Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A nyári viszont jobb volt mint a télid ?
Nyugi priuszos versenyző, az adac teszt hozzád képest kispályás. Te aki elmelegited a gumit a priuszon… 😂
Leírtam miért nem tartom valósnak a német tesztet itthon valós körülmények között.
a 3. télen már érezhetőbben szarabb volt a téligumim
első évben isten volt bárhonnét kijött az opel, előtte nap meg álltam a parkolóban és hiába kapart nem ment előre a letaposott megfagyott keresztbe-kasul összevágott jeges havas aszfalton
de már a 3. télen ide-oda táncolt az eleje igaz nem akadt el még akkor sem
mindezt úgy hogy max 1000 volt évente a gumiban de inkább kevesebb mert csak akkor tettem fel ha havat jósolt
Hát, amikor az évszakos gumikat felcserélve használják, attól biztosan nem rosszabb a négy évszakos.
Néhai apósom szerint hóban kell a téli, nem értette meg, hogy a szóban is benne van, hogy mikor a melyiket, és mennyi ilyen banga lehet az utakon...
Hát hogyne, az ADAC az hülye és rosszul tudja, csak te vagy helikopter. 🤣
Nem, te vagy a világ közepe, hozzád kell igazodnia mindenkinek más lehetőség nincs csak amit te ismersz. Én pesten közlekedem, akkor miért kéne a Norvég viszonyokhoz igazodnom?
Én is így vagyok vele, ezért próbáltam feltételesen írni ha másik autót vennék, amire nem jók ezek.
Összevissza van aki télivel megy nyáron, van aki nyárival télen. Ezeknél a 4évszakos sem rosszabb, mai technológiás gumi nem lehet eszeveszett szar. Általában egy nyári keverék kap egy télies mintát. Bár ma megtanultam hogy vízelvezető árok nem kell a gumira, a teljesen sima felület jobban elvezeti a vizet 🤷🏼‍♂️
Azért néha nézem a youtube-n a videókat, és látom, hogy a ködtől/hóeséstől tök szar a látótávolság, de a sok hülye csak nyomja. és ezt láttam a múltkori magyarországi tömegkarambolban is, amikor a kamerás autó mutatta, hogy már baszom messziről látni a porvihart, de a hülye csak ment tovább. Nem állítom, hogy mindenki hülye, de elég, ha csak egy, mert az összebaszkod mindenki mást is az autópályán.

http://youtu.be/i3IiRKJIs0I

Bár ez nem usa, de jól látható, amit írtam.
A kék Fordos-nak volt egy csöpp esze, de csak egy csöpp, mert habár félrehúzódott, de tulajdonképpen nem sokat ment előre...
Én 4,5-6 ezret megyek egy évben.
Viszont azt is hiszem, ami 'mindenre jó", az semmire nem jó igazán, ezért négy évszakosban nem gondolkodom. Azt elhiszem, hogy anyagilag az lenne a legkedvezőbb. A nyári alufelnin van, a téli a gyári acélon, ha vennék négy évszakost, mert a nyári már/esetleg egy idény még, de cserés, akkor melyikre rakjam? Az alufelni szerintem problémás a latyakban, el lehet adni, de minden csak veszteség, akkor meg ha már megvan a készlet (egy része) akkor azt kell tovább csinálnom, ami van.
Felnin tárolom, én cserélem, így megúszom az évi kétszeri 10-12 ezernyi gumiszerelést, és kicsivel drágábban, de a két készlet gumival a kopással is spórolok, meg elvileg az évszaknak megfelelővel járok mindig, amit nem tudok forintosítani és az egyenletbe beilleszteni. illetve a kötelezőnél az igénybe vett kedvezmény van még.
Lehet akár, vagy csak valaki bealszik a hosszú úton. Kibaszott unalmasak ott az autópályák. Mindenki ugyanannyival mehet, kamion is. Nincs az hogy beszorulsz egy kamion mögé, vagy sávot kellene váltanod bármiért. Ha elindulsz valahova, ugyanazokkal az autókkal érkezel meg akár többszáz km után is. A másik hogy ott sokkal vadabb a természet mint itt szerintem. Hirtelen a semmiből akkora esők vagy hó esik hogy hihetetlen.
Ha nem lenne télim meg nyárim, vagy autócsere után kellene gumit venni, 4évszakosat vennék. Mert én nem vagyok olyan nagy versenyző, hogy elmelegítsem a téligumit a 10fokos aszfalton, és érdekes mód alattam a vizes úton jobban kitudja szorítani a vizet egy olyan gumi aminek vannak bordái.
Mellesleg ha egy évben 20ezret megyek akkor rengeteget autóztam, abba megy tönkre a nyárim is és a télim is hogy áll a pincében mert minta lenne még rajta bőven de 5-6evesen már kemény mint a kő.
Ez lehet a magyarázat arra hogy ott vannak a legnagyobb autópálya tömegbalesetek ?
Akkor majd figyelemmel leszek, ha valami lesz.
Nekem egyébként van téligumim, használom is, de a mostani telek esetében én is majdnem feleslegesnek érzem, akik keveset használják.
A gumikereskedők szerinti ajánlott öt évet meg egy jó nagy baromságnak gondolom. Ha gumikereskedő lennék, én is ajánlanám.
Hát ezt nem próbáltam ki :-)
Amúgy alapesetben itthon ha nem kötelező a téli gumi szerintem nem hivatkozhat erre a biztosító.
ABS sem kötelező, ilyen erővel mondhatja azt is ha nincs az autódban, hogy meg tudtál volna állni ha lett volna.
Ja meg ha nagyanyámnak fasza lett volna akkor ő lett volna a nagyapám. 😂
Viszont tény, hogy kötelező kötésnél vállaltam, az évszaknak megfelelő gumi használatát, ezért kaptam 10% kedvezményt, szóval ha most belecsattannék valakibe nyárira erre már tudna hivatkozni. Úgyhogy nem is megyek sehova :-)
Szerencsére most sem havasak az utak, szerencsére a nyárigumisok nem csúszkáltak és tartották fel a forgalmat, szerencsére nem álltak a völgyekben várva hogy valaki felhúzza őket a dombtetőre.
Ja hogy te csak pesten közlekedsz és az a világ közepe, pesten kívül élet sincs.
Ahogy Levi írja, pár éve van csak, hogy a sajátnál is be lehet jelenteni, de egyébként a károkozónak a biztijénél kell.
Ok, de fizetett a biztosító? 🧐
Még sosem volt ilyenem, nem úgy van, hogy benyújtja a sajáthoz és utána a két biztosító boltolja el egymás között?

Eddig én ezt hittem, de ezek szerintem életemben az egyik első fehér folt a tudásomban.
Milyen télről beszélsz? Erről tépjük a szánkat hogy nincs tél. Azért az 1-2 alkalomért egyszerűen túl macerás ezzel bajlódni. Majd ha megyek a hegyekbe, ahol kell akkor felrakom, de Pesten már le is olvadt a reggeli hó. Előszedni sincs értelme, nem hogy gumishoz menni.
Amcsiban ismeretlen fogalom a téli gumi, egy autón sem láttam. Én is ilyen gumikkal kaptam meg a bérelt autót Chicagoban, pedig volt térdig érő hó meg -25-30 fok.
Ezért jársz te télen is nyárival ?
Így van. De én nem azért veszek gumit hogy megfeleljek a biztosítónak, hanem hogy nekem jó legyen.
Az a probléma hogy ha te okozod a kárt, a te biztosítód fogja fizetni a kárt nem pedig a sajátja.
A 4évszakosak m+s gumik, tehát megfelelnek télinek. Mondhat akármit a biztosító.
Ja én is mindig cserélek gumit amikor el kezd esni az eső, ezért megyek jobb köridőt az M3-ason mint Verstapen 😆 (legalább is egyszer sem előzött meg) 🤣