Nem mert gyárilag csalnak mindegyik másképp így szerintem egy bíró nem aszerint dönt, hogy mit mutatott egy baleset során beragadt kmóra ami a fene tudja miért ragadt pont ott be amit mutat, ütéstől vagy bármitől, a hírekben nyilván azt mutogatják , de, hogy arra alapozni egy ítéletet?
Tudod miért hülyeség ezzel a hitelességgel foglalkozni?Azért mert pl a reakcióidőt sem az egyén alapján veszik alapul,hanem egy bizonyos meghatározott szám alapján,ami mint tudjuk eltérő lehet.Én a magamrészéről hitelesebbnek tartom egy autó számítógépes rendszerét,mint egy szakértő számításait.
Ezt nem lehet elengedni mert egy szakértőnek nevezett senkiházi véleményét meg lehet kérdőjelezni sőt általában meg is szokták és egy másik hozzáhasonló jóformájú pont az ellenkezőjét szakérti és a bíró dönti el melyiknek hisz (ez azért egy agyrém mikor alkesz láthatóan fogalmatlan figurákon múlik az életed) miközben egy hitelesízett mérőeszköz bizonyítéknak számít megkérdőjelezhetetlenül ami szintén vicces annak akinek van némi fogalma az omh hitelességéről. 😅 Azt meg nem jelentheti ki egy hatóság sem, hogy egy gyári eszköz hiteles adatot szolgáltat elég csak a diesel botrányra gondolni amikor gyárilag manipulálták a gyári eszközt. 😁
Az lesz felhasználható,amire azt mondják hogy felhasználható.Ne legyél már ilyen okos,van egy haladási sebesség egy reakció egy féktáv és idő, egy becsapódási
sebesség.Ha hiteles ha nem a sebességmérő,ezek az adatok mérvadóak lesznek.Ez csak egy segítség lesz a szakértőknek.Ez egy nagyon jó dolog lesz,pontosan ki lehet majd olvasni hogy a sofőr mit tett és mit nem a baleset elött.
Az a helyzet hogy szokott hozzánk bejárni egy helyszínelő,ő mondta hogy néhány éve ki akarták kérni az adatokat,az konkrétan egy merci volt,a gyár egész egyszerűen megtagadta,pedig ki tudták olvasni.Nincs jogszabály ami kötelezné őket,talán majd most.Szóval már simán kiolvasható volt eddig is.
Ez igen fura egy tűzoltó elmondásában.A hitelesítés dolgot elengedni nem lehet,vannak hitelesítésre kötelezett eszközök ,tartozékok amit a törvény előír. A szakértő,ügyvéd arra "hitelesített",hogy amihez joga van kötelességtudóan,a Tőle elvárható módon ,a törvényeknek megfelelően eljárjon.Lejárt,nem hiteles tűzoltó készülékkel,lejárt nem hiteles újra élesztő készülékkel,lejárt nem hiteles CO mérő készülékkel , nem dolgozhat még a tűzoltó sem,az egyéni védőfelszereléseket nem tudom milyen kötelezettségeknek kell megfelelni (pl. szikramentes alsóruha (ADR )esetén ,stb. Viszontválaszra nem adom meg a szót. Én így tudom,tanultam, alkalmazom.
Érdekes dolog ez, mert a jobban felszerelt, drágább autók már eleve tele vannak baxva kamerával, akár 4-6 db-al is, plusz ugye legtöbben már GPS is van.
Szóval elvileg már most lehetőség lenne egy teljes körbe-képrögzítésre, sebességgel, pozícióval, időkóddal - mégse kínál ilyet tudtommal egyik márka se.
Vajon ha bevezetik, akkor is csak a hatóság kérésére a gyártó tudja majd kiolvasni, vagy esetleg az user is használhjatja a funkciót? Mert pl. én most is használok menetrögzítő kamerát, de ez akkor felesleges lenne...
Igen,csak a szakértő erre fog támaszkodni.,ha 80at rögzít akkor ő 80at fog mondani.Engedjük már el ezt a hitelesített dolgot,egy szakértő hitelesített,egy ügyvéd egy bíró hitelesített?Mindegyik azt mondja amit gondol.És ha az van kimondva hogy ezek a gyári eszközök elfogadott adatot szolgáltatnak akkor azt el kell fogadni.Sokkal pontosabb adatot tud szolgáltatni mint egy szakértő.És ne mindig csak a sebességet lássuk,egy balesetnél nem csak az számít.
Hiteles csak a hitelesített amit itthon az omh végez így az alapján legalábbis véleményes egy ítéletet meghozni inkább a "szakértőnek" lehet támpont mondjuk annyiban az ügyvédnek is, hogy ha a szakértő 150-et mond a készülék meg 80-at rögzít lehet vele vitatkozni.
Szerintem,az hogy egy balesetnél felhasználják a gyár által belerakott készüléket,a gyár által megadott pontossággal,hitelesnek tekinthető.Szerintem egy igazságügyi szakértő számításában sokkal nagyobb a szórás.Egy eseményrögzítő sokkal pontosabban meg tudja mondani hogy mekkora volt a sebesség,mekkora volt a fékút,mekkora volt becsapódáskor a sebesség,kormánymozdulatok stb
Olvasgatom, hogy ugye az új autókban mi lett kötelező az eu-ban július óta amiből az eseményrögzítés amihez a megfelelő hatóság hozzáférhet eseménynél az igazából a motoroknál is megoldható lenne, de azt nem olvastam, hogy azoknál is lenne ilyesmi, érdekes lenne bár autóknál is, tgk-nál balesetnél első, hogy megnézik a tachográfot, hogy mennyivel ment, igaz az hitelesített eszköz míg az autóké legfeljebb tájékoztató jellegű lehet.
sebesség.Ha hiteles ha nem a sebességmérő,ezek az adatok mérvadóak lesznek.Ez csak egy segítség lesz a szakértőknek.Ez egy nagyon jó dolog lesz,pontosan ki lehet majd olvasni hogy a sofőr mit tett és mit nem a baleset elött.
Szóval elvileg már most lehetőség lenne egy teljes körbe-képrögzítésre, sebességgel, pozícióval, időkóddal - mégse kínál ilyet tudtommal egyik márka se.
Vajon ha bevezetik, akkor is csak a hatóság kérésére a gyártó tudja majd kiolvasni, vagy esetleg az user is használhjatja a funkciót? Mert pl. én most is használok menetrögzítő kamerát, de ez akkor felesleges lenne...
http://youtu.be/Y_-hdSBG6Ss 😅
hamarosan eszi az oxálsav
Egy ilyen kategorias tanklockos táska 100e.
Bezzeg a Gyurcsany majd' 1.90...
De aztán ti qrva magas emberek valamikor majd rájöttök, hogy nem számít a magasság 😅