Na, nyomi pipnek biztos nem így csinálták meg a sufniban... az gyanúsan olcsó volt, bár azt nem írta, anyag benne-e?
Lehet, csak visszahúzták a helyére, és rátettek egy kötegelőt 🤣 normális szerelő ennyiért nem nyúl hozzá.
Azt nem értettem soha itt, hogy mindig van valaki, hogy amikor általában van szó valamiről, neki mindig van saját maga részére valami olcsó, negyedárú megoldása, és abból általánosít.
"Minden szerelő lop, mert én magamnak itthon megcsinálom a negyedéből, csak anyagárban és a kedvezményt is érvényesítve."
"A féltengely gumiharangcsere azért játékos"
Ezt írtam ugye. (kezeit széttáró) Bár nem hiszem hogy egy szerelő szétszedegeti, meg összerakja szárazon stb. Leszedi esetleg kimossa a tengelybemarásokat zsírba teszi oszt jó napot. Az is lehet 1-1,5 óra meló. (kezeit széttáró) 20 ezerért ajándéknak gondolom.(meghajlós)
engem nagyon bosszant az emberi idiótaság, szóval csak pörgetve tudtam nézni mert a "tulaj" viselkedése nagyon felkúrt
a szervizes hozzáállás meg teljesen természetes, még ha nem is ennyire de a többsége eléggé lehúzós
a bárdi-unix-stb pont ehhez a lehúzáshoz képezi az árait
pk haveréknál 40-45% kedvezmény van nekem ennyiért is hozza az alkatrészeket de van pár hely ahol ettől olcsóbb a teli ár, csak ha 1-2 alkatrész kell nem éri meg rendelni mert rájön a postaköltség
de ha már 50 ezer körül rendelsz simán megéri a netről mert olcsóbb jóval mint a bárdi kedvezménnyel
a féltengely gumiharang csere nekem kb 3 óra meló volt
le kellett venni a kerékagyat mert nem fért ki a féltengely, aztán szétszedni ízekre a féltengelyt kimosni a hornyokat átnézni minden golyót nincs-e kipattogva, összerakni szárazon hogy nem kotyog-e, utána zsírozgatni az egész mindenséget, utána úgy ráhúzni azt a gumi baszt úgy hogy ne menjen a perem alá zsír, miközben nyiklik-nyaklik a vége
szóval azért nem olyan lófasz 30perces feladat mint egy fékbetét csere
mamlasz hiába van kinyúlva a garis autójaira én ilyen helyen még jó szerelést nem láttam.(kezeit széttáró) Megértem azt, hogy a szervizből tartják fent a kócerájt ezért van négyszeres szorzó a munkára és kétszeres szorzó az alkatrészre. De soxor az olajat nem cserélik le csak ráírják a papírra. Már én is észrevettem a pollenszűrő cserénél. Mit ad isten 1 hét múlva az állítólagos csere után épen ki kellett vennem az ózonos fertőtlenítés miatt amit klímahasználat előtt szoktam megejteni. hát baszottul nem volt kicserélve. (kezeit széttáró) Az olajat nem tudom ellenőrizni az új olaj is az első beindítás után korom fekete lesz. De mindig öntözgetnek bele valami méregdrága folyadékot amit utánaolvasgatva nem is indokolt(kezeit széttáró) A múltkor is 40 ezer ft /liter folyadékot számoltak fel ami a futás alapján jó esetben ha fél liter fogyhatott. Egyébként meg ugyanazt a folyadékot 22 ezerért találtam a neten. Sajnos sakkban vagyunk tartva. Vagy elviszed a garis autódat garis szervizre vagy ugrott a gari. Aztán ezeknél a szaroknál hamar jönnek a millás tételek amikor eljön a baj(kezeit széttáró) Ha most árulnának hajeszt azokból a régiekből és újonnan venném azt tuti nem vinném el az első szervizre sem.(ujjával nemet mutató) 10 év alatt nem költöttem annyit rájuk mint itt 1 szerviz 🤣
nálunk még szerencsére van megfizethető maszek(kezeit széttáró)
2 fékbetétcsere meg egy bal első féltengely gumiharang borravalóval egy 20-as.
A féltengely gumiharangcsere azért játékos. ez a tojotánál kereken egy 100-.as mutatvány lett volna 😅
Nem tudom milyen hitvány anyagból rakták össze ezeket az autókat(gondolkodós) 80 ezernél első fékbetétcsere(hüledezős) 100 ezresnél sípákolt a csávó, hogy hátsó fékbetét+ tárcsák cseréje szükséges(fejét fogó) Mondom majd intézem márkaszervizen kívül. Mondjuk a 2 pár cucc 60 ezer + áfa kibírható munkadíj itt se lesz több egy 20-asnál maszekba. (gondolkodós) Igazság szerint ha értenék is hozzá ennyiért nem baszkódnék. (kezeit széttáró) De nem is ez a lényeg. én még hajeszon nem emléxem tárcsacserére(hüledezős) A legutolsót 360 ezernél adtam el azon is csak betét lett cserélve. (kezeit széttáró) Szerintem bakelitből gyártják már ezeket 😅
Vagy új autókat tartasz, amik garosak, vagy a 10+ éveseket szereled otthon. Más megoldás nincs, minden szerelő átbax, van, amelyik csak azért, mert ő is hülye hozzá, és a te kontódra csereberél alkatrészt.
na ezért is kezdtem itthon ismét szerelgetni
pl vezérlés csere itthon 60 ezer műhelyben meg 150..... és akkor még át se basztak csak fizeti az ember az baszott drága óradíjat
ismerősnek most cserélték ki a termosztátot 30 ezerért, ebből kb 3 ezer a termosztát meg egy ezres az elfolyt hűtőfolyadék
A mostani autók java része szerintem alkalmatlan hátranézős tolatáshoz. Legfőképpen a kisautók(gondolkodós) Egyrészt kicsi a hátsóablak de a nagyobb probléma, hogy jó magasan helyezkedik el hatalmas holteret kreálva(kezeit széttáró)
jó néhány kamionos ismerősöm van. Hosszú szerelvénynél a gyenge pontjuk, hogy nem érzik az autó hosszát. Meg is értem én sem érezném. Ha te 10 cm pontossággal oda tudsz tolatni vele ahová kell akkor profi vagy. Bár én úgy gondolom neked pont van segítőd tolatáskor. (gondolkodós)
az a baj, hogy számomra még csak nem is kényelmes jelentős része. Haver néhány hónapja vett olyan ford furgont mint kawának van tele minden faszsággal. Nekem nem tetszett, hogy rázta a kezemet a kormányt meg pityogott csipogott mindenért amire úgy gondolta, hogy neki nem jó nekem meg jó. Mentem vele kb. 20 km-et egész olyan érzésem volt, hogy kevés közöm van az autózáshoz. ez a sok biszbasz teljesen átformálja a megtapasztalt 30 éves rutint. Aztán gondolom kis idő múlva amikor beleszokik az ember akkor lassan elfelejt autót vezetni, mert hát majd a technika megoldja. Teljesen véletlenül feldobta a jutub valamelyik nap a BP-i autósok nevű videókat. kb. 5 éves kisfilmek vannak benne. Aki nem látta nézze meg lehet sokat röhögni. 😅 Az egyikbe bemutatják, hogy hogy basszák át az autó eladót a másikba, hogy szervizbe hogy basszák át a naív embert a harmadikba amikor ittasan büntetőfékezgetnek majd kiderül, hogy rendőr megy mögöttük civíl autóba 😅 Jó vidik. És van egy videó ahol valami kresz professzor beül Krisztián mellé és megnézi, hogy 20 éves rutin után át menne e egy kreszvizsgán. Mondjuk persze, hogy nem én sem mennék át meg senki. De az a durva jelenet benne amikor wekerlén a barátok közt ház előtt próbál parkolni tolatva és az "oktató" nem engedi, hogy nézze a kamera monitort. Hát a nagy 25 éves rutinnal nem tud tolatva beparkolni a csávó csak nyögve nyelősen (kezeit széttáró) Aztán az még durvább amikor faggatja az oktatót mondja, hogy múltkor tolatva ő is ütött el kukát mert nem az saját autójával volt és várta a csipogást de hát nem csipogott. Majd megkeresem a vidiket hátha valakit érdekel 😅
pár éve románban egy lovaskocsin láttam hátragurulás gátlót, egy racsnis kerék volt a tengelyen meg egy fül ami beleakadt ha hátrafelé gurult volna, amikor előre ment akkor meg minden racsinál klaffogott a fül
ment a szekér mellette az ember aztán szedegette a letőrt faágakat az út szélén, ha több volt vagy nagyobb akkor megállította a lovat
lefelé menetben nem tudom ez hogy működött, lehet csak felfelé menetben szedegettte a cuccot
Lehet, csak visszahúzták a helyére, és rátettek egy kötegelőt 🤣 normális szerelő ennyiért nem nyúl hozzá.