Na ezzel én is így vagyok. De azért amikor a 60-as korlátozásnál minimum a duplájával simán kanyargászok az nem gyenge élvezet egy közel 21 éves lommal! Ja és, nem eladó!!!
Én maradi vagyok
Nekem a kocsi csak egy eszköz ami elviszi a dagadt seggem oda ahova szeretném
Nem kell ezer fajta fiszfasz funkció
Meg ABS se kell mert sosem sietek sehová
Mert az autógyárak autót tudnak csinálni, nem okostelefont
Egy normál autóban minden funkciónak van egy modulja. Külön az ECU, külön a BCU, külön a tolatóradarnak, külön a navinak.
Mindegyik modult más beszállító hozza, azok fejlesztik le, saját szoftvert beégetik, aztán utólag már nem nagyon szokták frissíteni, ha nincs életveszély.
Ha van akkor csinálnak egy visszahívást, kicserélik, újra programozzák, vagy kezdenek vele valamit, jó nagy költségen.
A Tesla ezzel szemben maga fejlesztett minden ilyen modult egységes rendszerben.
Így történhet meg hogy egy 8 éve vásárolt Tesla még mindig kap új funkciókat, javításokat. Nem egyszer megnövekedett a hatótáv, gyorsabb lett a töltés, jobb lett a gyorsulás, jobb lett a fék, kapott dashcam funkciót, riasztót, álló klímát, ilyen távoli frissítésekkel. Vagyis nem úgy van mint ahogy most szokás, hogy megveszed az autót és szeretnél mondjuk egy fingópárna funkciót bele, széttárják a kezüket, és mosolyogva felajánlják hogy vegyél új autót amiben már benne van.
Kb. olyan ez mint a régi buta telók, meg egy okosteló között a különbség, amit frissítenek, appokat tölthetsz le hozzá, és ezzel új funkciókkal ruházhatod fel.
Tehát ez az egész azért van, mert így sokkal olcsóbban jobb és rugalmasabb szolgáltatásai lesznek a kocsinak, és megérhetjük hogy fostalicska funkciókért, ami a 100$-os teló is alapból tud, nem kell milliós felárat fizetni.
"Csak azt nem értem hogy egy 100 dolláros telefon is tud olyan dolgokat amivel ezek az autósok küzdenek Évek óta"
Azért az hozzátartozik a dologhoz hogy míg a telefonoddal bármi gebasz van akkor kikapcs majd vissza és kész,addig egy autónál ez nem igazán megengedhető.
Mondjuk hogy egyszerűbb úgy megalkotni hogy a szoftver fejlesztő cég létrehozza az agyat majd épít köré egy autót mint egy autógyár ami most szeretne létrehozni egy agyat.Arról nem beszélve hogy a nagy múltú autógyáraknál sokáig nem az elektronikán volt a hangsúly,tehát jócskán van lemaradás egy elektronika céggel szemben.
Mára már eljutottunk oda hogy az autónál sem az a mérnöki csoda ahogy kinéz az autó,hanem ami nem látszik.Míg 30 éve elég volt ránézni néhány autóra és elégedetten bólogattunk hogy igen,ez egy mérnöki csoda,ez mára elmúlt.
Csak azt nem értem hogy egy 100 dolláros telefon is tud olyan dolgokat amivel ezek az autósok küzdenek Évek óta
Van nálunk is egy csomó ember aki simán át tudja programozni a kocsik agyát olyanná amilyenre a kedves vevő szeretné Pár 10 ezer forintért . a gyártó cég mérnökeinek ez sem sikerül 10+ ezer eurós munkabér mellett
De
Miért kell erőltetni ezt a nagyon “fejlett” elektronikát?
Miért kell egy kocsit frissíteni távolról ?
Egyáltalán miért kell ezekre az extra szarokra kiadni egy szatyor pénzt?
A Tesla 10 éve megcsinálta kis lesajnált StartUp cégként, amivel a VW a "100 éves autógyártási tapasztalat" most kínlódik.
Igaz a Tesla előnye pont ez volt hogy nem volt 100 éves múltja így képes volt a nulláról újra alkotni az autó fogalmát, szilikonvölgyi szemlélettel, mint annak idején az Apple az telefonnal tette egy olyan szegmensben, amit akkoriban senki nem vett komolyan.
De azért becsülöm a VW-t mert képes volt belátni hogy a Tesla ebben jobb és igyekszik ledolgozni a hátrányát, így még van esélye hogy ő legyen a Samsung megfelelője.
Szerintem is meg fogja oldani, legfeljebb csúszik kicsit.
Korábban az volt a hír, hogy pont a távoli frissítés nem működik, így minden autót kézzel, laptopról kell frissíteniük az átadás előtt.
Vajon a tesla mennyi idő alatt jutott el a használható szintre,mennyi időre volt szüksége hogy piacra dobhassa az első autóját?
Én nem gondolnám hogy a vw ne boldogulna el ezzel a feladattal.
És egyébként meg visszahívásra sem lesz szükség mert az autó bárhol megkaphatja majd a frissítéseket.
Ha most azonnal kéne, én is eNirot vennék, de ráérek.
2 évet minimum még használom a Priust, addigra csak lesz valami kínálat, meg árverseny, az ID3 szoftvere is összeállhat még addig, de ha nagyon kell akkor 12évet is elvagyok én ezzel.
Úgy néz ki hogy olcsóbb üzemeltetni mint az F Astrát, így amíg nem kezd el rohadni nem vagyok rákényszerítve a cserére.
Haverom elsők közt fizette be az ID3-at, most mondta vissza eNiro miatt. Az van (lesz) az ID-vel meg csak szopatják a népet, ígérgetnek, drágább is lesz, meg senki nem tud semmi biztosat. Neki ebből elege lett...
Budapesti lakás árak semmit nem csökkentek... a kereslet visszaesett, de az eladók inkább kivárnak. Eladnánk és vennénk épp, év eleje óta, szóval valamennyire képben vagyok...
Tovább tartott a házat És a csatlakozókat meg hozatni Mint elkészíteni a komplett nyákot programozva
Nekem a kocsi csak egy eszköz ami elviszi a dagadt seggem oda ahova szeretném
Nem kell ezer fajta fiszfasz funkció
Meg ABS se kell mert sosem sietek sehová
Egy normál autóban minden funkciónak van egy modulja. Külön az ECU, külön a BCU, külön a tolatóradarnak, külön a navinak.
Mindegyik modult más beszállító hozza, azok fejlesztik le, saját szoftvert beégetik, aztán utólag már nem nagyon szokták frissíteni, ha nincs életveszély.
Ha van akkor csinálnak egy visszahívást, kicserélik, újra programozzák, vagy kezdenek vele valamit, jó nagy költségen.
A Tesla ezzel szemben maga fejlesztett minden ilyen modult egységes rendszerben.
Így történhet meg hogy egy 8 éve vásárolt Tesla még mindig kap új funkciókat, javításokat. Nem egyszer megnövekedett a hatótáv, gyorsabb lett a töltés, jobb lett a gyorsulás, jobb lett a fék, kapott dashcam funkciót, riasztót, álló klímát, ilyen távoli frissítésekkel. Vagyis nem úgy van mint ahogy most szokás, hogy megveszed az autót és szeretnél mondjuk egy fingópárna funkciót bele, széttárják a kezüket, és mosolyogva felajánlják hogy vegyél új autót amiben már benne van.
Kb. olyan ez mint a régi buta telók, meg egy okosteló között a különbség, amit frissítenek, appokat tölthetsz le hozzá, és ezzel új funkciókkal ruházhatod fel.
Tehát ez az egész azért van, mert így sokkal olcsóbban jobb és rugalmasabb szolgáltatásai lesznek a kocsinak, és megérhetjük hogy fostalicska funkciókért, ami a 100$-os teló is alapból tud, nem kell milliós felárat fizetni.
Azért az hozzátartozik a dologhoz hogy míg a telefonoddal bármi gebasz van akkor kikapcs majd vissza és kész,addig egy autónál ez nem igazán megengedhető.
Mára már eljutottunk oda hogy az autónál sem az a mérnöki csoda ahogy kinéz az autó,hanem ami nem látszik.Míg 30 éve elég volt ránézni néhány autóra és elégedetten bólogattunk hogy igen,ez egy mérnöki csoda,ez mára elmúlt.
Van nálunk is egy csomó ember aki simán át tudja programozni a kocsik agyát olyanná amilyenre a kedves vevő szeretné Pár 10 ezer forintért . a gyártó cég mérnökeinek ez sem sikerül 10+ ezer eurós munkabér mellett
De
Miért kell erőltetni ezt a nagyon “fejlett” elektronikát?
Miért kell egy kocsit frissíteni távolról ?
Egyáltalán miért kell ezekre az extra szarokra kiadni egy szatyor pénzt?
Igaz a Tesla előnye pont ez volt hogy nem volt 100 éves múltja így képes volt a nulláról újra alkotni az autó fogalmát, szilikonvölgyi szemlélettel, mint annak idején az Apple az telefonnal tette egy olyan szegmensben, amit akkoriban senki nem vett komolyan.
De azért becsülöm a VW-t mert képes volt belátni hogy a Tesla ebben jobb és igyekszik ledolgozni a hátrányát, így még van esélye hogy ő legyen a Samsung megfelelője.
Szerintem is meg fogja oldani, legfeljebb csúszik kicsit.
Korábban az volt a hír, hogy pont a távoli frissítés nem működik, így minden autót kézzel, laptopról kell frissíteniük az átadás előtt.
Én nem gondolnám hogy a vw ne boldogulna el ezzel a feladattal.
És egyébként meg visszahívásra sem lesz szükség mert az autó bárhol megkaphatja majd a frissítéseket.
2 évet minimum még használom a Priust, addigra csak lesz valami kínálat, meg árverseny, az ID3 szoftvere is összeállhat még addig, de ha nagyon kell akkor 12évet is elvagyok én ezzel.
Úgy néz ki hogy olcsóbb üzemeltetni mint az F Astrát, így amíg nem kezd el rohadni nem vagyok rákényszerítve a cserére.
ui: mondjuk az kicsit árnyalja a képet, hogy keveset találok