ezt nem így kell felfogni(kezeit széttáró) 175 kg 3 km-eren tologatni napi szinten szerintem egy jó edzés része.(kezeit széttáró) Miért nem csinálsz rá egy edzéstervet?
itt is heggesztettek rendesen(gondolkodós) De szerencsére jó magasan alig volt hangja. Mire felértem az emeletre kihuzgálni a dolgokat a konektorból pont elment az áram 😅 Szerencsére készültem, hogy lesz ilyen a fejlámpa már nálam volt 😂
A lomokat ki kell dobni. Vagy ha az asszony nem engedi felgyújtani mint én 😅
Nem tárolót építeni neki(fetrengős)
Most boldog vagyok, mert a tegnapi vihar után visszajött a net mondjuk a tv az nem mén(szemeit körbeforgató)
Nos nekem még 21 nyarán a Hexagon (180ccm 4T) lendkerekéből hullott ki darabokban a mágnes (szerencsére a munkahelyen, hazainduláskor a parkolóban) Hazahoztam, vettem rá egy új (Piaggio gyári) generátort kompletten.
Kb két hete megyek reggel munkába (7 km-t kell megtennem odáig) pontosan a falutábla utáni Bermuda háromszögben (általában kb. itt szoktam lerohadni mindennel) ami pontosan 3,5 km-re van a kaputól, villany lemegy, se kép se hang. Ülés le, 15A-s főbizti kiment, csere, villany van, önindító is teker, csak épp szikra nincs a gyertyakábelen se. A rendelkezésre álló eszközökkel megállapítottam, hogy ebből gyalogtúra lesz, szóval séta, nehezítve 175 kilóval az út szélén, "mint a surmók". (szerencsére van egy nagyobb lejtő hazáig)
Elemzés: gyújtáselektronika kampó teljesen (immobilizeres genyó egyébként) az összes üzemelő izzó kiégett. (kivéve a tompított) Generátor tekercsek mérése, jeladó is, minden oké, fesszab. mérés, minden lábon jó érték, zárlat sehol. Gy. trafó mérés: primer névleges, szekunder semleges. (néha bevillant az érték, ez gyanús volt)
Bepattintom az alkatrészes láda mélyén talált bontott elektronikát, rátűzöm, immo led villog, szikra is van, mindenki boldog, simán indul, töltés 13,9V, indul sokadszorra is, pár próbakör az udvaron, minden f&sza.
Felpakolok rá mindent, izzók kicserélve (hátsó izzók, rendszám vil, első helyzetjelző, és az összes rizsszem is kiment a műszerfalban) lájk á bendnyú, so délután tesztrájd to vásárolni!
Pöccre indul, haladok, becsatlakozok két patent 350-es Jawa és egy fehér OT-s Skoda 105mögé, nézegetem őket. Közeledik a falutábla, kövér gázt húzok hogy a Skoda elé álljak, megyek a Jawa mögött, mikor az ismerős: bőőőőőőő hang és se kép se hang lassulás.
Rutinos rókaként pattintom is ki a már nem működő indexet jobbra, és fordulok is be az első mellékutcába, mintha pont ide jöttem volna.😸
Diagnózis: főbizti kiment, csere, immo led sötét, index nincs (ez rossz jel) önindító ok, gyertyakábel lehúzás nélkül is tudom hogy szikra nincs, séta kb. 2,9km. (anyáméknál megálltam és bevágtam egy kv-t útközben)
Elemzés: minden ugyanúgy kampó, mint korábban (cdi is helló) bár egy rizsszem izzó túlélte a km órában) ="mész a j.k anyádba a jófogásra így ahogy vagy, még egyszer nem szívatsz meg olasz g.ci!" (ujjával nemet mutató)
Aztán pár nap múlva bontott cdi találás (20e) másik fesszab.(3e) és új gy. trafó (5e) rendelés, ma ezek megérkezés.
Mérés-összehasonlítás: fesszab. értékek a 3 fázis két lábán szakadtak, gy. trafó primer egyforma (0,4ohm) szekunder az újon 3,2Kohm, a régin végtelen+1.
Holnap beépítés, próbálás, ha még egyszer megdöglés, akkor eltüzelés. Szóval nem csak usa cucc a g.ci, az olasz legalább annyira alja.
Japán gépből is volt már jó pár, azokkal sosem szívtam meg, de ezzel, meg az apríliával is ráqrtam már többször. Hát ki merjen így dukáttit venni? (volt alfám meg fiátom is)
Áh, tele van ilyen malőrökkel. Kicsit olyan az egész, mint az autóik V8 blokkjai (a mai napig nyomórudas OHV-k), csak kevésbé sikerül a mutatvány. 1936-ban kifundálták ezt a konkrét V2 motort, elrendezték úgy, ahogy akkor jónak tűnt és azóta akárhányszor hozzányúlnak, mindig csak egy kicsit reszelnek rajta, de alapjaiban ugyanaz marad. Három dolog vagy ezek kombinációja tudja eladni: ha a vevő beszopódik a "legendába", ha lövése sincs a műszaki részéhez de villantani akar, vagy ha pont egy végtelenszer és egyszerű szerszámokkal felújítható motort akar, amivel hajlandó összekoszolni a kezét - bár ez utóbbi öreget vesz kéz alól.
Most nyilván kijöttek egy új, lánchajtású DOHC-s, vízhűtésű, kvázi egy modern blokkal (amit úgy 40 éve kellett volna), de a zömük még mindig olyan, amilyen. Azokhoz képest a Polaris gyártotta Indian blokkok műremekek. Különösen a Scout széria.
Csak az ETZ álló és forgórésze is tekercselt volt és a gerjesztést szabályozta a fesszabályzó.
A Harley olyan, mint a japán motorok zöme (csak 1 vagy 2 fázisú) állandómágneses lendkerékkel, söntszabályozóval. Ha 14.4V fölé megy a feszültség, a szabályozó testeli a fázisokat, a tekerecseken zárlati áram halad át. Ezt tetézi, hogy a főtengely tövében van egy amúgy is túlmelegedésre hajlamos blokkon.
Az ETZ-n is a blokkra volt csavarozva, mégse ment tönkre sose 😄
Az én motoromon meg szíj hajtja a külön generátort, mint az autókon, legalább könnyen szerelhető, eddig még nem kellett.
kopp-kopp
Nem egyedi eset, tervezési hiba, amit évtizedek óta nem oldanak meg. Az állórész a motorblokkra van csavarozva, nem a deklire, mint a legtöbb motoron. Nagyon meleg helyen van és nagyon kevés olajat kap, piszok könnyen leég.
Én is örültem, hogy vett, lesz kitől kérni, ha rászorulok 😁 oda is adja simán, max. legközelebb engem hív vasárnap este 8-kor, hogy induljak érte horvátba 😅
Ja, ő is biztos érzett valamit, 2x az Adriáról, 1x az Alpokból kellett hazahozni. Mind töltés-generátor-akku hiba volt. Köben jó drágán is vette, használtan.
Ha ilyen sűrűn kell, akkor érdemes venni. Vagy eltakarítani a motort a háztól. Egyszer kellett hazahozni az 500as kymco robogót, meg is pecsételte a sorsát 🤣
akkor is ha sehol máshol nincs 😉
Nem tárolót építeni neki(fetrengős)
Most boldog vagyok, mert a tegnapi vihar után visszajött a net mondjuk a tv az nem mén(szemeit körbeforgató)
Kb két hete megyek reggel munkába (7 km-t kell megtennem odáig) pontosan a falutábla utáni Bermuda háromszögben (általában kb. itt szoktam lerohadni mindennel) ami pontosan 3,5 km-re van a kaputól, villany lemegy, se kép se hang. Ülés le, 15A-s főbizti kiment, csere, villany van, önindító is teker, csak épp szikra nincs a gyertyakábelen se. A rendelkezésre álló eszközökkel megállapítottam, hogy ebből gyalogtúra lesz, szóval séta, nehezítve 175 kilóval az út szélén, "mint a surmók". (szerencsére van egy nagyobb lejtő hazáig)
Elemzés: gyújtáselektronika kampó teljesen (immobilizeres genyó egyébként) az összes üzemelő izzó kiégett. (kivéve a tompított) Generátor tekercsek mérése, jeladó is, minden oké, fesszab. mérés, minden lábon jó érték, zárlat sehol. Gy. trafó mérés: primer névleges, szekunder semleges. (néha bevillant az érték, ez gyanús volt)
Bepattintom az alkatrészes láda mélyén talált bontott elektronikát, rátűzöm, immo led villog, szikra is van, mindenki boldog, simán indul, töltés 13,9V, indul sokadszorra is, pár próbakör az udvaron, minden f&sza.
Felpakolok rá mindent, izzók kicserélve (hátsó izzók, rendszám vil, első helyzetjelző, és az összes rizsszem is kiment a műszerfalban) lájk á bendnyú, so délután tesztrájd to vásárolni!
Pöccre indul, haladok, becsatlakozok két patent 350-es Jawa és egy fehér OT-s Skoda 105mögé, nézegetem őket. Közeledik a falutábla, kövér gázt húzok hogy a Skoda elé álljak, megyek a Jawa mögött, mikor az ismerős: bőőőőőőő hang és se kép se hang lassulás.
Rutinos rókaként pattintom is ki a már nem működő indexet jobbra, és fordulok is be az első mellékutcába, mintha pont ide jöttem volna.😸
Diagnózis: főbizti kiment, csere, immo led sötét, index nincs (ez rossz jel) önindító ok, gyertyakábel lehúzás nélkül is tudom hogy szikra nincs, séta kb. 2,9km. (anyáméknál megálltam és bevágtam egy kv-t útközben)
Elemzés: minden ugyanúgy kampó, mint korábban (cdi is helló) bár egy rizsszem izzó túlélte a km órában) ="mész a j.k anyádba a jófogásra így ahogy vagy, még egyszer nem szívatsz meg olasz g.ci!" (ujjával nemet mutató)
Aztán pár nap múlva bontott cdi találás (20e) másik fesszab.(3e) és új gy. trafó (5e) rendelés, ma ezek megérkezés.
Mérés-összehasonlítás: fesszab. értékek a 3 fázis két lábán szakadtak, gy. trafó primer egyforma (0,4ohm) szekunder az újon 3,2Kohm, a régin végtelen+1.
Holnap beépítés, próbálás, ha még egyszer megdöglés, akkor eltüzelés. Szóval nem csak usa cucc a g.ci, az olasz legalább annyira alja.
Japán gépből is volt már jó pár, azokkal sosem szívtam meg, de ezzel, meg az apríliával is ráqrtam már többször. Hát ki merjen így dukáttit venni? (volt alfám meg fiátom is)
Most nyilván kijöttek egy új, lánchajtású DOHC-s, vízhűtésű, kvázi egy modern blokkal (amit úgy 40 éve kellett volna), de a zömük még mindig olyan, amilyen. Azokhoz képest a Polaris gyártotta Indian blokkok műremekek. Különösen a Scout széria.
A Harley olyan, mint a japán motorok zöme (csak 1 vagy 2 fázisú) állandómágneses lendkerékkel, söntszabályozóval. Ha 14.4V fölé megy a feszültség, a szabályozó testeli a fázisokat, a tekerecseken zárlati áram halad át. Ezt tetézi, hogy a főtengely tövében van egy amúgy is túlmelegedésre hajlamos blokkon.
Az én motoromon meg szíj hajtja a külön generátort, mint az autókon, legalább könnyen szerelhető, eddig még nem kellett.
kopp-kopp