mert nem véded a környezetet(gondolkodós) Amikor kijött a fószvágen dízelhiszti itt a monitor előtt is mindenki meg akart fulladni a koromtól 😅 Aztán az enyémbe, hogy 10 ezrenként töltöm az a fehér színű pisát én még csak kormot sem láttam tőle sőt még szagát sem éreztem egyszer sem(gondolkodós) De hát a vellany szar mert környezetszennyező az előállítása az akkunak a dízel is szar, mert kormól a benzines is szar mert meghülyülünk a kipufogott aromás szénhidrogénektől.(kezeit széttáró) Aztán annyira környezetvédő már mindenki, hogy a co kibocsájtás szerint és karbonlábnyom szerint választ magának autót(fetrengős)
Alapjábanvéve ez a gondom, mert nem jogos a baszakodásod, különösképp hogy nem jövök.léptennyomon azzal hogy szar az autód, ami nem érdekes csak hosszútávon fárasztó pláne hogy a tied se jobb. Az meg hogy mennyire kritika vagy mennyire nem, szerintem csak szimpla baszakodás. Amiketbte folyamatosan felhozol a fordra egyiket se tapasztaltam eddig. Ettől még nem király autó csak épp a többi se jobb.
Szerintem kivárásra játszanak, mert ahogy nézem általánosan tényleg nem lett olcsóbb, pedig már ment le az ára.
Persze amikor jött a bejelentés hirtelen megemelték másnapra, de most arra hivatkoznak hogy a készletet ennyiért vették.
Engem meg nem izgat, mert van időm.
Szerintem ha kifut az állami támogatás erre, akkor fog itthon esni, addig meg hozunk raklappal a lengyelektől ha netán kell.
ezt a mintapéldányt szebb szóval mi itt csimborasszónak hívjuk 😅 Hát nem tudom(kezeit széttáró) az a ruppótlan kocsi most kb. 9 milla amiért én sosem adnék annyit szóval minden nézőpont kérdése(kezeit széttáró) érdekes nálunk előkelőségek is használják már a szpringet. van itt egy jómenő ügyvéd és szpringel jár 65+ évesen és egyre több szpringet látok mostanság és nem a konzervgyári szalagmunkás körökből(gondolkodós) susogós dzsogingom meg szerintem sosem volt. A nyomógombos telefon az övtáska az igaz és szállásokban sem napi 100 + ezreset keresem lehajtatni a fejünket ez is igaz. Lényeg az, hogy ne legyen drága, lehessen fürödni meg wc-zni meg elolvasok néhány értékelést mielőtt foglalok valahová. Mind tiszta és jó szállás volt eddig ahol voltunk(kezeit széttáró)
Hirtelen mikor elfogynak az érvek mindenki hirtelen milyen környezetvédő lesz a dízel autóból 🤣
Nem környezet szennyezőbb mint bármi más bányászat, az olajnál meg pláne nem.
Az akku alapanyag ráadásul nem ég el a használattól. Simán újra hasznosítható, hiszen sokkal nagyobb koncentrációban vannak benne a szükséges anyagok, mint az eredeti ércben, tehát célszerű és gazdaságos is újra használni. Jelenleg azért nincs ilyen nagy tömegben, mert nincs rossz akku nagy tömegben. Nem döglenek 2 évenként ahogy a sokan hiszik.
1500 helyett jó az 2000-nek is, de ez is a fizikai 0-100% töltés merítésre igaz. Ahogy csökkented az akku kihasználtságát, exponenciálisan növekszik az élettartam, szélsőséges esetben, így meg akár 50ezer ciklust is kibírnak. De nem is egyik pillanatról a másikra döglik meg, hanem csökken a kapacitás. jellemzően 80%-ra lecsökkent kapacitásra adják meg ezeket az élettartamokat, akkor pedig még mindig vígan használható egy villanyautó. Én úgy választottam autót, hogy ekkora degradációval is még elég legyen az igényeimhez.
De számoljunk. 75kWh-s akku, 26000km átlaga alapján 210Wh/km-el járok (ez a tényleges akkuba betöltött bruttó töltőn mért energia mindennel együtt) Ez 357km hatótávot jelent egy teljes töltéssel. Számoljunk csak 350-el és 1500 ciklussal. Azt már rád bízom, hogy össze szorozd a kettőt és leírd nekem a művelet eredményét 😁
Én amúgy nagyon ritkán használom a teljes kapacitást. Mindennapokban egy nap alatt 10% kapacitást sem nagyon használok el estig, ezért 30-70% között használom az akkut, lassú töltéssel, ami nagyon kíméli az akkut. Vagyis az 500ezer km. is a legpesszimistább élettartam becslésem. A Tesla statisztikák alapján tartósabb az akku az elvárthoz képest. Egyedi hibák persze lehetnek, de általánosságban jól hozzák amit kell.
ebben az árkategóriában lehet jobb kocsikat találni?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/superb/skoda_superb_2.0_tdi_scr_ambition_dsg_elso_tulajdonostol_car_play_adaptiv_tempomat-19159627#sid=dbdab849-54cb-4a41-84d4-5acb2a8031fa
tulajdonképen minél többet használod és minél drágább az üzemanyag annál előbb térül(gondolkodós) Mondjuk nem is főként te vagy az első számú villanyfikátor mert az blődi aki nem tud elmenni egy cikk mellett sem, hogy ide fel ne tegye de épen a te mondókádra kezdtem reagálni. Úgy van ez amikor az apa meg akarja suhintani a szemtelenkedő kamaszfiát de az reflexből lehajol és a mögötte álló anyósát találja el és tulajdon képen ott is jó helyen van a saller 😅
pipi baszki te a fillér baszás minta példánya vagy, egy elég nagy sóher sváb vérvonal lehet benned
a fillér baszás nem arról szól hogy el kell inni meg kurvázni minden hasznot
hanem arról hogy amikor a lehetőségeidhez képest a minimális szint alatt vegetálsz
pl elhiszem hogy a dacia fasza, meg hogy 60 ezret spórolsz
csak amikor evvel viszi az anyuci a fyereket az oviban azért kapja a megjegyzéseket a háta mögött hogy van 10 ingatlan bérbe meg napelemes kiskastély aztán egy ilyen ruppótlan kocsival közlekedik
és a nők gecik szembe mind mosolyog és dicséti milyen aranyos kis energiatakarékos kocsi, de nem ezt gondolja senki sem
és ez csak egy példa
ugyanez vonatkozik a szállásokra a susogós joggingra meg a többire ami nem jut eszembe
ezek mind egy konzervgyári szalagmunkás szint, amivel nincs is semmi gond ha egy konzervgyári szalagmunkás az ember
logikailag ez lenne a normális,hogy ennek lefele megy az ára(meghajlós) Egyébként fogalmam sincs amit most linkelsz az olcsó e vagy drága azt sem tudom nekem csak a napelemek mennyibe kerültek emlékeim szerint nekem komplett volt 3,2. De ebben nem csak a napeelmek vannak benne, hanem az inverter meg a felszerelés is(gondolkodós) meg az 50 km-ről elhívott daruskocsui ami felrakta a háztetőre 150 ezerért 😅 Aztán az egésznek a felét meg visszakaptam(gondolkodós)
valóban nem (kezeit széttáró) mit kell nézni amúgy? Ha egyszer lecsapatja az eső megnézem(gondolkodós) Ez is olyan, hogy autófestő, karosszériás meglát ilyet mint szakmabéli mert Ő ért hozzá én mint egy átlagfelhasználó sose venném észre meg hát nem is különösebben érdekel(kezeit széttáró)
Nem ócsároltam, honnan veszed? Azt irtam amennyivel többe van azt tankolásból nem hozom vissza. A többe van.számszerűsitve a legtöbb modellnél 2-3 millio.
sehol nem állítottam, hogy satu hülye vagy hozzá legfeljebb pont annyira nem értesz te sem hozzá mint én csak úgy mint legfeljebb egy átlag felhasználó. Van egy sógorom aki viszont ezeket javítja már igen régóta és sok érdekességet mesélt már. Őt nem zavarja, hogy ipari hulladékokat gyártanak mert ebből elég jól el van aztán nem is szidja 😅
nem fillérbaszó vagyok hanem megpróbálom a lehetőségeghez mérten értelmesen felhasználni a rendelkezésre álló anyagi erőforrásaim.
Teljesen igazad van abban, hogy ma már nem gyártanak jó autót mert ez nem cél. Sejtésem szerint alvázvédelmet, üregvédelmet egyetlen egy autó sem kap már bár ezt vélhetően blődi jobban meg tudja mondani több ilyet lát mint én, mivel én 2 év alatt egyszer sem néztem meg az autóm alját illetve egyszer, hogy hol a faxba van a kipufogó mer azt meg berakták középre 😅 Abban is igazad van, hogy 10 év után elkezdenek ezek szarrá válni szerintem mind1 mit veszel(kezeit széttáró) Nem akarlak elkeseríteni de ha a mostani autódba is csak 6,2 liter olaj menne akkor is bőven 100 felett lenne a kötelező szerviz, mert szerintem egyetértünk abban, hogy ezek a szervizek nem más mint pofátlan lehúzás.(kezeit széttáró) Csak nem meri az ember megkockáztatni, hogy kihagyja, mert olyan drága hozzá minden ha valami beszarik rajta akkor hamar kijön akár egy millás tétel is. és az a baj, hogy bármit veszel ezeken bizony sajnos bármikor beszarhat már valami mert túl van komplikálva, ki van hegyezve és annyi elektromos szarság van már akár 1 autóban, hogy 30 éve még a komplett malévflottába nem volt ennyi elektronika(fejét fogó)
mit a 32 es néger puskát amit felszereltek? 😅 Szerintem azt még szoknod kell hová tekerkesd, hogy elférjen a gatyaszárba 😆
Nem én fikázom mindenki autóját hanem ti jöttök a napelem és a vellanyautó szarságával és állandó elméleteket gyártotok arról, hogy miért nem jó(kezeit széttáró) Ha nektek nem jó akkor nem vesztek olyat én sem fogok fordot venni az életben sem. (kezeit széttáró) Nem adtam ki életemben se ennyit autóra és a helyzet az, hogy nem is szeretnék(meghajlós) Én nem írtam sehol sem azt, hogy mennyit vezettem azt sem, hogy én milyen qrva sokat vezettem átlagosan évente megteszek kb. 25 ezer km-ert régen volt amikor ez volt 40 is szerencsére már nem kell ennyit mennem(meghajlós) 32 év alatt ha úgy kalkulálok, hogy vezettem kb 700-800 e km-ert akkor nem lövök nagyon mellé ez, hogy sok e vagy kevés fogalmam sincs azt sem tudom te mennyit vezettél de mivel ez sehol nem volt még csak felvetés sem így semmi jelentősége nincs.(kezeit széttáró) A villanyos hatótávval kapcsolatban merült az fel, hogy napi szinten mennyi az átlagos megtett km-er mert itt mindenkinek 1000 kilóméteres hatótávra van igénye közben az átlag napi felhasználás nem több mint 20-50 km-er(kezeit széttáró) Lehet, hogy néha kicsit okoskodó vagyok 😆 Az is lehet, hogy nem nekem fogják legyártani az ájfon 22-est és nem én leszek hájtek termékékek azonnali vásárlója sem 😆 Viszont az igénytelen, beképzelt hülyegyerek jelzőided annak osztogasd akire vonatkozik(kezeit széttáró) Tudom, hogy csak dühből írtad mert felbosszantottalak egy kicsit cél is volt 😁 de ez csak a vellanytermékek fikázásáért cserébe kaptad ennek az ócsárlása be van itt néhányótoknál akadva egy neverendig sztori(kezeit széttáró)
Nagyjából 1000km-enként.Hagyd már ezt az ingyen autózást,az én életvitelembe bele van építve az üzemanyag ára,kurvára nem hiányzik sehonnan,ugyanígy vagyok a napelemmel,havi 20ezer a villanyszámlám,hiányzik az a 20as valahonnan?Hát rohadtúl nem és ezért nem is rakatom tele vele a tetőmet milliókért.Hogy aztán havonta egy 20as bent maradjon.Azt számolgatni hogy x év múlva megtérül,erre mondta a villanyos hogy ami 5éven túli megtérüléssel jár azzal nem érdemes foglalkozni.
Persze amikor jött a bejelentés hirtelen megemelték másnapra, de most arra hivatkoznak hogy a készletet ennyiért vették.
Engem meg nem izgat, mert van időm.
Szerintem ha kifut az állami támogatás erre, akkor fog itthon esni, addig meg hozunk raklappal a lengyelektől ha netán kell.
Ilyen áron már elgondolkodok hogy telipakolom a tetőt, az meg télen nyáron eleget termelne fűtésre is.
Nem környezet szennyezőbb mint bármi más bányászat, az olajnál meg pláne nem.
Az akku alapanyag ráadásul nem ég el a használattól. Simán újra hasznosítható, hiszen sokkal nagyobb koncentrációban vannak benne a szükséges anyagok, mint az eredeti ércben, tehát célszerű és gazdaságos is újra használni. Jelenleg azért nincs ilyen nagy tömegben, mert nincs rossz akku nagy tömegben. Nem döglenek 2 évenként ahogy a sokan hiszik.
1500 helyett jó az 2000-nek is, de ez is a fizikai 0-100% töltés merítésre igaz. Ahogy csökkented az akku kihasználtságát, exponenciálisan növekszik az élettartam, szélsőséges esetben, így meg akár 50ezer ciklust is kibírnak. De nem is egyik pillanatról a másikra döglik meg, hanem csökken a kapacitás. jellemzően 80%-ra lecsökkent kapacitásra adják meg ezeket az élettartamokat, akkor pedig még mindig vígan használható egy villanyautó. Én úgy választottam autót, hogy ekkora degradációval is még elég legyen az igényeimhez.
De számoljunk. 75kWh-s akku, 26000km átlaga alapján 210Wh/km-el járok (ez a tényleges akkuba betöltött bruttó töltőn mért energia mindennel együtt) Ez 357km hatótávot jelent egy teljes töltéssel. Számoljunk csak 350-el és 1500 ciklussal. Azt már rád bízom, hogy össze szorozd a kettőt és leírd nekem a művelet eredményét 😁
Én amúgy nagyon ritkán használom a teljes kapacitást. Mindennapokban egy nap alatt 10% kapacitást sem nagyon használok el estig, ezért 30-70% között használom az akkut, lassú töltéssel, ami nagyon kíméli az akkut. Vagyis az 500ezer km. is a legpesszimistább élettartam becslésem. A Tesla statisztikák alapján tartósabb az akku az elvárthoz képest. Egyedi hibák persze lehetnek, de általánosságban jól hozzák amit kell.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/superb/skoda_superb_2.0_tdi_scr_ambition_dsg_elso_tulajdonostol_car_play_adaptiv_tempomat-19159627#sid=dbdab849-54cb-4a41-84d4-5acb2a8031fa
a fillér baszás nem arról szól hogy el kell inni meg kurvázni minden hasznot
hanem arról hogy amikor a lehetőségeidhez képest a minimális szint alatt vegetálsz
pl elhiszem hogy a dacia fasza, meg hogy 60 ezret spórolsz
csak amikor evvel viszi az anyuci a fyereket az oviban azért kapja a megjegyzéseket a háta mögött hogy van 10 ingatlan bérbe meg napelemes kiskastély aztán egy ilyen ruppótlan kocsival közlekedik
és a nők gecik szembe mind mosolyog és dicséti milyen aranyos kis energiatakarékos kocsi, de nem ezt gondolja senki sem
és ez csak egy példa
ugyanez vonatkozik a szállásokra a susogós joggingra meg a többire ami nem jut eszembe
ezek mind egy konzervgyári szalagmunkás szint, amivel nincs is semmi gond ha egy konzervgyári szalagmunkás az ember
Teljesen igazad van abban, hogy ma már nem gyártanak jó autót mert ez nem cél. Sejtésem szerint alvázvédelmet, üregvédelmet egyetlen egy autó sem kap már bár ezt vélhetően blődi jobban meg tudja mondani több ilyet lát mint én, mivel én 2 év alatt egyszer sem néztem meg az autóm alját illetve egyszer, hogy hol a faxba van a kipufogó mer azt meg berakták középre 😅 Abban is igazad van, hogy 10 év után elkezdenek ezek szarrá válni szerintem mind1 mit veszel(kezeit széttáró) Nem akarlak elkeseríteni de ha a mostani autódba is csak 6,2 liter olaj menne akkor is bőven 100 felett lenne a kötelező szerviz, mert szerintem egyetértünk abban, hogy ezek a szervizek nem más mint pofátlan lehúzás.(kezeit széttáró) Csak nem meri az ember megkockáztatni, hogy kihagyja, mert olyan drága hozzá minden ha valami beszarik rajta akkor hamar kijön akár egy millás tétel is. és az a baj, hogy bármit veszel ezeken bizony sajnos bármikor beszarhat már valami mert túl van komplikálva, ki van hegyezve és annyi elektromos szarság van már akár 1 autóban, hogy 30 éve még a komplett malévflottába nem volt ennyi elektronika(fejét fogó)
Nem én fikázom mindenki autóját hanem ti jöttök a napelem és a vellanyautó szarságával és állandó elméleteket gyártotok arról, hogy miért nem jó(kezeit széttáró) Ha nektek nem jó akkor nem vesztek olyat én sem fogok fordot venni az életben sem. (kezeit széttáró) Nem adtam ki életemben se ennyit autóra és a helyzet az, hogy nem is szeretnék(meghajlós) Én nem írtam sehol sem azt, hogy mennyit vezettem azt sem, hogy én milyen qrva sokat vezettem átlagosan évente megteszek kb. 25 ezer km-ert régen volt amikor ez volt 40 is szerencsére már nem kell ennyit mennem(meghajlós) 32 év alatt ha úgy kalkulálok, hogy vezettem kb 700-800 e km-ert akkor nem lövök nagyon mellé ez, hogy sok e vagy kevés fogalmam sincs azt sem tudom te mennyit vezettél de mivel ez sehol nem volt még csak felvetés sem így semmi jelentősége nincs.(kezeit széttáró) A villanyos hatótávval kapcsolatban merült az fel, hogy napi szinten mennyi az átlagos megtett km-er mert itt mindenkinek 1000 kilóméteres hatótávra van igénye közben az átlag napi felhasználás nem több mint 20-50 km-er(kezeit széttáró) Lehet, hogy néha kicsit okoskodó vagyok 😆 Az is lehet, hogy nem nekem fogják legyártani az ájfon 22-est és nem én leszek hájtek termékékek azonnali vásárlója sem 😆 Viszont az igénytelen, beképzelt hülyegyerek jelzőided annak osztogasd akire vonatkozik(kezeit széttáró) Tudom, hogy csak dühből írtad mert felbosszantottalak egy kicsit cél is volt 😁 de ez csak a vellanytermékek fikázásáért cserébe kaptad ennek az ócsárlása be van itt néhányótoknál akadva egy neverendig sztori(kezeit széttáró)
de rengeteg ilyen van
szlovákoknál még olcsóbb