Persze hogy ismeri minden szerelő az 1.9tdi-t,mert neki is volt és maga reszelgetne.Ez a motor nem csak a megbízhatóságáról volt híres hanem a tuningolhatóságról is.Így bárki épített bármit ez a motor egy jó alap volt hozzá.
swittyből nekünk is volt néhány(kezeit széttáró) Az ember szerintem hamarább öregségi halált hal mint azok az autók tönkremenjenek(kezeit széttáró) A switty egy örök darab(meghajlós)
hát a feleségemnek pont egy ilyen aurisa volt amiben ez a motor volt. Szerencsére nekünk semmi baj nem volt vele. Mondjuk nem is volt nagy futás mert 100 ezernél adtuk el tavaly.(meghajlós) Na hát ott az a sziszifuszi helyzet volt, hogy a gyártó előírt 2 féle olajat az autóhoz, mint később megtudtam. A lényege az volt, hogy használatfüggően kellett volna a megfelelő olajat beleönteni 😂
Szóval ha az autót döntően városi használatban üzemeltették akkor az egyik féle ha döntően hosszútávokra akkor meg a másik féle olaj dukált volna bele(fejét fogós) NORMÁLIS??? (fetrengős) Nos az asszonyé ugyan döntő részt városi használatban volt de hétvégente én ültem a gépkezelői székbe aztán autópályán küldtem neki 140-150 el(nevetős) Szóval akár ez már lehetne vegyes használat is(gondolkodós) Szerintem csak simán konstrukcióhibás volt a motor(gondolkodós) Nekem egyébként gyengének tűnt a 102 lóhoz (képest(gondolkodós)
Ez is olyan igen és nem kérdés.
30.000km egy nagy motornak, amiben van rendesen olajmennyiség, ritkán van nagyon megterhelve (mert nagy és erös) és relatív kevés üzemórával meg tud tenni 30.000km-t a pályán, az simán mehet akár ennyit is és még mindig nem lesz benn gatyára elhasznált az olaj.
Míg egy kicsi motor, nagyon kevés olajtöltettel, amit néha meg is kell hajtani, mert relatív kis teljesítménnyel és lökettérfogattal tették egy nagy SUV-ba mondjuk, ráadásul városban használják, sok kisebb távra Start-stoppal, stb, na ott ugyan az a 30.000km vagy ötször annyi üzemóra egy teljesen más motor esetében...
Szóval a körülményeket kell nézni mindig, nem általánosan rámondani hogy valami úgy nem jó...
Mindig utólag derül ki valamiröl, hogy mennyire megbízható. 20-30 éve is voltak legendásan szar autók, ahogy a mostaniak között is lesznek majd olyanok amiket 20 évesen is meg fog becsülni a használtautó piac.
Hiába egy legendásan megbízható 1,9 TDI, mégis ismerik a szerelök, mert nem jelenti azt hogy ne lehetne tönkretenni, vagy romlana el egyszerűen mert pechje volt a tulajnak...
Hogy valami megbízható e vagy sem, az a hosszútávú tapasztalatok nagy halmaza.
Van egy nagy német csoport, ahol a 300.000 fölötti futású autók tulajai osztják meg tapasztalataikat és nem egy N47-es motorú BMW vagy prince motoros szar van sok százezer km-el hiba nélkül. Szóval bármi lehet tartós. A gond azzal van, hogy ehhez a tulaj, használati körülmények és lelkiismeretes szerelö is kell a szerencse mellé...holott alapból kellene tudniuk...
Az idö dönti el hogy mi a tartós és még ekkor is lesznek akik a tartóssal szívnak...
Az tény hogy a 30ezres csere csak arra jó hogy ne bírja tovább a garanciális időszaknál, akármilyen motorról van szó.
Minimum felezni érdemes a csereperiódust.
Én a gyári szervizkönyvben lévő ajánlást rakom mindenbe. Simán az a legjobb, nem érdemes attól eltérni.
Hézagok, kenési rendszer erre van kitalálva.
Az olaj a lelke ahogy lejjebb írták, a friss cliónkba még mindig 30000km a csereperiódus ráadásul 5w-40-es az előírt mert még nem dpf-es, hát én biztos 10000-nél cserélem és agyalok egy 5w-30 vagy 0w-30-on. Sajnos a gari miatt még 2 szerviz lenne, de a swiftet sem vittem pedig arra 5 év volt anno.
Mondjuk az ignisben 540000 volt és még nem ette az olajat a c5-ben pedig 420000 és az sem. Utoljára a scenic2-őm zabálta (100km/l) 280000 körül és nem javíttattam meg, elvitték örömködve így is.
Na. Erről van szó. Pedig aztán az nem mondható hogy el van kényeztetve az az autó.
Mai kis turbós motorok simán hozzák azt amire számítunk tőlük. Azaz túl húzottak, túl érzékenyek, hamar tönkremennek. Akinek nincs szerencséje annál a garancia előtt. Lehet magyarázni hogy nem megfelelően bántak velük, de már elnézést, az autó van értem, nem fordítva. Ha valami nem bírja a való életet, az az én szememben szar.
Pedig pont a Toyotáknál is volt hasonló szarság az 1,33-as motorokkal. Eleve a szervizek leszarták a gyártói utasításokat, mert elötte motorgenerációk tucatjainak volt nagyjából teljesen mindegy hogy milyen olaj volt benn, csak legyen benn valami, de aztán jött pl ez a motor, ahol 0w20-as olaj volt az előírás. De ilyet csak a szakszervizek nagyon kis része tett bele, jó esetben 5w30-at, rossz esetben 5w40-at kaptak helyette. Ezt a problémát csak fokozta a szakszervizekböl való kikerülés a 2. vagy 3. tulajnál, mert az olcsón dolgozó szakik még csak nem is hallottak ilyen olajról, ha meg igen, hát ök már csak jobban tudják, hogy az ilyen "vízszerü" olaj semmire sem jó. Aztán egy idö után ezek a motorok nekiálltak csörögni (letapadt, megéget gyűrűk, kokszosodás miatti szabálytalan égések)), kezdtek olajat enni (koptak a hengerfalak)...extrém esetben égtek át a dugattyúk...
Holott csak annyit kellett volna csinálni, hogy előírásszerűen karbantartsák öket...és nem a tulajnak kell tudni, hogy mi az előírásszerű...
Mert a tied még rendes GM volt. Az nem is zabálta az olajat amíg szét nem kopott a motor, tisztes használatban.
Amikor én eladtam a cigónak 100ezerért, még bőven bírt egy olajcsere periódust utántöltés nélkül, nem kellett nézegetni.
opelon a hidrotőke megbízhatóbb mint a nívó
ha a lejtős kapubejáróban állok és indítás után cicereg pár másodpercet akkor minimum felett van egy kicsivel
meg sem kell nézni
minél hosszabban cicereg annál kevesebb a szint
Simán csak kerüld a PSA-s szarokat, akkor nincs gond.
Toyotámon semmi üzemállapotot nem látok, mert felesleges. Kezeli magának amit kell. Nincs szükség fedélzeti mérnökre egy modern járművön.
Alapban nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de az biztos, hogy az autógyártók szándékosan teszik tele csapdákkal az autókat. Mert ahogy írod, egy ideális világban a vásárló megveszi és használja. Elviszi a ciklusos karbantartásra és ennyi a történet. Nem neki kell(ene) kitalálni, hogy mit kell megnézni rajt hogy hosszan üzemeljen. Nem kell hogy a felhasználó egyáltalán tudja hogy mi van az autójában és hogy miket lehet csinálni vele, hogy ne fossa össze magát idö elött. Ez legyen a gyártó és a szerviz gondja. Sok pénzt kapnak érte!
Technikailag simán megoldható (egyes típusok tudják is), hogy egy autó olajszintet ellenőrizzen indulás elött, így aztán nem felejtődik el és járnak 2 liter olajjal 4 helyett amíg az olajnyomás hiányát jelzö lámba be nem jelentkezik...Vagy simán megoldható lenne hogy láss rendes olajhömérsékletet hogy tudd mikor üzemmeleg a motor. Mert a vízhöfok mutatók, gyakorlatilag 60-120 fok között ugyan ott állnak mint a cövek, abból nem tudod meg mikor lett üzemmeleg. Vagy hogy simán megoldható lenne egy modern autónál, különösen azoknál ahol elektromos olajpumpa van, hogy indítás elött már felépítsen olajnyomást, hogy gyakorlatilag a kopás nagy részét ezzel ki is küszöböljék...
Azért az is kérdéses lehet, hogy hogyan jut el valaki odáig, hogy már 2 liter olaj hiányzik ... Nem tudom, a corsánál hogy van, de a céges Mondeó szól időben, meg az ugyancsak céges Opel Movano Platós is, ha érzékelhető mennyiség fogyott az olajból, hogy ideje ellenőrizni a szintet. Szóval azt nehezen hiszem el, hogy csak úgy, minden előjel nélkül elfogy az olaj és az első alkalom, amikor a Computer szól ,hogy baj van, az az azonnali motorleállásos hibakód... Ehhez hozzájön még az is, hogy.... 70ezer km után kezdi el enni és akkor már ilyen brutálisan? A Platós Movano 0km-esen került hozzánk, de az az első pillanattól kezdve ette valamennyire az olajat, ez azt jelenti, hogy 5-6ezrenként sípol, hogy nézzünk szintet és olyankor kb. 6-7dl-t kell rátölteni.
Szóval ha az autót döntően városi használatban üzemeltették akkor az egyik féle ha döntően hosszútávokra akkor meg a másik féle olaj dukált volna bele(fejét fogós) NORMÁLIS??? (fetrengős) Nos az asszonyé ugyan döntő részt városi használatban volt de hétvégente én ültem a gépkezelői székbe aztán autópályán küldtem neki 140-150 el(nevetős) Szóval akár ez már lehetne vegyes használat is(gondolkodós) Szerintem csak simán konstrukcióhibás volt a motor(gondolkodós) Nekem egyébként gyengének tűnt a 102 lóhoz (képest(gondolkodós)
nekem is 5w40 van az astrában
amikor -15fokok voltak akkor hallani is lehetett a különbséget
30.000km egy nagy motornak, amiben van rendesen olajmennyiség, ritkán van nagyon megterhelve (mert nagy és erös) és relatív kevés üzemórával meg tud tenni 30.000km-t a pályán, az simán mehet akár ennyit is és még mindig nem lesz benn gatyára elhasznált az olaj.
Míg egy kicsi motor, nagyon kevés olajtöltettel, amit néha meg is kell hajtani, mert relatív kis teljesítménnyel és lökettérfogattal tették egy nagy SUV-ba mondjuk, ráadásul városban használják, sok kisebb távra Start-stoppal, stb, na ott ugyan az a 30.000km vagy ötször annyi üzemóra egy teljesen más motor esetében...
Szóval a körülményeket kell nézni mindig, nem általánosan rámondani hogy valami úgy nem jó...
Hiába egy legendásan megbízható 1,9 TDI, mégis ismerik a szerelök, mert nem jelenti azt hogy ne lehetne tönkretenni, vagy romlana el egyszerűen mert pechje volt a tulajnak...
Hogy valami megbízható e vagy sem, az a hosszútávú tapasztalatok nagy halmaza.
Van egy nagy német csoport, ahol a 300.000 fölötti futású autók tulajai osztják meg tapasztalataikat és nem egy N47-es motorú BMW vagy prince motoros szar van sok százezer km-el hiba nélkül. Szóval bármi lehet tartós. A gond azzal van, hogy ehhez a tulaj, használati körülmények és lelkiismeretes szerelö is kell a szerencse mellé...holott alapból kellene tudniuk...
Az idö dönti el hogy mi a tartós és még ekkor is lesznek akik a tartóssal szívnak...
A teslába mennyi idönként kell? 😂
Minimum felezni érdemes a csereperiódust.
Én a gyári szervizkönyvben lévő ajánlást rakom mindenbe. Simán az a legjobb, nem érdemes attól eltérni.
Hézagok, kenési rendszer erre van kitalálva.
Mai kis turbós motorok simán hozzák azt amire számítunk tőlük. Azaz túl húzottak, túl érzékenyek, hamar tönkremennek. Akinek nincs szerencséje annál a garancia előtt. Lehet magyarázni hogy nem megfelelően bántak velük, de már elnézést, az autó van értem, nem fordítva. Ha valami nem bírja a való életet, az az én szememben szar.
inkáb folyat itt-ott de ez a lustaság miatt van
Holott csak annyit kellett volna csinálni, hogy előírásszerűen karbantartsák öket...és nem a tulajnak kell tudni, hogy mi az előírásszerű...
Amikor én eladtam a cigónak 100ezerért, még bőven bírt egy olajcsere periódust utántöltés nélkül, nem kellett nézegetni.
ha a lejtős kapubejáróban állok és indítás után cicereg pár másodpercet akkor minimum felett van egy kicsivel
meg sem kell nézni
minél hosszabban cicereg annál kevesebb a szint
Toyotámon semmi üzemállapotot nem látok, mert felesleges. Kezeli magának amit kell. Nincs szükség fedélzeti mérnökre egy modern járművön.
Technikailag simán megoldható (egyes típusok tudják is), hogy egy autó olajszintet ellenőrizzen indulás elött, így aztán nem felejtődik el és járnak 2 liter olajjal 4 helyett amíg az olajnyomás hiányát jelzö lámba be nem jelentkezik...Vagy simán megoldható lenne hogy láss rendes olajhömérsékletet hogy tudd mikor üzemmeleg a motor. Mert a vízhöfok mutatók, gyakorlatilag 60-120 fok között ugyan ott állnak mint a cövek, abból nem tudod meg mikor lett üzemmeleg. Vagy hogy simán megoldható lenne egy modern autónál, különösen azoknál ahol elektromos olajpumpa van, hogy indítás elött már felépítsen olajnyomást, hogy gyakorlatilag a kopás nagy részét ezzel ki is küszöböljék...
plusz egy csomó mindent x kilométerenként
de senki sem csinálja