én már egyedül a vezérműszíj+ a hozzá tartozó kacatokat vagyok hajlandó megcsinálni
azt azért nem bízom másra
most megcsináltam mindkét kocsin, nekem az mondjuk kb 4 év asszonyén minimum 6-7 mindkét autó 20+ éves úgy gondolom többet evvel sem kell kínlódni
nekem is van itthon annyi kacat szerszám hogy tudnék az árán nyaralni 2 hétig egyiptomban fúrógép-sarokcsiszolóból van vagy 10 db mert mindegyik másra kell
tényleg így van, meg sokkal érzékenyebb tőle az ember, jajj már picit gond van, meg kell csinálni... héten nálam bowdencsere kuplung, féket is meg "kell" nézni, nem vagyok vele elégedett , főleg egy németországi út előtt, fogadni merrnék, jövő hétre is kitalálok még vmit, jaj ezt is kéne még gyorsan , aztán meg rinyálok, hogy állandóan csak a motorral vagyok és enni nincs időm kb :D
A kocsival én is így vagyok, a 17 éves Yarisomban az olajat is szerelő cseréli - és pecsételi a szervizkönyvet! (a nálam töltött 6 év alatt a kötelező szervizen kívül csak az első fékbetéteket kellett cserélni).
A motor viszont más, azon mindent magam csinálok, mondjuk Kalocsán vagy 6 éve zárt be az utolsó motorszerelő - nem is volna hová vinni. Pár év alatt felszerszámoztam a műhelyt, garázskompresszortól nyomatékkulcsig van mindenem hozzá.
Mondjuk ilyen célra meg akkor már inkább autóval mennék, (akár kabrióval ha a szél a lényeg) mert az minden szempontból jobban tudja azt amire ezeket a motorokat szánták.
én akkor lennék a legboldogabb ha nem tudná mi hogy működik
első gondolatra miyen fasza dolog az hogy bármit szét tud valaki szedni és megjavítani, de belegondolva inkább totál szívás
örökké valamin bütykölni okoskodni stbstb
és a pénz akkor is elmegy másra
hajdanán még az astra hajtókar csapágyait is kicseréltem meg ilyenek, most meg inlább elvittem szervízbe a talpas cserére mert a fenének van kedve szorongani az aknában, lesz arom hogy 10 pénz volt, de addig is itthon heverésztem, nem lett retkes a kezem stbstb
aztán tökmindegy hogy odaadom azt a 10 ezret a szerelőnek vagy az asszony költi el
de a nyugalmat senki sem veszi el tőlem
ez a szerlegetés max a szimós korszakban volt jó amikor motorozás közben gyűrűt cseréltünk a réten mert annyira fos volt a gép hogy szelidig nem tudott elmenni egy gyűrűvel
egy rendes motoron úgy se tud az ember csinálni semmit se útközben a defektszerelésen kívül
max egy kuplung bowden javítás meg biztosíték csere
inkább kérdezzen az ember hülyeséget, mint csináljon , aztán baj legyen belőle,sztem mindig kell kérdezni!
én nem bírok vmit úgy teljes szívvel csinálni, hogy nem értem mi van alattam, hogy működik, de ezt letudom a főszakmám miatt, 12 éves korom óta ezzel foglakozom, vmi ami megy, mi van mögötte, mi hajtja... mi történik közben... én imádok ilyenekkel foglalkozni, az esetben ha az irányt szeretem, jelenleg mint informatika meg motorozás , össze is vontam a két területet az életemben egy éve , de akit nem érdekel, nem hiszem, hogy elkéne "ítélni", mindenki más , mindenkinek másban van jobb tapasztalata, "értéke", és ezeket kell meglátni meg segíteni egymásnak
KL1600 szerintem csak ultra maratoni távokra jó. Iszonytatóan nehéz a soros 6 hengeres blokk miatt kibaszott széles. Az ilyen motorok. Mint a KL1600 vagy Goldwing de még a PánEurópát de avatatlan kezekben a Busát, FJR1300-at ZZR1400-at de még az XX-et is ide sorolnám. Inkább nagytávok gyors vagy kényelmes leküzdésére alkalmas kategóriába sorolnám. Persze avatott ügyes kezekben el lehet vele kellemesen lavírozni egy szerpentinen is de ha valaki még szokja a gépet és nem ment vele 30-40.000 Km-t ők egy technikásabb szakaszon inkább szenvednek vele mint sem évezzék az élményt. Én a sajátommal is így vagyok. Ha túl szűk kanyargós szakaszra érek még inkább feszengek vele mint hogy élvezzem.
Én csak egy konkrét példát tudok. Amikor TommoT-os tréningen voltak, jött egy pasi egy KL1600-sal. Az egész tréning alatt alig csinált meg valamit, mert hogy félti, pedig azért jött, hogy megtanulja kezelni. Elmesélte, hogy anno 10 éve szerzett jogosítványt, aztán vett valami új choppert, de végül nem használta, ment vele pár száz km-t. Majd a haverjai mind elkezdték csesztetni, hogy pfff, chopper, pfff xy márka, vegyél bazdmeg egy BMW-t. Így vett újonnan valami 9-10 millióért egy KL-t. Ment vele 400 km-t 2 év alatt, mikor eljött a tréningre, de ott meg nem mert vele menni, mert mivan ha eldől...
Oké, ez a másik véglet :) De azért vicces volt :D
Itthon még mindig az a lényeg hogy megvételre legyen elég a zsozsó.A többi meg a "soseromlik el" legendáriumból előhalászott márkát istenítjük.Mondjuk az mindegy hogy a legenda alapjául szolgáló tipus egyedeinek 99% már rég konzervdoboz meg mosógép lett.És a kikiáltott márkát ezzel a legendával egyben tényleg sose visszük szervízbe.
Ezért is szopták be a CBR-nél a sportolók azt hogy volt rá példa több olajat evett mint benzint.
Őszintén szólva, ha lesz másik motorom, én se fogok hozzá érteni műszakilag. Ehhez se értek igazából. Tetszik vagy nem tetszik, ez a két kategória létezik nálam. De nem is érdekel, működjön és élvezzem.
Olyanokat általában felismerek, hogy mivel nem stimmelhet valami, ahogy az autómnál is észrevettem, hogy hiba van, pedig az autószerelők se hallották, érzékelték. Pl egyszer a kis 207-es Peugeotomnál hallottam, hogy néha egy-egy kanyarodásnál koppan valami. Fél évig mondtam a szerelőinknek, ők nem jöttek rá miről beszélek. Végül kiderült, hogy valami kutyacsontot lett csereérett...
Meg van sejtésem, hogy ha van egy adott dolog, az milyen hibából adódhat, de ettől még nem értek hozzá.
Nem érzem magam ettől kevesebbnek. Itt a Férjem, majd Ő kezeli műszakilag, vagy erre vannak a szerelők... De szívesen hallgatom, ha valaki mesél ilyesmiről, csak érdemileg nem merek hozzászólni, mert félek, hogy hülyeséget mondok :)
Szóval, ha valami orbitális nagy baromságot esetleg mégis kérdezek, ne hülyézzetek le kérlek :)
ha megbízhatóság és szerízháttér kell akkor honda, ha szerízháttér kell és gyors alkatrészellátás akkor ktm,
2000 után már ktm is megbízható lenne csak szarnak rá időben kicserélni egyes részeit aztán persze hogy elszaródik
Gondold el hogy nézték a 350-es Jawat.
Parkolóba beálltam a sok csillivili GoldWing, meg BMW meg egyéb drága motor mellé, és mindenki az én lepukkant, szakadt Jawa-mat csodálta körbe
Azt hitték valami csodabogár vagyok, közben csak erre volt pénz
már 4 ujjnyira tágult
kint van a feje
stb
sógornőm azt mondja nem volt fasza hallani ezt a 4 ujjas dumát
azt azért nem bízom másra
most megcsináltam mindkét kocsin, nekem az mondjuk kb 4 év asszonyén minimum 6-7 mindkét autó 20+ éves úgy gondolom többet evvel sem kell kínlódni
nekem is van itthon annyi kacat szerszám hogy tudnék az árán nyaralni 2 hétig egyiptomban fúrógép-sarokcsiszolóból van vagy 10 db mert mindegyik másra kell
Ha motorozhatnék, naponta tolnék én is fel képet, de így... :( A Pocaklakósat meg a facebookra küldöm
A motor viszont más, azon mindent magam csinálok, mondjuk Kalocsán vagy 6 éve zárt be az utolsó motorszerelő - nem is volna hová vinni. Pár év alatt felszerszámoztam a műhelyt, garázskompresszortól nyomatékkulcsig van mindenem hozzá.
első gondolatra miyen fasza dolog az hogy bármit szét tud valaki szedni és megjavítani, de belegondolva inkább totál szívás
örökké valamin bütykölni okoskodni stbstb
és a pénz akkor is elmegy másra
hajdanán még az astra hajtókar csapágyait is kicseréltem meg ilyenek, most meg inlább elvittem szervízbe a talpas cserére mert a fenének van kedve szorongani az aknában, lesz arom hogy 10 pénz volt, de addig is itthon heverésztem, nem lett retkes a kezem stbstb
aztán tökmindegy hogy odaadom azt a 10 ezret a szerelőnek vagy az asszony költi el
de a nyugalmat senki sem veszi el tőlem
ez a szerlegetés max a szimós korszakban volt jó amikor motorozás közben gyűrűt cseréltünk a réten mert annyira fos volt a gép hogy szelidig nem tudott elmenni egy gyűrűvel
egy rendes motoron úgy se tud az ember csinálni semmit se útközben a defektszerelésen kívül
max egy kuplung bowden javítás meg biztosíték csere
én nem bírok vmit úgy teljes szívvel csinálni, hogy nem értem mi van alattam, hogy működik, de ezt letudom a főszakmám miatt, 12 éves korom óta ezzel foglakozom, vmi ami megy, mi van mögötte, mi hajtja... mi történik közben... én imádok ilyenekkel foglalkozni, az esetben ha az irányt szeretem, jelenleg mint informatika meg motorozás , össze is vontam a két területet az életemben egy éve , de akit nem érdekel, nem hiszem, hogy elkéne "ítélni", mindenki más , mindenkinek másban van jobb tapasztalata, "értéke", és ezeket kell meglátni meg segíteni egymásnak
Oké, ez a másik véglet :) De azért vicces volt :D
Ezért is szopták be a CBR-nél a sportolók azt hogy volt rá példa több olajat evett mint benzint.
Olyanokat általában felismerek, hogy mivel nem stimmelhet valami, ahogy az autómnál is észrevettem, hogy hiba van, pedig az autószerelők se hallották, érzékelték. Pl egyszer a kis 207-es Peugeotomnál hallottam, hogy néha egy-egy kanyarodásnál koppan valami. Fél évig mondtam a szerelőinknek, ők nem jöttek rá miről beszélek. Végül kiderült, hogy valami kutyacsontot lett csereérett...
Meg van sejtésem, hogy ha van egy adott dolog, az milyen hibából adódhat, de ettől még nem értek hozzá.
Nem érzem magam ettől kevesebbnek. Itt a Férjem, majd Ő kezeli műszakilag, vagy erre vannak a szerelők... De szívesen hallgatom, ha valaki mesél ilyesmiről, csak érdemileg nem merek hozzászólni, mert félek, hogy hülyeséget mondok :)
Szóval, ha valami orbitális nagy baromságot esetleg mégis kérdezek, ne hülyézzetek le kérlek :)
2000 után már ktm is megbízható lenne csak szarnak rá időben kicserélni egyes részeit aztán persze hogy elszaródik
Parkolóba beálltam a sok csillivili GoldWing, meg BMW meg egyéb drága motor mellé, és mindenki az én lepukkant, szakadt Jawa-mat csodálta körbe
Azt hitték valami csodabogár vagyok, közben csak erre volt pénz