12V-os egy fokkal jobb, de a 6V-osok dögvész volt az összes. Folyamatosan szerelni kellett rajta valamit, mert mindent túlkombináltak és szarul.
Egyedül a fix úszós Jikov karbi amivel elégedett voltam, mert olyan primitív volt hogy nem tudott elromlani, de azért azt kivételesen jól beállították. Azzal nem volt gondom, de minden mással igen. A kisujjamon a köröm pl. 0,3mm vastag, így az út szélén bárhol beállítottam egy imbuszkulccsal és bicskával a gyújtást
Oké, ott sem hagyott sehol, de ez inkább az én érdemem mint a Jawa mérnökeié
Oké, vagy 10 éve is 70 ezer volt egy VAPE teljes rendszer rá, de kompatibilis a gyári vezeték közeghez, benne volt a generátor, jeladó, trafók, tirisztor egységek, feszültség szabályzó és onnantól a 12 Volttal úgy indult és ment, mint valami nyugati motor.
Mitől betegágy egy Jawa 350? A gyújtás az egyedüli visszatérőnyűgje, azt meg egy VAPE rendszerrel mindenestől és örökre meg lehet szüntetni.
Haver megvette a VAPE-t, felszerelte és elmotorozott a Fekete-tengerhez és vissza.
Én igen megkedveltem az oldalasokat, utoljára 9 éve egy Jawam volt, sajnos egy betegágy, de amíg ment jókat motoroztunk vele a legkisebb lányommal az oldalkocsit felemelve menni elég könnyű bármilyen távon, az igazi újságos postások voltak a királyok amíg léteztek, nem is írom le miket műveltek mert senki sem hinné el kiröhögtetni magam meg könnyebben is tudom.
Mikor először ültem oldalkocsis gépen akkor kb 1 éve postásként motoroztam már, egy havernőnknek defektje lett a Váci úton és megkért egy haverommal együtt, hogy csináljuk meg és hozzuk haza (T5 volt később megvettem tőle), megcsináltuk és elindultunk....volna, vidám volt ahogy felváltva átvágtunk egyik oldaláról a másikra az útnak és elmentem a csajért, hogy vigye haza a szarját .....pát nap múlva a postán egyszercsak egy oldalas járatot adtak és így megtanultam vele menni miközben mikor már enyém volt a T5-ös odaadtam egy srácnak (mindig odaadtam bárkinek bármilyen gépem volt, nem vagyok motoririgy ) akinek nem, hogy jogsija sem volt, de még igazából motoron sem ült (előtte 2 évvel a rigámmal taknyolt el az utcában és azóta addig nem ült motoron) és némi magyarázat után elindult......és ment a földesúton minden gond nélkül még az oldalkocsit is felemelte mikor ráment egy padkára és megfogta.......no igen, neki nem volt semmilyen beidegződése így nem is görcsölt rá a dologra.
Azt aki nem hagyja magát, azt nem lehet tanítani valóban.
Ennyi idősen kicsit tovább tart, több gyakorlást igényel, de a tapasztalat azt mutatja hogy öreg kutya is tud új trükköt tanulni.
Egyedül a fix úszós Jikov karbi amivel elégedett voltam, mert olyan primitív volt hogy nem tudott elromlani, de azért azt kivételesen jól beállították. Azzal nem volt gondom, de minden mással igen. A kisujjamon a köröm pl. 0,3mm vastag, így az út szélén bárhol beállítottam egy imbuszkulccsal és bicskával a gyújtást
Oké, ott sem hagyott sehol, de ez inkább az én érdemem mint a Jawa mérnökeié
Pöcc-röff.
http://youtu.be/uDUFVaUCzkM
Haver megvette a VAPE-t, felszerelte és elmotorozott a Fekete-tengerhez és vissza.
A haveromat majdnem megpofoztam a poénjai miatt, amikor motoroztatott.
Először és utoljára.
Az sem baj, ha az a bal....
Ennyi idősen kicsit tovább tart, több gyakorlást igényel, de a tapasztalat azt mutatja hogy öreg kutya is tud új trükköt tanulni.