén fiatal srácnak az audiját és minden csepp olajat kinyert belőle.......miután megakasztotta a blokkot egy földúton kiálló betontuskóban és kiszakadt a blokk kitört alsó résszel.....tök száraz lett a motor.
Áhh,volt egy gixxeres aki beinditotta par masodpercre hogy biztos kijojjon mind,itt a forumban irta.
4,2liter az elvi olajmennyiségem, 4 liter vissza szokott menni.
Meg pár liter benzin és egy gyufa
Olvass egy szerviz manualt. Három mennyiség lesz feltüntetve. Olajszürö nélküli csere, olajszürövel csere és száraz motor. Teljes mennyiség csak szétszetelés után jön ki.
Nekem hátul van a leeresztő, szóval még segít is.
Először emelővel csináltam, a téglákat csak a biztonság kedvéért tettem alá, hogy ne essen rám a kocsi ha eldurran az emelő.
Így mikor nem csorgott már, kivettem a téglákat és leraktam a kocsit, de nem jött ki több.
Aztán rájöttem hogy francnak kell az emelő, simán fel tudok állni a téglákra is, úgy gyorsabb.
Fél liter? Na a BMW-ben biztos nem, az kivérzik rendesen, ha az ember úgy csinálja, ahogy illik (meleg motor, szűrőház le, és idő) Csak onnan gondolom, hogy a szervízprogramban benne van decire a töltet mennyisége, és ha annyit tolok bele, pont nívó közepén lesz...
Klausztrofóbiás vagyok.....
Vagy egy luk a foldben es a mama ratolja bogyora.
Szervizen kivüli esetekben.......
Többet ér a pecsételt szervizkönyv....
Vagy árok a kapu elött......