Najó, de régen sem fékfolyadékkal, ami nem olaj!!!!
Hanem direkt erre való spéci mosó olajjal, vagy olcsóbb motorolajjal.
Ráadásul tök értelmetlenül mert manapság pont a jó olajak miatt patika tisztaságú az olajtér. Csak az olajteknő aljába, meg a kartergáz elvezetőnél gyűlik ha van valami.
Ezt a BMW-n tapasztaltad?
Nekem a Honda is meg az Opel is 2 főtengely fordulat alatt, felnyomta a vezérműhöz, felújítás után.
De az olajmentesség miatti hidrotőke csörgés is 2 másodperc alatt elmúlt.
Normál leállításnál ilyenek nincsenek. Ha vissza is szivárog az olaj a feljövő csőben, azért ahol kell mindenhol marad bőven olaj.
Létezik mosóolaj, leeresztés után ugynannyit kell feltölteni aztán alapjáraton járatás után leereszteni azt is. Régen még a Ladákba locsoltam de nagy csodát az se tett a szük helyeken.
Az biztos kitisztíccsa 40-50 éve még rendszeresen öblítették a motort olajcserekor, nem új dolog ez. Ma már (állítólag) felesleges, mert nem rakodik úgy ki a mai jó szintetikus.
Csak példa. A zzr 1400 manual szerint 3,8 l szürö nélküli csere, 4,2 l szürövel (ennyi szokott nagyjábol belemenni)
És 4,6 l dry engine esetén, removed után
Ugyanez a vara manualja szerint 3,4 - 3,6 - 4,1 liter.
De ugyanez van az autoknál is. Max a vivaro service manualjat tudnám elö kotorni az még talán meg van valahol.
Értelemszerüen felhasználoi könyvben csak az elsö kettöt közlik.
Már pár napos állás után képes visszafolyni úgy egy sor4-ben, hogy beindítás után 10-20 mp-el jelenik meg a veztengelynél - mégsem lesz Baja Ezt az olaj-dógot a legtöbben túlgondolják...
Kolléga fiatal srác elkérte egy másik kolléga szintén fiatal srácnak az audiját és minden csepp olajat kinyert belőle.......miután megakasztotta a blokkot egy földúton kiálló betontuskóban és kiszakadt a blokk kitört alsó résszel.....tök száraz lett a motor.
Olvass egy szerviz manualt. Három mennyiség lesz feltüntetve. Olajszürö nélküli csere, olajszürövel csere és száraz motor. Teljes mennyiség csak szétszetelés után jön ki.
Nekem hátul van a leeresztő, szóval még segít is.
Először emelővel csináltam, a téglákat csak a biztonság kedvéért tettem alá, hogy ne essen rám a kocsi ha eldurran az emelő.
Így mikor nem csorgott már, kivettem a téglákat és leraktam a kocsit, de nem jött ki több.
Aztán rájöttem hogy francnak kell az emelő, simán fel tudok állni a téglákra is, úgy gyorsabb.
Fél liter? Na a BMW-ben biztos nem, az kivérzik rendesen, ha az ember úgy csinálja, ahogy illik (meleg motor, szűrőház le, és idő) Csak onnan gondolom, hogy a szervízprogramban benne van decire a töltet mennyisége, és ha annyit tolok bele, pont nívó közepén lesz...
nekem a 120-a Skodám sem ette az olajat