Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehűtött és az esti zuhanyozás már félig megvan!
Motor se kellett a szetazashoz.
Ma kicsit áztam motoron de nem volt vészes.
Ideért a nagyon sötét felhő, jött vele friss hűs levegő, azt hiszem reggel is esni fog!
Lokátoros a P12 PRV-n. Aztán később Csordás Aladár százados javítótisztnek segítettem. Ö mondta mit tegyek, én meg csináltam, pl Helyszögadó potmétert cserélni az antennán, mert mindig télen b.szott mínuszban ment tönkre! Végeredményben egy elektroncsöves számítógép volt, 30 KW fogyasztással 2 megawattos ímpulzusokat lövöldözött 400 Hz-el. 85-ben leselejtezték ezeket.
Te mi voltál Pápán?
Csakis a jólneveltsége okán!
Azt senki nem merte volna elkövetni.
De gondolom nem volt ajánlatos kóvályogva szolgálatot ellátni?!
50 lityis műanyag kannákban volt tárolva de rengeteg.
Gondolom, mert a szesz nem oldja a gumialkatrészeket.
Ahogy egyik katona ismerős mondta. Nem tiszta szesz, hanem a "tiszti szesz"
Az nagyon jó!
Azt is csak azért nem eszed meg, mert sajnálod róla a porcukrot
Oroszok ezt itták. A radar kézikönyve szerint valamiért csak 96%-os finomszesszel lehetett mindent takarítani
Mindig szerettem volna repülni egy MIG-21-el (69-71. Pápa) kértem a vadászirányító tisztet,Ruzsa századost, intézze el valahogy, hadd repülhessek valamelyik kétülésessel, ha felvinnének. Aztán egyszer láttam a hajózó írnokot, ahogy leszállás után okádott a beton szélén , és már nem is akartam annyira. Azt mondták: Beszarsz, behugyozol, és háton-repüléskor mindez a nyakamba folyik!
Peltor márkájú zajvédő volt már akkoriban is.
Gondolom fülvédővel, mert rendes hanghatás lehetett, mikor az a 5-8 tonna tolóerő elkezdett dolgozni!!
Igen ennek a gépnek voltam a szerelője.
Pápán voltál István??!
Nagyobb mennyiségben vakságot okozhat. Higítani kell. Volt reggel mikor felkeltünk csörgött a vaságy alattunk úgy remegtünk mint a szupernagyi.
egyszer mikroszkópot takarítottam ilyen 96% tisztaszesszel és nem jött ki az egyik csőből, megszívtam, és nagyon égetett, azt hittem megdöglök olyan szar volt, pedig pár milliliter került a tüdőbe porlasztva
Mi is főleg azok akinek volt "saját gépük" mint nekem. Minket a hajózók is sokkal jobban megbecsültek.
Az első üveg kettő rétegű volt és golyóálló, a két réteg közé kellett, hogy ne jegesedjen mert nem láttak ki rajta akkor. Fékhez nem emlékszem, hogy használták volna. 5 lityi volt egy gépben az orrkúp felső részén ugye belülről. Gyors záras volt így könnyen nyitottuk mert minden rep.szerelőnél volt állandóan minimum egy lapos csavarhúzó. A hajózók a tiszta oxigént szerették volt nekik külön a csutorába magassági repüléshez, meg ha annyira ritka volt a levegő, hogy netán leállt a hajtómű akkor újra lehetett vele indítani nagy magasságban.