Azért garancia alatt nem árt, hogy ha gyártási hiba van akkor ne neked kelljen zsebből fizetni.
Mondjuk az is igaz hogy első 1-2 évben ez kiderül többnyire, de franciánál soha sem lehet tudni
Sztem van rajta kis ablak - legalábbis a BMW-n van, sztem a rönyósok se hülyébbek - vagy igen? Az olajszűrő meg már a 14 éves BMW-ben is patronos, és felülről cserélhető, jó hozzáféréssel.
Van.ugyan akna, de mindig tele van lommal, ugyhogy az udvaron cserélem, de nyilvén csak egy olajcserére sehová nem viszem.
Csak jelzem, hogy nem feltétlen drágább már a gyári szerviz. Ráadásul ott ha képes vagy megvárni az autot a tényleges felhasznált idöt számolják rá. Persze biztos hogy vannak lehuzások itt-ott azoknál is.
Nekem kb. 2 év alatt jön össze a 15 ezer km, így "soron kívüli" cserékre nem lesz szükség. Majd olyan márkaszervizt keresek, ahol a kocsi mellett állhatok, és látom hogy tényleg kicserélik-e.
Pl.én. Elég, ha beszarik valami drágább cucc rajta az öt év alatt, máris többe lesz. Olajat én is magamnak cserélem, mert azért vicc amit a gyárto meghatároz, viszont minden szerviznél beleesik az is a szürökkel. Nem sokkal drágább, mintha valami földönfuto szerelöhöz vinnéd. Söt, volt hogy olcsóbbra sikeredett mint egy sima autoszerelönél.
Ez csak pipinek a mantrája,hogy milyen kurva drága, bár az is igaz, hogy ezelött vagy tizenötévvel volt némi alapja.
Ennél azért még az olajcsere sem egyszerű (amúgy 2 évente vagy 30 ezer km-enként kell, tehát a jövő évi kötelező szerviz NEM tartalmaz olajcserét! ), mert a kocsi egész alja be van borítva vastag sík műanyag lemezekkel, itt csak igen komoly bontás után tudod leereszteni az olajat , és szűrőt cserélni. Ja, a szűrő sem a szokásos lecsavarható patron, hanem "betétszűrő" mint az autózás őskorában.
Mondjuk te keveset mész ahogy írtad így évente egyszer ki lehet bírni (bár én utána azért olajat cserélnék), de újkorában az első 4-5 évben 30000+ került bele évente a kocsiba így magam cseréltem az előírtak szerint oszt jónapot.
Oda ki viszi a kocsiját?....na jó, az akinek híresen megbízhatatlan van, annak tényleg kötelező mert csúfúl ráfarag , de én pl, csak az 1000-re és a következőre vittem utána a szervizek közelébe sem mentem.
Az értékvesztést nekem ide adták akcijósan - Rönyót kellett volna venned neked is! (Amikor én 850 ezret kaptam kedvezményként, ugyanakkor, ugyanott a Daciákra 150 ezret adtak csak - az a furi helyzet állt elő, hogy olcsóbb volt a Rönyó, mint egy jobban felszerelt Dacia Sandero Stepway, pedig nem egy kategória a kettő - ültem benne, és elborzadtam tőle).
amikor ivarosodott a boxer. akkor mindig volt kihívás.... volt hogy fél óráig feküdtem rajta, mire feladta.... más kutyas, más viselkedés... a boxer találkozón sokan azt sem hitték el, hogy nincs póráz a kutyán
az a fura hogy nekemvegy amstaff se volt sosem problémás
a mostani gyerekként nagyon hoper aktív volt mostanra nagyjából lenyugodott
egyedul a bicikli melletti futás ami nem megy neki, nincs az a fék ami már meg tudná fogni, mert ha futásról van szó akkor csak 100% ami tud de az addig amíg levegőt tud venni
pórázon gyönyörűen sétál, csak futás közben idióta
Amikor Merlin ivarosodott kb 3-4 hónap volt kemény..... de soha nem tett tönkre semmit.... persze minden kutya o álló egyéniség, lehet az újra ez nem lesz igaz
Mondjuk az is igaz hogy első 1-2 évben ez kiderül többnyire, de franciánál soha sem lehet tudni