Igen azt én a 12-24-12-36-ként ismerem. Eleinte így jártunk. Nem volt rossz. Bár a 3*12 nappal majd 3*12 éjjszaka majd 6 üres. Ez sem rossz. Csak ez munkajogilag már eléggé alkonyzóna. Mert ugye asszem elrendelt túlórával sem lehet megugrani a heti 48 órát ami csak 4 műszak. Legalábbis nálunk így ment. Így a heti 4 műszak után már az 5.-el rizikóztunk nehogy kiszúrja a HR.
legjobb a "négyestúr" 12h nappal majd másnap 12h éjjel(általánan 6-18, és 18-6) majd haza reggel és aznap és a másnap szabad
hátránya hogy sok hónapban nincs komplett szabad hétvége csak a 20 és a 21 munkanapos hónapokban
ellenben van egy csomó hétköznapi szabadidő
Én is utáltam a műszakot. Igaz én irodista voltam. Váltott 12-ben de mivel nem volt azonos az éjszakai és a nappali műszaklétszám így össze vissza jártunk volt hogy nappal nappal éjszaka volt hogy sima nappal éjszaka volt hogy dupla lappal üres majd dupla nappal és éjszaka. Az össze verziót kipróbáltuk. Semmi ritmus. UTÁLTAM
Az nekem mondod. Nem rég bevezették "fél" gyárban a 2+2 12órában mindenkinek tetszik, remélem nálunk is ez lesz igaz órában hosszabb de nem hat nap csak kettő. Ennyi év után már mindenki belefásult meg nem is népszerű ez a műszakbeosztás kúrva nagy a fluktuáció nálunk is.
Tudom magad ura egy szem ember 7+0 ban vagy. Na ennél még mindig jobb az én kis csóri 6+2 munkarendem. Műszaknaptár szerint ezt látom. Ha jössz valamikor ekkor szívesen látlak, el is kísérlek Móvárra igaz gechi unalmas arra ráadásul több helyen mérnek. Csak írj rám ne légy rest.
Egy volt kollégám 5 évig a mávnál melózott mesélte ez idő alatt szín alkesz volt, mindig azon röhögtek ki a részegebb az aki leadja vagy felveszi a műszakot. A neje kitartott mellette.
na ja ha több munkáért több pénzt kapsz akkor az rendben is van
de pl a mávnál havibér volt, ott mindegy hogy 20 konténert adtál fel egy nap vagy 200 konténert
ha innen kiesik egy vagy több ember akkor az szopi, hiszen a melóját megcsinálod ugyanannyiért, hoszen a vonatnak menni kell időben és ha futni kell akkor futni kell hogy időben meglegyen minden
és a poén hogy amikor szakadó esőben elvégeztem 2(vagy 3) ember kinti munkáját futkostam mint egy ázott ürge a mezőn, és elnéztem 2 konténer tartó pöcköt, emiatt levontak 2 havi béremből x összeget mert megkésett a vonat
kértem állomásfőnöki meghallgatást (végül csak a kereskedelmi helyettesig jutottam el) de annyit mondtak hogy akkor is elnézetem és akkor is késett a vonat, az hogy esett az egy természetes dolog a munkát nem befolyásolja(kb ez volt az értelme)
na kb akkor döntöttem el hogy én nem fogok senki helyett kapkodni meg idegeskedni
hátránya hogy sok hónapban nincs komplett szabad hétvége csak a 20 és a 21 munkanapos hónapokban
ellenben van egy csomó hétköznapi szabadidő
Nekem mán ne ugasson senki
És még táppénzen se voltam soha.
nálunk is volt pár alkesz
4 felé ment a főnökség haza akkor pukkantak a borosüvegek
a vége felé egész más lett minden
de pl a mávnál havibér volt, ott mindegy hogy 20 konténert adtál fel egy nap vagy 200 konténert
ha innen kiesik egy vagy több ember akkor az szopi, hiszen a melóját megcsinálod ugyanannyiért, hoszen a vonatnak menni kell időben és ha futni kell akkor futni kell hogy időben meglegyen minden
és a poén hogy amikor szakadó esőben elvégeztem 2(vagy 3) ember kinti munkáját futkostam mint egy ázott ürge a mezőn, és elnéztem 2 konténer tartó pöcköt, emiatt levontak 2 havi béremből x összeget mert megkésett a vonat
kértem állomásfőnöki meghallgatást (végül csak a kereskedelmi helyettesig jutottam el) de annyit mondtak hogy akkor is elnézetem és akkor is késett a vonat, az hogy esett az egy természetes dolog a munkát nem befolyásolja(kb ez volt az értelme)
na kb akkor döntöttem el hogy én nem fogok senki helyett kapkodni meg idegeskedni