Pontosan, minden viszonyítás kérdése (mint az életszinvonalunk 😁) és az ndk-s jószágok legfeljebb az izsek, pannónniák és a vashengeres jawa-khoz képest voltak a megbízhatóság példaképei, de ahogy megnyílt a határ a nyugati gépek előtt nem véletlenül tűntek el pillanatok alatt, nekem rengeteg féle volt a panni robogótól a p20-21-eken és p10-t5 oldalkocsisokon át a jawa-czetka típusai és a számtalan (tényleg nem tudom a számukat) 125-150-250 ndk-sokig 2-3 új, de többnyire használtak és azért akadt baj, de tény, hogy az ndk-s vonal messze jobb volt a többinél.
mind fos volt, csak akkoriban a többi mind szarabb volt amihez hozzá lehetett férni
pl a szimótól egy minarellli blokkos robogó 5x többet kibírt
csak ugye nem nagyon jött ide be "nyugati" áru
amúgy a szimót ha újonnan elvitte az ember a tábori bácsihoz az rendbetette és utána ha nem lett szétforgatva akkor már egész sokat kibírt
87-88 körül egy kawasaki 35ccm henger+ dugó a permetezőhöz annyiba került mint egy komplett simson blokk
gondolom emiatt nem nagyon áramlott be a nyugati cucc, max képeken
Dehogy voltak azok fosok! Volt olyan év amikor a 250-es ETZ-vel 40ezret mentem! 16 éves voltam amikor korengedéllyel levizsgáztam, abban az évben vettük. Apám mellett dolgoztam hétvégéken és nyári szünetben, úgy lett meg az ára, akkor még nagy szó volt egy olyan motor! Simson után ültem rá, de nem voltam elég alázatos, mentem mint a hülye, kétszer törtem össze magam, de úgy rendesen ahogy kell, másodjára majdnem a fogam is ott maradt, de mindig meg lett javítva mert ragaszkodtam hozzá. A motorja kétszer volt felújítva, Kisújszálláson volt a legjobb gépműhely, aki jót akart oda vitte. Rengeteget ment, az órája körbefordult nálam, autóm nem volt ezért mindenhova azzal mentem, de nem emlékszem hogy toltam volna valaha is. Egyszer volt egy láncszakadás amikor egyik szombat este fürdőbál után azon versenyeztünk, hogy ki tud hosszabb gumicsíkot esztergályozni az aszfaltra, mindig nyertem! Elsírtam magam amikor elvitték, abból lett a sóder és a cement amikor épitkezni kezdtünk. Kicsit később volt még egy 125-ös "szúnyogetkó" is, az már elektromos gyújtással, azzal még annyi baj se volt mint a 250-el, de az már nem nőtt úgy a szívemhez, azzal még motoroztattam a nagyobbik fiamat. Életem egyik legszebb időszaka volt a szoci motorosvilág!
ennyire nem ismerem őket
egy 250 es volt a haveri körben pár 150, de 125-ben nagyobb volt a merítés, az kb mind szar volt
nem emlékszem mi volt a hiba mert nem nagyon érdekelt
Maga a blokk nem különbözött, csak a henger furat volt nagyobb.
Kicsit nyomatékosabb volt, de pont ez ami széttekerte a kuplungkosarat, meg a tengely végi bordákat.
Inkább a gyártási évtől függött mennyire megbízható. A korai darabokban volt pár szerencsétlen megoldást amit később javítottak.
Nekem 81-es DeLux verzió volt, kb. az utolsó eresztésből. Az atom stabil volt 125-ös és 150-es hengerrel is, mert természetesen van mindkettő 😁
Ha és ETZ125 karbival, mert az sokkal jobb szerkezet volt már mint az eredeti.
Nem nagyon előzgettem vele kamionokat. 😆inkább beálltam mögéjük mert egy literrel kevesebbet fogyasztott a szélárnyékban, és a tempó is jó volt a motornak.
Lehet mondani hogy ez így fájdalmas, de tömegközlekedéshez képest nagyságrendekkel gyorsabb és kényelmesebb volt így is.
a 150-es pont elég volt a szoci kocsik közé közlekedni
és fura mód valami oknál fogva sokkal megbízhatóbbak voltak a 125-ös gépektől
a 250-es volt az egyetlen olyan ami úgy gyorsult ahogy a gázt húztad(jawa fronton nem volt tapasztalat)
125: városban még OK, de országúton már egy pótos teherautót kaland volt megelőzni vele... nekem 250 ETZ volt, az már e szempontból jobb volt, de mai ésszel tudjuk, a 21 LE még nem az Isten 🤣
Akkori időben lett volna egy 40-50 LE gépem, én lettem volna a Trabik meg a Wartyogók közt a gyalogkakukk 🤣 Nyomtam volna fürdőgatyában-pólóban-papucsban, mint az ETZ-t 😅 20 évesen nem ismertem a motoros ruha fogalmát, bár a TV-ben láttam a motogp-seken.
Igen, ezeknek a szakszerűtlen szerelés volt a haláluk.
ETZ, TS alapvetően megbízható és jó konstrukciók voltak, és a 80-as években az eredeti alkatrészekkel jó állapotban is lehetett tartani.
Persze karbantartás igényesebbek voltak mint a mai vasak, de ez tényleg az anyagminőségre vezethető vissza.
TS125-el ahogy kijött a gyárból, olyan 50ezret lehetett elmenni felújítás nélkül. Persze volt aki 100-at is elment, de az nem én voltam, én hajtottam ami kifért a csövön.
Viszont a motor generál kijött 20ezer forintból, ha én csináltam, így aztán baromi olcsó közlekedő edény volt. Gyakorlatilag vonatjegy árában közlekedtem vele.
90 körül középsuliban jogsiletétel,és fater hozzámvágta a warti kulcsát amikor már harmadszor lett hengerfejes.Tietek lehet csinálj vele valamit.
Utána jött a régi jó német importkocsi őrület,30-40 D kadettből lett egy relatíve szép svájci 1,3-as 3 ajtósom.
Aztán Tipo,szintén családilag ragadt rám,de vót omega,astra pár darab stb.
Örültem neki,motor nem jött képbe 20 évig.
Mert fiatalabb is vagy, meg sztem nem motoroztál elég korán. Aki a 80-as évek elején vált motorképessé, nem tudta megkerülni a szoci motorokat, mert akkor nem volt más. Illetve volt, a párttitkár kölkinek Suzi RGV 250-e, de annak az anyjának 3 butikja volt a Balatonnál... szóval voltak urak meg parasztok akkor is 😁
Nekem volt új S51B, ami akkor anyámnak majd 3 havi teljes fizuja volt, később meg új ETZ 250, annak már egy részén én kapartam össze, meg ballagási ajándék a rokonságtól.
Soha egyikkel se volt a legkisebb problémám se, 3 év Simson és ugyanennyi ETZ-zés alart, sőt a kortárs haveroknak se... talán mert nem 3-4-ed kézből való széthajtott fosaink voltak, mint a 90-95 utáni srácoknak, meg mi qrvára meg is becsültük.
Kihagytam az osszes szoci fost.
Lett digo fos helyette.
Feszitettem mint pocok a lisztben.
Aztan parszor szetdurrant a 12 baros semperit benzincsovem. 😆
A megszakítóval én is játszottam sokat.
Jó tanuló motor volt. Kosárból raktam össze könyv alapján három bontott MZ-ből. Mondanám, hogy hiányzik, de nem - max a lé, amit most kapni lehetne érte :D
Nekem csak gyújtás problémák voltak,pedig agyon volt reszelve mindig minden.volt olyan hogy nitrohigítóval közlekedtem mert tanuló koromba az volt ingyen,semmi baja nem volt tőle,csak büdös volt.
Ako elnézést ha azon másként volt rögzitve, 125 kimaradt az életemből. De szimo, peregyes, kettőötvenes etz volt néhány. Meg kuplung probléma is némelyikkel.
Pl az mz simson etz kuplung sose volt bordástengelyen.....mind kuposan illesztett volt. Ami hajlamos volt az elfordulásra ha már nem gyári állapotban volt.
ZXR-en egyszer elszakadt az ékszíj , elment a töltés , este volt , de Hatvan körül kaptam kölcsön egy aksit egy motorossal cseréltünk , így hazaértem vele ! 😉
pl a szimótól egy minarellli blokkos robogó 5x többet kibírt
csak ugye nem nagyon jött ide be "nyugati" áru
amúgy a szimót ha újonnan elvitte az ember a tábori bácsihoz az rendbetette és utána ha nem lett szétforgatva akkor már egész sokat kibírt
87-88 körül egy kawasaki 35ccm henger+ dugó a permetezőhöz annyiba került mint egy komplett simson blokk
gondolom emiatt nem nagyon áramlott be a nyugati cucc, max képeken
egy 250 es volt a haveri körben pár 150, de 125-ben nagyobb volt a merítés, az kb mind szar volt
nem emlékszem mi volt a hiba mert nem nagyon érdekelt
Kicsit nyomatékosabb volt, de pont ez ami széttekerte a kuplungkosarat, meg a tengely végi bordákat.
Inkább a gyártási évtől függött mennyire megbízható. A korai darabokban volt pár szerencsétlen megoldást amit később javítottak.
Nekem 81-es DeLux verzió volt, kb. az utolsó eresztésből. Az atom stabil volt 125-ös és 150-es hengerrel is, mert természetesen van mindkettő 😁
Ha és ETZ125 karbival, mert az sokkal jobb szerkezet volt már mint az eredeti.
Lehet mondani hogy ez így fájdalmas, de tömegközlekedéshez képest nagyságrendekkel gyorsabb és kényelmesebb volt így is.
és fura mód valami oknál fogva sokkal megbízhatóbbak voltak a 125-ös gépektől
a 250-es volt az egyetlen olyan ami úgy gyorsult ahogy a gázt húztad(jawa fronton nem volt tapasztalat)
Akkori időben lett volna egy 40-50 LE gépem, én lettem volna a Trabik meg a Wartyogók közt a gyalogkakukk 🤣 Nyomtam volna fürdőgatyában-pólóban-papucsban, mint az ETZ-t 😅 20 évesen nem ismertem a motoros ruha fogalmát, bár a TV-ben láttam a motogp-seken.
ETZ, TS alapvetően megbízható és jó konstrukciók voltak, és a 80-as években az eredeti alkatrészekkel jó állapotban is lehetett tartani.
Persze karbantartás igényesebbek voltak mint a mai vasak, de ez tényleg az anyagminőségre vezethető vissza.
TS125-el ahogy kijött a gyárból, olyan 50ezret lehetett elmenni felújítás nélkül. Persze volt aki 100-at is elment, de az nem én voltam, én hajtottam ami kifért a csövön.
Viszont a motor generál kijött 20ezer forintból, ha én csináltam, így aztán baromi olcsó közlekedő edény volt. Gyakorlatilag vonatjegy árában közlekedtem vele.
https://www.sportmotor.hu/albu...
4. kép.
Utána jött a régi jó német importkocsi őrület,30-40 D kadettből lett egy relatíve szép svájci 1,3-as 3 ajtósom.
Aztán Tipo,szintén családilag ragadt rám,de vót omega,astra pár darab stb.
Örültem neki,motor nem jött képbe 20 évig.
Nekem volt új S51B, ami akkor anyámnak majd 3 havi teljes fizuja volt, később meg új ETZ 250, annak már egy részén én kapartam össze, meg ballagási ajándék a rokonságtól.
Soha egyikkel se volt a legkisebb problémám se, 3 év Simson és ugyanennyi ETZ-zés alart, sőt a kortárs haveroknak se... talán mert nem 3-4-ed kézből való széthajtott fosaink voltak, mint a 90-95 utáni srácoknak, meg mi qrvára meg is becsültük.
Lett digo fos helyette.
Feszitettem mint pocok a lisztben.
Aztan parszor szetdurrant a 12 baros semperit benzincsovem. 😆
Jó tanuló motor volt. Kosárból raktam össze könyv alapján három bontott MZ-ből. Mondanám, hogy hiányzik, de nem - max a lé, amit most kapni lehetne érte :D
Mas idok voltak, mas anyag- es megmunkalasi minoseggel. :)