Engem sem érdekel, csak tudom, autó esetében arról beszélni, amit a "hifi" kifejezéssel elérni szeretnének, aka minél közelebb az eredetihez, soha nem fog teljesülni. A technikai követelményekben még megegyezek bárkivel, jel-zaj viszony mértéke, THD, sávszélesség, tököm tudja mi még, (tudom, de nem érdekes most), de maga az, amit a pl. a jogban a jogalkotó szándékának neveznek, egy autó utasterében (a hifi) soha nem fog teljesülni. Az igyekezet méltányolandó, a sikertelenség meg magában a feltételekben rejlik.
Túltolás? Az, ha valaki az adott témában megpróbál elmenni a falig? Nézőpont kérdése.
Az agyatlan hangerőnek semmi értelme... de versenyezni lehet vele, jó buli, elképesztő technika és tudás kell, hogy valaki az élmezőnybe kerüljön. 91-ben Magyar SPL versenyen még 130 dB-el nyerni lehetett, 1-2 év múlva már 150-nél tartott az élmezőny. A világrekor nemsoká elérte a 170-valamennyit... (gondolom, azt tudod, hogy +3dB az a teljesítmény duplázódását jelenti)
Frílac! Tessék, most kiléptem, hogy lássam, mit írsz, és nem kellett csalódnom 😄
Mit akarsz ezzel a DIN szabvánnyal? már a 80-as években is elavultnak tekintették.
Az autó belseje egy akusztikai környezet - nem sokkal rosszabb, mint egy átlag lakószoba, csak más. Ugyanolyan eredményt el lehet érni, csak másképp kell hangolni a rendszert.
Térinformáció nagy részét az 1 kHz feletti sáv adja, szóval elég, ha a csipogó fent van. A kis térfogat miatt a basszus hatásfoka rossz, ezért vannak a 3-400 Wattos mélynyomók. Leginkább aktív keresztváltókat használnak, mert az üregrezonanciák miatt jobb 24db/oktávval váltani... de ezek csak kis része...
Meséljek még, vagy már ennyiből is belátod, hogy ehhez fingod sincs?
A forráshoz, amit ügyesen kigugliztál: az Audioblogos Zsoltit 91 óta ismerem, együtt csináltuk anno a high-end biznyiszt Pesten 😁
A horgászok és a focisták a legnagyobb buzik ebben egyetértünk 😅
Azt még értem, amikor a srácok rúgják a labdát a grundon, mert jó játék.
Azt is értem amikor öregapám kiül a víz partra aludni, aztán közben megpróbál halat fogni a vacsorához, egy bambuszbottal.
Én a jó hifit is szeretem. A buzulás ott kezdődik amikor túltolnak valamit.
Pl. ezeknek az agyatlan hangerőknek, semmi értelme. Amikor betorzít a fülem, az már nem zenei élmény, hanem pöcsméregetés. Ennyi erővel kinyomtatom a bankszámlám és kiragasztom a szélvédőre, az sokkal menőbb, mintha elbaszom egy élvezhetetlenül hangos hangrendszerre, vagy veszek egy 150grammos bringát 😅 (nekem egy ősöreg acélvázas bringám van)
Nem feltétlen audofil egy autó de a mazdának a Bose zal sikerült megugrania a feladatot, bár ez pont olyan extra amire a multkor azt mondtad semmi szükség egy autóba. Szóval nem.lehetetlen a minőségi zene és autó kapcsolat csak nem olcsóé van. Ha meg utólagos beépítés akkor végképp.
De egy autóba nem is az az elvárás hogy menetközben az operaház akusztikája és csendje köszönjön vissza. Viszont vannak szintek, és az nem az alapkivitelű autókban létezik, amibe ugye bőven elég ami van mert a klima meg elektromos ablaktól több minek.
Ja es te azt is irtad hogy a kabelezes miatt nem lehet,pedig de,a meglevo funkciok maradnak,csak kap meg pluszt.
Hogy ez valojaban nem hifi,na azt rajtad es frílacon kivul ki erdekel? 😆
a pecánál is meg a biciklinél is ugyanilyen faszságok vannak
pl 80g kulacstartó 1800ft 60g kulacstartó 8000ft, mert ugye könnyebb.....ami igaz is, de valóban ér ennyit a 20 gramm? amikor egy könnyebb pet palacknál már nyersz legalább 20 grammot a kulacshoz képest
de a peca is ilyen megveszed a 30 ezres orsót eldobsz bele 100 métert a 130 ezres orsóval meg dobsz 120 métert, itt is számít az a +20 méter ha a halak a parttól 110 métertől esznek, ami azért nagyon ritka
de az összes ilyen "úri huncutságos" dolgot fel lehetne sorolni csak lusta vagyok
Minden professzionális szinten űzött hobbi "buzulás" a kívülállók számára - és hobbiról még az értelmeseket is nehéz meggyőzni, nemhogy a leghülyébbeket 🤣
Engem pl. qrvanehéz lenne meggyőzni a horgászós dolgokkal, a papagájnak öltözött biciklizéssel, a focimeccs nézéssel, stb.
Dehogy tudod. Hifi az egy meghatározott követelmény rendszer, emlékeim szerint nem is olyan szigorú. Az audifil meg a túlzásba vitt buzulás, abba minden belefér amire rámondja hogy ő bizony hallja, de valójában az a lényeg hogy minél drágább legyen, és minél több varázslat legyen körülötte 😁
Egy kis segítség, a "sima" hi-fi követelményekre. A bal oldali hangszórót (vegyük a 90%-ban alapesetet) a bal lábammal rúgom alul, a jobb hátsó és énközöttem meg ülés, esetleg ember is van. A térérzék vajon hogyan...? A nyikorgó műanyagok? a brummogó motor, az irányjelző kattogása, stb. Tiszta hifi, ne is beszéljünk az audiofilességről.
Nem egészen. Én arről beszéltem, hogy igényes hifit nem építenek be mostanában, mert nem éri meg. Aki akarja, megrendeli extraként eleve.
Te meg arról beszélsz, hogy olcsón lehet modernizálni utólag beépítéssel, hogy elérje azt, amit újban már egy fapados autó is tud.
Nem kell tudnom, elég, ha csak a hifi-hez köthető feltételeket ismerem, az "audiofil" pedig ennek a továbbgondolása, a környezet, a kikapcsolódás, az igyekezet az átlagon jóval túlmutató eszközök birtoklására, stb.
És hát ezekből melyik teljesül egy fémdobozban?
A sok fogalmatlan, akik autóhifi EB-t rendeztek SQ meg SPL kategóriában... meg a 100 induló... kár, hogy velük nem tudtad ezt a tudásod megosztani - talán azért, mert a 90-es években volt ez Ejrópában a csúcson, és te akkoriban ennek a létezéséről se tudtál (mint most se)
Egyébként ez indította el a mai trendet, hogy prémium márkák csúcsmodelljeibe borsos áron rendelhetők a high-end cégek autóba szánt termékei. Rájöttek a gyártók, hogy ez egy busás szegmens... A Lexus-Mark Levinson volt az egyik első, azóta vagy 10 cég követi.
én pl megelégednék egy 4x50w bármivel ami tud sd kártyát fogadni
kocsiba én nem látom értelmét ettől többnek
ilyeneket bebaszni az ajtóba aztán zörögjön: https://allegro.hu/termek/foca...
Ja,most leirtad azt amit en.🤣
Viszont tuti nem a hifi a cel.
Nekem sem,csak en egy 1600 forintos kekfog transzmittert dugtam a radio jack csatlakozojaba.Annal tuti jobb.🤣
Egy 20 éves elavult autóba a szintén elavult gyári fej helyett betesznek egy aftermarket androidost - azért ez nem az autóhifi szakma csúcsa... de valszeg a 128 kbit-es mp3 meg a spotify menni fog róla, és ez kell a népnek.
Az agyatlan hangerőnek semmi értelme... de versenyezni lehet vele, jó buli, elképesztő technika és tudás kell, hogy valaki az élmezőnybe kerüljön. 91-ben Magyar SPL versenyen még 130 dB-el nyerni lehetett, 1-2 év múlva már 150-nél tartott az élmezőny. A világrekor nemsoká elérte a 170-valamennyit... (gondolom, azt tudod, hogy +3dB az a teljesítmény duplázódását jelenti)
Az hogy veled vitatkozom erről, csak a látszat. Valójában Mlas véleményét cikiztem.
Mit akarsz ezzel a DIN szabvánnyal? már a 80-as években is elavultnak tekintették.
Az autó belseje egy akusztikai környezet - nem sokkal rosszabb, mint egy átlag lakószoba, csak más. Ugyanolyan eredményt el lehet érni, csak másképp kell hangolni a rendszert.
Térinformáció nagy részét az 1 kHz feletti sáv adja, szóval elég, ha a csipogó fent van. A kis térfogat miatt a basszus hatásfoka rossz, ezért vannak a 3-400 Wattos mélynyomók. Leginkább aktív keresztváltókat használnak, mert az üregrezonanciák miatt jobb 24db/oktávval váltani... de ezek csak kis része...
Meséljek még, vagy már ennyiből is belátod, hogy ehhez fingod sincs?
A forráshoz, amit ügyesen kigugliztál: az Audioblogos Zsoltit 91 óta ismerem, együtt csináltuk anno a high-end biznyiszt Pesten 😁
Azt még értem, amikor a srácok rúgják a labdát a grundon, mert jó játék.
Azt is értem amikor öregapám kiül a víz partra aludni, aztán közben megpróbál halat fogni a vacsorához, egy bambuszbottal.
Én a jó hifit is szeretem. A buzulás ott kezdődik amikor túltolnak valamit.
Pl. ezeknek az agyatlan hangerőknek, semmi értelme. Amikor betorzít a fülem, az már nem zenei élmény, hanem pöcsméregetés. Ennyi erővel kinyomtatom a bankszámlám és kiragasztom a szélvédőre, az sokkal menőbb, mintha elbaszom egy élvezhetetlenül hangos hangrendszerre, vagy veszek egy 150grammos bringát 😅 (nekem egy ősöreg acélvázas bringám van)
De egy autóba nem is az az elvárás hogy menetközben az operaház akusztikája és csendje köszönjön vissza. Viszont vannak szintek, és az nem az alapkivitelű autókban létezik, amibe ugye bőven elég ami van mert a klima meg elektromos ablaktól több minek.
Hogy ez valojaban nem hifi,na azt rajtad es frílacon kivul ki erdekel? 😆
pl 80g kulacstartó 1800ft 60g kulacstartó 8000ft, mert ugye könnyebb.....ami igaz is, de valóban ér ennyit a 20 gramm? amikor egy könnyebb pet palacknál már nyersz legalább 20 grammot a kulacshoz képest
de a peca is ilyen megveszed a 30 ezres orsót eldobsz bele 100 métert a 130 ezres orsóval meg dobsz 120 métert, itt is számít az a +20 méter ha a halak a parttól 110 métertől esznek, ami azért nagyon ritka
de az összes ilyen "úri huncutságos" dolgot fel lehetne sorolni csak lusta vagyok
Engem pl. qrvanehéz lenne meggyőzni a horgászós dolgokkal, a papagájnak öltözött biciklizéssel, a focimeccs nézéssel, stb.
Egy kis segítség, a "sima" hi-fi követelményekre. A bal oldali hangszórót (vegyük a 90%-ban alapesetet) a bal lábammal rúgom alul, a jobb hátsó és énközöttem meg ülés, esetleg ember is van. A térérzék vajon hogyan...? A nyikorgó műanyagok? a brummogó motor, az irányjelző kattogása, stb. Tiszta hifi, ne is beszéljünk az audiofilességről.
Te meg arról beszélsz, hogy olcsón lehet modernizálni utólag beépítéssel, hogy elérje azt, amit újban már egy fapados autó is tud.
És hát ezekből melyik teljesül egy fémdobozban?
Egyébként ez indította el a mai trendet, hogy prémium márkák csúcsmodelljeibe borsos áron rendelhetők a high-end cégek autóba szánt termékei. Rájöttek a gyártók, hogy ez egy busás szegmens... A Lexus-Mark Levinson volt az egyik első, azóta vagy 10 cég követi.
kocsiba én nem látom értelmét ettől többnek
ilyeneket bebaszni az ajtóba aztán zörögjön: https://allegro.hu/termek/foca...
Viszont tuti nem a hifi a cel.
Nekem sem,csak en egy 1600 forintos kekfog transzmittert dugtam a radio jack csatlakozojaba.Annal tuti jobb.🤣
gombokért van piezo magas, a közép se nagy pénz, a mélyeket nehéz és drága előszedni aztán pont azt rontod el
http://youtu.be/HqHec1NjvTI
http://youtu.be/YcTCIMKeiNQ