Tisztelettel érdeklődöm, hogy ha az X Volán befizetne X milliókat környezetterhelési adókra, szerintetek változna a helyzet?! Lópikulát! Csak az állam vagyona gyarapodna a sokadik lehúzott lóbőrrel.
Attól még a 'zöldek' nem boldogabbak, ha egy környezetszennyező cég kifizeti a bírságot és tovább eregeti a mérgeket. ...és ez így helyes. Nem a bírságolás a megoldás, hanem a szennyezés MEGSZÜNTETÉSE!
Pontosan ez a bevett bírságolási eljárás kis hazánk problémája, mert csak a népet sanyargatja, de igazi megoldást soha nem jelent.
Gondolom tisztában vagy a kétütemüek és a dieselek füstgáz összetételével kapcsolatban. Jól hangzott. És igazad is van, de a kétütemüek mellőzése EU irányelv, és a tömegközlekedés növelése is. Szerinted, kinek osztanak?
Én kis vélemény:
Rendelet oka, hogy az 50 ccm-es gépek csak 2T-sek lehetnek. Nem ismerek 4T-set, ill. talán elvétve. Ergó ezek különösen környezetszennyezők. Kivonatni nem lehet addig, amíg nem adsz valami lehetőséget helyette. Tehát itt a 125 jogosultsága. Figyeljétek meg, hogy a 125 is csak 4T-ként lesz rövidesen gyártható, ill. forgalomba helyezhető. Hogy mi lesz a nemritkán 30 éves, környezet szennyező 2T-k sorsa? Környezetterhelési adó? De ki jelenti be őket? Gondolom egy időután a forgalomban megjelenő 2T-et halálra büntetik. Ugye ez jól kiszúrható dolog. Marad nekik az árokpart és a bokorugrás, az értékük meg a súlyuk szerinti használtvas árára sülyed.....
Teljesítmény? Szinte azonos. Egyiksem tépi fel az aszfaltot, és aki eddig nem ült robogóra az ezután sem fog, mert a motorozás veszélyes üzem és félteni fogja szaros kis életét és búlyik egy vas kasztli mögé, abban a hitben, hogy nagyobb védelmet élvez. A motoros védelme nem a karosszéria, hanem a fokozott reakció, rálátás, tér érzékelés, felfogó képesség, tapasztalat, tudás, ami a kalaposokban mint rutin jelenik meg. (Tegnap se jött...)
Még egy. A robogósok is a motorosok statisztikáit rontják, nem kevés mértékben!
Uff. ennyit akartam gagyogni.
Hát... a jó szerpentinért szerintem nekünk itt Fehérváron egy kicsit gurulni kell!
Gyakran a Cseszneki vár felé a Bakonyban, aztán néha Bicske felé egészen az Üvegtigrisig. Ha már ott vagyunk, akkor egy kis Pilis esetleg. Aztán nyáron Balaton és Velencei-tó környéke.
(Én legalábbis ezeket tervezem, no és ha sikerül Montenegró!)
Srácok mit hagytam ki még? Más nem jut eszembe.
Szia
Az Angol miatt nem kell aggódni ahogy írtad is, úgyis lecsekkolják és majd rövid úton eldől, hogy melyik területre felel meg. A szakmaiságot meg majd meló közben felveszed, mert az meg attól függ, milyen munkára sikerül felvenni, hova tudnak elhelyezni.
Mi Takkerrel -igaz- kollégák vagyunk az IBM-ben, de tök másféle munkát végzünk. Én special minden tekintetben 'aktakukac' munkát végzek: az IBM és az üzleti partnerei közti szerződéseket ellenőrzöm bizonyos megfelelőségi szempontok alapján, mindezt 9 országban. Na EZÉRT kell az üzletileg kommunikáció képes Angol.
Szóval küld csak a papírokat és HAJRÁ!
Ha valamiben kellene majd segíteni, szóljatok.
Jesszum, te fordítva vetted be a hashajtót? Még jó, hogy csocsózás közben nem dumálsz ennyit.
Itt lassan mindenki elmondta a véleményét, nem baj ha különbözik, nem vagyunk egyformák, de legalább felpezsdült az élet a topikban.
Nem tudom,az angollal mire gondolsz...érettségiztem belőle,de szakmai angolt nem tudom nagyon!Ha felmérik,akkor úgy is kiderül mennyit kell tudni!
Számítóhoz értek,de nem vagyok kocka fejű annyira!Nah mindegy!
Barátnőm beköltözik fehérvárra jövő hónapban,aztán vissza térünk rá,privibe majd megbeszéljük,mikor hova hogyan tudok bemenni!
Akkor lesz időm fehérváron aludni már!
Nem akarom elba..ni a fórumot a hülyeségeimmel!
Úgyhogy maradjunk a motoroknál és hogy merre lehet ott faszát menni,ami jó szerpentines!
Szia Tutu!:) Elolvastam amit írtál, tőlem telhetően a legnagyobb figyelemmel! Továbbra is fenntartom, azon véleményemet, hogy abban a formában, amiben tervezik ezt a lehetőséget nem lenne nagyobb probléma. Írtam, hogy tervben van, hogy nem alanyi jogon, hanem bizonyos tanfolyamon való részvétel mellett lenne elérhető ez a lehetőség. Gondolom, nem túl sok 70 éves, illetve megbízhatatlan öreg ember fog ezután átülni egy 125 cm3-es motorra. Emiatt is kár félni. Az is butaság, hogy 'B' jogsival két kerékre aki átül, az feltétlen baromi béna volna. Mindenki magából induljon ki, ezeket a dolgokat nem a legidiótább emberekhez kell mérni, hanem az átlag normálishoz szerintem. Ebből van talán a több. Ez a lépcsőket végigjárás is érdekes, mert akkor max egy lécsőről beszélhetnénk, ez pedig az 50cm3-ről a 125 cm3 -is motorra való átülés.:). Ez nem túl nagy különbség, szerintem erre nem érdemes hivatkozni. Ha megadnak egy alsó korhatárt, egy 'B' kategóriás jogosítvánnyal levezetett bizonyos kilométert, egy pár órás gyakorlati képzést, nagy baj nem lehet. Szerintem. Aki elvégez bármilyen tanfolyamot az első párezer kilométeren még nagyon is rutintalan, ahogy a 'B'-ből átülők is azok lesznek. Nem érdemes hasonlítgatni más országokkal, mert jobb, másabb a képzés, de ha ezt elérnénk, akkor ahogy náluk is, itt is meg lehetne ezt oldani. Ott sem halt ki egyetlen nemzet sem emiatt:).
Más. A 'szeri' a szeretés idióta rövidítése a mai világban ugye, ahogy remélem te is gondoltad. :) Am a fórum többek között ilyen dolgok boncolgatására is való és nem szabad leszarni, még ha nem is érint:). Legfeljebb nem érdekel, nem szólsz hozzá, vagy hozzászólsz és utána lezárod részedről a témát, vagy ahogy akarod xD. Kár leszarni:). Aki eddig nem foglalkozott a szabályokkal, az ezután sem fog. Ez tény.
Majdnem elfelejtettem. Már bánom, hogy 'veled' kapcsolatba hozhatóan írtam azt, hogy minden motoros hibázhat függetlenül attól, mennyit motorozott, milyen gyakorlata van. Bocsánat ezért!
Én azért jöttem azzal, hogy én magamtól elmentem képzésre, mert sokan nem mennek el, sima vizsgával azt gondolják már tudnak motorozni. Pedig nem, legfeljebb szerencséjük van. Amivel arra szerettem volna utalni, hogy a mai képzés egyenlő a nullával. Azért írtam, hogy ti pályáztok legalább, mert ti is ügyesebbek vagytok talán az átlagnál!. Ha kijön eléd valaki, akkor persze ez is kevés lehet, de az is lehet, ezen múlt, hogy aránylag megúsztad. nah légy jó, vigyázz magadra és ne bosszankodj miattam, se más miatt! Szard le az egészet, azt elég könnyű:). Nah jó, ezt a végére cska bosszantásnak, hogy ne bosszantsd magad!
smkp 40.000+12?:D
Jó vicc! Nekem egyszer elment a rutinom meg a eüm. Ez +8e ft. És 80e ft fölött volt jócskán a vizsgám. Öcsémnek jött ki 70körül neki minden elsőre ment.
smkp:40.000+12.000
0-ról, vagy B-ről
A1,Ak:59.000+20.000
A: 70.000+20.000
A (A1,Ak-ról): 28.000+15.700
Szóval a kedves szülő szépen a gyerek 18éves koráig elkölt 150.000Ft-t, mert ugye ki más költené, ehhez jön még a B jogsi 100-120.000-re, érettségire, mert azért legyen a gyereknek jogsija.
azért ennek a közel 300.000Ft 50%át meg lehetne spórolni ésszerű kategóriákkal, ésszerű kreszvizsgával. (ha ABC ből egyszerre vizsgázol, ne hidd hogy 1 vizsgadíjal megúszod!)
Nem hiszem, hogy ezzel a B-s jogsival történő 125-ös motorvezetés legalizálásával sok minden változni fog, hiszen elég nagy divat a fiatalok körében hogy 125-ös speed gépekkel rohangálnak 50-esként, aztán életkoruk nem kifejezetten indokolná ezen gépek használatát. Én személy szerint 16 évesen A1-el ültem 125 2T-re és nem hiszem hogy sokkal higgadtabban közlekedtem vele, mint mondjuk 14 évesen tettem volna, ennek ellenére azt mondom a lépcsőt végig kell járni és igenis végezze el a tanfolyamot, aki nagymotorral akar közlekedni. Más tészta, hogy egy 125-ös 4T robogó nem sokkal jobban megy mint egy kicsit faragott 50-es 2T. Én speciel egy autósnak semmilyen motor ahsználatát nem engedném, mert az nem 4 kerék, és teljesen más téma vele közlekedni. Ha ezt most engedni fogják, akkor legközelebb már azt vesszük észre hogy B-vel 250 2T 70 lovas speedekkel rohangálnak a tőgyek, 125-ös papirokkal.
Ma fiatalságot sem értem hova sietnek, lassan A1-el vesznek 400-as speedgépeket 125-re papirozva, mert 16 évesen az neki nagyon kell, hogy megpusztuljon. Én végigjártam a lépcsőt, járja végig mindenki. Nem díjazom ezt a kezdeményezést és tuti nem írom alá...
1. Hülyeség teljes tanfolyamot járatni egy meglévő B(c,d,e,f,X) jogsis emberrel, mert azért van kb20-30 dolog a több ezerből amiben más a motoros kresz mint az autós (ugye erre akár jó is lehetne a netes képzés, én simán elmennék csak vizsgázni kreszből, de sajna nem lehet, csak tanfolyammal) 24 éve motorozom, ebből 10 évig smkp jogsival azóta B jogsival 80-125 ös mocikkal, mert nem vagyok hajlandó még 120e Huf-t költeni a hivatásos B-C jogsim mellé.
2. 50ccm et aki vezet, már megtanult motorozni, csak a gázzal kell majd másképp bánnia.
3. 18KW teljesítmény (ha jól emlékszem) azért sok 50-esben is megvan
4. ha s sok kis "junior ízirájder" emiatt rendszámmal fog furikázni akkor hurrá. Legalább nem kell a fél városon keresztül üldözzem miután a kocsisor közt elmenve letöri a tükrömet
Attól még a 'zöldek' nem boldogabbak, ha egy környezetszennyező cég kifizeti a bírságot és tovább eregeti a mérgeket. ...és ez így helyes. Nem a bírságolás a megoldás, hanem a szennyezés MEGSZÜNTETÉSE!
Pontosan ez a bevett bírságolási eljárás kis hazánk problémája, mert csak a népet sanyargatja, de igazi megoldást soha nem jelent.