Igazából ne akarod érteni hogy miről beszélek és sértésnek vetted hogy leszaroztam azt a csodás gumit, de hát ha fel sem akarod fogni, felesleges minden szó.
Azt sem akarod felfogni hogy a profilok között óriási különbség van.
Ajánlok én is valamit, ami legalább a témához kapcsolódik.
Nem minden csak a gumin múlik.
Ha ez így lenne, akkor lenne egy legjobb és mindenki azt venné.... A többit nem lehetne eladni.
Érdemes hozzáértőt emberekkel beszélgetni.
Ugyanaz a motor, ugyanaz a gumi, ugyanaz a pilóta... Más futóműbeállításssal vagy guminyomással is elérhető a bizonytalan, labilis motor működés. Akkor ott is a gumi az ok?
Csak megismétlem.
Közút (ismeretlen az Út felület, szennyeződés), ledöntve (nem felmelegedést oldalfal, mert nem ott megy a gumi javarészt), erős kigyorsítás (nem mindegy, hogy egy gs500 erős kigyorsítás vagy egy 150 LE-motoré.)
Laci,miért nem akarod érteni? Nem lehet ebben csak így általánosítani, hogy lehet ész kész és aki nem tud az amatőr.
Nekem kicsi stabil gázon egy jobbos közepesen ledöntött kanyarban megcsúszott a hátulja. Közút....
Hol volt ez még a lapra döntéstől és erős kigyorsítástól. Ritka a tiszta ész olyan minőségű közút, mint egy pálya aszfaltja. Sajnos!!!
Azért a légy... szar... Ízlés eléggé szubjektív. Szerintem nem jó példa.
A gumi aszfalt objektív, fizika.
Szerintem továbbra is csak egy gumi nem lehet ennyire vízválasztó.
Bizonyos gumik más futóművet igényelnek és ha ilyen keresztezés alakul ki, ahol azzal a futóművel x gumival minden ok.... Akkor y gumihoz nem hiztos az optimális. Így y gumit levéve x gumival szintén jobbnak érezhető.
De, hogy csak egy gumi hozzon ekkora különbséget.... Nekem továbbra is furcsa.
Kérdezzünk meg okosokat/hozzáértőket.
Jah.... Egy kisebb motorral legfeljebb!
Egy rendes, erős motornál kanyarban közúton ledöntve (már ez is vagy-vagy) ráadod a tüzet... nem csak finoman gázt adsz.... Simán kimegy a hátulja.
Még pályán is megcsúszhat.
De persze másnak nem.
Miért lenne perec a vége? Csak ha amatőr vagy.
Normális gumival és motorral, nem kell elesni azért mert kicsit elkezdi kirakni a hátulját.
Szépen gázzal, hátsó fékkel finoman lehet szabályozni a csúszás mértékét a határon.
Ennyi erővel szart is ehetnénk mert annyi légy nem tévedhet.
Levi érvelése a csúszáshatár kontrollálhatóságáról valahogy engem jobban meggyőzött.
Nyilván tapad a Rosso, meg nem rossz profil, utcán az emberek 99%-ha nem fogja elérni a határokat.
Sőt még azt is el tudom képzelni hogy Levi motorján, stílusával nem jó, egy másikon meg jól viselkedik.
Szóval nem azt akarom mondani hogy a legyeknek...akarom mondani a teszteknek nincs igaza, de én szeretem elolvasni az érvelést is.
Ahogy a mozifilmeknél is elég nehéz jellemzeni hogy jó/vagy rossz film. Elolvasom a kritikát, és az alapján döntöm el hogy meg akarom e nézni.
Ha én egy hozzá nem értő motor tulajdonos vagyok és bemegyek a szervizbe, hogy cseréljenek gumit, nem tudom mi a választék csak tegyen rá valamit aminek jónak lát a szervizes. Akkor a szervizes sem fog variálni, hogy na vajon mi lehet a jó nyomás, az a gumi ha nem is tökéletesen de jól kellene működjön hiszen van amelyik motornak 2,9 és van aminek 2,3 a gyári nyomása hátul pedig nagyon hasonló teljesítményű és felépítésű a két motor.
Futóművet sem tudom merre kell állítani, gyári beállítással is jól kellene működjön, nem lehetne hatalmas eltérés ugyanazon beállítással két gumi között, pedig mégis van.
Minden létező nyomást kipróbáltam 2-3bar között, próbáltam mindenfelé állítani a futóművet, nem segített semmi. Az eleje rendszeresen elmászott, ki akart esni a motor alól és nem is kellett nagy kanyar legyen, a hátulja egyik kigyorsításon pumpál a másikon nem. Volt amikor tök jól lehetett fékezni vele kanyarbejáraton utána meg nem akart kanyarodni a motor hanem egyenesen ment tovább. Kicseréltem a gumit és láss csodát, tökéletes lett a motor pedig ugyanúgy hagytam a futóművet mint a pirellivel.
"És akkor mi a helyzet egy túragumival meg egy szupersportgumival ?"
Ez most milyen kérdés?
Mindegyik nevében benne van a felhasználás és az is, hogy milyen motorokra való. Ezt nem is kell összehasonlítani. Alma - körte.
Ehhez még hozzájön az egyéni motorkezelés.
Az biztos, hogy guminként...motoronként, kezelés/stílusként más-más guminyomás a megfelelő.
Már sokszor olvasom tőled, hogy kiszámíthatatlan lesz a motor. Ez próbálom elképzelni, de nem megy. Mivel én sosem úgy számolom ki, hogy mi fog történni és mit szeretnék a motorral.
A bizonytalan, stabil...instabil érzés az egészen más és megint nem feltétlenül csak a gumitól márkától alakulhat ki.
De nyilván vannak ehhez nálam sokkal jobban értők, de én továbbra is azt gondolom, hogy csak egy gumicsere nem "cseréli ki" a motort.
Azt mondta hogy a mai gumik mind tapadnak. És akkor mi a helyzet egy túragumival meg egy szupersportgumival ? Mind a kettő ugyanolyan jó ha mindegyik tapad ?
A profilok között van óriási eltérés, ha mind ugyanolyan lenne akkor lenne egyetlen tökéletes gumi és kész.
Ha már Dodort említed, hát akkor nézz utána az anyagai között....mert mintha ő is ilyesmit mondott volna valamikor, hogy a mostani gumiknál olyan nincs, hogy egyik gumitól jó vagy rossz a motor, pedig mindenki a gumira fogja a problémát.
Mivel tudod akkor azt magyarázni, hogy a gumicserén kívül semmit sem változtatunk a motoron és az egyikkel van egy nagyon kezes, könnyen vezethető, stabil, magabiztos motor a másikkal mind ez borul és kiszámíthatatlan lesz a motor ?
Úgy értem, hogy nem ér semmit a teszt, hogy ezt jobb lenne ha ki se fejteném
Olyanok írnak véleményeket akik jóformán nem is mernek teligázt húzni a motornak, most ezt nehogy bárki magára vegye meg nem is függ össze a gumi témával. A Dodort ebből a szempontból el tudom fogadni mert látom hogy ő legalább kerozik, megpróbálja kihasználni azt a motort és nem csak gurulgat vele.
A teszteket emberek írják, akik használták....valamikor tartós teszten is.
Nem megrendelt néhány szempont alapján összeállított pontozgatós teszt.
Ha ez szerinted nem ér semmit, hát akkor.....
Azért amit te tapasztalsz az nem túl nagy "súly" a másféle tapasztalattokkal szemben.
Én továbbra is úgy gondolom, hogy nem a gumi lehetett ott a probléma....ennyi különbség nincsen a mai hasonló kategóriában lévő gumik között.
Azt sem akarod felfogni hogy a profilok között óriási különbség van.