Ja. Ezeket az új PVC szürke autókat is betiltanám. Egyrészt halál ronda, másrészt baromi rossz a láthatósága a szürke aszfalton.
Nem tudom miért lett ez most ekkora divat.
az tény hogy nem mentem sokat, astrába van 200 ezer ennek jó ha felét én tettem bele, zsiguliba 70 körül tehettem, plusz 15-20 ezer ami egyéb kocsikkal.
de ennyi idő alatt egy koccanásom se volt de igazán necces helyzet se nagyon
olyan már nem egy eset volt amikor mások hülyeségei miatt majdnem baj lett, de az előrelátásomnak köszönhetően nem lett belőle semmi baj
szóval azért joggal oszthatom az észt hiszen van belőle jó sok
amúgymeg tegyünk minden autóra sárga villogót és akkor jobban látjuk ha van ott valami, mert ugye a nappali világítás mentén haladva ide is eljuthatunk....
Ha már csak a hátso lámpa alapján.azonositod be akkor ki kell világitani. Pont. Szürke auto annyira árnyékos hrlyen csak alagutban vagy aluljároban lehet alapesetben ott pedig ki kell. A fasor árnyéka nem fog annyit hogy ne lásd.
De mint mondtam probáld meg tudatosan megfigyelni az általad felvetett problémát.
Ez pont olyan amikor jonéhény motorost nem tudtam meggyözni az ellenkormányzásrol, arra is.azt mondtam probálja meg félkézzel vezetni a motort és figyeljen arra az egy kezére.
Inkább úgy mondom a többség biztos hogy nem ésszel vezetett, és volt egy részük aki belekeveredett elkerülhetetlenül, tehát akármit csinál esélye sincs kivédeni.
Ellenben ha a többség ésszel megy, vagy beleverték hogy mit kell ilyenkor csinálni, akkor nem következik be a baleset, vagy csak sokkal enyhébben.
Megjegyzem azért amikor a sok idióta egy kereszteződésben a rendőri irányítástól pánikba esik és leblokkol, akkor nincs mit csodálkozni az ilyen baleseteken. Pontosan ezért kell gyakorolni, mert a többség simán idióta nyomorék és magától nem tudja mit kell csinálni.
Ha normálisan megtanítanak valamira az megmarad.
Feleségemet egyszer vittem ki a jeges parkolóba és gyakoroltuk a megcsúszás esetén az autó viselkedését. Aztán évekkel később hó alá fagyott jégen megcsúszott a kocsi, már csuktam be a szemem hogy na most megyünk az árokba, de reflexből kihozta ellenkormányzással, gázadással, kilinccsel előre úgy hogy még a padkára sem sodródtunk le.
Hány úrvezető esik le az útról már egy kis eső hatására?
Igen, az lenne az ideális ha minden évben lenne, de nem kell. Már az is sokat számít ha 5-10évente, de legalább a jogsiszerzés után, amikor már jól kezeli a gépet, akkor tanulná meg a vészhelyzeteket kezelni. Sokkal többet érne ez a baleseti statisztikákban, mint a VÉDA.
rossz gondolat mentén indultál el
az az alap hogy úgy kell közlekedni, (úgy kell a sebességet megválasztani) hogy meg tudj állni azon a távon belül amit belátsz
szóval ha minden fekete akkor olyan tempóban kell haladnod hogy észrevedd és meg tudj állni
Olvasgass tanulmányokat :D és próbáld te beazonosítani. Elég nagy baromság azt mondani hogy egy kivilágítatlan bármit pont ugyanolyan észrevenni mint egy kivilágítottat.
A szürke autót árnyékos helyen pont ugyanolyan hamar veszed észre mint a kivilágítottat?
Ugysem lehet meggyözni, én.meg nem is akarlak. Majd probálgasd beazonositani az elötted haladot mikortol látod hogy világit a hátsolámpa.
Nyilván az összes mérnök figyelmét elkerülte ez a tény lassan már több mint tiz éve.
Tipikus köcsög magasan pozicionált BMW-s akire a fizika nem vonatkozik 😘 "nehogy bejöjjenek elém" 🤣 aztán mi lesz ha bejönnek? Buzi leszel? Van egy rossz hírem... 😆 Autópályán meg aztán végképp teljesen mindegy. Ha nem eléd akkor az előtted menő elé jönnek ki akárhogy a seggébe állsz.
Meg aztán a tötymörgés nem ugyan az mint a defenzív vezetés.
De alapvetően az eredeti probléma felvetésem sem értetted. Pont azt írtam, hogy a gyors látástávolság változással az a baj, hogy nincs rá jó reakció mert hirtelen fékezés és a féktávnál rövidebb látótávolság egyaránt veszélyes. Azonban azt így fotelből is egyértelműen meg tudom mondani, hogy a változatlan tempóval berobbanni egy homokviharba nem a megfelelő választás.
Pont ma volt egy szemtanuval riport. 500 méterröl már láthato hogy valami van 2-300 méterrröl egyérteémüen hogy baj lesz a látással. Ennek ellenére sokan nem lassitottak hanem.tempomattal belezuztak a porba. Valaki bepánikolt és vészfékezett, mert elötte két orával már átment egyszer rajta, visszafelé keveredett bele a baleset elején.
Szerinte aki lassitott és viszvillogoval hivta fel a figyelemet a hátuljövöknek az csinálta jol
Akinek különleges látása lehet az te vagy.
Vagy azt hiszed csak és kizárólag tökéletes látási viszonyok vannak. Olyan szóba sem jöhet hogy erdős árnyékos helyen egy szürke autó megy előtted ami kurvára nem látszik de ha világít a hátsó helyzetjelző akkor mégis.
A kurva biciklis is sokkal észrevehetőbb ha világít a kis lámpája. Sporoljunk, kurvára megfogja a generátort az 10W amit pluszban kell termeljen, főleg hogy okosgenerátorok vannak a kocsikban. Tényleg. Simán megéri beáldozni, hogy kevésbé legyél látható azért a 0,00001dl tüzelőanyagért.
Valahol elvesztél. Ködben porviharban stb KÖTELEZÖ lenne felkapcsolni menetfény helyett a helyzetjelzöket és tompitott fényszorot. Tehát megint csak kresz szerint világitani......
Mentél már be ilyen porfelhőbe? Én igen. Nem számítasz rá hogy ilyen van itt nálunk. Azt hiszed csak egy megszokott kis porfelhőcske aztán bimm hirtelen vaksötét. Talàn 2éve volt ilyen az M6-oson, mi is belementünk, meg is lepődtem hogy hirtelen semmit de semmit sem lehet látni. Azt mondják mindenre fel kell készülni de hát a fasz se gondolta hogy van ilyen itthon.
Fényes nappal látni fogod. A hátso lámpa szabvány szerinti fénykibocsátása 40 lm. Ez meglehetösen kis érték. Pl a féklámpa ködlámpa index 440 lm. Ergo ráesönapfény se kell hogy ne lásd a nappali fényviszonyok mellett egyébként sem kiugroan feltünö piros szint 100-150 méternél messzebbröl. Viszont ettöl nagyobb távolságrol észlelni fogod méreténél fogva a jármüveket.
De neked is biztosan speciális látásod van.
Egyébként meg senki nem mondta ne kapcsoljatok helyzetjelzöt nappal is meg persze tompitottat menetfény helyett 🙂
Ő is így értette, mármint hogy a felkapcsolt lámpák csak arra jók, hogy a generátor "fékezze" a motort és többet fogyasszon. Nem konkrétan a nappali menetfényre célzott, mert az a pár watt kb. lófütty.
Ja, tehát akkor nyugodtan nyomjam lassítás nélkül amikor lecsökken a látótávolság, mert statisztikában úgy is elhanyagolható lesz? 😆
Szerintem azért ha picit több aggyal vezetne az autósok többsége, akkor sokkal kisebb probléma lett volna, mert ennél még a Teslámnak is több esze van, az is lassít ha nem lát elég jól. 😁
Szabalyokat lehet modositani,embei lustasag orok.
Nem tudom miért lett ez most ekkora divat.
de ennyi idő alatt egy koccanásom se volt de igazán necces helyzet se nagyon
olyan már nem egy eset volt amikor mások hülyeségei miatt majdnem baj lett, de az előrelátásomnak köszönhetően nem lett belőle semmi baj
szóval azért joggal oszthatom az észt hiszen van belőle jó sok
amúgymeg tegyünk minden autóra sárga villogót és akkor jobban látjuk ha van ott valami, mert ugye a nappali világítás mentén haladva ide is eljuthatunk....
De mint mondtam probáld meg tudatosan megfigyelni az általad felvetett problémát.
Ez pont olyan amikor jonéhény motorost nem tudtam meggyözni az ellenkormányzásrol, arra is.azt mondtam probálja meg félkézzel vezetni a motort és figyeljen arra az egy kezére.
Ellenben ha a többség ésszel megy, vagy beleverték hogy mit kell ilyenkor csinálni, akkor nem következik be a baleset, vagy csak sokkal enyhébben.
Megjegyzem azért amikor a sok idióta egy kereszteződésben a rendőri irányítástól pánikba esik és leblokkol, akkor nincs mit csodálkozni az ilyen baleseteken. Pontosan ezért kell gyakorolni, mert a többség simán idióta nyomorék és magától nem tudja mit kell csinálni.
Feleségemet egyszer vittem ki a jeges parkolóba és gyakoroltuk a megcsúszás esetén az autó viselkedését. Aztán évekkel később hó alá fagyott jégen megcsúszott a kocsi, már csuktam be a szemem hogy na most megyünk az árokba, de reflexből kihozta ellenkormányzással, gázadással, kilinccsel előre úgy hogy még a padkára sem sodródtunk le.
Hány úrvezető esik le az útról már egy kis eső hatására?
Igen, az lenne az ideális ha minden évben lenne, de nem kell. Már az is sokat számít ha 5-10évente, de legalább a jogsiszerzés után, amikor már jól kezeli a gépet, akkor tanulná meg a vészhelyzeteket kezelni. Sokkal többet érne ez a baleseti statisztikákban, mint a VÉDA.
az az alap hogy úgy kell közlekedni, (úgy kell a sebességet megválasztani) hogy meg tudj állni azon a távon belül amit belátsz
szóval ha minden fekete akkor olyan tempóban kell haladnod hogy észrevedd és meg tudj állni
A szürke autót árnyékos helyen pont ugyanolyan hamar veszed észre mint a kivilágítottat?
Nyilván az összes mérnök figyelmét elkerülte ez a tény lassan már több mint tiz éve.
Meg aztán a tötymörgés nem ugyan az mint a defenzív vezetés.
De alapvetően az eredeti probléma felvetésem sem értetted. Pont azt írtam, hogy a gyors látástávolság változással az a baj, hogy nincs rá jó reakció mert hirtelen fékezés és a féktávnál rövidebb látótávolság egyaránt veszélyes. Azonban azt így fotelből is egyértelműen meg tudom mondani, hogy a változatlan tempóval berobbanni egy homokviharba nem a megfelelő választás.
Szerinte aki lassitott és viszvillogoval hivta fel a figyelemet a hátuljövöknek az csinálta jol
Vagy azt hiszed csak és kizárólag tökéletes látási viszonyok vannak. Olyan szóba sem jöhet hogy erdős árnyékos helyen egy szürke autó megy előtted ami kurvára nem látszik de ha világít a hátsó helyzetjelző akkor mégis.
A kurva biciklis is sokkal észrevehetőbb ha világít a kis lámpája. Sporoljunk, kurvára megfogja a generátort az 10W amit pluszban kell termeljen, főleg hogy okosgenerátorok vannak a kocsikban. Tényleg. Simán megéri beáldozni, hogy kevésbé legyél látható azért a 0,00001dl tüzelőanyagért.
De neked is biztosan speciális látásod van.
Egyébként meg senki nem mondta ne kapcsoljatok helyzetjelzöt nappal is meg persze tompitottat menetfény helyett 🙂
Szerintem azért ha picit több aggyal vezetne az autósok többsége, akkor sokkal kisebb probléma lett volna, mert ennél még a Teslámnak is több esze van, az is lassít ha nem lát elég jól. 😁