Én ma mostam le a KTM-et mert eddig nem volt rá két órám és most sem csili-vili
De két ilyen sáros nap olyan szinten telerakja az egész motort,hogy azt egy utcai rider nem tudja elképzelni
Ezért is kell több karbantartás és kopnak hamarabb az endurók.
Pl. a lánc egy sártömbbe futott gyakorlatilag két napot,annyira telerakta a kislánckerék környékét,a két féknyereg is egy-egy sártömb volt,szerintetek mennyit kopott ott minden
De ez ilyen,az élmény mindenért kárpótol!! http://youtu.be/1k4HGvuL2Cw
ha frissen slaggal nem veretjük le akkor vagy a kúton a magasnyomásúval vagy ha csak kicsit ganés akkor mosógép
van egy panelhibás mosógépünk ami nem tud centrifugálni(az a max fordulata amivel mos) abban mossuk a béna dolgokat, pl rongyszőnyeg motoros cucc, kárpit dolgok stb
szóval ami nagy, nehéz, és koszos
Nem semmi milyen idő lett mára is, de látszanak a tegnapi jóidő nyomai is.
Amerre jártunk úton, útszélen kréta rajzok az aszfalton. 7vagy 8-at számóltam össze.
Persze ez nem mind motoros, de Dobogókő után Egon felé úgy néz ki minta többen is lementek vólna egymás mellett az útról.
Most megneztuk a youtube csatornan talalhato videokat (gondolom ezek a Tieid) a Zurammal. Annyit vett le beloluk, hogy:
- oke hogy a motort lecsapatod, de hogy a gecibe mosod ki azt a sok dzsuvat a ruhabol?
sokan trehánynak gondolják az endúrósokat mert nem buziskodunk a mosogatással meg a viaszolgatással heti szinten
de azért aki tényleg terepen motorozik az rendbe tartja műszakilag a motorját
én ha veszek egy motort akkor az az első hogy megnézem hogy megy esőben
van egy nagyobb szivattyúnk ami tűzoltó tömlőn nyomja a vizet aztán eresztem a motorra bőszen a vizet, persze a légszűrőt, kipufogót direktbe nem locsolom
aztán ha nem áll le akkor öröm és boldogság, ha igen hibakeresés és javítás
de pl a cagiva oldalt szívott levegőt, és ahogy a kerék felcsapta a vizet egyből beszopta
avval nem tudtam mit kezdeni gyárilag fos volt a kialakítása a légszűrő boxnak, de bele mókoltam egy csövet(spray doboz) hogy a box belső feléről szívja a levegőt több kis lyukon így már nem szívta be a vizet
amúgy drz-t többet láttam már ami megállt esőben, van a gyertyától egy lyuk a hengerfejben kifelé vezeti a vizet ha az eltömődik megáll a motor ha a pipa már nem tökéletes
Csak ilyenkor mikepp ussza meg, ekkora 'tocsaban'?
Montenegroban anno volt velunk egy 70 eves papika egy osregi DRZ400-assal (azthiszem) es egy nagyobb esozeskor bevizesedett neki a gyertya, pedig nem volt azert olyan durva vihar, amiben menni kellett ... Szoval en meg csak ilyesmit lattam
amíg mentünk felfelé addig mi sem egy xl600ast is tologattunk felfelé......
utána vagy 30km a szállás, szóba se jött a "tudok egy rövidebb utat" az xl miatt
bár azért az úton is akadt meglepi a sok eső miatt pl: http://youtu.be/Fj-AC98dPHI
jó pár éve voltunk így hogy kb 600 méterig eső esett utána hó lett belőle szóval nem volt igazán meleg
úgy átfagytunk hogy a gázt nem tudtam húzni annyira elfagyott a kezem, egyszerűen nem tudtam annyira összecsukni hogy meg tudjam fogni a markolatot
a kipufogón kett megegítve a kesztyű meg a kéz hogy tudjam használni
nem mondom hogy szar menet volt , de ekkor annyira fáztam mint még sosem
aztán a szálláson még leverettük egymást meg a motorokat csapvízzel, és olyan érzet volt hogy tök meleg a víz pedig lehetett vagy 5-6 fokos
na azóta kerülöm az ilyen meneteket, nyáron nem érdekel ha szarrá ázok de 0 fok felé már nem kívánom
De két ilyen sáros nap olyan szinten telerakja az egész motort,hogy azt egy utcai rider nem tudja elképzelni
Ezért is kell több karbantartás és kopnak hamarabb az endurók.
Pl. a lánc egy sártömbbe futott gyakorlatilag két napot,annyira telerakta a kislánckerék környékét,a két féknyereg is egy-egy sártömb volt,szerintetek mennyit kopott ott minden
De ez ilyen,az élmény mindenért kárpótol!!
http://youtu.be/1k4HGvuL2Cw
van egy panelhibás mosógépünk ami nem tud centrifugálni(az a max fordulata amivel mos) abban mossuk a béna dolgokat, pl rongyszőnyeg motoros cucc, kárpit dolgok stb
szóval ami nagy, nehéz, és koszos
Amerre jártunk úton, útszélen kréta rajzok az aszfalton. 7vagy 8-at számóltam össze.
Persze ez nem mind motoros, de Dobogókő után Egon felé úgy néz ki minta többen is lementek vólna egymás mellett az útról.
- oke hogy a motort lecsapatod, de hogy a gecibe mosod ki azt a sok dzsuvat a ruhabol?
de azért aki tényleg terepen motorozik az rendbe tartja műszakilag a motorját
én ha veszek egy motort akkor az az első hogy megnézem hogy megy esőben
van egy nagyobb szivattyúnk ami tűzoltó tömlőn nyomja a vizet aztán eresztem a motorra bőszen a vizet, persze a légszűrőt, kipufogót direktbe nem locsolom
aztán ha nem áll le akkor öröm és boldogság, ha igen hibakeresés és javítás
de pl a cagiva oldalt szívott levegőt, és ahogy a kerék felcsapta a vizet egyből beszopta
avval nem tudtam mit kezdeni gyárilag fos volt a kialakítása a légszűrő boxnak, de bele mókoltam egy csövet(spray doboz) hogy a box belső feléről szívja a levegőt több kis lyukon így már nem szívta be a vizet
amúgy drz-t többet láttam már ami megállt esőben, van a gyertyától egy lyuk a hengerfejben kifelé vezeti a vizet ha az eltömődik megáll a motor ha a pipa már nem tökéletes
Montenegroban anno volt velunk egy 70 eves papika egy osregi DRZ400-assal (azthiszem) es egy nagyobb esozeskor bevizesedett neki a gyertya, pedig nem volt azert olyan durva vihar, amiben menni kellett ... Szoval en meg csak ilyesmit lattam
azért kicsit fostam hogy meddig mélyül még a tócsa
a többieknek már gyerekjáték volt
pedig nemegyszer olyan vizekben mentem hogy a tankig ért a víz
utána vagy 30km a szállás, szóba se jött a "tudok egy rövidebb utat" az xl miatt
bár azért az úton is akadt meglepi a sok eső miatt pl: http://youtu.be/Fj-AC98dPHI
úgy átfagytunk hogy a gázt nem tudtam húzni annyira elfagyott a kezem, egyszerűen nem tudtam annyira összecsukni hogy meg tudjam fogni a markolatot
a kipufogón kett megegítve a kesztyű meg a kéz hogy tudjam használni
nem mondom hogy szar menet volt , de ekkor annyira fáztam mint még sosem
aztán a szálláson még leverettük egymást meg a motorokat csapvízzel, és olyan érzet volt hogy tök meleg a víz pedig lehetett vagy 5-6 fokos
na azóta kerülöm az ilyen meneteket, nyáron nem érdekel ha szarrá ázok de 0 fok felé már nem kívánom