Gecc… én feltenném a kérdèst hogy itt a fél csapat hülye?? Ne akarjátok már megmagyarázni hogy egy kivilágítatlan autót pont olyan könnyű észrevenni mint egy kivilàgítottat.
Eleve ha 2pont vilàgít egy szembejövőb, az emberi szem sokkal pontosabban tudja behatárolni a sebességét és a távolságát. Ugyanez igaz hátul is.
Aztán a színekbe is bele mehetnénk, hogy egy fehér autót mennyivel könnyebben veszel észre mint egy szürkét.
Ez a dolog nagyon egyszerű.Ártok én valakinek azzal ha hátul is világít valami,vagy esetleg segítek vele magamnak és a többi résztvevőnek a láthatóságban....
szerintem meg egy faszság ez a nappali világítás, ez csak arra jó hogy többet fogyasszon a kocsi
plusz elértük azt hogy ha világít valami akkor ott van egy jármű ha nem világít akkor meg nincs ott jármű, de ha bármiért nem világít akkor ugye nincs is jármű mert nem világítm de közben meg ott van......
amúgy ha bármiféle ész érv vezérelte volna őket akkor csak a motorok világítanának hiszen így kitűnnének a többi közlekedő közül
A motorra a válasz szintén a kreszben ls nem az angolok miatt:
„Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”
A motorkerékpár nem gépkocsi. Ergo tompitott ÉS helyzetjelzö.
De az uj motorok miatt valamit vakaroznak már ezen is.
Igen, ebben Neked is teljes mértékben igazat adok.
Motoron kell is világitani, ott a menetfénnyel világitás (uj motorok esetén) szabálykörnyezete sem kiforrott még.
Ja,es a felutes nem az volt hogy 600 vagy 800 meteren latsz e,hanem hogy kodben,poviharban felkapcsolt helyzetjelzovel latja meg az ember azt a rohadt kocsit vagy nem.
Es tapasztalatom szerint igen,elobb.
Kotelezo is felkapcsolni.
Csak a sok tulok nem teszi,mert a nappali menetfenynel valamiert nem kotik ossze a ket lampat,csak a tompitottal.
Az okat nem tudom.De hibas dontes.
Amugy jelzem az ángol motornal hekyzetjezon es tompitotton IS vilagit a helyzetjelzo.
Full fekete cuccban is kell hogy lássalak legalább 3-400 méterrröl de inkább többbröl. Ott se mondom meg teljes biztonsággal hogy világit a hátso lámpád vagy nem. A fekete cuccot lehet csak 300 méterröl veszem észre az uv-t meg 6-800 méterrröl. De a hátso lámpád egyikröl se ahoz legalább 100 méterre közel kell menjek.
Ebben teljesen igazat adok Neked, és nyilván jogos a trehányság miatt az elvárás. Tudom javasolni vagy az automata fényszoros autokat( nagyon hamar kapcsolnak) vagy a bmw illetv asszem renault modelljeit ahol aktivvá tehetö a hátso zárofény is a menetfénnyel.
pedig amikor bevezették a nappali kötelező világítást, hogy ráztam az öklöm 😅 A rohadék 2t vartburgba mindig úgy felejtettem a lámpát a szász akksi meg lemerült(fetrengős) Most már én is érzékelem az előnyét, meg szuper jó, hogy automata állásban van a kapcsoló így nekem nem kell vele törődnöm kapcsolgatja magát minden beindításkor(meghajlós)
ha jól vettem ki a szavaidból akkor nem volt édesapáddal a viszony túlzottan baráti(gondolkodós) Szerintem a teherautó vezetés komoly felelősség teljes szakma és lehet, hogy nem kell hozzá piros bizonyítvány a lomonoszov egyetemről de egy halom csomó papír viszont igen(kezeit széttáró) Az a teherautó söfőr aki leteker havonta 10 ezer km-ert, négykézben dupláját, folyamatos veszélynek van kitéve és a munkája állandó figyelmet kíván. Ez mellett minden szarra figyelni, hogy szabályos legyen, mert itt azért röpködnek az 1000 eurós büntik minden szarért ami általában a fizuból megy (gondolkodós) Én nem degradálnám ennyire azért Őket(kezeit széttáró)
Eleve ha 2pont vilàgít egy szembejövőb, az emberi szem sokkal pontosabban tudja behatárolni a sebességét és a távolságát. Ugyanez igaz hátul is.
Aztán a színekbe is bele mehetnénk, hogy egy fehér autót mennyivel könnyebben veszel észre mint egy szürkét.