Szerintem olvasd el még1szer amit írtam. Nem vettem magamra semmit, engem személy szerint nem érint a tervezett változtatás, csupán az aggályaimat osztottam meg. Ebből is látszik, hogy nem olvastad el figyelmesen amit írtam, ugyanis én azoktól tartok akik 0 azaz nulla rutinnal rendelkeznek, Te pedig magadra vetted és rögtön a vezetéstechnikai tréninggel és a rutinoddal példáztad. Kicsit elkanyarodva, tényleg nagyon hasznosak ezek a tréningek, jó lenne ha -akár a rendőrség bevonásával is- gyakrabban lennének ilyen programok. Én azért nem vennék rá mérget, hogy akinek van B. kat. jogsija az megállná a helyét motoron is (ezt szintén általánosságban írom, akinek nem inge... ). Nem tehetek róla, parás vagyok, nem bízom a közlekedésben résztvevő járművekben, lehet az bármilyen jellegű. Az hogy "szelektálódik" durva de igaz.
Ne légy pesszimista csak évek/évtizedek és talán ebből a kezdeményezésből is lesz valami, ha ugye abból indulok ki, hogy milyen régóta tervezik az 50-es gépek rendszámoztatását...
Persze, én is hibáztam (aki rendszeresen közlekedik az előbb-utóbb megbotlik), de az nem motorral történt. Vagy arra célzol amikor augusztusban kijöttek elém? Ott mi volt a bűnöm?
Nem vágom mi az a "szeri" de ha azt jelenti amire gondolok akkor én is...
Szia Tutu! Izé na, ne vedd ám magadra! Jóféle szándékkal próbáltam megírni a véleményemet. Van olyan koncepció, ami közelebb a a valósághoz, megvalósíthatósághoz, hogy feltétel lenne egy 'átképzés'. Ennek van reálisabb esélye. A mostani akció ha jól tudom, egy figyelemfelkeltő dolog. HA lesz is belőle valami, az már minket nem nagyon fog érinteni. Úgy, mint a következő napfogyatkozás sem:). Azért te is tudod, igazából nem lenne káosz, nem egyik napról a másikra lenne világvége:). És mint írtam, képzéssel lenne mindez. Tudod, a mostani oktatástól sem lesz senkiből motoros a 20. óra végén. Aki vezetett autót mondjuk 3 évet, és mondjuk van 21 éves, talán tőle elvárható, hogy egy 125cm3 motorral ellegyen az utakon. Olaszok is elkezdték valahol, de a hasonlítgatásnak tényleg semmi értelme. Annyit lehetne észrevenni sztem, hogy jóval több motoros, és ezzel arányban jóval kevesebb autós lehetne. Ez már azért nem lenne olyan rossz. Azért már egy modern 50 cm3 motor is igen szépen teljesít, ezt tudjuk:). Szal aki béna az már most is az és most is kint vannak az utakon és azért egész szépen megússzuk őket. Am volt már balesetem, tudom milyen, ha más hibázik. Tudom, hogy én is hibáztam ár, de szerencsém volt. Te is hibáztál nem is olyan régen, mégsem félek tőled! Ha te jössz nekem gyakorlattal, jogsival az ugyan úgy kellemetlen! NE erről legyen szó sztem. Bocs, hogy téged említettelek, akármelyik motorost írhattam volna, NINCS olyan motoros, aki ne hibázna! ÉS jóétvágyat és azért szeri van ám! oks?!
Rövid ideig én is rohangáltam B-s jogsival 125-ös motorral, de rendszám az volt rajta, nem mertem reckírozni már akkor sem (8 éve).
A KRESZ ismerete önmagában édes kevés.
Gazdaságosabb a fenntartása egy 25-ösnek mint egy autónak, ez tény, de ez még nem indok, hogy rögtön motorra pattanjon.
Igazad van, hülyék mindig lesznek az utakon, ha tetszik, ha nem.
nem is olyanoktól félek akinek van már tapasztalata, hanem akinek nincs
„…ha hibázik büntetik érte..” akkor is ezt mondanád ha neked okozna kárt?
az irigység nem tudom hogy került szóba, nekem eszembe se jutott
megfelelő utánképzésről egyelőre nem szól a fáma
„…a nagy rutinos f.szokból is van éppen elég…” ebben egyetértek, de ez egy másik téma
Ebben a kérdésben még rengeteg a tisztázatlan, ködös folt... bevallom, még nem olvastam alaposabban utána, csak a totalcar-os cikket futottam át. Amit nem értek, hogy miért kell példaképp említeni az olaszokat, ott évtizedes kultúrája van a motorozásnak (még ha elmebeteg kamikaze is ), míg nálunk...hagyjuk. Előnyét egyelőre csak abban látom, hogy talán(!) kevesebb lenne a rendszám nélküli motor.
Az értelmes változtatásokra nyitott vagyok, de sajnos az ritka ebben az országban. Kíváncsi leszek mi sül ki belőle, a törvényhozásban és törvénymódosításban mindenesetre otthon vagyunk.
Nekem az a meglátásom, hogy: az emberek 99% így is rendszám nélkül rohangáltak a 125ccm motorokkal. Az utóbbi 1-2 évben kezdenek feladni vele mert fokozottabbak lettek az ellenőrzések. De, eddig is az vezethetett kismotort aki letette rá vagy a kocsira, aliasz ismernie kell a KRESZ-t. Azért mert valaki hü..e és megcsinálja a balesetet az nem annak a függvénye, hogy most 50-125-vagy 1000 ccm vezet. Az ember függő, nem pedig, hogy mennyi köböset vezet! sok robogó megközelíti teljesítményben már a normál 125-nek a teljesítményét. Szóval szerintem nem lenne hülyeség. Nincs rá súlyadó stb és ilyen benzinárak mellett bíz sokan átpártolnának rá, hisz míg robiknak a többsége max 50 megy addig ezekkel elmész átlag 70-80km/h. Ha valaki idétlen az megöli magát 50 sebességgel 50ccm motorral is.
Nekem 'B' kategóriás jogsim van, 50 cm3-el motorozok már 10 éve, nem volt eddig semmi baj. Úgy érzem, egy 125 cm3-el sem lenne. Voltam képzéseken is magamtól. Úgy gondolom, a szabályok azért vannak, hogy betartsuk, betartassák őket. Ha valaki vállalja hogy 125cm3-el megy 'rutin' nélkül ( ami azért kialakulna idővel) az vállalja, ha hibázik büntetik érte. Amikor valaki autóba, motorra ül levizsgázva, szinte ugyan annyi rizikót vállal. Sztem. Az, aki teljesen béna a motorozáshoz vagy bele sem vág, vagy igen hamar szelektálódik. Aki pedig sza.ik az egészbe, az már most is rendszám, jogsi nélkül megy, 50cm3-es papírral nagyobb köbcentissel. Úgy érzem, baj nem lenne nagyobb, mint ami most van. Csak legálisabbá válhatna, követhetőbbé. Aztán vannak az irigyek is, akik azt gondolják, ha már ők végigcsinálták a nem olcsó procedúrát, akkor más is tegye meg. Ez van:(. A lényeg, nem arról van szó, hogy hipp-hopp legyen 'B' jogsival vezethető egy 125 mocc, hanem az esély legyen meg, megfelelő után képzéssel esetleg! Egy 20 órás vezetéssel akár. Erről lenne szó. Kb. Aki fél az esetleges bénázóktól, az most is félhet folyamatosan, mert a nagy rutinos f.szokból is van éppen elég, aki azt gondolja kurvaügyes. Csak páran vagyunk, akik eljárunk pályázni, oktatásokra! Szal a lényeg, nem a 20 órás mostani vezetési oktatástól lesz valaki jó motoros, autós! Mert a mostani rendszer agy nagy rakás .... :(. Köszi, hogy elolvastátok! bb
Nekem 'B' jogsim van, 50-el motorozok már 10 éve, nem volt eddig semmi baj. Úgy érzem, egy 125-el sem lenne. Voltak képzéseken is magamtól. Úgy gondolom, a szabályok azért vannak, hogy betartsuk, betartassák őket. Ha valaki vállalja hogy 125-el megy 'rutin' nélkül ( ami azért kialakulna idővel) az vállalja, ha hibázik büntetik érte. Amikor valaki autóba, motorra ül levizsgázva, szinte ugyan annyi rizikót vállal. Sztem. Az, aki teljesen béna a motorozáshoz vagy bele sem vág, vagy igen hamar szelektálódik. Aki pedig sza.ik az egészbe, az már most is rendszám, jogsi nélkül megy, 50-es papirral nagyobb köbcentissel. Úgy érzem, baj nem lenne nagyobb, mint ami most van. Csak legálisabbá válhatna, követhetőbbé. Aztán vannak az irigyek is, akik azt gondolják, ha már ők végigcsinálták a nem olcsó procedúrát, akkor más is tegye meg. Ez van:(. A lényeg, nem arról van szó, hogy hipp hopp legyen 'B' jogsival vezethető egy 125 mocc, hanem az esély legyen meg, megfelelő után képzéssel esetleg! Egy 20 órás vezetéssel akár. Erről lenne szó. Kb. Aki fél az esetleges bénázóktól, az most is félhet folyamatosan, mert a nagy rutinos f.szokból is van éppen elég, aki azt gondolja kurvaügyes. Csak páran vagyunk, akik eljárunk pályázni, oktatásokra! Szal a lényeg, nem a 20 órás mostani vezetési oktatástól lesz valaki jó motoros, autós! Mert a mostani rendszer agy nagy rakás .... :(. Köszi, hogy elolvastátok! bb
Megmondom őszintén, nem tudok ebben a kérdésben egyik oldal mellett sem tiszta szívből, meggyőződésből korteskedni. Amíg nem vagyok teljesen tisztában az összes előnnyel és hátránnyal, addig fenntartásokkal tudok csak fogadni mindent.
Nekünk ('A' korlátlanoknak) persze már édesmindegy, hogy mi történik az alsóbb kategóriákban, hiszen közvetlenül mindket nem érint, de ha visszagondolok fiatal, 'B'-s jogsis magamra, akkor azért beismerem, hogy lehetséges nem vágtam volna bele a korlátlan jogsiba szézezrekért, mert megbékéltem volna egy apróbb járgánnyal is.
Sok a "lehetséges", sok a "ha" ebben a storyban, de úgy gondolom nem tudhatjuik előre ez a változás mivel is járna, milyen valódi hatásokat gyakorolna a közlekedésre, motoripari kereskedelemre, kultúránkra, stb.
Mégis hajlok arra, hogy aláírjam a papírt, mert nem félek előre a következményektől, hanem -a puding próbája az evés alapján- nyitott leszek a új ötletre. Ha nem jönne be, még mindig visszavonhatják a törvényt, ahogy legutóbb a GYES-sel tették. Nem?!
Lehet köpködni, én nem támogatom. Aki motorozni szeretne vegye a fáradságot és iratkozzon be egy tanfolyamra, sajátítsa el az alapokat, ez igazán nem megterhelő. Azoktól mentsen meg az ég akik még soha nem ültek motoron, de az esetleges törvénymódosításon felbuzdulva 0 rutinnal majd nyeregbe pattannak.
Nem, ez nem gyár - irodai munka (szerveradminisztráció). Angolul kell tudni, ezt le is tesztelik meg vmi lapszintű sztek tudás kell de más nem, mindent megtanítanak. Nekem is új volt minden pedig számtektanár vok eredetileg, de van itt aki CNC-zni tanult, van fodrász is stb.
Ne légy pesszimista csak évek/évtizedek és talán ebből a kezdeményezésből is lesz valami, ha ugye abból indulok ki, hogy milyen régóta tervezik az 50-es gépek rendszámoztatását...
Persze, én is hibáztam (aki rendszeresen közlekedik az előbb-utóbb megbotlik), de az nem motorral történt. Vagy arra célzol amikor augusztusban kijöttek elém? Ott mi volt a bűnöm?
Nem vágom mi az a "szeri" de ha azt jelenti amire gondolok akkor én is...