Dehogy teszek:)
Kell mert be kell jutnom az udvar közepére és még forgolódni is kell:)
Az itthoni placc 170nm szintén beton térkő kombó. Ez most a szomszédban anyám örökségén van, csak ott tartom az emlőgépet is meg raktárnak is használom a terület egy részét. Aztán februárban egy laza mozdulattal tengelyig ültettem a majd három tonnás emelőt ahogy lehuztam a fedett tárolohelyéről.
Faluhelyen nagyok az udvarok 😆
A betoncsiszolót én is a kölcsönzőből vettem ki...
Mondjuk térkő/gyeprács esetében számtalanszor lehet javítani a munkát. Vagy vesz kétféle frakciót, mintha térkő lenne, aztán máris megoldva a probléma.
Ha lapvibrátorral megjárja, jó lesz az. Csak azt meg a házi kivitelezésnél alig-alig használják. De a képen látod, valamennyi gyakorlat már megvan.
:-)
Az tök jó. Ez most szegély kövestől földmunkástól olyan másfél lesz. De mondom, ha belátható időn belül menne rá valami térburkolat olcsóbb lenne jóval.
140 m2 síkbeton? Az kemény. Tavalyelőtt (vagy előtte?) az egy autónyi placc, kb. 14-15 m2 volt anyagban 120 ezer, a zsaludeszkától a vason át a betonig. Igaz, a beton 16-17-18 centi vastag lett, a bazalt alatt ennyi, vagy inkább kicsit több.
Igen, a korrózió nekem is megfordult a fejemben. De úgy gondoltam, hogy ha már kapirgálok az udvaron és tovább húzom a gyeprácsot, azt tudom "fejleszteni" ezen a téren. Pl. esetleg jövőre tetőt is kap, a toldott rész alá mondjuk fóliát is tennék, a kövek közét pedig aprószemű kaviccsal tölteném fel. A tető, a fólia és a kavics kombinációja már csak kordában tartaná az alulról kipárolgó talajnedvességet.
A betonozás lenne nyilván a legjobb opció ebből a szempontból.
Egy köb az lófasz, tényleg csak kis terhelésü kis felületre jó, a rusnya sóder helyett pl. Ha autómozgás alá megy legalább husz centi kéne tömöritve beton helyett. De inkább 30-40 ha kapubejáró, és még igy is nyeli a föld idővel. Néhányan próbálkoztak több kevesebb sikerrel geotextilt teriteni alá hogy ne menjen lefelé a talajba.
Van egy ház mögötti beugróm, mindig árnyékos, még a gaz sem szerette. Oda terítettem a zúzott követ, a sóder hülyén néz ki így, ide fog menni a kiteregett ruha meg ilyenek.
Egy m3 mennyiségben meg nem volt jelentős az árában az eltérés.
Mindig lesz benne nagyobb ami kitart valahol. Ha másnem az akkor épp nem látszó nagyobbacskák közé beszivárog az apraja idővel. Aztán csak sokára mozgósodik ki vagy törik el.
Én hasonlók miatt csak beton vagy térkő. Most is térkő helyét csinálom vagy 140 nm-nyit, de sokáigy csak beton lesz. Igy kicsit drágább mert hogy időtálló legyen olcsó ckt nem lehet, c16 a beton plusz vasháló. Ha menne rá a térkő hamar a vasat kihagytam volna, meg sokkal gyengébb beton ment volna
Mondjuk lakhely függő is a dolog, mert pl felénk rengeteg sóderbánya van, én 15 ezerért osztályozatlan sódert három köbmétert veszek. Követ meg sztem drágábban mint te, mert az pont nincs a közelben, és a fuvar is drágább onnan. Tüzép féléken meg aranyáron adják itt.
Nekem is ilyen gyeprács vezet a két ház között az udvarra, én már megbántam. van ami szétfagyott, egy el is tört, nem volt benne vas. persze ha már megvan, a legolcsóbb ha ugyanezzel folytatod. Én gondolkodtam bazalt macskakőben, de nehéz szerezni, illetve tőlem messze van csak, drága lenne a fuvar is. Ráadásul a résekben a gyep nem marad meg csak a gaz, hiába öntöztem.
Illetve azt mondta a karosszériás ismerős, akinek ilyen fölött állta az autója végig, annak rozsdásabb volt az alja, mint amelyik autó monolit betonon állt.
Persze most nem garázsos emberekről beszélünk, nekem féltető alatt ilyenen. Aztán autó csere után lebetonoztam a féltető alatti részt, pont ezért.
Azt nem kell tul gondolni.......amit tudsz intézni arra rá rakod. Én sódert raknék, a zuzott köre meg kell valami kiegyenlitő homok réteg ugyis, arra csak.ugy a gyeprácsot nem rakhatod mert eltörik ha rámész.
Köszönöm. Egy autót kell bírnia és nem állandó jelleggel. A motort egy fészerben tartom a kocsibeálló mellett. Ha ott parkolok a már meglévő gyeprácson, nem tudok kiállni a vassal. Ilyenkor hátrébb kell gurulnom kb. 3 métert.
Ezért gondoltam arra, hogy "rátoldok" a gyeprácsra, hogy ha motorral elmegyek valahová, a kocsi ne a zöldön álljon, amibe pl. egy eső után besüppedhet.
Kell mert be kell jutnom az udvar közepére és még forgolódni is kell:)
Az itthoni placc 170nm szintén beton térkő kombó. Ez most a szomszédban anyám örökségén van, csak ott tartom az emlőgépet is meg raktárnak is használom a terület egy részét. Aztán februárban egy laza mozdulattal tengelyig ültettem a majd három tonnás emelőt ahogy lehuztam a fedett tárolohelyéről.
Faluhelyen nagyok az udvarok 😆