De előtte volt a puma.....a válság lökte a földre csak hát akkor volt 3-4 jó év ami miatt sokan azt hittük, hogy ez majd így marad oszt mégsem.....ezért vagyok manapság mindennel szkeptikus....
Van olyan bőven, 10 évet a leggagyibb is kibír gond nélkül, a stiftünk 11 éves és a semmin kívül nem költöttünk rá semmit........na jó, a prémium márkák nem annyira......
amúgy ha lenne 3 milláig olyan fapados kocsi ami elmegy 10 évet és 200 ezret anélkül hogy az olajon és a kopó cuccokon kívül költeni kellene rá
simán megvenném akár most is
még a ktm motort is beáldoznám hogy összejöjjön a 3 milla
Ma is ugyanezen gondolkodunk a fő autónknál, vitara vagy scross.........én is számolgattam, hogy mennyibe került a végére a stift, most van benne 180000 és kopó cuccokon kívül semmire sem költöttünk és ma is azonnal elindulnék átnázás nélkül bármilyen hosszú útra miközben volt egy rakás másod-harmad autónk az 500000-res kategóriából amikre egy halom lét locsoltunk, hogy menni tudjunk velük (főleg a dieselekre) ahogy nézem semmivel sem jöttem ki jobban mintha vettünk volna egy második újat hitelre mert ott van a hitel oszt jónapot míg a többinél minden más....
amúgy nem csak az árfolyam változással volt baj hanem hogy durván megemelték a kamatot
az árfolyam meg olyan amilyen most elég jól lent van a dollár ezt kb semmiben nem vesszük észre mert se a benzin nem olcsóbb se más egyéb
ellenben pl a gyerekemnek nem 70 a bevétel hanem 50
és ez így megy nagyban is aki kifelé ad el annak az az érdeke minél szarabbul álljon a forint
Az azért már vagy 2 évvel a fő gond után volt, addigra egy csomóan elvesztették a melóhelyüket, ahol én voltam csak ott közel 500-an lettek jó fizetésből munkanélküliek. A bedöntés már csak rátett egy lapáttal, igaz szeneslapáttal.
Sosem volt 2 milla az ignác, valami 3-nál kezdődött az alap. Mi most fizettük ki az akkor új stiftet és bár kínlódtunk, de nem bántuk meg mert van egy olyan ugyan ma már öregnek mondható autónk amibe mi ültünk először és az elejétől tudom mi történt vele. Nem a hitelfelvétellel van baj hisz egy átlagból élő ember másképp nem tud megoldani színvonal emelkedést viszont ehhez egy kiszámítható állandó gazdaság kell ahol lehet tervezni melót, fizetést, no ebben hittünk pármillányian akkoriban mert ugrott a pannonpuma és aszittük mindi fent marad.......csak az volt a baj, hogy eltörte a lábát földet érésnél. .....és most nagyjából megint ez a helyzet, sokat ígérőek a folyamatok és töretlen fejlődést mutatnak és megint bizakodunk (épp van egy halom cikk az új eladósodásról), de aki akkor megégette magát százszor is meggondolja, hogy megint újra kezdje....
A lakáshitelt abszolút meg lehet érteni, hiszen lakni kell valahol, de az új kocsi nem muszáj, nem kötelesség. Egyéni döntések voltak, új autót akartak a bankok meg kisemmiztek szinte mindenkit, aki nem tudott kiugrani belőle.
Na ez a másik hiba, mikor valaki rászívódik a dízelre, közben szintén nem engedheti meg magának...
1.4-1.6, de még egy 2.0 literes szívó benzines egy injektorral, nem szétrúgott állapotban kimegy a világból, könnyen fenntartható és nem kell 150 ezer km-ként még egy kocsi árát rálocsolni a gyémánt fejes, 200000000 báros turbó-porlasztó bizbaszokra.
Én 1.4 benzint vettem, első gazdától, kevés km-rel, 80 ezret belealkudtam az árba is, azóta 50 ezer km-t beletekertem és filléres a fenntartása.
Miért akar kibaszni magával az, akit amúgy sem vet fel a pénz? Miért vágyik új autóra azzal a tudattal, hogy a bank ott liheg majd 5-8 évig a nyakában?
Na ezért nem tudom sajnálni ezt a svájci frankos autó hitelezést...
Nem a hitellel volt a baj, ha volt egy devizás aminek pl. havi 70 volt a törlesztője az sem ment fel a legvadabb időkben 120-130 fölé tehát ha valaki felvett egy 250-300000-es fizura egy ilyen lakáshitelt annak legfeljebb a napi cigiről kellett volna lemondania.......a gond az volt, hogy ha még valaki emlékszik mi volt, tehát az volt, hogy a melóhelyek szűntek meg illetve a az addigi jó fizuk estek vissza felére-harmadára és azokból már persze, hogy nem ment volna még az eredeti törlesztő fizetése sem nem, hogy a megemelkedetté. Erről írtam lejjebb, ne nézzük le a csórót mert igen hamar a sorsára juthatunk.
igen de akkor évről-évre azt hallottuk egyre faszább minden
és nem 20 éves fejjel kell gondolkodni hanem mondjuk 40+ évesen akkor azt gondolta sok ember itt ez a fasza suzuki-opel mittudomén mi megveszem újonnan és a nyugdíjjig kitart utána meg lesz valami
pont az volt a trükk hogy pl akinek volt anno család szinten 150 ezeres bevétel 30 ezret simán ki tudott izzadni aztán amikor a 30ból 70 lett akkor vette mindenki szaporán a levegőt és figyelt hogy is lehet ez.......
Az attól függ: ha az 500 ezres kocsi egy korai 1,5-ös DCI, sok kilométerrel, akkor bármikor benne van a pakliban a teljes üzemanyagellátás GTK-val felérő meghibásodása (kettős tömegű lendkerék, turbó, nagynyomású szivattyú, injektorok, stb,.) Én is gondolkodtam egy 10 éves Diesel Yarison (most hétvégén), de nem mertem bevállalni, pedig ugyanennyi pénzért sokkal felszereltebb volt mint a Kia (kulcsnélküli zár és indítás, digitklíma, stb.). Ültem benne, vezettem is, nejemnek is nagyon tetszett.
Mindig az új autó a legnagyobb bukta, ahogy kiáll az ember a szalonból, már esett 30%-ot az ára. Pont azoknak kellett volna óvakodni a hiteltől egy új autóra, akik ezt meg sem engedhették maguknak. Velük tudnak a bankok a legjobban kicseszni és ha bármi szar beüt, nincs módjukban "tartalékból" kivédeni a hibát.
Saját tapasztalat, hogy egy 500 ezres autó (nem futott km-ben, hanem árban) is pont ugyan oda visz el, ahova a behitelezett új kocsi...pont ugyan azzal az üzembiztossággal. Csak a 15 éves kocsi az ki van fizetve és nem lóg az anyagi csőd az ember feje felett.
én meg tudom érteni az új autókra vágyóakat
akkoriban azért még megvolt az az esély ha vigyáz a kocsira akkor simán elmegy 20 évet
20éves ciklus alatt meg egy kis kölcsön felár simán belefért
csak utána elszabadult a pokol.....
Havi párszáz forintért mindenki ráugrott a témára. Főleg azok, akik valami retek új kocsira vágytak, mert a 10-15 éves kocsi szerintük nem visz el A-ból B-be.
Mai napig tudok röhögni ezeken, akik új autóra devizahitelbe ugrottak.
Volt kollégám egy akkor 2 milliós Ignist behitelezett, mert az új Ignis az nagyon kellett a házhoz...na, 4 milliónál tartott végül, de még nem volt kifizetve, kénytelen voltam prüszkölve kiröhögni.
attól függ ki mennyit motorozik
mert aki minden héten csap pár kanyart a városban meg évente 2x elmegy balatonra az nem olyan drága
azért aki hobbiból elmegy 3-400km minden héten 3-4x annak azért nem olcsó
bár azért annyi nem megy el rá mint a "frankos" kocsira
én csak azt nem érte miért kötött a nép annyi deviza alapú hitelt
én 8 évesen vettem az astrát 2005ben már ekkor azt mondta az egyik ismerős ne vegyek fel devizás szar kölcsönt mert elég bizonytalan
és a változó kamatozású forintos kölcsön se volt szinte semmivel se rosszabb (párszáz ft eltérés volt a havi törlesztőnél)
bár a változó kamat is lehet szopás hosszútávon, de én csak 4 évre vettem fel 4 év alatt nem volt +20ezer a kamat különbözet az utolsó valami 7 ezeret be se fizettem mert elkúrták a levelezési sorrendet és előbb adták oda a törzskönyvet mint kellett volna
simán megvenném akár most is
még a ktm motort is beáldoznám hogy összejöjjön a 3 milla
az árfolyam meg olyan amilyen most elég jól lent van a dollár ezt kb semmiben nem vesszük észre mert se a benzin nem olcsóbb se más egyéb
ellenben pl a gyerekemnek nem 70 a bevétel hanem 50
és ez így megy nagyban is aki kifelé ad el annak az az érdeke minél szarabbul álljon a forint
1.4-1.6, de még egy 2.0 literes szívó benzines egy injektorral, nem szétrúgott állapotban kimegy a világból, könnyen fenntartható és nem kell 150 ezer km-ként még egy kocsi árát rálocsolni a gyémánt fejes, 200000000 báros turbó-porlasztó bizbaszokra.
Én 1.4 benzint vettem, első gazdától, kevés km-rel, 80 ezret belealkudtam az árba is, azóta 50 ezer km-t beletekertem és filléres a fenntartása.
Miért akar kibaszni magával az, akit amúgy sem vet fel a pénz? Miért vágyik új autóra azzal a tudattal, hogy a bank ott liheg majd 5-8 évig a nyakában?
Na ezért nem tudom sajnálni ezt a svájci frankos autó hitelezést...
és nem 20 éves fejjel kell gondolkodni hanem mondjuk 40+ évesen akkor azt gondolta sok ember itt ez a fasza suzuki-opel mittudomén mi megveszem újonnan és a nyugdíjjig kitart utána meg lesz valami
pont az volt a trükk hogy pl akinek volt anno család szinten 150 ezeres bevétel 30 ezret simán ki tudott izzadni aztán amikor a 30ból 70 lett akkor vette mindenki szaporán a levegőt és figyelt hogy is lehet ez.......
Saját tapasztalat, hogy egy 500 ezres autó (nem futott km-ben, hanem árban) is pont ugyan oda visz el, ahova a behitelezett új kocsi...pont ugyan azzal az üzembiztossággal. Csak a 15 éves kocsi az ki van fizetve és nem lóg az anyagi csőd az ember feje felett.
Ők döntöttek így, ez van.
akkoriban azért még megvolt az az esély ha vigyáz a kocsira akkor simán elmegy 20 évet
20éves ciklus alatt meg egy kis kölcsön felár simán belefért
csak utána elszabadult a pokol.....
Mai napig tudok röhögni ezeken, akik új autóra devizahitelbe ugrottak.
Volt kollégám egy akkor 2 milliós Ignist behitelezett, mert az új Ignis az nagyon kellett a házhoz...na, 4 milliónál tartott végül, de még nem volt kifizetve, kénytelen voltam prüszkölve kiröhögni.
mert aki minden héten csap pár kanyart a városban meg évente 2x elmegy balatonra az nem olyan drága
azért aki hobbiból elmegy 3-400km minden héten 3-4x annak azért nem olcsó
bár azért annyi nem megy el rá mint a "frankos" kocsira
én csak azt nem érte miért kötött a nép annyi deviza alapú hitelt
én 8 évesen vettem az astrát 2005ben már ekkor azt mondta az egyik ismerős ne vegyek fel devizás szar kölcsönt mert elég bizonytalan
és a változó kamatozású forintos kölcsön se volt szinte semmivel se rosszabb (párszáz ft eltérés volt a havi törlesztőnél)
bár a változó kamat is lehet szopás hosszútávon, de én csak 4 évre vettem fel 4 év alatt nem volt +20ezer a kamat különbözet az utolsó valami 7 ezeret be se fizettem mert elkúrták a levelezési sorrendet és előbb adták oda a törzskönyvet mint kellett volna