Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem látom tisztán a füsttől, ez most Ford vagy Fiat? 🤣
https://www.youtube.com/shorts...
Persze hogy nem,hisz ez volt a természetes,nekem még most is.
blődi okkal löki a műszerfalfotót.
hát az álca tojotával 1000 felett tudok megtenni én is(kezei széttáró) Ha van rajta 1,2 tonna súly akkor is kijön a 900 km-er(gondolkodós) A régi passzát 3-as is tudott 1000 km felett menni.(gondolkodós)
Valamiért én ettől nem voltam úgy oda sose(kezeit széttáró)
Persze,messze veri a renyót is meg a szpringet,meg bármit ami neked van.
Az 1000 km feletti futás egy tankkal meg naggyon fontos,blődi belinkeli a passat műszerfalát a megtehető távval..Szóval ez a legfontosabb hogy egy seggel lehessen csapatni.
a fiat? Kb. a forddal vannak egy szinten onnan már max a mopedautó ami lentebb van 😅
hát az a leg fontosabb 😅
Idén asszem 350 km-er volt a leghosszabb amit egy seggel mentem azt is horgászat miatt és az is csak azért volt annyi mert elbaxtam az m6-nál. Nem fordultam pécs felé hanem mentem tovább a m6-on, közbe ott meg átadtak már egy kb. 10 km-es új szakaszt(fejét fogó)
De legalább megnéztem 😅
Kategória legjobbja,villany a buzik mentsége.Dizel a best off,smoke and charm meg az ilyenek. 😆
Ja és ezer km mehet egy tankolással,ez naggyon fontos.
A hülye telepítő meg felkapj a hátára kapaszkodás nélkül felszalad a létrán, a tetőn a helyére és lerakja a helyére 😆 nem normálisak....mondjuk az is igaz hogy 30fokos dőlészögű tetőn mutatta meg, azon én is megállok, de az enyémen csak kötéllel lehet mozogni, és azt is kezelni kell. Mondjuk lett volna haver aki segít, de mire kitaláltam hogy mit is kell csinálni addigra kész is volt 😆

Csináltam stafni fából egy keretet a napelemnek, szereltem rá kereket és két deszkán felhúztam csigával, a helyére, ott meg csak kiborítottam egyből a helyére, de ez sokkal fárasztóbb és macerásabb egyedül mint ahogy így leírtam.
annak is a legalja 😅
Persze hogy szarul, mert nem értek hozzá, és azért nem, mert soha nem foglalkoztam vele... de sajnos most eljött az idő 😁
30 fokos garázs tető, de az is lehet hogy saját állványon lesz kocsibeálló
Megint olasz lom? Akkor inkább villanyautó 😆
Nekem asszem az van.
Qcell G10
Tényleg faszán termel felhős időben is.
Vannak magas feszültségű akkuval, szigetüzemet is tudó rendszerek, de azok már nem olcsók, ellenben hatékonyabbak.

Picit érdemes lehet túl napelemezni áramban. Ha a csúcsteljesítményt a déli 1-2 órában levágja az nem sok energia, de a kiszélesedett görbe az többet hozzátesz. Persze ahogy mondod, ez főleg télen tud számítani, meg ha van elég akku mögötte, mert januárban napos időben lejött 16kWh energia a tetőről a 4+2kW napelemmel.
Sajnos akkor még berheltem a rendszert nincs tiszta mérés arra a hónapra de február 14én már 23kWh volt a csúcs termelésem, és csak 5 nap volt 5kWh alatti termeléssel és ebből csak egy olyan volt amikor egymás után két napot nem sütött a nap, tehát februárban egyetlen nap volt amikor kevés volt a 10kWh akku kapacitásom.

Sajnos közben a Tesla valamit módosított a szoftveren és pillanatnyilag nem tudom vezérelni a töltési áramerősséget, de a bojler és klíma vezérlés még mindig a napelemmel van összekötve, így ezek nem használják az akkut, akkor dolgoznak amikor süt a nap, illetve le is kapcsolnak, ha más nagyfogyasztó bekapcsolása miatt indokolt, így elég jól ki van már optimalizálva a rendszerem.
a nagy panel akkor jó ha nem fér el 2 sor, ekkor a lehető legnagyobbat érdemes feltenni
én nézegettem ezeket a nagy dögöket, alig lehet arrébb vinni egy embernek
Úgy hogy szarul válogattad össze.
Persze ez nem gond ha nem foglalkozol vele csak nézelődsz, viszont való igaz hogy baromira oda kell figyelni hogy kompatibilis legyen.

Ebből az inverterből ha megnyitod a PDF-et van 14Amperes változat, és a napelemek többsége sem szokott 12Amper fölé menni.
Ezen felül az inverterek többsége két független bemenettel rendelkezik és ha egy mezőre teszed a kettőt akkor tud nagyobb áramot is.
Így van az hogy a max 1000V 12Amperes DC oldali adatokkal 15kW-os tud lenni, mert két független napelem mezőt tud kezelni.

Persze célszerűbb akkor már olyan inverter venni aminél alapból tudja a napelem áramát, és úgy hogy az MPPT tartományban legyen a munkaponti feszültség, valamint az üresjárati se haladja meg az abszolút maximum értéket. Sőt még érdemes picit alálőni, mert a névleges maxnál tud többet is lehadni a napelem ha olyan az időjárás. Másik hogy 1000V-nál nagyobb feszültségre nincs szerelvény, kábel, vagy csak rohadt drágán.

Ez az 550W-os napelem amúgy annyira nem praktikus, mert túl nagy. Nehéz kezelni. Persze ha a telepítőnek van cserépliftje meg rutinos embere és ők ajánlják akkor más, de ha magadnak csinálod akkor ne vegyél nagyobb táblát mint amilyen magas te vagy. a 400W-ost is elég nehéz volt egyedül felvarázsolni az 55fokos leejtésű (és hőmérsékletű) tetőmre. 😁
Törd el a lábait.
Jó lenne csak azt meg megin a homár gémesi vezeti.
egyébként járok csak most már a kombival vagyok muszáj menni mert abba férnek el bringák 😅
Nekem kész ráfizetés, hogy a gyerek megtanult biciklizni 😅
gödöllő megyében? 😅
Hála istennek,nem jársz a megyében se. 🤣
maszter tavaly év végén elment(kezeit széttáró)
szpring meg pestre mostanában ritkán jár mióta a gyerek megtanult biciklizni az nem olyan férős mint a roller 😅
A master meg a műszerfalhibás szpring,mondtam hogy 500e-ret adok az elektromos lomodért meg két félgyesznyót.
Nem adtad el,így dízeles kell.
Legalább nem olyan szánalmas hogy pestre már csak töltőn lógva jut el.
Ha ez a jó akkor mi a rossz? 😂
Mert joooooo.