Végső soron civil felhasználóként igazából foglalkozni sem kell ezzel, van egy periódus, cseréled amikor kell és kész. Gumi, féktárcsa, mindenre igaz ez, idő előtt felesleges, túl későn meg felelőtlenség. A kettő között meg foglalkozni sem kell vele.
Ez olyan, mint az asztali pc-m, a bánat cserélgessen benne ventilátort, mert hangos...amíg megy, addig ki van fizetve, kereken 10 éves, már morog szépen, be van készítve a tartalék venti, ha befosott, összeroppan a kis csapágy benne, akkor cserélem és megy tovább. Többet foglalkozzon vele az, akinek erre van ideje.
Írjad irjad. Vannak itt érdekességek okosságok meg okoskodások is. Legalább van egy tényleg kompetens személy aki tud "A"-t vagy "B"-t mondani ezekre. De pl nyugodtan rákérdezhetsz a teleszkópok "beengedésére" is amiről a múltkor beszéltünk. Tudod után futás változtatás ... miegymás.
Laller én nem tudom. Nekem anno Zsóótttttti a minden titkok tudója eztet mondta. Én elhiszem neki. Komoly szaki sok papírral meg elismeréssel rendelkezik erről. Szóval én hiszek neki. Ő ezeket a a szavakat használta és így mondom most én is.
Ez így rendben is van, de az olajnak nincs "betörése", az egy fokozatosan elhasználódó elegy, frissen a legjobb és megvan az a periódus, amikor még a fizikai teljesítménye legjavát tudja, majd utána rohamosan tönkre megy a kenési képesség.
Abban igaza van, hogy egy minőségi olaj, ha nincs károsító tényező (sokszoros túlhevülés, pára- és vízbejutás), akkor valóban lényegtelen neki, hogy 6 vagy 8 ezer km-t kell kennie.
Látom hogy viccelni tetszik de frankón ezt mondta a szerelőm. Persze nem így hanem hogy a 6000-es olajcsere periódusnál ha az olaj amúgy nem egy takony már 5000-nél akkor ha mondjuk 6 helyett 7-8000-nél van lecserélve akkor sem fog semmi baj történni.
sehol sem kaptam ilyen gumileszedő fejet, még a gumistól is akartam kunyizni de azt mondta csak a szárral együtt van
pedig a keréktengelyt már megesztergáltam a szerelőcucchoz.....
szerintem ez is egy olyan projekt lesz mint a grillrácsom, hogy 2007 óta félkész állapotban van
Én cserélem 6 ezrenként, néha picit még előbb is, mikor látom, hogy szarul néz ki. Ez van a service manualban, mondjuk az 5 ezer kmkénti előírt karbi szinkron nekem is kicsit túlzás kategória , pl.
ezért én is mindig használt olajat teszek a motorba, mert a friss olaj szarul ken... elmegyek és a sok hülyétől, aki leengedi mindig elhozom a jó olajat, leszűröm harisnyán, dobok hozzá egy kis reaper csili olajat hogy fickósabb legyen és azt töltöm be......
Asszem a Michelin tesztelte, hogy gyakorlatilag a jelölőig teljesen egyenletes a gumi viselkedése, és az öregedés sem sokat befolyásolja a paramétereket.
Ha csak kicsi van hátra a gumiból akkor én is cserélem mindkettőt, de nekem egy motoromon sem egyenletes az elhasználódás.
MZ-n az első, Hondán a hátsó kopik gyorsabban. Egy 50%-os gumit meg nem fogok kidobni.
Én nem konkrétan az x11-re gondoltam, általánosságban. Engem is érdekel! nem győzök én meg senkit, pont lesazrom a győzködést, primitív dolog ráerőltetni vkire vmit. Csak jobb érzés azt mondani, úgy érdemesebb, mert trapp trapp mély szakmai dolgok. Ma rákérdezek!
Nincs ebben semmi hiba Cica. Neked nagyjából azonosan kopnak az abroncsok. Első gumiban a pályaél megjelenése nagyon ritka jelenség. És tényleg az ilyen nagy 100 nm feletti nyomatékkal rendelkező motoroknál simán 2 de nem kizárt hogy 3 hátsó elfogy mire egy első lekopik. Látod nálam. Még mindig a tavalyi elsőnek felszerelt első gumi van ég mindig fent a motoron. Azóta pedig ez már a 4. használt hátsó hátul és elöl még mindig van bő 1 miliméter a kopásjelzőig hátul meg már megint nincs minta. (De most azért azt is lecserélem. szerintem)
Feltétlen írd meg, komolyan kíváncsi vagyok a gumi párban cserélésének előnyeire. (nem gúnyolódás miatt, tényleg érdekel) Addig írd meg nekem, hogy mi az előnye az X11 szempontjából, ha a hátsó már cserés, de az első még 70%-os és a szettbe illő, azonos új hátsó gumi mellé az elsőt is lecserélné.
Olajról nekem pl a szerelőm azt mondta hogy a 6000-es olajcsere peródussal rendelkező motorokról bűn levenni a mai modern olajakat. Mert kb 6000 Km kell nekik mire rendesen "betörik" az olaj. Pont a periódus végén a legjobb a kenési képessége az ilyen modern olajaknak.
Sztem nem sokára tanuljuk az elméletet a suliban ehhez, ha megvan, leírom ide majd, mit tanultunk róla. Ez az én hozzáállásom, azért valljuk be előnyösebb. természetesen megértem, ha másnak más, és nem bántom miatta, de ez én. Ennyi.
Ez olyan, mint az asztali pc-m, a bánat cserélgessen benne ventilátort, mert hangos...amíg megy, addig ki van fizetve, kereken 10 éves, már morog szépen, be van készítve a tartalék venti, ha befosott, összeroppan a kis csapágy benne, akkor cserélem és megy tovább. Többet foglalkozzon vele az, akinek erre van ideje.
https://m.ebay.com/itm/SICE-Gi...
Abban igaza van, hogy egy minőségi olaj, ha nincs károsító tényező (sokszoros túlhevülés, pára- és vízbejutás), akkor valóban lényegtelen neki, hogy 6 vagy 8 ezer km-t kell kennie.
pedig a keréktengelyt már megesztergáltam a szerelőcucchoz.....
szerintem ez is egy olyan projekt lesz mint a grillrácsom, hogy 2007 óta félkész állapotban van
Ha csak kicsi van hátra a gumiból akkor én is cserélem mindkettőt, de nekem egy motoromon sem egyenletes az elhasználódás.
MZ-n az első, Hondán a hátsó kopik gyorsabban. Egy 50%-os gumit meg nem fogok kidobni.
Minden érdemi vitára nyitott vagyok, győzz meg.